AndroidHealthClinic

dumbbell shoulder press

ForestElder

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Hallo beste trainers,

ik heb een vraagje wat is de beste techniek om de dumbbells op te gooien als je dumbbell shoulder press doet?

Wat ik nu doe is dit: ik ga zitten, leg beide dumbbells op de knieen en wip ze dan met de benen omhoog, maar als ze beetje zwaar zijn heb ik toch nog moeite om die dingen omhoog te krijgen.

Ik zie ook dat sommige gewoon de dumbbells langs hun lichaam vasthouden en dan omhoog slingeren.

Wat is de beste techniek?

ieder voor zich. als je echt lompe dumbbells pakt
gewoon ff gaan staan dan ff omhoog swingen en gaan zitten.
pz

Ik ga altijd zitten en dan zwaai ik ze naar omhoog

Als je 36 kg dumbbells drukt kun je ze ook wel "cleanen" toch

met cleanen bedoelen ze in jouw situatie.....eerst vanaf je knieen naar je schouders, daar in ruststand en dan omhoog. ikzelf red het niet meer zonder trainingsmaatje want mijn laatste setje zijn dumbbells van 50 kilo!

Gewoon omhoog cleanen, hammer curlen of met je knie eronder...

Ik ga staan met die gewichten en dan breng ik ze omhoog en laat ze dan op m'n schouders rusten en ga vervolgens zitten.

Dumbbell shoulder doe ik alleen als een trainings maat in de buurt is om iets te helpen.
Het blessure risico is mij te hoog dmv slingeren e.d.

gwn knieene en hopla naar boven ermee

Vragen of 2 mensen ze aangeven?

Met de gewichten die ik voor dumbbell shoulder press gebruik, max 32 kilo momenteel, kan ik ze zittend nog wel omhoog gooien.

Ik vind het een k*t oefening, daarom doe ik het nooit:P

Maar zal er toch aan moeten geloven!

Ik sluit mij aan bij de mensen die het met de knieën doen.

ik doe ze ook niet meer, voelde niet aan zoals ik het wilde.
Doe nu gewoon de front dbb raises en deze voelen zalig aan :D

ik neem altijd mijn 2 zelfgemaakte mini-hefbomen mee, leg de gewichten erop, kga zitten en stamp met mn twee voeten erop en vang ze op

vraag gewoon of iemand ze aangeeft??

Terug
Naar boven