XXL Nutrition

Dreiging rellen door hoge werkloosheid allochtonen

klempic zei:
en btw jullie praten over werken en zo maar ondertussen hangen algtijd dezelfde koppen rond op dit forum, dag en nacht 24/7. :D
De meesten hier zijn studenten, denk ik en sommigen werken in onregelmatige dienst of kunnen op hun werk internetten. Vandaar, dat het lijkt of sommigen hier 24/7 zijn en verder niets doen.:D

DutchVince zei:
Vraag: Waarom hebben Chinezen, Indiers, Hindoestanen, Polen enz. wel voldoende werk in Nederland?

Antwoord: ze willen leren en ze willen werken.

Ik heb groot respect voor deze buitenlanders (ik haat het woord allochtoon, give me a break, echt weer door zo'n politicus bedacht).

ik snap niet dat andere groeperingen dat niet schijnen te beseffen. Ze moeten in het land van herkomst toch ook leren en werken of zie ik dat verkeerd?

je vergeet de joegoslaven!
liquidaties ook als werk te bestempelen?

Zelda zei:
Ik begrijp echt niks meer van jou Sage, nu ben je het er opeens wél mee eens dat ze Nederlands moet leren?

Je noemt trouwens wel heel snel iemand een oudere. Er zijn echt wel baantjes te vinden voor 40 plussers hoor, en misschien niet de allerleukste baantjes nee, maar dat is toch geen excuus om niet te hoeven werken? Iemand moet dat werk doen tenslotte. Bovendien zal het in het land waar zoiemand vandaan komt waarschijnlijk nog een stuk slechter zijn, dus waar hebben we het over? En mocht het gaan om iemand die hier de kansen voor een opleiding heeft gehad in z'n jeugd dan heeft diegene helemaal geen recht tot klagen.

Ja, omdat ik op korte termijn geen vooruit gang zie, maar als je dan er toch zo 100% zeker van bent dat het zo moet en je weet het zeker dat het zo beter kan, dan zit je op die weg waarbij je mij overtuigt. Dat hoor je ineen discussie ook te doen, de ander te overtuigen ik weet niet of dit een win-verlies spelletje voor je is maar voor mij niet. Ik probeer de ander te overtuigen zonder ze belachelijk te maken, hier kan je amper een fatsoenlijke discussie voeren zonder dat je als debiel wordt bestempeld en rare opvattingen hebt.

We halen nu 2 groepen door elkaar, ouderen en pubers. Over ouderen is het simpel gezegd niet zomaar 1 2 3 en werken maar. Voor pubers is het 1 2 3 dicipline kamp. Simple as that. Ik zie op korte termijn voor ouderen geen vooruitgang. En jij moet dat zeker weten, jij praat nu zo makkelijk over dat ouderen simpel een baantje krijgen maar waar haal je die info vandaan? Gast als je 40 bent heb je al een probleem want er is bijna niemand die jou nog wil hebben voor simpele baantjes, daarvoor nemen ze liever pubers(diegene die dan wel willenwerken ipv de allochtone jeugd) die veel goedkoper zijn.You do the math.

Jordees zei:
Ben ik het niet helemaal mee eens.

Ik ken mensen die in de bijstand hebben gezeten. Ze kregen voor 1 gezien rond de 1100 euro, inclusief huursubsidie, subsidie voor scholen van kinderen en andere voordelen die je hebt als je in de bijstand zit.
Natuurlijk is het geen vetpot, maar als de man des huizes zou gaan werken, zou hij er netto niet veel beter op worden en zou hij moeten inleveren op de voordeeltjes (subsidies).

Het is dus gewoonweg voor dit soort mensen niet aantrekkelijk om te gaan werken. Ze houden er netto minder aan over dan als ze niets zouden doen. Bij zo'n keuze wist ik het ook wel.

Niet ben ik het eens met de instelling van veel jongeren. Niet alleen allochtonen, want ik maak in mijn directe omgeving genoegd luie autochtone kinderen mee. Ze worden namelijk zo verwend dat werken ook voor autochtone kinderen niet meer aantrekkelijk is. Zoals ik het vroeger te horen kreeg: "Wil je dure kleding? Ga er maar voor werken" is er niet meer bij. Nee, jammerend kind krijgt wat hij/zij wil.

Ik denk dat we in de komende 10 jaar een hele grote stroom nietsnutten toegeschoven krijgen op de arbeidsmarkt. Aan de ene kant de mensen die denken geen kansen te krijgen (allochtonen) en aan de andere kant verwende nesten die denken dat werken hetzelfde is al de hele dag msn-en en chatten.
Als de man des huizes dus zou gaan werken voor ongeveer 1100 euro, zouden ze nog steeds dezelfde voordelen hebben, maar zou hij wel een steentje bijdragen aan de maatschappij. Als zijn vrouw er ook nog eens bij gaat werken, verdienen ze genoeg om geen huursubsidie, etc. nodig te hebben. Als de kinderen nog jong zijn, zal de vrouw des huizes misschien nog een paar jaar thuis kunnen blijven, maar wanneer de kinderen naar school gaan, zie ik geen belemmeringen meer om te gaan werken allebei.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind het te makkelijk gedacht.

Je geeft zelf ook aan, dat kinderen dus het verkeerde voorbeeld krijgen, wanneer ouders de hele dag thuis zitten te chatten en evengoed betaald krijgen.

SaborLatina zei:
Zo makkelijk is het niet meer om aan een uitkering te komen. Als je een uitkering aanvraagt moet je fulltime 40 uur per wk. beschrikbaar blijven voor werk je moet werk blijven zoeken. En je moet je regelmatig melden bij de CWI en laten zien wat je allemaal gedaan heb om werk te vinden. CWI helpt jou alleen als jij er wat voor doet...als CWI ziet dat je geen moeite doet dan word je niet meer geholpen en serieus genomen. En dat vind ik ook goed dat ze dat doen. De nieuwe regel is als je je aanmeldt bij de CWI voor een uitkering omdat je telkens afgwezen word geen werk kan vinden word je automatisch via CWI naar Van Der Valk Restaurant gestuurd omdat zij bepaalde afspraken hebben met de CWI dat zij jou moeten aannemen al is het maar tijdelijk. En als CWI merkt dat je ngeen moeite doet.....dan word het je uitkering ook minder. Ik ken een jongen die geen ruk deed lekker genieten van zn uitkering. Hij deed geen moeite niets. CWI was er achtergekomen en nu werkt hij bij de valk en moet ie zn uitkering die hij 4jr gekregen heeft allemaal terugbetalen. En dat vind ik goed..ze moeten meer controleren en niet zo makkelijk meer zijn.
Het is idd minder makkelijk geworden allemaal en dat is maar goed ook! Jammer genoeg werkt het vaak nog lang niet zoals het zou moeten, maar dat is alleen nog een kwestie van tijd.

Zelda zei:
Ik heb deze tekst even uit het andere draadje gekopiëerd van Jordees.

Dit zegt toch genoeg lijkt me? En ga nou niet beweren dat dit alleen in Amsterdam gebeurt, rot alsjeblieft op met die nonsens. Over deze lui hebben we het dus. Hier zie je het. Niks meer aan toe te voegen.

Waar staat dat ik het support dat mensen niet hun afspraken na komen? Ik heb meer hekel aan dat soort mensen dan jij hebt. Zij verpesten het immer voor "ons". Daarnaast heb ik in dat andere topic er ook een stuk onder geplaatst, lees maar even terug als je wil dan snap je dus ook wat ik bedoel.

Het is in ieder geval dramatisch gesteld met het huidige collectief sollicitanten. Allochtoon of niet, waarom kan tegenwoordig bijna niemand meer een goede sollicitatiebrief schrijven? Ook mensen die C.V. boven hun curriculum vitae zetten kan je niet serieus nemen, wat sturen ze dan? Hun centrale verwarming of zo? STfouten en taalfouten zijn schering en inslag, daar wordt wel vaak de voorselectie op gemaakt. Mochten allochtonen de taal dus niet volledig machtig zijn, dan is het inderdaad niet zo vreemd dat ze in een vroeg stadium afvallen.

DBC01 zei:
Hahahahahahahaha! :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Uit welk boerendorp kom jij kluns!

Kom es kijken in Utrecht en Amsterdam, er lopen er genóeg zo bij:

_1573897_011002islam150.jpg

Én zo:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:hello: Welkom in het Nederland van 2006 Homer! :)

Het aanpassen en plaatsen van deze post duurde maar liefst 7 minuten.

Ik bedoelde Iran aapje.

EricR zei:
Het is in ieder geval dramatisch gesteld met het huidige collectief sollicitanten. Allochtoon of niet, waarom kan tegenwoordig bijna niemand meer een goede sollicitatiebrief schrijven? Ook mensen die C.V. boven hun curriculum vitae zetten kan je niet serieus nemen, wat sturen ze dan? Hun centrale verwarming of zo? STfouten en taalfouten zijn schering en inslag, daar wordt wel vaak de voorselectie op gemaakt. Mochten allochtonen de taal dus niet volledig machtig zijn, dan is het inderdaad niet zo vreemd dat ze in een vroeg stadium afvallen.

Ik heb ze nog niet gezien, maar de eerste Br34Z4H sollicitatiebrieven zullen inmiddels wel verstuurd zijn...

Als je op fora kijkt welke simpele fouten sommige mensen maken dan vraag ik me af of men tegenwoordig nog wel Nederlands krijgt op school. Ik ben zelf ook geen taalpurist, maar probeer toch enigszins op mijn grammatica en spelling te letten.

En dan zijn het echt niet alleen maar allochtonen. Autochtonen kunnen vaak slechter Nederlands dan allochtonen. Het is triest gesteld met de jeugd!!

een goede ontwikkeling

Nassiri mocht niet op gesprek komen als gevolg van zijn sollicitatiebrief. Met de naam Verduin werd hij wel opgeroepen. Daarom wil het Nijmeegse GroenLinks dat de gemeente Nijmegen meewerkt aan een proef met geanonimiseerde sollicitatiebrieven

'Anoniem solliciteren in Nijmegen'

Ook zou de partij graag zien dat bedrijven meewerken aan het experiment. De bedoeling van de proef is te onderzoeken of anoniem solliciteren tot gevolg heeft dat meer allochtonen worden aangenomen. Uit allerlei onderzoeken blijkt dat werkgevers soms bewust - maar vaker onbewust - discrimineren op grond van afkomst bij het aannemen van nieuw personeel.
Groen Links wil dat de afdeling personeelszaken van alle sollicitatiebrieven de naam van de sollicitant onleesbaar maakt. De brieven worden voor selectie doorgestuurd naar de betreffende sollicitatiecommissie. De eerste selectie geschiedt dan alleen op basis van de brieven en meegestuurde CV’s. Allochtonen en autochtonen hebben daardoor gelijke kansen op een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek

een erg goed idee vind ik zelf

SageFrancis zei:
Ja, omdat ik op korte termijn geen vooruit gang zie, maar als je dan er toch zo 100% zeker van bent dat het zo moet en je weet het zeker dat het zo beter kan, dan zit je op die weg waarbij je mij overtuigt. Dat hoor je ineen discussie ook te doen, de ander te overtuigen ik weet niet of dit een win-verlies spelletje voor je is maar voor mij niet. Ik probeer de ander te overtuigen zonder ze belachelijk te maken, hier kan je amper een fatsoenlijke discussie voeren zonder dat je als debiel wordt bestempeld en rare opvattingen hebt.

We halen nu 2 groepen door elkaar, ouderen en pubers. Over ouderen is het simpel gezegd niet zomaar 1 2 3 en werken maar. Voor pubers is het 1 2 3 dicipline kamp. Simple as that. Ik zie op korte termijn voor ouderen geen vooruitgang. En jij moet dat zeker weten, jij praat nu zo makkelijk over dat ouderen simpel een baantje krijgen maar waar haal je die info vandaan? Gast als je 40 bent heb je al een probleem want er is bijna niemand die jou nog wil hebben voor simpele baantjes, daarvoor nemen ze liever pubers(diegene die dan wel willenwerken ipv de allochtone jeugd) die veel goedkoper zijn.You do the math.
Kijk, dit is dan weer wel een zinnige post.

spiertje16 zei:
een goede ontwikkeling

Nassiri mocht niet op gesprek komen als gevolg van zijn sollicitatiebrief. Met de naam Verduin werd hij wel opgeroepen. Daarom wil het Nijmeegse GroenLinks dat de gemeente Nijmegen meewerkt aan een proef met geanonimiseerde sollicitatiebrieven

'Anoniem solliciteren in Nijmegen'

Ook zou de partij graag zien dat bedrijven meewerken aan het experiment. De bedoeling van de proef is te onderzoeken of anoniem solliciteren tot gevolg heeft dat meer allochtonen worden aangenomen. Uit allerlei onderzoeken blijkt dat werkgevers soms bewust - maar vaker onbewust - discrimineren op grond van afkomst bij het aannemen van nieuw personeel.
Groen Links wil dat de afdeling personeelszaken van alle sollicitatiebrieven de naam van de sollicitant onleesbaar maakt. De brieven worden voor selectie doorgestuurd naar de betreffende sollicitatiecommissie. De eerste selectie geschiedt dan alleen op basis van de brieven en meegestuurde CV’s. Allochtonen en autochtonen hebben daardoor gelijke kansen op een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek

OH, maar er was toch geen discriminatie? Nee allochtonen verzinnen dit, Spiertje jij zit zeker ook in het complot. Allochtonen zijn gewoon te lui :rolleyes:

Maareh, spier, dat is idd een goed idee.

m.i. is het een slecht idee. Nu zou het gebruikt gaan worden om iemand's naam geheim te houden zodat er niet op afkomst geselecteerd gaat worden. Hoe lang voordat de ouderenbond gaat zeiken dat de leeftijd ook niet zichtbaar mag zijn? Hoe lang voordat de feministen gaan zeuren dat het geslacht ook niet vermeld mag worden?

Wanneer komt er eens iemand op voor de rechten van de werkgever, die zich misschien wel heel onprettig voelt als hij met een allochtoon zou moeten samenwerken? Of (want dat komt ook voor) dat de allochtone werkgever niet met autochtonen wil samenwerken?

Dit gefrommel in de marge draait altijd om de kern heen: discriminatie is van alle tijden. Het is een normale menselijke trek. Een overheid die een werkgever dwingt tegen zijn eigen oordeel in te gaan is net zo slecht bezig als een werkgever die discrimineert op oneigenlijke gronden.

dj_phreak zei:
m.i. is het een slecht idee. Nu zou het gebruikt gaan worden om iemand's naam geheim te houden zodat er niet op afkomst geselecteerd gaat worden. Hoe lang voordat de ouderenbond gaat zeiken dat de leeftijd ook niet zichtbaar mag zijn? Hoe lang voordat de feministen gaan zeuren dat het geslacht ook niet vermeld mag worden?

Wanneer komt er eens iemand op voor de rechten van de werkgever, die zich misschien wel heel onprettig voelt als hij met een allochtoon zou moeten samenwerken? Of (want dat komt ook voor) dat de allochtone werkgever niet met autochtonen wil samenwerken?

Dit gefrommel in de marge draait altijd om de kern heen: discriminatie is van alle tijden. Het is een normale menselijke trek. Een overheid die een werkgever dwingt tegen zijn eigen oordeel in te gaan is net zo slecht bezig als een werkgever die discrimineert op oneigenlijke gronden.

wat een onzin de overheid dwingt al jaren mensen. Basis economie als de overheid wilt dan niet meer rookt verhogen ze de accijns naar van sigarreten en worden ze 10 euro per pakje.
Het is mischien geen goed idee maar het is noodzakelijk.
Als allochtonen echt zo vaak worden afgeschreven hoe moeten ze dan aan een job komen:S
Hoevaker dit gebeurt hoe wanhopiger ze raken....

SageFrancis zei:
OH, maar er was toch geen discriminatie? Nee allochtonen verzinnen dit, Spiertje jij zit zeker ook in het complot. Allochtonen zijn gewoon te lui :rolleyes:

Maareh, spier, dat is idd een goed idee.

jongen ik ben zelf een rasechte allochtoon
mijn achternaam is een stuk moeilijker als nassiri;) :D
heb het verkeerd vetgedrukt een goede ontwikkeling
onderaan te staan

spiertje16 zei:
wat een onzin de overheid dwingt al jaren mensen. Basis economie als de overheid wilt dan niet meer rookt verhogen ze de accijns naar van sigarreten en worden ze 10 euro per pakje.
Dus het is goed dat ze zich overal mee bemoeien -- simpelweg omdat het al jaren gebeurt? :rolleyes:

Het is mischien geen goed idee maar het is noodzakelijk.
Als allochtonen echt zo vaak worden afgeschreven hoe moeten ze dan aan een job komen:S
Hoevaker dit gebeurt hoe wanhopiger ze raken....
Nou en? Weet je hoeveel Nederlandse boeren de afgelopen decennia niet meer aan een baan konden komen? Die mensen waren ook afgeschreven. Wat deden er een hoop: ze emigreerden naar een land waar er nog wel vraag naar was. Toch andere koek dan stil blijven zitten en hopen (eisen!) dat iemand anders je maar helpt.

dj_phreak zei:
Dus het is goed dat ze zich overal mee bemoeien -- simpelweg omdat het al jaren gebeurt? :rolleyes:

Nou en? Weet je hoeveel Nederlandse boeren de afgelopen decennia niet meer aan een baan konden komen? Die mensen waren ook afgeschreven. Wat deden er een hoop: ze emigreerden naar een land waar er nog wel vraag naar was. Toch andere koek dan stil blijven zitten en hopen (eisen!) dat iemand anders je maar helpt.

ik ga er vanuit dat de overheid (meestal)het beste met ons voor heeft, immers wij hebben ze gekozen(beleid)

1 verschil : Er was helemaal gewoon geen werk voor die boeren
in dit geval is het werk er wel maar worden mensen gewoon buitengesloten
neemt niet weg dat er zelf ook wat aan gedaan moet worden, maar zorgt wel voor verbastering tussen de 2 groepen

spiertje16 zei:
ik ga er vanuit dat de overheid (meestal)het beste met ons voor heeft, immers wij hebben ze gekozen(beleid)

1 verschil : Er was helemaal gewoon geen werk voor die boeren
in dit geval is het werk er wel maar worden mensen gewoon buitengesloten
neemt niet weg dat er zelf ook wat aan gedaan moet worden, maar zorgt wel voor verbastering tussen de 2 groepen
Sorry hoor, maar dat er geen werk voor boeren was/is, is niet helemaal waar. Dat het door de overheid onmogelijk gemaakt wordt om boer te zijn in Nederland is wel waar. Gelukkig sponsoren ze mensen, die 10.000en km's ver weg wonen wel, zodat die wel hun brood kunnen verdienen. Alleen jammer, dat dat over de rug van ONZE boeren is.
Ik ben overigens wel voor een anonieme sollicitatie, want dan maakt die werkgever iig nog kennis met zijn sollicitant. Garanties op een baan is het overigens nog steeds niet, want alleen met een soll.gesprek ben je nog steeds niet aangenomen.

spiertje16[B zei:
'Anoniem solliciteren in Nijmegen'[/B]

Hoe zou dat verlopen?

De sollicitatiecommissie zegt dan tegen personeelszaken: "Prima, nodig nr 2, nr 16 en nr 20 maar uit voor een gesprek." De mensen hebben dus allemaal gelijke kansen gehad.

Nr 2 stapt de kamer in. Hij blijkt een zwarte meneer te zijn. Nog voor hij zijn mond open doet, besluit de commissie hem daarom niet aan te willen nemen. Het hele gesprek is een farce.

Nr 16 blijkt een blanke meneer te zijn. De commissie geeft hem ruim de gelegenheid zijn verhaal te doen. Hij blijft over als kandidaat.

Nr 20 blijkt een mevrouw met een hoofddoekje te zijn. Ook hier besluit de commissie al dat zij het niet wordt, vanwege haar hoofddoekje. Ook haar gesprek is een farce.

Naar mijn mening zal het moment waarop de sollicitatiecommissie besluit je niet aan te nemen op grond van je afkomst alleen maar verschuiven, niet verdwijnen. Ook dat kan zowel bewust als onbewust gebeuren.

Er worden dan gewoon meer mensen opgeroepen voor een bij voorbaat zinloos gesprek.
Als mensen je niet willen aannemen, kan je lullen als Brugman, er zal niet veel veranderen.

Haha wordt een rampzalig iets.
Linkse rakkers uit dat mooie stadje van ons kunnen de problemen nooit oplossen.
Gassies van 18 in een M3 willen niet werken hoor.
Die komen anders aan hun geld.

En net wat hierboven al werd gezegd. Moment van wegsturen wordt verlaat.
Proeftijd is genoeg om iemand te dumpen, hoeft nog niet eens bij de sollicitatie.
Maar Nijmegen bedenkt wel meer domme dingen.
Zo kun je dadelijk beter een 20 jaar oude V10 amerikaan op gas rijden als een gloednieuwe clio 1.5 diesel.
Dit omdat diesel schadelijker is voor het millieu. Nijmegen is te grappig.

Terug
Naar boven