AndroidHealthClinic

Drugs,hoe zou er tegenaan gekeken moeten worden?

Peiling Peiling wat zou de ideale wetgeving om drugs zijn?

• Alle drugs moeten worden gelegaliseerd

Stemmen: 38 31,9%
  • Alle natuurlijke drugs moeten worden gelegaliseerd

Stemmen: 26 21,8%
  • Het beleid is goed zoals het nu is

Stemmen: 28 23,5%
  • Alle drugs zouden verboden moeten worden

Stemmen: 18 15,1%
  • anders namelijk,

Stemmen: 9 7,6%

• Totaal stemmers
    119
  • Peiling gesloten .
softdrugs legaal houden maar alcohol naar 18 en (of softdrugs ook naar 16) en lichamelijk verslavende harddrugs verbieden

"t zou verboooooden moeten worden

Alles verbieden, al is het maar om mensen te leren om aan te leren dat het geen kattepis is dat ze innemen. Zoals alcohol nu, dat loopt totaal uit de hand.

Zoals het nu is vind ik het wel best.

• Topic Starter Topic Starter
zeker goede post:cool:
tot nu toe is het merendeel dus voor legalisering,blij om te zien dat anderen er ook zo over denken.

Ik zou persoonlijk alles verbieden met uitzondering van alcohol & ghb. In de dagkliniek waar ik soms naartoe ga valt het me op dat bijna alle schizofrenen toevallig allemaal drugs hebben gebruikt (cannabis, speed..) voordat ze schizo werden. Als je weet dat je na 1 joint bv al een psychose kan hebben vind ik het dus absoluut geen goed idee om die shit nog legaal te blijven verkopen.

Alle drugs moet gelegaliseerd worden omdat het de overheid geen fl**ker aangaat wat je in je lichaam propt.

Juist wel aangezien zij moeten betalen wanneer het fout gaat. Denk maar aan alle uitkeringen die de overheid betaalt aan mensen die in de psychiatrie zitten vanwege drugsproblemen.

Ik vind het beleid in grote lijnen aardig goed zoals het nu is.

Paar dingen die ik wel zou veranderen:

-> Sluiten coffeeshops
-> Eigen kweek en gebruik cannabis toestaan tot een paar planten en X gram
-> Dealen van cannabis op kleine schaal hoeft niet te zwaar bestraft te worden, maar de grote vissen wel aanpakken
-> Nultolerantie voor harddrugs, zware straffen en investeren in opsporing
-> Alcohol minder makkelijk beschikbaar maken, zeker voor tieners of wie gaat rijden
-> Amateursporters niet lastig vallen met doping/AAS controles
-> Sigaretten niet verkopen aan tieners
-> Op school inlichten over de schadelijkheid en gevolgen van druggebruik

Dat is het zo'n beetje.

Dit gezeik blijf je houden

Juist wel aangezien zij moeten betalen wanneer het fout gaat. Denk maar aan alle uitkeringen die de overheid betaalt aan mensen die in de psychiatrie zitten vanwege drugsproblemen.

Dat is weer en ander punt.
Imo heeft niemand het recht te bepalen wat ik in me lichaam stop.
Ik gebruik geen drugs en ben tegen drugs, maar het is het gevoel van vrijheid dat telt en ik zeer veel waarde aan hecht.

En alcohol is geen lichamelijk verslavende hard drug?
ik weet niet precies of er lichamelijke ontwenningsverschijnselen ontstaan bij het stoppen met alcohol consumeren, maar als dat wel zo is vind ik dat het als lichamelijk verslavende hard drug gerekend moet worden

• Topic Starter Topic Starter
Ja er zijn lichamelijke ontwenningsverschijnselen bij alcohol.

Persoonlijk ben ik voor legalisatie van alle natuurlijke drugs,dus echte wiet(niet dat sterke spul van tegenwoordig),paddo's,producten van papaver en al dat soort dingen.

Ik ben niet voor een legalisatie van alle drugssoorten aangezien er dan zoveel chemische drugs onstaan en hier geen grenzen op te trekken zijn.

ook ben ik van mening dat er in de topsportwereld een verbod moet blijven bestaan op doping,omdat landen als China anders mensen gaan kweken.

Verbieden heeft geen zin, is al vaker gebleken dat dat averechts werkt.
Softdrugs zou een minder streng beleid moeten hebben dan harddrugs ofc, zoals Big T zegt.
Verder ben ik het wel met hem eens, vooral het inlichten op scholen is erg belangrijk imo.

ik weet niet precies of er lichamelijke ontwenningsverschijnselen ontstaan bij het stoppen met alcohol consumeren, maar als dat wel zo is vind ik dat het als lichamelijk verslavende hard drug gerekend moet worden
Ja die zijn er.

Legaliseren, reguleren en goed voorlichten.
Grootste aantrekkingskracht voor jongeren is het spannende (want illegaal) en meeste problemen komen doordat het illegaal is en er zoveel geld aan te verdienen is.
Junks zouden veel makkelijker geholpen worden als ze niet ook nog eens het criminele pad op gingen.

Ik zou persoonlijk alles verbieden met uitzondering van alcohol & ghb. In de dagkliniek waar ik soms naartoe ga valt het me op dat bijna alle schizofrenen toevallig allemaal drugs hebben gebruikt (cannabis, speed..) voordat ze schizo werden. Als je weet dat je na 1 joint bv al een psychose kan hebben vind ik het dus absoluut geen goed idee om die shit nog legaal te blijven verkopen.
Haha ik vind GHB toch echt wat gevaarlijker cannabis.

Ja er zijn lichamelijke ontwenningsverschijnselen bij alcohol.

Persoonlijk ben ik voor legalisatie van alle natuurlijke drugs,dus echte wiet(niet dat sterke spul van tegenwoordig),paddo's,producten van papaver en al dat soort dingen.

Ik ben niet voor een legalisatie van alle drugssoorten aangezien er dan zoveel chemische drugs onstaan en hier geen grenzen op te trekken zijn.

ook ben ik van mening dat er in de topsportwereld een verbod moet blijven bestaan op doping,omdat landen als China anders mensen gaan kweken.
tjah wanneer is het nog natuurlijk? om bier te maken zijn ook verschillende processen nodig.

Kwaliteit van drugs zou dan ook beter gecontroleerd kunnen worden, wat het weer veel veiliger maakt.

Maar zal internationaal gezien wel niet kunnen, aanzuigende werking enzo. Jammer.

Terug
Naar boven