Fitness Seller

Dreiging rellen door hoge werkloosheid allochtonen

SlettieBettie zei:
De strekking is: het gaat er niet om hoe je heet/waar je vandaan komt, het gaat erom of je je inzet voor je (toekomstige) werk.

By the way, in veel fabrieken lopen ook mensen met een hogere opleiding, in een hogere functie (ontwerper, constructeur, tekenaar, calculateur, procesingenieur, procesmanager, inkoper, verkoper, afdelingshoofd, directeur... om er maar een paar te noemen)
Dat weet ik(duh), daar heb ik het ook niet over.

wil jij solliciteren naar een baantje waar je een schijf in een machine moet stoppen die het dan voor jou slijpt en dat jij het dan in een bak moet leggen, als jij een hbo of uni diploma hebt? Ik ga niet voor niets naar school. Anders kan ik nu stoppen en in een fabriek gaan werken. Het is dus onzin omte zeggen dat mensen zich niet inzetten, misschien die apen die je op tv ziet welke "discriminatie bla bla" roepen, maar dat is 5% van de 100%. Uiteindelijk komt er toch wel een regel dat ze allemaal de "pineut"zijn en toch moeten gaan werken. Ongeacht discriminatie.

slettiebettie zei:
Alleen het gebruik van (hard-)drugs wordt gedoogd. Het fabriceren, in bezit hebben, kopen en verkopen zijn strafbare feiten. Voor softdrugs (vanaf een bepaalde hoeveelheid) geldt hetzelfde.
Sommige mensen hebben nu eenmaal schijt aan regels en opvoeding. En sommige mensen krijgen geen opvoeding, omdat de ouders niet aanwezig zijn. Enneh... het is zo stoer om illegaal bezig te zijn! (als ik mijn leerlingen mag geloven)
Dat is dus zo hypocriet, zo'n dikke vette bullcrap regel van de overheid. Als je het gebruikt, moet het geproduceert worden. Dus inprincipe zit je dan al in een illegaal circel. Alleen val je er net buiten omdat je het gebruikt. De gene die het produceert is illegaal. Als je al weet dat het gebruikt wordt, dan ligt het gewoon domweg voor de hand dat het ook geproduceerd wordt.

Daar waar je ouders falen, daar hoort de overheid op te treden. Illegaliteit sucks.

• Topic Starter Topic Starter
SageFrancis zei:
Je reinste onzin. Ik zal eens proberen om die brief van de moeder van mijn vriendin te scannen. ZIJ IS NEDERLANDS. Read-> NEDERLANDS. Heeft 20 jaar ervarig bij de ABN bank gehad als receptie medewerkster. Ze solliciteerde naar die functie bij een andere bank 3 weken geleden ofzo. Ze kreeg een brief waarin stond dat ze teweinig ervaring had. Ze solliciteerde dus niet naar een managerfunctie. En ik heb het hier niet over nederlandse taal ;) daar zijn we al over uitgediscussieerd geloof ik?

AAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGHHH!! :mad: :mad:

Nu moet je echt kappen. Omdat je EEN voorbeeld kent van iemand die EEN keer niet is aangenomen bij een sollicitatie moeten alle 40 jarigen standaard een uitkering krijgen? Doe nou es even normaal man. Wat is dat nou voor instelling? Als ze nog wat langer solliciteert vindt ze heus wel een baan. Je bevestigt hier onbewust trouwens ook dat blanken dus ook niet alle baantjes per se krijgen. Als ze allochtoon was geweest had je nu zeker weten geroepen dat het daar aan lag.

Oh, trouwens een voorbeeld:
In winterswijk is dat meisje uit kosovo die uit moet worden gezet. Ze werd vorig jaar al uitgezet maar ze mocht weer terug komen om haar VWO af te maken. Opeens werd ze een paar weken geleden uit haar klas gehaald door de vreemdelingen politie(uit haar klas nog wel). En zij doet VWO, wat een aanwinst voor nederland. En dan laten we mohammed B. hier? Klasse, jullie snappen mijn punt. De overheid kan soms zo ongenuanceerd zijn, zo dom bezig. Het verbaast mij elke keer weer als ik hoor dat er een gezin wordt uigezet die naar nederland is gekomen 30 jaar geleden en netjes nederlands praat en goed gewerkt hebben. Moeten we vooral alle idiooten hier in nederland houden.

Ja dat is k*t man, maar goed, we kunnen helaas niet iedereen het land in laten, dit land is al veel te druk. Als je iedereen die hier een paar jaar op school zit automatisch laat blijven hebben we volgend jaar 10 miljoen asielzoekers met kinderen aan de poort staan. Ik vind het ook k*t, maar zo is het nou eenmaal. :(

En Mohammed B is nou eenmaal in nederland geboren, ik zou hem het liefst ook weghebben, maar waarheen dan? Wie wil hem hebben? Zeg jij het maar... Nu weet je tenminste zeker dat ie vastzit.

SageFrancis zei:
Dat weet ik(duh), daar heb ik het ook niet over.

wil jij solliciteren naar een baantje waar je een schijf in een machine moet stoppen die het dan voor jou slijpt en dat jij het dan in een bak moet leggen, als jij een hbo of uni diploma hebt? Ik ga niet voor niets naar school. Anders kan ik nu stoppen en in een fabriek gaan werken. Het is dus onzin omte zeggen dat mensen zich niet inzetten, misschien die apen die je op tv ziet welke "discriminatie bla bla" roepen, maar dat is 5% van de 100%. Uiteindelijk komt er toch wel een regel dat ze allemaal de "pineut"zijn en toch moeten gaan werken. Ongeacht discriminatie.

Dus jij vindt dat een laagopgeleide wel k*twerk mag doen, en een hoogopgeleide zonder werk dat niet hoeft? Het is mooi als je een diploma hebt, maar het geeft je niet het recht om niet te hoeven werken.

Laat ik het zo zeggen Sage:
Als er een blanke en een zwarte dokter voor mij staan om mijn leven, of dta van mijn kind te redden en ze zijn even gerenomeerd, zal het mij een worst wezen wie mijn kleine of mij in leven houd.
Tuurlijk zijn de kansen misschien minder, maar je moet niet vergeten, dat veel mensen niet gewend zijn aan het feit dat een "buitenlander" op een hoge positie staat.
Zo is het ook jaren geweest met vrouwen. Die zie je nu ook overal in de top verschijnen. Zelfs zwarte madammekes zoals Hirschi.
In dat op zicht accepteren wij al meer als in bepaalde moslimlanden waar een vrouw haar gezicht niet mag tonen.
Veranderingen gaan nu eenmaal geleidelijk.
Ken genoeg allochtonen in mijn omgeving waarvan een aantal het toch aardig voor elkaar hebben (accountant, advocate, tandarts).
Als jij als alochtoon zijnde niet blij met bent met een baantje in een fabriek omdat jij kernfysicus bent, begrijp ik.
Maar de niet opgeleide moeten niet gaan klagen als ze een baan hebben waar je geen opleiding voor hebt. Wees blij met de baan die je hebt.
Ze kunnen iemand die met zijn 14e is gestopt met school geen open hart operatie laten uitvoeren.

Zelda zei:
Dus jij vindt dat een laagopgeleide wel k*twerk mag doen, en een hoogopgeleide zonder werk dat niet hoeft? Het is mooi als je een diploma hebt, maar het geeft je niet het recht om niet te hoeven werken.
Vind jij dat een laagopgeleide de functie van een Register Accountant moet krijgen? heeft hij daarvoor gestudeerd? NEE. Klaar.

IK heb het niet over het recht om NIET te hoeven werken?!

RichardV zei:
Laat ik het zo zeggen Sage:
Als er een blanke en een zwarte dokter voor mij staan om mijn leven, of dta van mijn kind te redden en ze zijn even gerenomeerd, zal het mij een worst wezen wie mijn kleine of mij in leven houd.
Tuurlijk zijn de kansen misschien minder, maar je moet niet vergeten, dat veel mensen niet gewend zijn aan het feit dat een "buitenlander" op een hoge positie staat.
Zo is het ook jaren geweest met vrouwen. Die zie je nu ook overal in de top verschijnen. Zelfs zwarte madammekes zoals Hirschi.
In dat op zicht accepteren wij al meer als in bepaalde moslimlanden waar een vrouw haar gezicht niet mag tonen.
Veranderingen gaan nu eenmaal geleidelijk.
Ken genoeg allochtonen in mijn omgeving waarvan een aantal het toch aardig voor elkaar hebben (accountant, advocate, tandarts).
Als jij als alochtoon zijnde niet blij met bent met een baantje in een fabriek omdat jij kernfysicus bent, begrijp ik.
Maar de niet opgeleide moeten niet gaan klagen als ze een baan hebben waar je geen opleiding voor hebt. Wees blij met de baan die je hebt.
Ze kunnen iemand die met zijn 14e is gestopt met school geen open hart operatie laten uitvoeren.
Je had het niet beter kunnen zeggen. Dit is juist wat ikbedoelde te zeggen.

Wat zelda bedoeld is dat wanneer je hooggeschoold bent en ff niks kunt regelen je maar champignons moet gaan plukken als dat wel beschikbaar is en je je daarvoor niet te goed moet voelen. Dat zegt die sl*t toch ook, maar dan in andere woorden.

SageFrancis zei:
Vind jij dat een laagopgeleide de functie van een Register Accountant moet krijgen? heeft hij daarvoor gestudeerd? NEE. Klaar.

IK heb het niet over het recht om NIET te hoeven werken?!

???

Waarom draai je het nou om? Iemand die niet is opgeleid als register accountant krijgt die baan natuurlijk niet nee, dat is logisch. Wat is je punt?

Wat ik wil zeggen is dat als je kan werken, en je doet het niet, je geen recht hebt op een uitkering, ook als je op de uni hebt gezeten. Waarom zou de staat iemands uitkering moeten betalen als hij vindt dat hij ergens 'boven' staat? Het is natuurlijk niet leuk als je niet een passende baan kan vinden, maar dat geeft je toch geen recht op een uitkering?

D. zei:
Wat zelda bedoeld is dat wanneer je hooggeschoold bent en ff niks kunt regelen je maar champignons moet gaan plukken als dat wel beschikbaar is en je je daarvoor niet te goed moet voelen. Dat zegt die sl*t toch ook, maar dan in andere woorden.
Hoe moet je anders aan je kost komen? DENK je dat je dan een uitkering krijgt?
Waar gaan we heen met dit gesprek, ik snap de logica er niet meer van.

Ik geloof dat er sprake is van miscommunicatie. Ik bedoelde iig dat wat richard V zegt.

SageFrancis zei:
wil jij solliciteren naar een baantje waar je een schijf in een machine moet stoppen die het dan voor jou slijpt en dat jij het dan in een bak moet leggen, als jij een hbo of uni diploma hebt?
Bij mn huidige werkgever ben ik begonnen met simpel werk als iemand's assistent. Werk dat helemaal niets met mn studie te doen heeft, en ook ver onder mn niveau lag. Met enig geluk ben ik per 1 maart hoofd van dezelfde afdeling. Niet omdat ik blank ben, maar omdat ik gewoon harder en beter werk dan wie ook.

Uiteindelijk zeggen we allemaal hetzelfde sage. Je moet je nooit te min vinden voor werk, klaar.

Maar dat is offtopic he, we hadden het over moslims!

SageFrancis zei:
Hoe moet je anders aan je kost komen? DENK je dat je dan een uitkering krijgt?
Waar gaan we heen met dit gesprek, ik snap de logica er niet meer van.

Ik geloof dat er sprake is van miscommunicatie. Ik bedoelde iig dat wat richard V zegt.
Kort samengevat:

1. Ben je universitair opgeleid, maar kan je geen leuke baan vinden: blijven proberen, maar ga ondertussen wel tomaten plukken.

2. Ben je niet opgeleid en kan je geen leuke baan vinden: eigen schuld; ook tomaten plukken.

D. zei:
Uiteindelijk zeggen we allemaal hetzelfde sage. Je moet je nooit te min vinden voor werk, klaar.

Maar dat is offtopic he, we hadden het over moslims!
JUIST, daarmee ben ik het helemaal mee eens.
edit:
Hmm dacht ff dat er wat anders stond. Maar goed, ik geef je hier dan gelijk in

Mooi, iedereen is het wat dit betreft met elkaar eens, laten we weer on-topic gaan en dan begin ik met wat olie op het vuur;

moslims zijn lui!

Ok, dan was het idd een miscommunicatie. Zijn we het toch eens. :)

Waar deze discussie over gaat is dat ik vind dat een baan kunnen vinden voor 80-90% in je eigen macht ligt en jij vindt dat het vooral aan je huidskleur ligt (toch?).

dj_phreak zei:
Kort samengevat:

1. Ben je universitair opgeleid, maar kan je geen leuke baan vinden: blijven proberen, maar ga ondertussen wel tomaten plukken.

2. Ben je niet opgeleid en kan je geen leuke baan vinden: eigen schuld; ook tomaten plukken.

:thumbs:

Zelda zei:
Ok, dan was het idd een miscommunicatie. Zijn we het toch eens. :)

Waar deze discussie over gaat is dat ik vind dat een baan kunnen vinden voor 80-90% in je eigen macht ligt en jij vindt dat het vooral aan je huidskleur ligt (toch?).
het ligt idd 80-90% aan jezelf. Ik denk wel voor de volle 90%. Ik vind dat die andere 10% ligt aan die k*t allochtonen die hetvernken voor ons. Daardoor kan je snel een link leggen naar "huidskleur". Ik zou daar nooit op terug vallen, als iemand mij niet aanneemt dan gaik wel naar een ander, al is het 100x een ander. Maar hier is dus die 90%. Je moet zelf doorzetten, dat hoeft niemand anders voor je te doen. Die overige 10% zijn gewoon omgevingsfactoren... er zijn zat werkgevers.

SageFrancis zei:
het ligt idd 80-90% aan jezelf. Ik denk wel voor de volle 90%. Ik vind dat die andere 10% ligt aan die k*t allochtonen die hetvernken voor ons. Daardoor kan je snel een link leggen naar "huidskleur". Ik zou daar nooit op terug vallen, als iemand mij niet aanneemt dan gaik wel naar een ander, al is het 100x een ander. Maar hier is dus die 90%. Je moet zelf doorzetten, dat hoeft niemand anders voor je te doen. Die overige 10% zijn gewoon omgevingsfactoren... er zijn zat werkgevers.

Mooi, zijn we het toch eens!

Terug
Naar boven