XXL Nutrition

Doktersadvies?

den_dimi

Competitive Bodybuilder
Waardering
46
Ben net langs de dokter geweest, ik had wat vreemde symptomen en heb dan maar bloed laten trekken...

Ik heb erbij gezegd dat ik Proteineshakes drink, m'n dokter zei meteen dat ik moest stoppen daarmee omdat het je lever en nieren verwoest

Is het echt zo slecht als hij zegt? of moet ik het toch wat relativeren

PS:Ik train nu al zo'n 4 jaar en gebruik dus ook al lang shakes

dit is zwaaaaar achterhaald (of je moet al een of andere nieraandoening hebben)
de meeste huisartsen hekelen elk suplement

hoeveel gram whey gebruik je dagelijks? en gebruik je nog veel andere zuivelproducten buiten kwark?

Géén probleem indien geen overmatig gebruik !!
Zorg er wel ff voor dat je voldoende water tot je neemt .

Oftewel , gebruik het als toevoeging op je eten, drink voldoende water en leef niet op shakes alleen ,.... dan is er imo niets aan de hand

tja een huisarts blijft een huisarts
hij zegt het niet voor niks en zal natuurlijk wel een beetje waarheid in zitten

tja een huisarts blijft een huisarts
hij zegt het niet voor niks en zal natuurlijk wel een beetje waarheid in zitten

Bij overmatig gebruik en weinig tot geen toename van water kan hij idd gelijk hebben dat het schade aan de nieren kan veroorzaken.
Maar bij gewone toename is er imo niets ergs aan de hand !
Als dat wel zo zou zijn had het hier in dit "alles verbiedende landje" wel weer op de doping lijst gestaan ,..... waar het dus niet staat !!!!

Ben net langs de dokter geweest, ik had wat vreemde symptomen en heb dan maar bloed laten trekken...

Ik heb erbij gezegd dat ik Proteineshakes drink, m'n dokter zei meteen dat ik moest stoppen daarmee omdat het je lever en nieren verwoest

Is het echt zo slecht als hij zegt? of moet ik het toch wat relativeren

Relativeren.
Welke symptomen heb je dan?

Maar als je niet overdrijft met eiwit-shakes, genoeg water drinkt elke dag, gezonde lever en nieren hebt, is er weinig aan de hand hoor.