Mijn persoonlijke mening over het drugsbeleid is dat, ook al drink ik het zelf ook, alcohol een harddrug gemaakt moet worden. Wanneer de negatieve effecten van alcohol tegen andere drugs afgezet worden, zou het eigenlijk verboden moeten worden.
Als er nu een drug uitgevonden zou worden, die je evenwicht aantast, lichamelijk en geestelijk verslavend is, hersen en leverschade geeft, agressief maakt, laat overgeven, katers geeft, black-ous geeft, erecties en orgasmes bemoeilijkt en kan leiden tot coma en in een verder stadium dood, zal deze drug binnen een dag op alle dopinglijsten in de wereld staan. Een iets wetenschappelijker en objectiever beleid door de politiek en andere beleidsmensen is wel gewaardeerd.
Echter, het is teveel ingeburgerd als "goed en fijn". Drink je 3 flesjes bier per dag, dan is dat normaal. Rook je 4x per week een joint ben je al gauw verslaafd in de volksmond. Tot de tijd dat de politiek eens een wetenschappelijke houding aanneemt en niet een "ja maar ik vind" of een "ik vind dit want dat zegt de bijbel ook" manier van praten, komt er geen verandering in dit beleid. En wat betreft andere drugs: de huidige softdrugs en paddo's en lsd legaliseren. Deze zijn onschuldiger dan alcohol en mensen die willen gebruiken doen dat maar voor eigen risico. Dus ook psychoses die door wiet zijn veroorzaakt worden dan niet vergoed door de verzekering.