XXL Nutrition

Nieuws Turken vinden Nederlands lastiger dan Marokkanen

Hmm, ik wil eigenlijk een Canon 50D kopen, en als ik jouw aandeel in het 'je hebt iets nieuws gekocht...'-topic bekijk moet ik misschien toch een carreer change overwegen, want ik zit nogal krap. **** statistics. Of wil je misschien mijn middelbareschooldiploma of propedeuse kopen? :D

Ik pas. Ik las vorig jaar nog dat kanslozen gratis een diploma konden ophalen om hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Als kansloze lijkt me dat wel wat. :D

Maar on-topic. Iedereen die na 5 jaar in Nederland de taal niet machtig genoeg is om in ieder geval basishandelingen uit te voeren moet zich gewoon schamen. Een te lage opleiding is geen excuus, ook daarvoor zijn taalcursussen beschikbaar. Niveau A1 is toch wel het minimale dat verwacht mag worden, ook al is dat nog vrij laag om daadwerkelijk een kans te maken op de arbeidsmarkt. Met een beetje inspanning kan iedereen B1 halen.

Jammer, ies goed diploma, jij zeker krijgen baan.

OT: Kwestie van gebrek aan noodzaak en motivatie denk ik. Nog niet zo lang geleden (en misschien nog steeds wel) werden de foldertjes hoe je een uitkering aanvraagt in het turks, arabisch en weet ik wat voor talen vertaald.

Ik pas. Ik las vorig jaar nog dat kanslozen gratis een diploma konden ophalen om hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Als kansloze lijkt me dat wel wat. :D

Maar on-topic. Iedereen die na 5 jaar in Nederland de taal niet machtig genoeg is om in ieder geval basishandelingen uit te voeren moet zich gewoon schamen. Een te lage opleiding is geen excuus, ook daarvoor zijn taalcursussen beschikbaar. Niveau A1 is toch wel het minimale dat verwacht mag worden, ook al is dat nog vrij laag om daadwerkelijk een kans te maken op de arbeidsmarkt. Met een beetje inspanning kan iedereen B1 halen.

voor mij niet noodzakelijk dus, ik beschik al over S5
:D

Jammer, ies goed diploma, jij zeker krijgen baan.

OT: Kwestie van gebrek aan noodzaak en motivatie denk ik. Nog niet zo lang geleden (en misschien nog steeds wel) werden de foldertjes hoe je een uitkering aanvraagt in het turks, arabisch en weet ik wat voor talen vertaald.

Nog mooier, de veelgebruikte taalcursus Nieuwe Buren leert de weg naar instanties als de Sociale Dienst of het bestellen bij Wehkamp. :D

Nog mooier, de veelgebruikte taalcursus Nieuwe Buren leert de weg naar instanties als de Sociale Dienst of het bestellen bij Wehkamp. :D

:roflol:

Mooi land is dit toch. Jammer dat ik trouwens nooit een cursus 'hoe studeer je af voor je dertigste' heb mogen volgen, zie je wel, ik kan er gewoon niets aan doen. :(

Ik dacht dat er een landelijk examen behaald moest worden door de allochtonen die in Nederland willen wonen.

De taal niet kennen in het land waar je woont..ik zou het ervaren als een zware handicap.

@ KlusMier S5 heeft met stabiliteit te maken niet met A1

iedereen is het eensmet elkaar het is schandalig dat men dat nog niet eens kan (wil) halen want het wordt ze toch wel gebracht.

Normaal natuurlijk. Een taal leren na de eerste 6 levensjaren, verloopt al heel wat moeilijker. Je bent al helemaal de pineut wanneer je een wereldvreemde taal moet leren als je 20+ bent ofzo.

Ik las de topic titel in eerste instantie verkeerd dacht dat er stond:

Turken vinden Nederlanders lastiger dan Marokkanen.

:roflol:

@ KlusMier S5 heeft met stabiliteit te maken niet met A1

iedereen is het eensmet elkaar het is schandalig dat men dat nog niet eens kan (wil) halen want het wordt ze toch wel gebracht.

kun je nagaan hoeveel moeite ik zal hebben met het aanleren van een nieuwe taal wanneer ik niet eens stabiel ben!
;)

Zoveel haat, nijd en afgunst tegen moslims:eek:. Niet kijkend naar niet moslims die ook problemen hebben hier in NL.

Wanneer gaan we nou ons fris en helder aankijken tegen elke moslim en het gedrag met gedrag vergelijken en niet gedrag met religie?

Ik mag dan wel een moslim zijn en een buitenlander die niet NL ouders heeft en ook hier niet is geboren. GENOEG is GENOEG dit land zit VOL, ja VOL met GEERT WILDERS stemmen.

P E A C E

Zoveel haat, nijd en afgunst tegen moslims:eek:. Niet kijkend naar niet moslims die ook problemen hebben hier in NL.

Wanneer gaan we nou ons fris en helder aankijken tegen elke moslim en het gedrag met gedrag vergelijken en niet gedrag met religie?

Ik mag dan wel een moslim zijn en een buitenlander die niet NL ouders heeft en ook hier niet is geboren. GENOEG is GENOEG dit land zit VOL, ja VOL met GEERT WILDERS stemmen.

P E A C E

peace bro!
:thumbs:

je denkt helderder dan menig Nederlander, dank voor je inbreng!
;)

Ik dacht dat er een landelijk examen behaald moest worden door de allochtonen die in Nederland willen wonen.

Schijnt dat het examen uit 2 vragen bestaat.
Vraag 1: Noem het aantal mensen dat in Nederland woont.
Het antwoord mag 10% afwijken.

Vraag2: Noem hun namen en adressen, fouten worden niet getolereerd :D

Voor degenen die hier binnen willen komen is er het inburgeringcoïtusamen. Niveautje drie keer niks en alleen de analfabeten of laagst opgeleiden zullen daar moeite mee hebben.

Het niveau voor naturalisatie is overigens ook nog steeds vrij laag en kan beter 1 niveau omhoog worden getrokken. Lullig voor de analfbeten of laag opgeleiden maar ze hebben 5 jaar de tijd om wat aan hun situatie te doen als ze eenmaal hier zijn. Wie te lui is om te studeren verdient ook het recht op het Nederlanderschap niet.

Hm ik woon zelf in Australie, en ik moet dus altijd Engels praten. Als Nederlander heb ik daar natuurlijk niet veel moeite mee, maar ik zie dat er veel Chinezen zijn die het echt heel lastig vinden. Ze proberen het wel, en ze leren ook veel, maar toch blijven ze veel moeite hebben met de taal.

En het Nederlands staat er om bekend dat het een hele moeilijke taal is, dus ik kan best begrijpen dat Turken het slecht kunnen spreken. Dus EricR kan het wel 'luie honden die de taal niet willen leren' noemen, maar denk je nou eens in dat jij als Nederlander in Turkije zou gaan wonen. Dan zou jij ook niet meteen een vloeiend gesprek kunnen voeren. Ik durf te wedden dat er zat mensen op dit forum zitten die de taal na 20 jaar in Turkije te hebben gewoond nog niet zouden beheersen.

Terug
Naar boven