MuscleMeat

Doomsdaymachine wordt binnenkort terug opgestart...

Bezoekers in dit topic

Nou als zo'n allesverterend zwart gat ontstaat, ben je waarschijnlijk pas veilig in een andere melkweg of zo, want ze hebben niet echt een aan of uit knop.
 
Al die 7000 natuurkundigen lopen wanneer de aan-knop ingedrukt wordt dus met een flinke boner rond. Zou daar niet graag een vrouw willen zijn in die periode :roflol:.
 
tja, zo'n zwart gat heeft uiteindelijk wel de ultieme zuigkracht :eyebrow:
 
Interessant project wel, geloof dat het gaat om het vinden van het Higgs-deeltje. Dat is tenminste wat ik heb onthouden van de presentatie op het Nikhef in Amsterdam..

En dat met die zwarte gaten:
HOAX!!!111!!1111!!
 
Er kunnen wel zwarte gaten ontstaan maar die verdwijnen weer snel... hopen ze ;)
 
Microscopic black holes

Nature forms black holes when certain stars, much larger than our Sun, collapse on themselves at the end of their lives. They concentrate a very large amount of matter in a very small space. Speculations about microscopic black holes at the LHC refer to particles produced in the collisions of pairs of protons, each of which has an energy comparable to that of a mosquito in flight. Astronomical black holes are much heavier than anything that could be produced at the LHC.

According to the well-established properties of gravity, described by Einstein’s relativity, it is impossible for microscopic black holes to be produced at the LHC. There are, however, some speculative theories that predict the production of such particles at the LHC. All these theories predict that these particles would disintegrate immediately. Black holes, therefore, would have no time to start accreting matter and to cause macroscopic effects

Bron:
http://press.web.cern.ch/public/en/LHC/Safety-en.html
 
Wat een vette machine is het. Hoop dat dit wat gaat opleveren. Dit alles sluit dicht aan bij kernfusie en lukt dit dan zetten we weer een stapje dichterbij deze techniek.

Kernfusie?

Door de druk zo hoog op te voeren dat atoomkernen samensmelten komt energie vrij. Een licht atoom zoals waterstof is erg geschikt voor kernfusie. Afvalproducten zijn helium en radioactieve reactorwanden (maar niet zo radioactief als bij kernsplijting). De zon en de sterren werken ook op kernfusie.
Het mooie van kernfusie is dat als het fout gaat, het proces dan gewoon uitdooft. In tegenstelling tot kernsplijting dat zichzelf aanjaagt.

De grootste vraag die kernfusie momenteel heeft is: hoe houd je iets vast dat net zo heet is als de zon? Het antwoord wordt momenteel gezocht in magnetische velden die het plasma bijeen houden.
Energie probleem zou voorbij zijn en ook het gevaar van meltdowns. Geen fosiele brandstof meer nodig.
 
Wat een vette machine is het. Hoop dat dit wat gaat opleveren. Dit alles sluit dicht aan bij kernfusie en lukt dit dan zetten we weer een stapje dichterbij deze techniek.


Energie probleem zou voorbij zijn en ook het gevaar van meltdowns. Geen fosiele brandstof meer nodig.

Het zou eens tijd worden..
 
Omdat nerds meer belang hechten aan prutsen met computergestuurde troep dan aan een leven?

Diezelfde "Nerds" hebben bijna alles wat je in het dagelijks leven gebruikt uitgevonden. Heb je iets tegen dit soort dingen? Pleur al je spullen weg en ga in de rimboe leven. Zonder "nerds" geen computer's, auto's, telefoon's etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc.

Epic waste of money

Neen. Progressie heet dit. Alles wat ervoor zorgt dat we meer te weten komen over het heelal waarin we leven is geen waste of time of waste of money.

Ik ben het echt zat dat mensen zoals jullie in je intellectuele arrogantie wel even kunnen vertellen waar wij als mensen onze energie en tijd in moeten steken.

Wat ben ik ****ing blij dat wat intelligentere mensen het soms ook nog eens voor het zeggen hebben.
 
Ik dacht dat ie al een tijdje aan stond :P
 
Diezelfde "Nerds" hebben bijna alles wat je in het dagelijks leven gebruikt uitgevonden. Heb je iets tegen dit soort dingen? Pleur al je spullen weg en ga in de rimboe leven. Zonder "nerds" geen computer's, auto's, telefoon's etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc.

1) was dat geen serieuze reactie
2) heb ik even later precies hetzelfde als jij gezegd in een andere post

Kan soms helpen om het topic helemaal te lezen.
 
Neen. Progressie heet dit. Alles wat ervoor zorgt dat we meer te weten komen over het heelal waarin we leven is geen waste of time of waste of money.

Ik ben het echt zat dat mensen zoals jullie in je intellectuele arrogantie wel even kunnen vertellen waar wij als mensen onze energie en tijd in moeten steken.

Wat ben ik ****ing blij dat wat intelligentere mensen het soms ook nog eens voor het zeggen hebben.

Haha, slow down Tiger!

Niet alles zo serieus nemen, is niet goed voor je cortisol! :kiss:
 
Boeie anders word dat geld weer besteed aan 3e wereld landen ofzo. Dit is veel belangrijker.
 
Ik denk dat de volgende wetenschappelijke studies/experimenten(die wat opbrengen) allemaal heel veel geld zullen kosten.
Het zal niet meer zo zijn een wetenschapper die toevallig iets in een lab ontdekt. ( ale in 99.99 procent van de gevallen ofzo)
 
YEEEAAHHH Spannend!!! :D
 
1) was dat geen serieuze reactie
2) heb ik even later precies hetzelfde als jij gezegd in een andere post

Kan soms helpen om het topic helemaal te lezen.

Oké sorry, ik had inderdaad verder moeten lezen. Ik raak altijd redelijk gefrustreerd als mensen de waarde van wetenschap niet inzien terwijl ze wel volledig afhankelijk ervan zijn, dat is iedereen in de moderne wereld.

Nogmaals excuses.
 
Laatst bewerkt:
I love it, ik zou die knop wel aan willen zetten!! Wouw wat een machine, en nee el smurfo tis geen metrostation:D
 
Er is wel degelijk een kans dat er een zwart gat ontstaat jongens, als zo'n "microscopic black hole" maar genoeg massa opzuigt gaat idd de aarde naar de klote.

Maar maak je geen zorgen om deze 2 redenen:
1. De kans daarop is ontiegelijk klein een beetje in de trant van: 1/10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
2. Mocht er toch een zwart gat ontstaan die de aarde vernietigt, dan gaat het zo snel dat je er toch niets van merkt ;)
 
Er is wel degelijk een kans dat er een zwart gat ontstaat jongens, als zo'n "microscopic black hole" maar genoeg massa opzuigt gaat idd de aarde naar de klote.

Maar maak je geen zorgen om deze 2 redenen:
1. De kans daarop is ontiegelijk klein een beetje in de trant van: 1/10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
2. Mocht er toch een zwart gat ontstaan die de aarde vernietigt, dan gaat het zo snel dat je er toch niets van merkt ;)

:eek:
 
Back
Naar boven