AndroidHealthClinic

Doodstraf

Ik ben voor de doodstraf als het gaat om de meest gruwelijke misdrijven zoals:

• Canibalisme
  • koelbloedige moorden
  • Genocide
  • Kinderroof
  • Kindermishandeling met blijvend ernstig letsel
  • Herhaaldelijk seksueelmisbruik met blijvend ernstig letsel
  • Massamoorden

Verder ben ik meer voor andere lichamelijke straffen, anders dan de doodstraf. Zo blijf men leven terwijl de opgelegde straf hun ook tekent voor het leven. Zoals:

• Vinger(s) afhakken bij diefstal
  • Geslachtsdeel verwijderen bij verkrachting
  • Zweepslagen van het slachtoffer bij mishandeling
  • Blind maken bij ernstige dierenmishandeling
  • Verlammen van de benen bij geweldadige roofovervallen

Met zulke straffen gaat men echt wel twee keer nadenken voordat ze van het rechte pad af stappen.

De Islamitische Republiek van Iran is een schitterend verblijfs oord voor je zo te zien.

Wat heb je overigens gestemd in November Centaur, uiteraard geen Wilders, met de Middeleeuwen wil je immers niets te maken hebben. :roflol:

Alsof de moord op een dader een rechtvaardig gevoel gaat geven, het brengt het slachtoffer toch echt niet terug.
Kan je maar zeggen als je het zelf hebt meegemaakt natuurlijk. Iig zullen velen de moordenaar na 20 jaar niet willen terugzien in hun buurt. De gedachte alleen al dat die persoon ooit vrij kan komen en eventueel wraak kan nemen is voor elk slachtoffer een nachtmerrie. Natuurlijk brengt dit het slachtoffer niet terug, maar daar gaat het ook niet om, het gaat erom dat nabestaanden tegenwoordig maar al te vaak merken dat moordenaars er makkelijk vanaf komen. Dan hebben we het nog niet eens over doodstraf, maar gewoon het feit dat ze veel te lief behandeld worden.

Oog om oog, tand om tand is niet meer van deze tijd.
Nee tegenwoordig is het 'knuffel de crimineel, straf het slachtoffer' iig in België lijkt het vaak zo te gaan.

de doodstraf heeft in ieder geval geen positieve invloed gehad op de afname van criminaliteit of afname van de kosten.
Dat weet je dus niet, het is niet omdat de cijfers hoog zijn in landen / staten waar de doodstraf nog bestaat, dat die cijfers niet nog hoger hadden kunnen geweest zijn indien die doodstraf er niet was geweest.

Ook al zouden dat geen motieven mogen zijn, het is gewoon een barbaarse straf die hoort bij barbaarse landen.
Als euthanasie kan in dit zogenaamd beschaafd land , dan kan dit ook. Je moord niet, je dood alleen. Alleen de reden is anders. Bij euthanasie gaat het om pijn en zinloos leven van de patient, bij doodstraf gaat het om pijn van de slachtoffers en het zinloos leven van de gevangene.

Maar je moet er gewoon heel voorzichtig mee zijn, ik heb al gezegd dat dit alleen zou moeten toegepast worden bij seriemoordenaars. Dus hopeloze gevallen waar je eigenlijk niets meer mee kan dan opsluiten tot ze sterven van ouderdom.

De Islamitische Republiek van Iran is een schitterend verblijfs oord voor je zo te zien.

Wat heb je overigens gestemd in November Centaur, uiteraard geen Wilders, met de Middeleeuwen wil je immers niets te maken hebben. :roflol:

Grappig, ik zag jou in dit topic staan, en ik wist gewoon dat je enige reactie hier een reactie op mijn posts zou zijn.

Het begint op te vallen Marky, het word tijd voor een ander doelwit om je dagelijkse frustraties op af te reageren voordat ik het zat word.

• Canibalisme
  • koelbloedige moorden
  • Genocide
  • Kinderroof
  • Massamoorden

Verder ben ik meer voor andere lichamelijke straffen, anders dan de doodstraf. Zo blijf men leven terwijl de opgelegde straf hun ook tekent voor het leven. Zoals:

Met zulke straffen gaat men echt wel twee keer nadenken voordat ze van het rechte pad af stappen.

Heb je dit gecopy past van de sharia wetten ofzo? haha
Lijkt er namelijk verdacht veel op :D

Die personen die tegen de doodstraf zijn, daarvan wil ik hun reactie eens zien als iemand een dierbaar familielid van hen koelbloedig heeft vermoord. Daarvan wil ik vooral de reactie weten als zij te weten komen dat die moordenaar al eens veroordeeld is geweest en na 20 jaar weer is vrijgekomen. Dan ben ik zeer benieuwd of ze nog op dezelfde manier redeneren...

Weinigen kunnen dan nog nuchter nadenken. Emotionele stress is veel te hoog.

Grappig, ik zag jou in dit topic staan, en ik wist gewoon dat je enige reactie hier een reactie op mijn posts zou zijn.

Het begint op te vallen Marky, het word tijd voor een ander doelwit om je dagelijkse frustraties op af te reageren voordat ik het zat word.

Dreigen is een perm ban dacht ik

• Canibalisme
  • koelbloedige moorden
  • Genocide
  • Kinderroof
  • Massamoorden

Sorry hoor, maar dit is echt ziek. De ene kan misschien een seriemoordenaar zijn, jij bent een sadist.

Die personen die tegen de doodstraf zijn, daarvan wil ik hun reactie eens zien als iemand een dierbaar familielid van hen koelbloedig heeft vermoord. Daarvan wil ik vooral de reactie weten als zij te weten komen dat die moordenaar al eens veroordeeld is geweest en na 20 jaar weer is vrijgekomen. Dan ben ik zeer benieuwd of ze nog op dezelfde manier redeneren...?

Mijn zus is koelbloedig vermoord door haar man en ik ben tegen de doodstraf..... Verder zit ik in een belangenvereniging voor nabestaanden en ja daar zitten ook mensen waarbij de moordenaar en recidivist was. En ook die mensen (90%) zijn tegen de doodstraf.

We hebben er als organisatie uitgebreid over gedebatteerd. En de uitkomst was vooral dat de mensen het vertrouwen in het 'rechtsysteem' verloren zijn. Er wordt een hoop haat gevoeld jegens de moordenaar , maar die zal ook blijven als die moordenaar dood zou zijn. Sterker nog , uit onderzoeken van nabestaanden organisaties uit Amerika is gebleken dat de nabestaanden in een groot gat vallen nadat de moordenaar geexecuteerd is. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt omdat men verwacht had dat men zich beter zou gaan voelen. Maar het gemis is niet minder geworden en dat gegeven zorgt vaak voor psychische problemen.

In Nederland is in 1860 voor het laatst iemand wegens een misdrijf daadwerkelijk ter dood gebracht. Na de oorlog hebben er nog een veertigtal executies plaats gevonden wegens landverraad e.d.

De staat Texas neemt 80 % van alle executies in de VS voor zijn rekening. Voor wat meer info over het leven in 'Deathrow' kijk dan eens naar deze sites:

deathrow.at - human rights are international
Death Penalty Information Center

Ik heb als voorbeeld voor de VS gekozen, omdat de VS verkondigd het meest ontwikkelde land te zijn ter wereld. Het land van vrijheid en onbegrensde mogelijkheden, voorvechter van de democratie. Met name de gang van zaken in Texas doen mij hier behoorlijk aan twijfelen.

Ben je voor de doodstraf of tegen de doodstraf en waarom ?

Om dan maar gelijk mijn standpunt neer te zetten.

Ik ben tegen de doodstraf omdat :

- Processuele fouten na executie niet meer ongedaan kunnen worden gemaakt, wat nog te vaak voorkomt in Texas.
- De kosten van een executie tot tweemaal zo hoog liggen dan een levenslang veroordeling. Gedetineerden op 'Deathrow' zitten daar gemiddeld zo'n 8 tot 12 jaar, waar extra kosten aan zitten verbonden. De processuele kosten en het daadwerkelijk ter dood brengen overstijgen een levenslange veroordeling.
- Ik vind de dood niet per defintie een straf. Uiteindelijk gaan we allemaal dood, dat is een lot wat ons allemaal wacht. De tijd dat een ter dood veroordeelde kan nadenken in een kleine cel over zijn misdaden wordt alleen maar verkort.
- Ik denk dat mensen ( niet allemaal ) kunnen veranderen. Eens een moordenaar betekent niet in alle gevallen een moordenaar.
- Aangetoond is dat in landen waar geen doodstraf van kracht is het landelijk gemiddelde van moorden per 100.000 inwoners bijna zes keer zo laag ligt.
- Het rechtssysteem van een Jury veel te subjectief is.
- Een te streng juridisch systeem met een doodstraf geen afschrikkend effect heeft. Kijk maar naar de misdaadcijfers in de VS.

ik heb het hele topic nog niet doorgelezen maar hoezo is een executie duurder dan levenslang. het is toch maar 1 dodelijke injectie en dan is ie weg. een gevangene moet elke dag weer stroom,eten enz enz gebruiken???

Om dan maar gelijk mijn standpunt neer te zetten.

Ik ben tegen de doodstraf omdat :

- Processuele fouten na executie niet meer ongedaan kunnen worden gemaakt, wat nog te vaak voorkomt in Texas.
- De kosten van een executie tot tweemaal zo hoog liggen dan een levenslang veroordeling. Gedetineerden op 'Deathrow' zitten daar gemiddeld zo'n 8 tot 12 jaar, waar extra kosten aan zitten verbonden. De processuele kosten en het daadwerkelijk ter dood brengen overstijgen een levenslange veroordeling.
- Ik vind de dood niet per defintie een straf. Uiteindelijk gaan we allemaal dood, dat is een lot wat ons allemaal wacht. De tijd dat een ter dood veroordeelde kan nadenken in een kleine cel over zijn misdaden wordt alleen maar verkort.
- Ik denk dat mensen ( niet allemaal ) kunnen veranderen. Eens een moordenaar betekent niet in alle gevallen een moordenaar.
- Aangetoond is dat in landen waar geen doodstraf van kracht is het landelijk gemiddelde van moorden per 100.000 inwoners bijna zes keer zo laag ligt.
- Het rechtssysteem van een Jury veel te subjectief is.
- Een te streng juridisch systeem met een doodstraf geen afschrikkend effect heeft. Kijk maar naar de misdaadcijfers in de VS.

Helemaal mee eens.

Maar als ik dan weer op het nieuws hoor over die pedofielen die een klein meisje een weekend lang wilden verkachten en haar verminken voor de rest van haar leven. Of die gasten die mensen bewust HIV inspuiten 'voor de kick' denk ik toch echt: 'die gasten moeten gewoon dood'.

Best gemengde gevoelens hierover dus.

iemand die mijn zus vermoord die geef ik persoonlijk de doodstraf!!!! je bent gewoon geen vent als je dat niet doet!!!

iemand die mijn zus vermoord die geef ik persoonlijk de doodstraf!!!! je bent gewoon geen vent als je dat niet doet!!!

Bedankt voor je nuttige bijdrage loser. Ik heb ook nog ouders die volledig op mij steunen en mijn zus heeft 3 kinderen die mij niet kunnen missen. Alleen al voor hen kan ik het me niet veroorloven om de gevangenis in te draaien. Verder heb ik geen zin om me leven nog verder door dat uitschot te laten vernken........

En zoals ik zei het gemis wordt er niet minder op. En ik zie hem liever effectief een jaar of 15 vastzitten ipv van een snelle dood.....

Nee, omdat ik sommige van je post gewoon echt de grootste lariekoek vind. Zoals spiertje al zei, het impliceerd extreme Sharia handhavingen zoals in Iran.

Hoe wil je dat soort straffen laten uitvoeren dan, en door wie, en waar? Hoe wil jij die zieke misdrijven die je benoemd permanent uit de wereld helpen als jou zieke straffen eveneens worden uitgevoerd en de geweldsvorm zelf dus gewoon oog om oog tand om tand is en over en weer gaat? Hetgeen we 500 jaar geleden deden.

Lees de Europese geschiedenis van 500 jaar terug of kijk hoe onderdrukte bevolkingsgroepen van nu zich opstellen.

Dus wachten op meerdere verkrachtingen/moorden?
Gelijk aanpakken!

kosten worden imo kunstmatig hooggehouden.
Bureaucratie ten top.
1 kogel kost haast niks. Een injectie ook niet.

Een verkrachter moet gewoon helemaal gebroken worden mentaal en fysiek. Zo'n persoon zou niet meer buiten mogen komen zonder dat je er duidelijk aan ziet: kijk die kl***zak heeft iemand verkracht. Indien hij getrouwd is zou zijn vrouw hem moeten verlaten, zijn werkgever moet hem ontslaan, zijn kapitaal moet worden uitbetaald aan de slachtoffers + 50% van het loon dat hij gaat verdienen voor de rest van zijn leven (werkloosheid is uitgesloten voor deze persoon)... m.a.w. ze zo ver drijven dat ze zichzelf wel ophangen, kost veel minder.

Ey bro luister ik ben het met je eens
Als dat bij mijn zus gedaan wordt zorg ik er zeker wel voor dat ik die gozer pak, hoe dan ook
Daar zijn hele efficiente manieren voor, maar om iemand die dat niet doet geen vent te noemen is wel triest man, vooral als hier iemand zit die zn zus eraan verloren heeft

@ disturbed hahaha dat gebeurt dus ontzettend veel in USA en minder in Nederland. Ex-gedetineerden komen vrij, worden niet meer opgenomen in de maatschappij, kunnen geen werken vinden en zien als enige uitweg weer de criminaliteit.

Nee, omdat ik sommige van je post gewoon echt de grootste lariekoek vind. Zoals spiertje al zei, het impliceerd extreme Sharia handhavingen zoals in Iran.

Hoe wil je dat soort straffen laten uitvoeren dan, en door wie, en waar? Hoe wil jij die zieke misdrijven die je benoemd permanent uit de wereld helpen als jou zieke straffen eveneens worden uitgevoerd en de geweldsvorm zelf dus gewoon oog om oog tand om tand is en over en weer gaat? Hetgeen we 500 jaar geleden deden.

Lees de Europese geschiedenis van 500 jaar terug of kijk hoe onderdrukte bevolkingsgroepen van nu zich opstellen.

Los van hoe ongelofelijk veel geld dat zou kosten ja

Mijn zus is koelbloedig vermoord door haar man en ik ben tegen de doodstraf..... Verder zit ik in een belangenvereniging voor nabestaanden en ja daar zitten ook mensen waarbij de moordenaar en recidivist was. En ook die mensen (90%) zijn tegen de doodstraf.

We hebben er als organisatie uitgebreid over gedebatteerd. En de uitkomst was vooral dat de mensen het vertrouwen in het 'rechtsysteem' verloren zijn. Er wordt een hoop haat gevoeld jegens de moordenaar , maar die zal ook blijven als die moordenaar dood zou zijn. Sterker nog , uit onderzoeken van nabestaanden organisaties uit Amerika is gebleken dat de nabestaanden in een groot gat vallen nadat de moordenaar geexecuteerd is. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt omdat men verwacht had dat men zich beter zou gaan voelen. Maar het gemis is niet minder geworden en dat gegeven zorgt vaak voor psychische problemen.

Hier doelde ik deels op toen ik het had over het effect op de rechtvaardigheid van de doodstraf. Wie bepaalt dan wat rechtvaardig is? Moet de maatschappij een bepaald gevoel van 'daadkracht' ervaren? Wat is 'gerechtigheid'? :D

ik heb het hele topic nog niet doorgelezen maar hoezo is een executie duurder dan levenslang. het is toch maar 1 dodelijke injectie en dan is ie weg. een gevangene moet elke dag weer stroom,eten enz enz gebruiken???

Hehe, t is niet gewoon een kwestie van 'ff een spuit erin rammen'.

Helemaal mee eens.

Maar als ik dan weer op het nieuws hoor over die pedofielen die een klein meisje een weekend lang wilden verkachten en haar verminken voor de rest van haar leven. Of die gasten die mensen bewust HIV inspuiten 'voor de kick' denk ik toch echt: 'die gasten moeten gewoon dood'.

Best gemengde gevoelens hierover dus.

Zeker. Maar aan beide zijden is er een schuin vlak dat je niet wilt betreden. Je stelt een bepaalde lijn vast: geen doodstraf, of wel. Want eenmaal aan de 'wel' kant wordt het onmogelijk een algemeen geldende scheiding aan te brengen tussen de 'doodzonden' en de de niet-doodzonden imo.

OMG...
A. Je hebt het nog nooit meegemaakt, je weet niet waar je over spreekt.
B. Je hebt het wel meegemaakt. je weet waar je over spreekt.

A of B moet waar zijn.
Als A waar is: beetje jammere opmerking. Zwijgen is soms goud...
Als B waar is, dan zijn er twee mogelijkheden:
BI: Je bent een moordenaar.
BII: Je hebt jezelf zojuist uitgeroepen tot een 'niet vent'.

Tot zover een deconstructie van deze post. In geen van de bovengenoemde contexten kan ik zeggen dat het geposte getuigd van iets als 'volwassenheid' of 'empathie'...

• Topic Starter Topic Starter
OMG...
A. Je hebt het nog nooit meegemaakt, je weet niet waar je over spreekt.
B. Je hebt het wel meegemaakt. je weet waar je over spreekt.

A of B moet waar zijn.
Als A waar is: beetje jammere opmerking. Zwijgen is soms goud...
Als B waar is, dan zijn er twee mogelijkheden:
BI: Je bent een moordenaar.
BII: Je hebt jezelf zojuist uitgeroepen tot een 'niet vent'.

Tot zover een deconstructie van deze post. In geen van de bovengenoemde contexten kan ik zeggen dat het geposte getuigd van iets als 'volwassenheid' of 'empathie'...

Haha PWND ! :roflol:

Het is heel makkelijk iets te roepen. En vanuit de eerste emotie is dat ook begrijpelijk. Maar na even nadenken moet Ovation toch toe geven dat dit wat ongenuanceerd is.

Terug
Naar boven