MuscleMeat

Nieuws Turken vinden Nederlands lastiger dan Marokkanen

Hm ik woon zelf in Australie, en ik moet dus altijd Engels praten. Als Nederlander heb ik daar natuurlijk niet veel moeite mee, maar ik zie dat er veel Chinezen zijn die het echt heel lastig vinden. Ze proberen het wel, en ze leren ook veel, maar toch blijven ze veel moeite hebben met de taal.

En het Nederlands staat er om bekend dat het een hele moeilijke taal is, dus ik kan best begrijpen dat Turken het slecht kunnen spreken. Dus EricR kan het wel 'luie honden die de taal niet willen leren' noemen, maar denk je nou eens in dat jij als Nederlander in Turkije zou gaan wonen. Dan zou jij ook niet meteen een vloeiend gesprek kunnen voeren. Ik durf te wedden dat er zat mensen op dit forum zitten die de taal na 20 jaar in Turkije te hebben gewoond nog niet zouden beheersen.

Ik heb het over het niveau dat gehaald moet worden om het inburgeringcoïtusamen te halen of het niveau dat gehaald moet worden om de naturalisatietest af te leggen. Dat is A1 en A2 op NT2 niveau. Dan hebben we het dus niet over een vloeiend gesprek voeren maar gewoon basisvaardigheden in de Nederlandse taal. Als je binnen 5 jaar geen A2 niveau kan halen heb je naar mijn mening hier weinig te zoeken.

Het gaat om mentaliteit en wat dat betreft heb ik op taalscholen genoeg gezien dat die mentaliteit te vaak ontbreekt. Als mensen al te lui zijn om rijtjes woorden te leren dan zal het lastig worden om een hoger niveau te halen waardoor de kansen op de arbeidsmarkt toenemen.

Ik heb het over het niveau dat gehaald moet worden om het inburgeringcoïtusamen te halen of het niveau dat gehaald moet worden om de naturalisatietest af te leggen. Dat is A1 en A2 op NT2 niveau. Dan hebben we het dus niet over een vloeiend gesprek voeren maar gewoon basisvaardigheden in de Nederlandse taal. Als je binnen 5 jaar geen A2 niveau kan halen heb je naar mijn mening hier weinig te zoeken.

Het gaat om mentaliteit en wat dat betreft heb ik op taalscholen genoeg gezien dat die mentaliteit te vaak ontbreekt. Als mensen al te lui zijn om rijtjes woorden te leren dan zal het lastig worden om een hoger niveau te halen waardoor de kansen op de arbeidsmarkt toenemen.

Zo had ik het nog niet bekeken... ik geef je helemaal gelijk.

Voor degenen die hier binnen willen komen is er het inburgeringcoïtusamen. Niveautje drie keer niks en alleen de analfabeten of laagst opgeleiden zullen daar moeite mee hebben.

Het niveau voor naturalisatie is overigens ook nog steeds vrij laag en kan beter 1 niveau omhoog worden getrokken. Lullig voor de analfbeten of laag opgeleiden maar ze hebben 5 jaar de tijd om wat aan hun situatie te doen als ze eenmaal hier zijn. Wie te lui is om te studeren verdient ook het recht op het Nederlanderschap niet.

zie je nou wel, je bent helemaal niet zo'n slechte kerel!
;)

Terug
Naar boven