XXL Nutrition

Dumbbel gewicht

fitjuh

Novice
Waardering
0
Hallo mensen, ik ben nu ongeveer een half jaar bezig met wat spieren te kweken en ik ben begonnen met lichte dumbbells van 10kg per arm. Ik zit nu op 15kg en kan dan 3 x 10 per arm doen. Met dumbbell flys doe ik 3 x 25 op 10kg met heel veel moeite :)

Ik zie een groot verschil met toen ik begon, toen was 10kg al moeilijk voor me.

Denken jullie dat ik nu moet overstappen op 20kg en 15kg voor de flys ?

En is dit enigzins een goede groei die ik heb gemaakt in een half jaar tijd ? ik doe de oefeningen in een rustig tempo met perfecte vorm en daarnaast doe ik ook veel cardio bijna elke dag. De armen zijn nu 32 cm

alleen armen?

hou oud ben je dan?

stappen van 5 kilo per arm? ga je niet fixen met goede vorm of je trainde al te licht.

btw, waarom 25 reps voor flyes?

lijkt me stug dat je met 32cm armen dit makkelijk kan. Maargoed who am I:eek:

• Topic Starter Topic Starter
ben 25 en doe naast armen ook buik, borst, rug en benen eigenlijk alleen cardio, niet zozeer kracht. 25 reps voor flys doe ik omdat dat mijn max is met dat gewicht, daarom zou het misschien beter zijn om terug te gaan naar 10 met 15kg voor flys en biceps naar 3 x 8 met 20kg ?

als je dumbbells zwaar genoeg zijn tuurlijk. had dat eerder gedaan man.

wat doe je dan @ dbb als je alleen cardio doet?
Of lees/begrijp ik het verkeerd.

bodybuilding betekent zover ik weet het bouwen aan je lichaam, we hoeven niet allemaal een arnold te worden toch ? het kan ook met mate worden gedaan, ik wil dus alleen wat gespierder worden dan een gemiddeld mens :)

bodybuilding betekent zover ik weet het bouwen aan je lichaam, we hoeven niet allemaal een arnold te worden toch ? het kan ook met mate worden gedaan, ik wil dus alleen wat gespierder worden dan een gemiddeld mens :)

Sorry, maar dat gaat je niet lukken met jouw aanpak. Beter 6-10 herhalingen, en ga goed eten.

ben 25 en doe naast armen ook buik, borst, rug en benen eigenlijk alleen cardio, niet zozeer kracht. 25 reps voor flys doe ik omdat dat mijn max is met dat gewicht, daarom zou het misschien beter zijn om terug te gaan naar 10 met 15kg voor flys en biceps naar 3 x 8 met 20kg ?

Wesking?

Sorry, maar dat gaat je niet lukken met jouw aanpak. Beter 6-10 herhalingen, en ga goed eten.

Ok dus beter een stukje zwaarder gaan en dan 3 x 8 ? zodat je het net haalt zeg maar ? en eten probeer ik zoveel mogelijk in de hand te houden, ik eet in de ochtend meestal muesli met magere melk of een bruine boterham met een banaan erbij. tussendoor een snack in de vorm van een stuk fruit of een liga, middag 4 bruine boterhammen met mager beleg, rond een uur of 4 een liga of stukje fruit en in de avond eet ik normaal maar kook ik zonder vet en zoveel mogelijk magere ingredienten, dan in de avond misschien nog een liga of stukje fruit. de hele dag door drink ik gemiddeld 3 liter water.

daarop ga je echt niet groeien, zeker niet als ecto.
Wat betreft je gewichten (ik veronderstel dat je geen andere dumbbells hebt).

6-10reps = massa
+10 reps = uithouding,definitie
<6reps = kracht

minder herhalingen, meer gewicht!

persoonlijk ging het bij mij het beste met bb culs 6x6 herhaling op een zelfde gewicht, een gewicht waarmee je 6reps kon

allemaal bedankt voor de antwoorden, ik ga zwaardere gewichten kopen en misschien ook maar direct een BB, en dan langzaam opschroeven tot 20kg

Terug
Naar boven