Fitness Seller

Dreiging rellen door hoge werkloosheid allochtonen

Zelda zei:
Bron: nu.nl

En nu zag ik dus net op het journaal dat er zelfs rellen dreigen (check nu 2Vandaag). Zal er vroeger of later wel een keer van komen denk ik.

Er zijn dus 2 redenden voor deze hogere werkloosheid:
1: lagere opleiding
2: 'discriminatie'

Wel lekker dat deze knullen eerst spijbelen van school en dan de boel gaan afbreken als ze geen baan krijgen omdat ze zogenaamd 'gediscrimineerd' worden. Give me a break. Waarom denk je dat werkgevers minder allochs aannemen (afgezien van de lagere opleiding)? Omdat ze het leuk vinden om te discrimineren? Nee, omdat ze uit ervaring en feiten weten dat westerse jongeren minder problemen opleveren. Als bijvorbeeld Marokkanen of Antilianen bekend stonden om hun werklust en vakbekwaamheid zouden ze die graag aannemen hoor. Werkgevers zijn namelijk alleen maar geïnteresseerd in geld verdienen, en het kan ze echt geen reet schelen wat de huidkleur is van degenen die dat geld voor ze verdienen. Het is zuur voor de allochtonen die wel hun best doen en toch over een kam worden geschoren met hun criminele en luie landgenoten, ik vraag ma af wanneer die eens van zich laten horen en stoppen met het gedrag van hun landgenoten goed te praten.

kijk ns aan. nog iemand die hetzelfde als ik erover denk

Zelda zei:
Discrimineren betekent personen op grond van ras, levensovertuiging of een ander kenmerk iemand anders behandelen. Hier gaat het niet om discriminatie, maar een rationele beslissing op grond van feitelijke informatie.

- Een discotheek die alleen maar sterke kerels als portiers inhuurt discrimineert toch ook geen oude omatjes omdat die niet worden aangenomen?

- De playboy neemt zet ook alleen maar vrouwen op de cover, discrimineren ze daarom mannen?

De zogenaamd gediscrimineerde bevolkingsgroepen worden niet aangenomen omdat ze volgens de cijfers meer kans hebben om achteraf niet geschikt te blijken. Net als de omatjes in de disco en de mannen in playboy. Heeft niks met discriminatie te maken.

De oplossing: laat zien dat er genoeg allochtonen zijn die wél hard willen werken en wat kunnen. Dat is wat helpt, niet lopen jammeren dat je gediscrimineerd wordt.

zelda, je bent een held, wat dit betreft

RichardV zei:
Haha wordt een rampzalig iets.
Linkse rakkers uit dat mooie stadje van ons kunnen de problemen nooit oplossen.
Gassies van 18 in een M3 willen niet werken hoor.
Die komen anders aan hun geld.

En net wat hierboven al werd gezegd. Moment van wegsturen wordt verlaat.
Proeftijd is genoeg om iemand te dumpen, hoeft nog niet eens bij de sollicitatie.
Maar Nijmegen bedenkt wel meer domme dingen.
Zo kun je dadelijk beter een 20 jaar oude V10 amerikaan op gas rijden als een gloednieuwe clio 1.5 diesel.
Dit omdat diesel schadelijker is voor het millieu. Nijmegen is te grappig.
Rechtse rakkers kunnen het wel oplossen!:rolleyes:

Over die m3 gastjes:
Hoe kan dat dat ze anders aan hun geld komen? Wie geeft ze de "kans" om zich op die manier te ontwikkelen?
Ik doel hiermee op wie geeft ze gelegenheid om te delen en die shit?

Maar Nijmegen bedenkt wel meer domme dingen.
Zo kun je dadelijk beter een 20 jaar oude V10 amerikaan op gas rijden als een gloednieuwe clio 1.5 diesel.
Dit omdat diesel schadelijker is voor het millieu. Nijmegen is te grappig.
inderdaad frappant! Rare fratsen dus.

Laatst bewerkt:
SageFrancis zei:
Rechtse rakkers kunnen het wel oplossen!:rolleyes:

Over die m3 gastjes:
Hoe kan dat dat ze anders aan hun geld komen? Wie geeft ze de "kans" om zich op die manier te ontwikkelen?

Werken voor je uitkering is imo al een goede zet. Straten aanvegen, snelwegen schoonhouden, enz, enz.

inderdaad frappant! Rare fratsen dus.

Das Nijmegen:D

RichardV zei:
Ha ja heel grappig :D quote verkrachter!
Maar het is wel zo, als je het dealen in bijv. drugs al wegneemt: Doei m3.
Als je het beleid van h**ren etc aanpast en strenge controles voert zodat niemand illegaal en gedwongen achter de ramen moet: Doei m3, hallo V10? :D

Ja en dat gun je niemand, dat zijn door drugs verdiende m3 de deur uit moet. Als ik geen 6000euro netto met schoonmaken verdiende, zou ik ook drugs gaan dealen.

SageFrancis zei:
Over die m3 gastjes:
Ik doel hiermee op wie geeft ze gelegenheid om te delen en die shit?
Ik heb ook de mogelijkheid om jou neer te knuppelen en anaal op te rekken met een pompoen op een bezemsteel. Dat doe ik echter niet. Waarom? Omdat mij geleerd is wat goed en fout is.

Hou jij je soms alleen maar aan de wet omdat je niet gestraft wilt worden?

dj_phreak zei:
Ik heb ook de mogelijkheid om jou neer te knuppelen en anaal op te rekken met een pompoen op een bezemsteel. Dat doe ik echter niet. Waarom? Omdat mij geleerd is wat goed en fout is.

Hou jij je soms alleen maar aan de wet omdat je niet gestraft wilt worden?
Onzin, jij weet dat als je drugs doogd of toelaat dat je meer gezeik daarmee krijgt dan nodig is. Heeft niks met die vergelijking te maken. Sommige mensen doen idd dingen niet omdat ze anders gestraft worden. Ik deal niet in drugs omdat ik beter heb geleerd van mijn ouders.

Je geeft jongeren de kans om het criminele pad op te gaan. Dat je die kans al geeft is teveel. Laat staan, die weg op stelt.
Sommige mensen zijn niet zo intelligent en doordacht.

En daarnaast ziet het er niet uit als je in een m3 rijdt, dat zou al verboden moeten worden :D

Een artikel uit de nieuwsbrief van mijn werkgever, ROC Zadkine

Peiling: Sollicitatiebrief grotere handicap dan een buitenlandse achternaam

De gemeente Nijmegen wil de achternaam van haar sollicitanten onherkenbaar maken. Veel allochtonen vrezen te worden gediscrimineerd op basis van hun naam.

Theo Arts, namens Scheepswerf Gelria, reageerde als enige bedrijf positief op een verzoek van GroenLinks in Nijmegen om anoniem solliciteren in te voeren: ‘Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die een brief met een buitenlandse naam eerder terzijde leggen dan een sollicitatiebrief met een Nederlandse naam. Onbekend maakt onbemind. We hebben nu geen vacatures, maar we kunnen er zo mee beginnen. Praktisch: ik kopieer de brieven voor degenen die een keuze moeten maken, en daarbij laat ik enkele gegevens weg.’

Hans de Boer, voorzitter Taskforce Jeugdwerkloosheid: ‘We weten helemaal niet of sollicitanten met een achternaam die tot Marokko te herleiden is, eerder het risico lopen bij voorbaat te worden afgewezen. Ik ben benieuwd of het helpt, want vroeg of laat zul je toch moeten laten zien wat je in huis hebt. Ik ben er wel positief over, maar of het effect heeft, moeten we afwachten.’

Abdelkader Nassiri, solliciteerde ooit als Eric Verduin bij enkele supermarkten: ‘Het lijkt me een prima tussenoplossing, maar wel jammer dat het nodig is. Het is beter dan positieve discriminatie. Dan ben je toch een soort excuus-allochtoon. Ik heb daarbij het gevoel dat de Nederlanders worden gediscrimineerd.’

José Mes, woordvoerster supermarktketen Albert Heijn: ‘We hebben veertig nationaliteiten in de winkels en we streven in het personeelsbestand naar een afspiegeling van de omgeving waarin een winkel staat. Een achternaam is onbelangrijk voor ons; je hebt zoveel exotische achternamen tegenwoordig. Het gaat ons om wat iemand kan. Door het anonimiseren van een naam ontnemen we onszelf de mogelijkheid die afspiegeling na te streven.’

Sabine Jimkes, woordvoerster bij het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid: ‘Bij het ministerie leven geen plannen om anoniem solliciteren mogelijk te maken. Het ministerie heeft een voorkeursbeleid voor allochtonen en dat verhoudt zich slecht met zo’n initiatief. De minister gaat weliswaar niet over het personeelsbeleid, maar De Geus heeft eerder al in de Kamer laten weten er weinig voor te voelen. Volgens hem is de toegevoegde waarde klein, omdat er altijd een moment komt waarop iemand kleur moet bekennen.’

Stefan Heinis, adviseur Werving & Selectie bij HR-adviesbureau GITP: ‘Met geanonimiseerd solliciteren alleen ben je er nog niet. Als er kennelijk vooroordelen leven in een organisatie, dan moet je daar eerst iets aan doen. Anders verschuif je het probleem naar een latere fase in het selectieproces. Ik ben wel positief over het idee, maar ik zie dat er nog veel obstakels zijn in het traject ervoor. Veel jongeren met een allochtone achtergrond hebben hun school niet afgemaakt, dan zijn hun kansen bij het solliciteren niet groot. Bedrijven kunnen daar een rol in spelen door stageplaatsen aan te bieden, want daar ontbreekt het vaak aan.’

Pieter van Buitenen, personeelsfunctionaris bij Crawford Deur in Heerhugowaard: ‘Het proces van selecteren is fijnzinniger dan alleen het weghalen van een naam. Bij ons werken mensen met Marokkaanse, Turkse of Chinese achtergronden. Naam of achtergrond interesseren ons in eerste instantie niet. Wat mij betreft, hoeven ze geeneens een brief te schrijven, daar neem ik ze tenslotte niet voor aan. Het gaat ons om de wil en de vaardigheden er iets van te maken.’

Brandy van Gerven, woordvoerster van de Metaalunie: ‘Veel bedrijven in de metaal kijken toch al nauwelijks naar iemands cv. Het gaat hen om de vaardigheden. Een op de drie kleinere metaalbedrijven heeft een personeelstekort, dus wie er langskomt, maakt bijna niet meer uit. Een buitenlandse naam vormt voor veel lager opgeleiden in de metaal een kleinere handicap, dan het schrijven van een brief.’

SageFrancis zei:
Onzin, jij weet dat als je drugs doogd of toelaat dat je meer gezeik daarmee krijgt dan nodig is. Heeft niks met die vergelijking te maken. Sommige mensen doen idd dingen niet omdat ze anders gestraft worden. Ik deal niet in drugs omdat ik beter heb geleerd van mijn ouders.

Je geeft jongeren de kans om het criminele pad op te gaan. Dat je die kans al geeft is teveel. Laat staan, die weg op stelt.
Sommige mensen zijn niet zo intelligent en doordacht.

En daarnaast ziet het er niet uit als je in een m3 rijdt, dat zou al verboden moeten worden :D

Nieuwe m3 is wel lekker hoor!:D

Hmm vroeger lieten mensen de deur van hun huis vaak open staan, auto's gingen niet op slot.
Nu, alles op slot, huizen worden tot de nok toe beveiligd, enz, enz.
Er is altijd een mogelijkheid om kwaad te willen.
ALTIJD!
Maar je kiest er voor om het te doen, ja of te nee!

SlettieBettie zei:
Een artikel uit de nieuwsbrief van mijn werkgever, ROC Zadkine

En wat gebeurt er met de mensen die wel een sollicitatiebrief kunnen schrijven? Die wel intelligent genoeg zijn?

Dit is de metaal industrie.. fabriekswerk..

Nieuwe m3 is wel lekker hoor!

Hmm vroeger lieten mensen de deur van hun huis vaak open staan, auto's gingen niet op slot.
Nu, alles op slot, huizen worden tot de nok toe beveiligd, enz, enz.
Er is altijd een mogelijkheid om kwaad te willen.
ALTIJD!
Maar je kiest er voor om het te doen, ja of te nee!
ok, klopt wat je zegt. Alleen de maatschappij verhardt in haar geheel, niet alleen een deel. Maar als je weet dat iets fout is, dan denk je er nog bij na(als je capabel bent om te denken...). Als er niet wordt aangegeven wat fout is.. tja, why not give it a shot? Achja, maar goed, zit wat in. Je kiest er voor om het te doen..

SageFrancis zei:
En wat gebeurt er met de mensen die wel een sollicitatiebrief kunnen schrijven? Die wel intelligent genoeg zijn?

Niks mis mee in mijn ogen. Technische mensen worden de rijken der aarden, wanneer er dadelijk niemand meer is om dat werk te doen.
10 directeuren die elkaar aankijken in een vergadering bouwen geen huizen hoor, zijn nog altijd de vakmensen die dat doen!

En elk werk is imo beter als onterecht een uitkering vangen, maar aangezien er veel mensen anders over denken zeg ik dat elke uitkering welke onterecht is gewon lekker intrekken.
Krijgen de werkenden er misschien wel een % of 2 bij!!:D

Inderdaad, RichardV. SageFrancis, wat bedoel jij met dat hen de kans wordt gegeven? Er is altijd kans om fout te doen, dat kun je niet voorkomen.

• Topic Starter Topic Starter
SageFrancis zei:
We halen nu 2 groepen door elkaar, ouderen en pubers. Over ouderen is het simpel gezegd niet zomaar 1 2 3 en werken maar. Voor pubers is het 1 2 3 dicipline kamp. Simple as that. Ik zie op korte termijn voor ouderen geen vooruitgang. En jij moet dat zeker weten, jij praat nu zo makkelijk over dat ouderen simpel een baantje krijgen maar waar haal je die info vandaan? Gast als je 40 bent heb je al een probleem want er is bijna niemand die jou nog wil hebben voor simpele baantjes, daarvoor nemen ze liever pubers(diegene die dan wel willenwerken ipv de allochtone jeugd) die veel goedkoper zijn.You do the math.

Als je op je veertigste je baan kwijtraakt nadat je jaren hebt gewerkt en Nederlands spreekt kom je echt wel weer aan de bak. Zoals ik al eerder zei, als je als allochtoon niet zelf kan bedenken dat het wel eens heel handig zou kunnen zijn de taal te leren, ben je wel echt heel dom. En voor iedereen geldt dat als je kan werken, je moet werken. Als je 40 bent kan je heus nog wel bijvoorbeeld buschauffeur, telefonist of conducteur worden. Maar daarvoor moet je dus wel goed Nederlands spreken, en dat is eigen verantwoordelijkheid.

Is het nou echt zoveel gevraagd aan iedereen die hier komt wonen om gewoon even die taal te leren?

Wat veel allochtonen en linkse mensen ook vaak zeggen:
Het liefst zou je een allochtoon die niet aanpast en niet werkt willen uitzetten.

Dat klopt!!!!!

Maar een autochtoon dan??

Die kunnen we nu eenmaal niet terugzetten!! Die komen hier vandaan. Ik vind wel dat ze die in een gevangenis mogen opsluiten btw. Kost ook geld, maar dan irriteer ik me er niet aan!

• Topic Starter Topic Starter
RichardV zei:
Wat veel allochtonen en linkse mensen ook vaak zeggen:
Het liefst zou je een allochtoon die niet aanpast en niet werkt willen uitzetten.

Dat klopt!!!!!

Maar een autochtoon dan??

Die kunnen we nu eenmaal niet terugzetten!! Die komen hier vandaan. Ik vind wel dat ze die in een gevangenis mogen opsluiten btw. Kost ook geld, maar dan irriteer ik me er niet aan!

Absoluut, wat ik zeg geldt net zo goed voor autochtonen, iedereen die niet wil werken maar het wel kan moet keihard worden aangepakt, of in ieder geval geen geld krijgen.

D. zei:
Inderdaad, RichardV. SageFrancis, wat bedoel jij met dat hen de kans wordt gegeven? Er is altijd kans om fout te doen, dat kun je niet voorkomen.
Dat klopt, maar als je een kind niet leert wat fout is dan zal die niet beter weten. Dat was een erg plat voorbeeld. Maar als de overheid iets al gedoogd, waarom zou je dan niet je kansen benutten en ''ff snel rijk worden". Zo denken die gastjes. Simple minded.

RichardV zei:
Niks mis mee in mijn ogen. Technische mensen worden de rijken der aarden, wanneer er dadelijk niemand meer is om dat werk te doen.
10 directeuren die elkaar aankijken in een vergadering bouwen geen huizen hoor, zijn nog altijd de vakmensen die dat doen!

En elk werk is imo beter als onterecht een uitkering vangen, maar aangezien er veel mensen anders over denken zeg ik dat elke uitkering welke onterecht is gewon lekker intrekken.
Krijgen de werkenden er misschien wel een % of 2 bij!!:D
Er is inderdaad niks mis mee, dat zeg ik ook niet. Ik heb liever een metaalarbeider die weet waar hij voor staat dan een of andere kerel die popi jopi gaat doen met zijn mooie uni opleiding en zijn kruiwagen baantje dankzij zijn papa.

Wat ik bedoel te zeggen is, bij een fabriek interesseert het hun niet of je n*ger, blank, schaap of r*tard bent. Als jij een bepaalde handeling kan doen, en zolang jij dat kan blijven doen, dan wordt je al gauw aangenomen. Ik neem aan dat mensen met een uni opleiding geen metaalbewerking baantje gaan zoeken.

Ik doelde erop dat ze niet voor anonomie sollicitatie willen gaan en dan halen ze zo'n voorbeeld van een metaal fabriek erbij :S kom op, ik denk niet dat daar het probleem zit. Het probleem zit zich bij bedrijven die mensen moeten aannemen die bijv. van de uni of hbo komen. Waarschijnlijk ook nog van mbo.

Mohammed wordt wel aangenomen in een fabriek
Maar de mohammed die van het HBO komt moet zich kapot zoeken en solliciteren voor een baantje(of stageplek). Ik denk dus dat anoniem solliciteren een hele goede oplossing is. En ja, als ze dan de fout in gaan, gewoon ontslaan, netzoals de rest van de mensen die de fout in gaan.

Dat wat je over uitkering zei dat klopt ook, alleen daar doelde ik niet op(als je kan werken moet je zeker werken).

zelda zei:
Als je op je veertigste je baan kwijtraakt nadat je jaren hebt gewerkt en Nederlands spreekt kom je echt wel weer aan de bak. Zoals ik al eerder zei, als je als allochtoon niet zelf kan bedenken dat het wel eens heel handig zou kunnen zijn de taal te leren, ben je wel echt heel dom. En voor iedereen geldt dat als je kan werken, je moet werken. Als je 40 bent kan je heus nog wel bijvoorbeeld buschauffeur, telefonist of conducteur worden. Maar daarvoor moet je dus wel goed Nederlands spreken, en dat is eigen verantwoordelijkheid.

Is het nou echt zoveel gevraagd aan iedereen die hier komt wonen om gewoon even die taal te leren?
Je reinste onzin. Ik zal eens proberen om die brief van de moeder van mijn vriendin te scannen. ZIJ IS NEDERLANDS. Read-> NEDERLANDS. Heeft 20 jaar ervarig bij de ABN bank gehad als receptie medewerkster. Ze solliciteerde naar die functie bij een andere bank 3 weken geleden ofzo. Ze kreeg een brief waarin stond dat ze teweinig ervaring had. Ze solliciteerde dus niet naar een managerfunctie. En ik heb het hier niet over nederlandse taal ;) daar zijn we al over uitgediscussieerd geloof ik?

Oh, trouwens een voorbeeld:
In winterswijk is dat meisje uit kosovo die uit moet worden gezet. Ze werd vorig jaar al uitgezet maar ze mocht weer terug komen om haar VWO af te maken. Opeens werd ze een paar weken geleden uit haar klas gehaald door de vreemdelingen politie(uit haar klas nog wel). En zij doet VWO, wat een aanwinst voor nederland. En dan laten we mohammed B. hier? Klasse, jullie snappen mijn punt. De overheid kan soms zo ongenuanceerd zijn, zo dom bezig. Het verbaast mij elke keer weer als ik hoor dat er een gezin wordt uigezet die naar nederland is gekomen 30 jaar geleden en netjes nederlands praat en goed gewerkt hebben. Moeten we vooral alle idiooten hier in nederland houden.

Laatst bewerkt:
SageFrancis zei:

De strekking is: het gaat er niet om hoe je heet/waar je vandaan komt, het gaat erom of je je inzet voor je (toekomstige) werk.

By the way, in veel fabrieken lopen ook mensen met een hogere opleiding, in een hogere functie (ontwerper, constructeur, tekenaar, calculateur, procesingenieur, procesmanager, inkoper, verkoper, afdelingshoofd, directeur... om er maar een paar te noemen)

SageFrancis zei:
Dat klopt, maar als je een kind niet leert wat fout is dan zal die niet beter weten. Dat was een erg plat voorbeeld. Maar als de overheid iets al gedoogd, waarom zou je dan niet je kansen benutten en ''ff snel rijk worden". Zo denken die gastjes. Simple minded.
Alleen het gebruik van (hard-)drugs wordt gedoogd. Het fabriceren, in bezit hebben, kopen en verkopen zijn strafbare feiten. Voor softdrugs (vanaf een bepaalde hoeveelheid) geldt hetzelfde.

Sommige mensen hebben nu eenmaal schijt aan regels en opvoeding. En sommige mensen krijgen geen opvoeding, omdat de ouders niet aanwezig zijn. Enneh... het is zo stoer om illegaal bezig te zijn! (als ik mijn leerlingen mag geloven)

Terug
Naar boven