MuscleMeat

Drugs,hoe zou er tegenaan gekeken moeten worden?

Peiling Peiling wat zou de ideale wetgeving om drugs zijn?

• Alle drugs moeten worden gelegaliseerd

Stemmen: 38 31,9%
  • Alle natuurlijke drugs moeten worden gelegaliseerd

Stemmen: 26 21,8%
  • Het beleid is goed zoals het nu is

Stemmen: 28 23,5%
  • Alle drugs zouden verboden moeten worden

Stemmen: 18 15,1%
  • anders namelijk,

Stemmen: 9 7,6%

• Totaal stemmers
    119
  • Peiling gesloten .
Haha ik vind GHB toch echt wat gevaarlijker cannabis.
idd en het ligt gewoon aan de mate, de schizofreen patiënten nemen gelijk een te hoge dosis, je moet eerst een beetje nemen en kijken of je er wel tegen kunt. en als je er tegen kunt alsnog niet te onvoorzichtig doen. dat is met alles zo

Cannabis legaliseren, de rest verbieden:)

Laatst bewerkt:
DRugs are bad, don't do drug...

ik vind eigenlijk dat alles gelegaliseerd moet worden behalve de extreem verslavende drugs zoals de opiaten en cocaïne etc.
IMO is alcohol vele malen slechter als cannabis/lsd/xtc etc.;)

Njah, je kan zeggen dat canabis niet zo slecht is maar zo goed als alle mensen dat ik ken dat na hun 20ste nog smoren zijn tamme losers voor de rest van hun leven.
Ze werken niet of doen mong*len werk en geven een groot deel van hun geld uit aan smoor...
Dus liever dat ze het niet legaliseren, dan ontmoedig je op latere leeftijd ook het gebruik ervan denk ik... mja dat is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen.

Er moet veel beter en meer informatie verstrekt worden onder jongeren om ze voor te lichten i.p.v. alleen te zeggen dat het slecht is(alsof ze dat zelf niet snappen).

Het is jammer dat bijna iedereen kortzichtig is en liever verbied dan dat ze zichzelf daadwerkelijk laten voorlichten.

Enige manier om dit te weten is elke optie enkel jaren toe te passen.

Enige manier om dit te weten is elke optie enkel jaren toe te passen.
Kijk naar het buitenland, verbieden helpt niet. Het zijn dezelfde soort mong*len die alles verbieden die ook Amerika droog hadden gelegd.. En kijk wat daar uit is gekomen. Het verbieden van bepaalde producten zal voor een illegale markt in die producten zorgen, wat dus zal lijden tot georganiseerde misdaad en dus meer criminaliteit.
Het zijn o.a. steeds die k*t gristenfundi's die het steeds op fokken vanwege hun geloofsovertuigingen waar niemand sinds 2000 meer op zit te wachten, behalve misschien de bejaarde bevolking die met hun gedachten nogsteeds in 1950 leven.

Idd, en is daardoor idd niet echt slim om het legaal te maken omdat velen er niet mee om zouden kunnen gaan, maar is wel 1 van de minst schadelijke drugs.
Volgens mij interpreteer je het verkeerd, als ghb gevaarlijker is dan cannabis zou ghb dus eerder verboden moeten worden in tegenstelling tot wat jij zegt?

Waarom zou je ghb niet verbieden en cannabis wel, corleone?

Volgens mij interpreteer je het verkeerd, als ghb gevaarlijker is dan cannabis zou ghb dus eerder verboden moeten worden in tegenstelling tot wat jij zegt?

Waarom zou je ghb niet verbieden en cannabis wel, corleone?

GHB zou ik in principe dan ook verbieden omdat er teveel een overdosis zouden innemen. Maar als je goed met GHB kan omgaan, altijd alles netjes afmeet en zo is het volgens mij niet schadelijker dan alcohol, hoogstwss zelfs minder schadelijk. Je kan er denk ik ook geen psychische aandoeningen zoals psychoses of schizofrenie door ontwikkelen zoals bij cannabis wel kan.
GHB is dan wel gevaarlijker voor de massa vanwege het gemakkelijk overdoseren (en moet daarom dus ook verboden worden), maar als je er goed mee kan omgaan is het imo een pak onschuldiger, minder schadelijk voor lichaam en geest dan cannabis.

Laatst bewerkt:
Legaliseren, maar niet slechts in 1 land aangezien dat dan het drugs walhalla wordt. Wanneer de prijzen zakken zal er geen mens meer geïnteresseerd zijn in de handel erin en kan je de handel veel beter reguleren via scherpe richtlijnen (zowel qua kwaliteit als hoeveelheid per persoon).

GHB zou ik in principe dan ook verbieden omdat er teveel een overdosis zouden innemen. Maar als je goed met GHB kan omgaan, altijd alles netjes afmeet en zo is het volgens mij niet schadelijker dan alcohol, hoogstwss zelfs minder schadelijk. Je kan er denk ik ook geen psychische aandoeningen zoals psychoses of schizofrenie door ontwikkelen zoals bij cannabis wel kan.
GHB is dan wel gevaarlijker voor de massa vanwege het gemakkelijk overdoseren (en moet daarom dus ook verboden worden), maar als je er goed mee kan omgaan is het imo een pak onschuldiger, minder schadelijk voor lichaam en geest dan cannabis.
Oke, gaat dat zo makkelijk dan overdoseren? Als je gewoon een buisje of iets dergelijks hebt dat per ml een streepje heeft is dat toch no problemo?

Oke, gaat dat zo makkelijk dan overdoseren? Als je gewoon een buisje of iets dergelijks hebt dat per ml een streepje heeft is dat toch no problemo?

Als je het mooi afmeet per ml, voldoende tijd tussen laat voor een 2de dosis en extra voorzichtig bent als je er event. nog alcohol bij drinkt is het idd geen probleem.;)

ik zou niet weten hoe je het moet aanpakken.

Vooral preventie denk ik vanop jonge leeftijd.

ik word dertig dit jaar, woon in een stad van 50 000 inwoners, en van mijn generatie zijn er nog veel mensen bezig met drugs, dus je kan wel zeggen dat het beleid gefaalt heeft in de belangrijkste jaren van onze jeugd voor mijn generatie.

Het zijn geen junkies, maar wel partygebruikers. Door de schrik voor controles (vroeger deed de politie vooral controle op hoe je er uitzag als je van een dancing kwam) is xtc en speed uit het milieu verdwenen, en heeft het plaats gemaakt voor cokegebruik.

Ik gebruik het zelf ook nog: je ziet het praktisch niet, dag nadien heb je bijlange zoveel last niet. ik kan zoveel drinken als ik wil zonder echt dronken te worden. ik zie me niet meteen stoppen eerlijk gezegd, en als ik mijn kennissen/vrienden afga, zie ik er daar ook weinig van stoppen de komende tijd.

En zijn geen marginalen, maar mensen met goede jobs en huisje tuintje kindje enzovoort...

Ik vind het beleid in grote lijnen aardig goed zoals het nu is.

Paar dingen die ik wel zou veranderen:

-> Sluiten coffeeshops
-> Eigen kweek en gebruik cannabis toestaan tot een paar planten en X gram
-> Dealen van cannabis op kleine schaal hoeft niet te zwaar bestraft te worden, maar de grote vissen wel aanpakken
-> Nultolerantie voor harddrugs, zware straffen en investeren in opsporing
-> Alcohol minder makkelijk beschikbaar maken, zeker voor tieners of wie gaat rijden
-> Amateursporters niet lastig vallen met doping/AAS controles
-> Sigaretten niet verkopen aan tieners
-> Op school inlichten over de schadelijkheid en gevolgen van druggebruik

Dat is het zo'n beetje.

Waarom zou je in godsnaam coffeeshops moeten sluiten? Die mensen in het zuiden hebben altijd zulke problemen met coffeeshops (ik bedoel niet jou persoonlijk, nl belg.) Heeft dit te maken met toeristen overlast ofzo? In Amsterdam of waar ik woon zijn er iig geen (weinig) problemen met coffeeshops. Anders kan je beter zeggen dat cafe's gesloten moeten worden. Je moet die shit gewoon legaliseren en reguleren. Als het veilig gekweekt wordt en niet al te zwaar belast kan je goede kwaliteit aanbieden en zelfs de thc-waarde verlagen. Een paar planten zelf kunnen kweken ben ik met je eens, net als sigaretten niet verkopen aan tieners (maak er maar gewoon 21 van). Je punt over alcohol heb je in principe gelijk in, maar daar zie ik nogal wat praktische problemen.

Andere drugs blijft gewoon moeilijk, je moet niet willen dat je makkelijk aan een paar gram sos kan komen, omdat het gewoon te verslavend is. GHB heb ik geen ervaring/mening over, heroine lijkt me duidelijk. Maar bijvoorbeeld MDMA poeder kan wat mij betreft best verkocht worden.

Mijn persoonlijke mening over het drugsbeleid is dat, ook al drink ik het zelf ook, alcohol een harddrug gemaakt moet worden. Wanneer de negatieve effecten van alcohol tegen andere drugs afgezet worden, zou het eigenlijk verboden moeten worden.

Als er nu een drug uitgevonden zou worden, die je evenwicht aantast, lichamelijk en geestelijk verslavend is, hersen en leverschade geeft, agressief maakt, laat overgeven, katers geeft, black-ous geeft, erecties en orgasmes bemoeilijkt en kan leiden tot coma en in een verder stadium dood, zal deze drug binnen een dag op alle dopinglijsten in de wereld staan. Een iets wetenschappelijker en objectiever beleid door de politiek en andere beleidsmensen is wel gewaardeerd.

Echter, het is teveel ingeburgerd als "goed en fijn". Drink je 3 flesjes bier per dag, dan is dat normaal. Rook je 4x per week een joint ben je al gauw verslaafd in de volksmond. Tot de tijd dat de politiek eens een wetenschappelijke houding aanneemt en niet een "ja maar ik vind" of een "ik vind dit want dat zegt de bijbel ook" manier van praten, komt er geen verandering in dit beleid. En wat betreft andere drugs: de huidige softdrugs en paddo's en lsd legaliseren. Deze zijn onschuldiger dan alcohol en mensen die willen gebruiken doen dat maar voor eigen risico. Dus ook psychoses die door wiet zijn veroorzaakt worden dan niet vergoed door de verzekering.

Lol, ik hoorde toevallig net op de radio dat ze GHB aan de lijst van "harddrugs" willen toevoegen, wist niet eens dat het een softdrug was, heb het nooit geprobeerd, maar ik vind niet dat je het kan vergelijken met ongevaarlijke middelen zoals wiet of hasj.

Drugs verbieden heeft tot nu toe niet veel positieve gevolgen gehad. De mensen die drugs willen gebruiken doen het toch wel maar betalen er veel geld voor dat rechtstreeks naar de onderwereld gaat. Een heel groot deel van de onderwereld draait op drugs.

Ook het systeem dat we met wiet hebben slaat nergens op. Wel fanatiek jagen op wietplantages maar de verkoop mag wel? Waarom niet gewoon toestaan? Desnoods in staatskassen ofzo.

Vervolgens alle niet zwaar schadelijk drugs gereguleerd in staatswinkels verkopen met een flinke belasting erop zodat het niet al te aantrekkelijk wordt. Is in elke geval een experiment waard lijkt me. Bijvoorbeeld met XTC of coke.

Terug
Naar boven