MuscleMeat

droog trainen

Dus veel carbs net voor en net na mn cardio is niet erg tijdens droogtrainen?..

Nope, zeker niet als je daardoor weer intensiever of langer kunt cardioén. Uiteindelijk doe je het om calorien te verbranden he.

Rest van de posts niet eens geprobeerd te lezen. Dialect ok, maar dit is echt niet te doen...

Nope, zeker niet als je daardoor weer intensiever of langer kunt cardioén. Uiteindelijk doe je het om calorien te verbranden he.

Rest van de posts niet eens geprobeerd te lezen. Dialect ok, maar dit is echt niet te doen...

Ik ook niet gelezen, inderdaad te onduidelijk.
Ik doe het om vet te verbranden, niet alleen calorien, vandaar liever geen carbs ervoor. Ik eet denk ik zo'n 2 uur voor de training carbs, met voor de trainin eiwit en gelijk na training (incl cardio) dextrose.

Vet verbrand je doordat je minder calorieën eet dan je nodig hebt, niet persé omdat je je voeding timet met je cardio

Vet verbrand je doordat je minder calorieën eet dan je nodig hebt, niet persé omdat je je voeding timet met je cardio

Heb je misschien een bron zodat ik me kan inlezen in dit onderwerp? Je zal vast een betrouwbare site hebben haha. Ikzelf weet niet meer dan dat je lichaam eerst carbs aanspreekt en dan je vetreserves. Als je minder carbs hebt gehad zal je lichaam sneller je vetreserves aanspreken. Kan da ik het fout heb hoor, ik leer graag bij (vandaar graag een site met info).

Het is allemaal niet zo serieus joh, stick to the basics. Gebruik je overall meer kcal dan je eet, dan val je af.

Je lichaam spreekt misschien eerst energiereserves aan, en daarna vet. Maar stel nou dat je alles voor je cardio eet, dan heb je een hoop energie wat je lichaam kan verbranden en dus geen nauwelijks vetverbranding.
En stel nu dat je alles na je cardio eet, dan heb je geen energiereserve dus gelijk aan het vet, maar dan daarna krijg je weer veel energie binnen dat je niet gebruikt -> vet
Cutten is gewoon hoog in eiwit, **** je timing en onder onderhoud

---------- Post toegevoegd 9 August 2013 om 16:14 ----------

Tenzij je echt wedstrijdvoorbereiding en shit nodig hebt, dan kan timing en cardio etc een grote rol spelen maar het lijkt me niet dat hier wedstrijdambities aan vast zitten :p

Bij mij (nog) niet idd haha maar wil het graag goed doen :p maar aangezien het niet echt boeit doe ik gewoon zoals ik nu doe, sws train ik in de ochtend dus eet ik wat minder voor de training :) thnx. Back to TS :')

• Topic Starter Topic Starter
Lol haha. Ik eet voor mn cardio liever niet teveel carbs, wel eiwit, zodat ik niet eerst teveel carbs verbrand maar ook vet. Na training wel dextrose. :P
ok dus werk aan de winkel , en heel wa bijschaven dus ;) enig idee hoe en waar ik dat precies kan uit tellen allemaal ?

---------- Post toegevoegd 9 August 2013 om 15:28 ----------

Als je.onderhoud.berekent hebt weet je precies.hoeveel je moet eten. Als.je.dan bijvoorbeeld nog 400 tekort komt kan je dat ook bijvullen met noten en pindakaas beiden heb je zo weg geslikt en ze zijn hpog on kcals
enig idee waar ik dat kan uit tellen voor men onderhoud , of hoe ?

---------- Post toegevoegd 9 August 2013 om 15:32 ----------

Ik zou niet zoveel buik trainen.
ik weet niet hoe zwaar je elke keer gaat hoor. Maar als je Squat, deadlift, lunges doet ofzo dan gaat het al hard genoeg;) Eventueel 1x in de week lekker hard aanpakken;)

Je kan ook:

Rug

Borst + Schouders (zijkant)

Benen

Armen (Biceps, Triceps, Schouders(voor en zijkant))

Op bijvoorbeeld maandag, dinsdag, X, Donderdag, Vrijdag, X, X
En dan als je toch je cardio lekker vindt kun je op de x dagen nog cardio doen. Waarvan je bijvoorbeeld op zaterdag lekker hard kan gaan omdat je dag ervoor armen hebt gedaan en zondag rust pakt;)

Ik denk ik zeg 't even;)
ok merci , ik kan het inderdaad altijd eens bekijken , want het moet ook haal baar blijven dus ja :)

ok dus werk aan de winkel , en heel wa bijschaven dus ;) enig idee hoe en waar ik dat precies kan uit tellen allemaal ?

-

Wát wil je precies uittellen?
Je bedoeld het aantal calorien, carbs, vetten en eiwitten je binnen krijgt? Dit kun je vaak wel als richtlijn vinden op internet maar je kunt beter op de etiketten van je producten kijken.
Hiermee maak je dan een schema.
Dat ik liever geen carbs eet voor mn training is dus meer mening en gevoelsmatig aangezien ik geen hard bewijs heb

Zijn genoeg excel bestanden te vinden die je zelf kunt invullen zo kun je simpel alles uitrekenen en bijhouden :)

Je bedoeld het aantal calorien, carbs, vetten en eiwitten je binnen krijgt? Dit kun je vaak wel als richtlijn vinden op internet maar je kunt beter op de etiketten van je producten kijken.
Dat ik liever geen carbs eet voor mn training is dus meer mening en gevoelsmatig aangezien ik geen hard bewijs heb

Ik eet 90% van m'n koolhydraten voor m'n training en zit in de cut.

Zijn genoeg excel bestanden te vinden die je zelf kunt invullen zo kun je simpel alles uitrekenen en bijhouden :)

Precies, alleen ikzelf geef de voorkeur aan een eigen gemaakt excel bestand, die bestaande hebben vaste calorien voor de producten en als ik die wil veranderen dan kan excel ineens niet meer optellen :/ dus ik heb mn eigen lijstje met voedingsmiddelen en eigen schema.

Precies, alleen ikzelf geef de voorkeur aan een eigen gemaakt excel bestand, die bestaande hebben vaste calorien voor de producten en als ik die wil veranderen dan kan excel ineens niet meer optellen :/ dus ik heb mn eigen lijstje met voedingsmiddelen en eigen schema.

Okee das inderdaad vervelend, bij mij werkt dat wel gewoon gelukkig :)

Ja okee dat kan, maar is er een onderbouwing voor waarom je dat doet?

Wat bedoel je qua onderbouwing? Ik eet m'n koolhydraten voor m'n training omdat ik zo voel dat ik zeker genoeg energie heb. Verder geld het kcal in vs kcal out verhaaltje, meal timing qua vet verlies is niet significant genoeg om je er ook maar enige druk over te maken. Je verliest vet door op het einde van de dag/week een kcal deficit te hebben, niet omdat je eerst alle koolhydraten verbrand en dan pas je vet reserves gaat aanspreken.

Wat bedoel je qua onderbouwing? Ik eet m'n koolhydraten voor m'n training omdat ik zo voel dat ik zeker genoeg energie heb. Verder geld het kcal in vs kcal out verhaaltje, meal timing qua vet verlies is niet significant genoeg om je er ook maar enige druk over te maken. Je verliest vet door op het einde van de dag/week een kcal deficit te hebben, niet omdat je eerst alle koolhydraten verbrand en dan pas je vet reserves gaat aanspreken.

Okee dit laatste dacht ik dus wel. Is het tekort echt wekelijks? Of toch wel dagelijks?
Met onderbouwing bedoel ik gewoon je reden. Jouw reden is dus gewoon voor de energie.
Mijn reden is, zoals ik al zei, meer gevoelsmatig denk ik. Ik eet voor de training weinig carbs, haal mn training wel gewoon goed, genoeg energie. Na de training dextrose en peptopro zodat ik me weer top voel en weer verder kan met mn dag.
Misschien scheelt het ook wel wanneer je traint, geen idee. Zo zie je maar dat iedereen een andere reden heeft.

Okee dit laatste dacht ik dus wel. Is het tekort echt wekelijks? Of toch wel dagelijks?
Met onderbouwing bedoel ik gewoon je reden. Jouw reden is dus gewoon voor de energie.
Mijn reden is, zoals ik al zei, meer gevoelsmatig denk ik. Ik eet voor de training weinig carbs, haal mn training wel gewoon goed, genoeg energie. Na de training dextrose en peptopro zodat ik me weer top voel en weer verder kan met mn dag.
Misschien scheelt het ook wel wanneer je traint, geen idee. Zo zie je maar dat iedereen een andere reden heeft.

Je kan bv 2-3 dagen net erboven zitten en de rest van de dagen genoeg er onder zodat je op het eind van de week een deficit hebt. Maar om dingen gemakkelijk te houden bereken je het van dag tot dag.

• Topic Starter Topic Starter
ok hier kan ik wel mee verder momenteel thanks iedereen :) grts

Terug
Naar boven