AndroidHealthClinic

Droogtrainen

Rho

Novice
Waardering
0
Hey allemaal, compliment voor deze site, ik geloof dat dit mijn eerste post is omdat ik altijd alleen maar lees ;)

mijn voornemen voor 2007 is zoveel mogelijk vet verbranden. ik doe al ruim een jaar aan cardio maar heb nooit echt een voedingsschema aangehouden. nu in december is mijn vetgehalte weer gestegen omdat ik niet ben weze fitnessen en daarnaast veel gegeten en gedronken heb - geen probleem voor de rest...

globaal gezegt is dit mijn voedingsschema

7.15: ontbijt 2 bruine broodjes pindakaas en kop koffie
11 uur: kop koffie
13 uur: lunch 4 bruined boterhammen, is heel verschillend wat beleg betreft, (van zoetigheid tot vleeswaren/salades - (ei/bieslook en kipkerrie)) een een glas melk
14 uur: 2 appels
18 uur: avondeten - aardappels/pasta met groente en vlees
20.30 kop koffie met koekje erbij :P

ik fitness 2 a 3 keer per week en hierbij doe ik 30 minuten cardio per keer 15 min cross train lvl 7 80-85 rpm en 15 mins rennen 0-9 min 13 km/u - 9-11 min 14 km/u - 11-13 min 15 km/u en 13-15 16 km/u
na de cooling down is mijn hartslag tussen de 115-130
hierna ga ik een aantal krachtoefeningen doen, mijn armen, borst en buikspieren.
moet ik mijn rugspieren ook trainen of wordt die wel voldoende getraint met cross training en rennen?

mijn gewicht is 80 kg bij lengte van 1.86 m, geen idee wat mijn vet % is :D
ik zorg dat ik minimaal 1.5 L. water per dag drink

is dit een goed schema??

bedankt :cool:

Tussen je ontbijt en je lunch zit veel te veel tijd zonder eten.
Sowieso kan het lezen van de stickies in de voedings-sectie geen kwaad zo te zien.

Ja, rug moet je apart trainen. Die cross-trainer kun je toch niet serieus als een training zien? Daarnaast zou ik nog willen zeggen: TRAIN JE BENEN... Als je wil verbranden, moet je niet de grootste jongens in je hele lichaam overslaan, lijkt me...

• Topic Starter Topic Starter
is al die cardio niet genoeg dan voor mijn benen? ik bedoel, die gebruik je een half uur lang..
ik zal mijn rug en benen wel individueel gaan trainen dan. en daarnaast in de ochtend groeipap eten en die 2 broodjes pindakaas naar 11 uur schuiven?

Laatst bewerkt:
ik zie teweinig nuttige voeding(je eet veel te weinig eiwitten) en koekjes gaan je niet helpen met droogtrainen

Nee,
dat is niet genoeg.

Kracht-training (ook als je gewoon af wil vallen) doe je niet om "wat te doen" of voor een bepaalde tijd "bezig te zijn" met bepaalde spieren. Je doet kracht-training om de spiermassa te vergroten. Dat is namelijk DE manier om je verbranding op te krikken. Die cardio heb je een half uur profijt van en wat nasleep na die training. Grotere spieren in je poten helpen de hele dag door om je verbranding op peil te krijgen.

bedankt voor de snelle reacties

globaal gezegt is dit mijn voedingsschema

7.15: ontbijt 2 bruine broodjes pindakaas en kop koffie
11 uur: kop koffie
13 uur: lunch 4 bruined boterhammen, is heel verschillend wat beleg betreft, (van zoetigheid tot vleeswaren/salades - (ei/bieslook en kipkerrie)) een een glas melk
14 uur: 2 appels
18 uur: avondeten - aardappels/pasta met groente en vlees
20.30 kop koffie met koekje erbij :P

als ik hiervan maak:
ontbijt - bord groeipap van die bambix blauwe verpakkingen voor babies (bevat veel eiwit en koolhydraten)
11 uur 2 broodjes kipfilet + koffie
13 uur 2 broodjes kipfilet en 2 broodjes ei (of krijg ik dan teveel eieren binnen per week?) + glas melk
en de rest hetzelfde + koekjes laaten staan

en het trainen van mijn benen, veel herhalingen (3 x 20-30 x .. kg) of juist zwaar met minder herhalingen?
klinkt dit goed? bij voorbaat dank! :)

Ik ben net aan een schema begonnen wat ik al eerder heb gevolgd en mij erg goed beviel.

Ben 20 jaar en 175cm. 76 kg...

Ontbijt...
60 gr Brinta met 30 gr Protien shake er door heen....
en een banaan.

tussendoor
2/3 broodjes met 100gr kipfilet

lunch
3 pannekoeken (magere melk, 4 granen mix, 4 eieren)

tussendoor
250gr franse magere kwark
35gr havemout
25 gr rozijnen

diner
rijst of aardappelen
met kipfilet/tataar/tonijn/kalkoen/kabeljauw
150 gr groeten

Tussendoor 3 brood/crackers
3 eieren (1 met geel)

Voor slapen gaan 250 gr magere kwark met 4 schijven ananas op eigen sap.

je moet zeker je rug trainen! met die cardio workout pak je die rug echt niet mee hoor! Ga echt serieus eens chinnen en bend over rows doen. Pak ook de benen mee, dat scheelt een ontzettende hoop in je verbranding en je zal dan ook stukken beter vooruitgaan!

Eet ook voldoende groente en neem ipv koekjes kwark.

btw. 80 kilo @186 is toch een normaal gewicht? Of je moet echt alleen maar vet hebben en geen spier???

ja mijn lichaamsbouw is normaal, ik ben ook gezond maar ik heb toch een randje op mijn buik en benen waar ik gewoon vanaf wil, waardoor mijn spieren mooier ogen

@ technealz eet jij dan 21 eieren per week?

ik heb namelijk weleens gelezen/gehoord dat je er niet meer dan 3 moet eten, of is dat onzin?

Stickies man.

Serieus, ik ben ervoor dat er bij nieuwe aanmeldingen via een pop up of iets dergelijks op wordt gewezen dat er stickies zijn voor vrijwel alle beginners en zelfs gevorderden vragen. Ik wil niet lullig doen maar het wordt nogal vermoeiend om iedere week 6x dezelfde vragen voorbij te zien komen.

maar gozer kijk eens in de voedingselectie bij andere cutchema's mischien word je er wijzer van en maak erna maar eens een mooi schema

Kan je wel goed gelezen hebben.... :)
Dat gaat over het eigeel wat erin zit..dat haal ik dan ook uit :) als je goed leest...

@ technealz eet jij dan 21 eieren per week?

ik heb namelijk weleens gelezen/gehoord dat je er niet meer dan 3 moet eten, of is dat onzin?

ik heb een hele tijd 150 witten eieren per week gegeten als je droog wilt worden moet je hoog in je eiwiten ziten ik train normaal zo als ik altijd doet je moet je eten goed aan passenals je acht keer perdag eet dan is je stofwiseling ook een stuk hoger

ik heb een hele tijd 150 witten eieren per week gegeten als je droog wilt worden moet je hoog in je eiwiten ziten ik train normaal zo als ik altijd doet je moet je eten goed aan passenals je acht keer perdag eet dan is je stofwiseling ook een stuk hoger

:roflol: 150! Er zullen wel makkelijkere manieren zijn om aan EW te komen :) Btw, gebruik eens hoofdletters en leestekens, leest veel vlotter.

Eigeel bevat naast het eiwit ook veel waardevolle voedingsstoffen:

De eierdooier, dooier of het eigeel is het gele gedeelte van de binnenkant van een ei. Het primaire doel van de dooier is het dienen als voedselreserve voor een zich ontwikkelend embryo.

De eidooier bevat een aanzienlijke hoeveelheid vet (in tegenstelling tot het eiwit); het aanwezige vet is hoofdzakelijk onverzadigd.De dooier bevat vitamine A, B, D, E en K. Het is een van de weinige voedingsmiddelen die van nature vitamine D bevatten. Een grote eidooier bevat ongeveer 252 joules, het eiwit bevat ongeveer 63 joule. Een grote dooier bevat meer dan twee derde van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid van 300 mg cholesterol.
De dooier is verantwoordelijk voor ongeveer een derde van het gewicht van het ei. Het bevat bijna de helft van de proteïne.

ik zal eens meer eieren gaan eten dan
150 is wel ziekelijk veel btw ;) dat ga ik nie halen

hoi
ik haal mijn eiwit bij de bakker
dat zijn kartonnen bricks van één kilo
daar zitten er wa eierers in hoor
maar één klein vraagje is dat beter gebakken of gewoon uitdrinken in en glas

grts

Terug
Naar boven