MuscleMeat

Doe jij aan vechtsport?

Doe jij aan vechtsport?


  • Totaal stemmers
    398

Bezoekers in dit topic

doe naast bodybuilding ook thai boksen 3 keer in de week , en 3 keer in de week bodybuilden , en vaak ook nog ff bodybuilden voor de thaiboks training en het gaat hartstikke lekker!!
 
doe naast bodybuilding ook thai boksen 3 keer in de week , en 3 keer in de week bodybuilden , en vaak ook nog ff bodybuilden voor de thaiboks training en het gaat hartstikke lekker!!

voor de training aan de gewichten hangen??? ik deed het juist andersom, omdat ik al mijn energie nodig had voor de thaiboks les en de energie die ik overhad gebruikte ik dan voor de gewichten!!
 
Ik doe naast het fitness aan kickboxen/muay thai, begin eind februari weer, door ziekenhuis opname & gebroken neus een tijd niet kunnen trainen :( zit er aan te denken om hierbij ook nog taekwondo of krav maga te doen.
 
boksen

sinds 2 maand in x in de week

leuke manier om wat droger te worden

verders 4x in de week kracht training
 
Ik doe naast het fitness aan kickboxen/muay thai, begin eind februari weer, door ziekenhuis opname & gebroken neus een tijd niet kunnen trainen :( zit er aan te denken om hierbij ook nog taekwondo of krav maga te doen.
Zou voor taekwondo gaan, Krav Maga is bullshit.
 
Zodra ik mn rijbewijs heb wil ik systema gaan doen. Al die oosterse kunstjes vind ik onzin.
 
Zodra ik mn rijbewijs heb wil ik systema gaan doen. Al die oosterse kunstjes vind ik onzin.
Kennis van me doet het.

Leuke kunstjes die je leert maar in de praktijk niet toepasbaar en uiterts gevaarlijk, zo zijn er al aardig wat ongelukken gebeurd met hun manier van "ontwapenen".
 
Kennis van me doet het.

Leuke kunstjes die je leert maar in de praktijk niet toepasbaar en uiterts gevaarlijk, zo zijn er al aardig wat ongelukken gebeurd met hun manier van "ontwapenen".

Op wat voor manier niet toepasbaar? Gevaarlijk om op iemand uit te voeren?
 
Het is alleen niet voor niets het vechtsysteem van Spetznaz en GRU. Hoe zou je dan een handvuurwapen moeten ontwapenen volgens jouw?
 
Het is alleen niet voor niets het vechtsysteem van Spetznaz en GRU. Hoe zou je dan een handvuurwapen moeten ontwapenen volgens jouw?
1. Slag binnenzijde pols en overnemen met de andere hand via de handgreep (overname vuurwapen).

2. Slag binnenzijde pols tegelijk uitgevoerd met een slag op de buitenzijde van de hand onder de pink/ringvinger (wapen zal uit de hand vliegen).

Krav Maga sT: Loop vastpakken pistool naar buiten draaien (evt, vinger breken) en overnemen.
 
Ik heb vroeger aan vechtsport gedaan, maar op het moment doe ik alleen nog maar aan bodybuilding.
Ik heb een verleden in judo, kung fu, kickboksen, full contact en nunchuckado. Kung Fu heb ik het langst beoefend.
Omdat ik een ectomorf ben heb ik besloten om niet meer aan vechtsport te doen nu ik weer ben begonnen met bodybuilden, omdat ik dan meer verbrand dan de bedoeling is...
 
Het is alleen niet voor niets het vechtsysteem van Spetznaz en GRU. Hoe zou je dan een handvuurwapen moeten ontwapenen volgens jouw?


Trainen voor ontwapening is zowieso lachwekkend.
 
vechtsporten zijn voor mensen die vroeger door klasgenootjes met hun hoofd in de ple werden geduwd en heel het jaar werden gepest omdat ze niks durften:D
@ bako boko probeer eerst niet stoned tezijn alvorens je achter een stuur mag plaatsnemen;)
 

Omdat de quasi alle vechtsystemen veel te licht omgaan met dat onderdeel van de training op het mentaal vlak. Een wapentje wegduwen met wat trukjes in een dojo waar je weet dat je aanvaller aanvalt, en dat ook al lukt je techniek niet er ongeschonden uitkomt kun je niet vergelijken met als je onverwacht op straat een junk tegenkomt die je keel wilt oversnijden of je bek eraf wilt knallen voor je geld, als je zelfs al weet dat er een wapen is.

Voor de mensen die echt het killerinstinct hebben kan krav maga wel wat zijn, maar als je dat hebt heb je geen krav maga nodig.

Als je dat niet hebt, omdraaien en lopen of doen wat ze vragen en niet de held uithangen en met je leven spelen. De technieken zijn lang geen zekerheid voor 100% succes.

Als ze hier krav maga zouden geven zoals ze het in Isreal geven, met echte vlijmscherpe messen zou het er een pak anders uitzien.

Puur afhankelijk van je trainingsdoel ik kan me geen Russische RNE (RNU) training indenken zonder ontwapeningstechnieken.

Als je een doorsnee mens die aan zelfverdediging wilt doen wil vergelijken met een nazistische knokploeg, jij je zin.
 
Laatst bewerkt:
Tijdje geleden nog zo'n docu gezien op ik dacht National Geographic, lieten ze zien hoe moeilijk het is om iets te doen tegen een onverwachte belager die met een mes op je in steekt, is eigenlijk niet mogelijk om iemand met een zeer hoge mate van doelgerichtheid te weerhouden je te steken voordat je volledig in de gaten heb hoe de situatie er uit ziet. Ze gebruikten nepdolken met verf, in no time zag je overal verfstrepen zitten, meer strepen dan je aan uithalen dacht waar te nemen op het filmpje.
 
Omdat de quasi alle vechtsystemen veel te licht omgaan met dat onderdeel van de training op het mentaal vlak. Een wapentje wegduwen met wat trukjes in een dojo waar je weet dat je aanvaller aanvalt, en dat ook al lukt je techniek niet er ongeschonden uitkomt kun je niet vergelijken met als je onverwacht op straat een junk tegenkomt die je keel wilt oversnijden of je bek eraf wilt knallen voor je geld, als je zelfs al weet dat er een wapen is.

Voor de mensen die echt het killerinstinct hebben kan krav maga wel wat zijn, maar als je dat hebt heb je geen krav maga nodig.

Als je dat niet hebt, omdraaien en lopen of doen wat ze vragen en niet de held uithangen en met je leven spelen. De technieken zijn lang geen zekerheid voor 100% succes.
Nogamaals afhankelijk van je soort training para militaire trainingen geven hier meer da voldoende aandacht aan we werken er aan tot het een reflex is geworden.

Krav Maga is een onzinnige sport (wat afkomstig uit Israël is dat wel) ontwikkeld in no-time en waardeloos tegenover enig persoon met vechtervaring.
 
Back
Naar boven