D. zei:
Inderdaad, RichardV. SageFrancis, wat bedoel jij met dat hen de kans wordt gegeven? Er is altijd kans om fout te doen, dat kun je niet voorkomen.
Dat klopt, maar als je een kind niet leert wat fout is dan zal die niet beter weten. Dat was een erg plat voorbeeld. Maar als de overheid iets al gedoogd, waarom zou je dan niet je kansen benutten en ''ff snel rijk worden". Zo denken die gastjes. Simple minded.
RichardV zei:
Niks mis mee in mijn ogen. Technische mensen worden de rijken der aarden, wanneer er dadelijk niemand meer is om dat werk te doen.
10 directeuren die elkaar aankijken in een vergadering bouwen geen huizen hoor, zijn nog altijd de vakmensen die dat doen!
En elk werk is imo beter als onterecht een uitkering vangen, maar aangezien er veel mensen anders over denken zeg ik dat elke uitkering welke onterecht is gewon lekker intrekken.
Krijgen de werkenden er misschien wel een % of 2 bij!!
Er is inderdaad niks mis mee, dat zeg ik ook niet. Ik heb liever een metaalarbeider die weet waar hij voor staat dan een of andere kerel die popi jopi gaat doen met zijn mooie uni opleiding en zijn kruiwagen baantje dankzij zijn papa.
Wat ik bedoel te zeggen is, bij een fabriek interesseert het hun niet of je n*ger, blank, schaap of r*tard bent. Als jij een bepaalde handeling kan doen, en zolang jij dat kan blijven doen, dan wordt je al gauw aangenomen. Ik neem aan dat mensen met een uni opleiding geen metaalbewerking baantje gaan zoeken.
Ik doelde erop dat ze niet voor anonomie sollicitatie willen gaan en dan halen ze zo'n voorbeeld van een metaal fabriek erbij :S kom op, ik denk niet dat daar het probleem zit. Het probleem zit zich bij bedrijven die mensen moeten aannemen die bijv. van de uni of hbo komen. Waarschijnlijk ook nog van mbo.
Mohammed wordt wel aangenomen in een fabriek
Maar de mohammed die van het HBO komt moet zich kapot zoeken en solliciteren voor een baantje(of stageplek). Ik denk dus dat anoniem solliciteren een hele goede oplossing is. En ja, als ze dan de fout in gaan, gewoon ontslaan, netzoals de rest van de mensen die de fout in gaan.
Dat wat je over uitkering zei dat klopt ook, alleen daar doelde ik niet op(als je kan werken moet je zeker werken).
zelda zei:
Als je op je veertigste je baan kwijtraakt nadat je jaren hebt gewerkt en Nederlands spreekt kom je echt wel weer aan de bak. Zoals ik al eerder zei, als je als allochtoon niet zelf kan bedenken dat het wel eens heel handig zou kunnen zijn de taal te leren, ben je wel echt heel dom. En voor iedereen geldt dat als je kan werken, je moet werken. Als je 40 bent kan je heus nog wel bijvoorbeeld buschauffeur, telefonist of conducteur worden. Maar daarvoor moet je dus wel goed Nederlands spreken, en dat is eigen verantwoordelijkheid.
Is het nou echt zoveel gevraagd aan iedereen die hier komt wonen om gewoon even die taal te leren?
Je reinste onzin. Ik zal eens proberen om die brief van de moeder van mijn vriendin te scannen. ZIJ IS NEDERLANDS. Read-> NEDERLANDS. Heeft 20 jaar ervarig bij de ABN bank gehad als receptie medewerkster. Ze solliciteerde naar die functie bij een andere bank 3 weken geleden ofzo. Ze kreeg een brief waarin stond dat ze
teweinig ervaring had. Ze solliciteerde dus niet naar een managerfunctie. En ik heb het hier niet over nederlandse taal

daar zijn we al over uitgediscussieerd geloof ik?
Oh, trouwens een voorbeeld:
In winterswijk is dat meisje uit kosovo die uit moet worden gezet. Ze werd vorig jaar al uitgezet maar ze mocht weer terug komen om haar VWO af te maken. Opeens werd ze een paar weken geleden uit haar klas gehaald door de vreemdelingen politie(uit haar klas nog wel). En zij doet VWO, wat een aanwinst voor nederland. En dan laten we mohammed B. hier? Klasse, jullie snappen mijn punt. De overheid kan soms zo ongenuanceerd zijn, zo dom bezig. Het verbaast mij elke keer weer als ik hoor dat er een gezin wordt uigezet die naar nederland is gekomen 30 jaar geleden en netjes nederlands praat en goed gewerkt hebben. Moeten we vooral alle idiooten hier in nederland houden.