AndroidHealthClinic

Domme vragen bestaan niet.

• Topic Starter Topic Starter
Het duurt voor mij nog even, maar is het gepast om als vader mee te gaan als je dochter lingerie gaat kopen?

Het duurt voor mij nog even, maar is het gepast om als vader mee te gaan als je dochter lingerie gaat kopen?

Er is geen mens die gaat weten of het je dochter al dan niet stiefdochter is. Zolang zij het goed vindt? Waarom niet...

Vreemd, mijn vrouw denkt daar toch anders over.

Vreemd, mijn vrouw denkt daar toch anders over.

Het is nou ook niet dat er veel bloot te zien gaat zijn? Of moet jij alles keuren? Dan is het misschien wel een beetje raar. Maar als ze daar een
tijdje in de paskamer staat en dan afrekenen en vertrekken, daar is toch niets mis mee.

Je hebt haar vast ook al eens in bikini gezien toch?

Als zij jou zo wil steunen bij je transitie dan is dat juist heel open en dapper!

Zou uit het pasjokje blijven en niet al te enthousiast naar de producten en andere klanten rondkijken :dunno:

• Like
Waarderingen: mat
Nee, dat is niet gepast. Ik denk nog even over de onderbouwing na, vooralsnog "voelt de gedachte niet goed" en zul je het daar mee moeten doen :roflol:

Lijkt mij als vader ook een beetje awkward en zou het denk ik beter vinden als ze dat zonder medeweten gaat kopen

Nee, dat is niet gepast. Ik denk nog even over de onderbouwing na, vooralsnog "voelt de gedachte niet goed" en zul je het daar mee moeten doen :roflol:
Waarom kopen moeders dan wel tot ver in de tienerjaren (of zelfs langer) ondergoed voor hun zoons?

Emancipatie is een veel besproken dingetje tegenwoordig, vrouwen willen dat alles gelijk is dus dan hoort daar de andere kant ook bij... Dus als vader zou het geen dingetje moeten zijn om met je dochter lingerie te gaan kopen.... In een tijd waar gelijkheid zo hot is voelt het toch een beetje als discriminatie naar de vader toe als er gezegd wordt dat je misschien beter niet mee zou kunnen gaan omdat andere mensen er misschien wat van zouden kunnen gaan denken.....

Dus, emancipatie maar weer gewoon stoppen omdat het alleen maar van toepassing is als het goed uit komt? :dunno:

Waarom kopen moeders dan wel tot ver in de tienerjaren (of zelfs langer) ondergoed voor hun zoons?

De termen ondergoed en lingerie worden soms door elkaar gebruikt, terwijl er toch een aantal kenmerkende verschillen zijn tussen beide termen. Technisch gezien behoort alle lingerie tot de groep ondergoed, maar niet alle ondergoed is ook lingerie. Ondergoed wordt over het algemeen gedragen uit praktisch oogpunt en voor comfort, door zowel mannen als vrouwen. Lingerie daarentegen wordt meestal gedragen door vrouwen, omdat het aantrekkelijk is. Regulier ondergoed is doorgaans goedkoper dan lingerie en is veel langer van formaat.

Ik ben van mening dat je als vader best ondergoed voor je dochter kunt kopen, maar lingerie vind ik echt fucking awkward. Ik zou er niet aan moeten denken om samen met mijn vader - op wat voor leeftijd dan ook - lingerie te gaan kopen.

Ja, je kunt als vader wel gewoon ondergoed voor je kind kopen, maar lingerie is heel wat anders vind ik. Op het moment dat je lingerie gaat dragen ben je denk ik ook wel oud genoeg om alleen te mogen/kunnen gaan.

Waarom wil jij eigenlijk graag met je dochter lingerie kopen? :windup:

Aanvulling: daarnaast zal een moeder een betere kijk hebben op het kopen van ondergoed voor de dochter in kwestie, met het oog op een goed zittende bh bijv. |

En je kan toch ook gewoon buiten wachten...

Maar ff serieus.... Als de verstandhouding tussen vader en dochter het toelaat, en ze zich er beide prima bij voelen... Dan zou het toch geen reet uit hoeven te maken?

Kan me best voorstellen dat een dochter dat toch echt 10X liever zou doen met haar moeder, is ook helemaal niks mis mee. Maar om nou op voorhand te zeggen dat het principieel not don is vind ik in de huidige tijd toch een beetje vreemd.

Waarom wil jij eigenlijk graag met je dochter lingerie kopen? :windup:

Het is niet zo dat ik dat graag wil, maar gisteren was mijn vrouw lingerie voor haarzelf aan het uitzoeken en ik wees iets aan, maar dat was is haar ogen niet geschikt voor een moeder van 40+. Toen ik zei dat ik dan over 12 jaar wel aan onze dochter zal vragen of zij het mooi vind kreeg ik geen antwoord, alleen een afwijzende blik. Waarna we een korte discussie hadden en mijn vrouw was heel stellig dat het kopen van functioneel ondergoed (wat ik wel mag doen) voor onze dochter iets anders is dan lingerie.

Het is niet zo dat ik dat graag wil, maar gisteren was mijn vrouw lingerie voor haarzelf aan het uitzoeken en ik wees iets aan, maar dat was is haar ogen niet geschikt voor een moeder van 40+. Toen ik zei dat ik dan over 12 jaar wel aan onze dochter zal vragen of zij het mooi vind kreeg ik geen antwoord, alleen een afwijzende blik. Waarna we een korte discussie hadden en mijn vrouw was heel stellig dat het kopen van functioneel ondergoed (wat ik wel mag doen) voor onze dochter iets anders is dan lingerie.

En terecht, lingerie is namelijk bedoeld als iets aantrekkelijks.

Je wilt toch niet iets aantrekkelijks uitzoeken voor je dochter.... ??? Oftewel, je wilt je dochter toch niet associëren met iets opwindends? Kan me voorstellen dat je vrouw dat niet een toffe gedachte vindt :roflol:

Wat was hetgeen wat je aanwees wat zij ongeschikt vond? :eyebrow:

En terecht, lingerie is namelijk bedoeld als iets aantrekkelijks.

Je wilt toch niet iets aantrekkelijks uitzoeken voor je dochter.... ??? Oftewel, je wilt je dochter toch niet associëren met iets opwindends? Kan me voorstellen dat je vrouw dat niet een toffe gedachte vindt :roflol:

Wat was hetgeen wat je aanwees wat zij ongeschikt vond? :eyebrow:

Ik snap het wel, maar dan klopt het verhaal van Vissertje wel een beetje. En ergens houden we de seksualisering van het vrouwelijk lichaam hier dan wel mee in stand. Een ander dingetje is dan straks de was doen, ik doe nu ongeveer 80% van de wasjes, mag ik dan straks het ondergoed van mijn dochter niet meer wassen en opvouwen, of is het dan maar gewoon een kledingstuk?

Het was niets bijzonders gewoon iets van Marlies wat ze 5 jaar geleden wel zou hebben gedragen.

Ik snap het wel, maar dan klopt het verhaal van Vissertje wel een beetje. En ergens houden we de seksualisering van het vrouwelijk lichaam hier dan wel mee in stand. Een ander dingetje is dan straks de was doen, ik doe nu ongeveer 80% van de wasjes, mag ik dan straks het ondergoed van mijn dochter niet meer wassen en opvouwen, of is het dan maar gewoon een kledingstuk?

Het was niets bijzonders gewoon iets van Marlies wat ze 5 jaar geleden wel zou hebben gedragen.

Ik snap je punt ook wel. Maar als vader meegaan + uitzoeken + beoordelen van lingerie (dus sexy bedoeld ondergoed) is gek, want dat heeft met seks te maken en jij bent nu eenmaal een man en zij een "vrouw". Ze trekt het niet aan voor de funtionaliteit, maar om toekomstige vriendjes mee te verleiden. Dat jij haar onderbroeken bij de hema koopt is heel wat anders dan een mooi kanten stringetje met bijpassende open cup BH.

Op die leeftijd dat ze klaar is voor lingerie mag ik hopen dat ze wel in staat gesteld mag worden om deze kleding zelf uit te zoeken en niet met haar vader (of moeder).

Then again denk ik dat het ook een keuze is die je dochter zelf mag maken. Als zij met jou die dingen wil doen is het prima toch, maar het zou ook prima moeten zijn als ze dat niet wil.

Goh, best wel moeilijk eigenlijk :roflol:

Je mag het ondergoed wel wassen en opvouwen, maar je mag er niet aan ruiken, okay?

Terug
Naar boven