Fitness Seller

DVD-brander

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
234
Lengte
1m94
Massa
118kg
Aangezien mijn probleem met mijn dvd-brander maar niet opgelost wordt ( http://forum.dutchbodybuilding.com/f108/gebrande-dvds-schokken-67681/ ), en zelfs met Verbatim schijfjes nog steeds brak brand, ga ik er mee terug naar de winkel.

Nu verrekend Alternate arbeidskosten, en die zullen waarschijnlijk hoger liggen dan wanneer ik een nieuwe brander aanschaf. Nu ben ik aan het twijfelen of ik gewoon weer dezelfde koop (NEC ND4571-A), of dat ik voor een ander merk ga. Ik hoor veel goede verhalen over Plextor branders, de Plextor PX-755A schijnt een goede te zijn. Jammer genoeg zit er alleen op NEC branders de Labelflash optie, die ik toch wel graag wil gaan gebruiken.

Wat adviseren jullie mij? Weer een NEC kopen, of toch gaan voor een ander merk. Wat zijn jullie ervaringen met NEC branders (als je ook een ND4571-A hebt hoor ik het graag) in combinatie met Verbatim, Fuji en Arita schijfjes? Ik heb opzich wel zelf wel vertrouwen in NEC, maar als iemand anders betere branders weet voor ongeveer hetzelfde bedrag dan is dat natuurlijk altijd goed. Ik wil er graag max €70 voor uitgeven. Ik wil Dual Layers kunnen branden.

lg's zijn ook best te pruime

• Topic Starter Topic Starter
roxxe zei:
lg's zijn ook best te pruime

Deze post komt in aanmerking voor nuttigste reply van 2006 :roflol:

Hier heb ik niet zoveel aan. Welk type heb/had je, welke schijfjes en heb je weleens bad discs gehad, onleesbare data e.d.?

Een brander moet gewoon branden. Dat moet ie snel doen, zonder fouten en hij moet veel soorten schijfjes slikken. Voor de rest moet het niet zoveel uitmaken denk ik.

Om xbox 360 games te branden kun je dit het beste doen op een pioneer of asus.

Ik heb zelf hier 2 pc's en heb 3 branders.
1x NEC 35xx
1x NEC 4550
en een asus 1609P.

De NEC 35xx en de 4550 branden niet altijd even goed. Sommige dvd-rw schijfjes zijn onleesbaar na het branden. En de asus ging wel een beetje vreemd doen na een firmupdate te hebben uitgevoerd.

Moet denk ik gewoon beetje geluk hebben met dit soort dingen, maar ik zou gewoon een ander type NEC kopen en die proberen. Blader anders ook even rond op tweakers of toms hardware en dergelijke.

Ben eigenlijk wel tevreden met mijn NECs

en een Lightscribe?

zelf een NEC 2510 A en geen probleem ondervonden en zeker al een paar honderd gebrand..

Hmmz ok. Ik hoor toch wel veel goede dingen over NEC. Denk dat ik dan gewoon dezelfde weer koop, hopelijk heeft deze dan geen problemen.

Pioneer dvr-111D. Is momenteel denk ik de beste keuze.

Gaan voor € 35,- over de toonbank.

EricR zei:
Pioneer dvr-111D. Is momenteel denk ik de beste keuze.

Gaan voor € 35,- over de toonbank.

Hmm ok tnx voor de tip. Bij veel branders zie je bij Ultra-DMA 33 staan, en bij deze Ultra-DMA 66, maakt dat nog wat uit?

Niet veel, aangezien je toch niet op de max brand. Het voordeel kan zijn dat je brander in combo met een HD minder voor vertraging zorgt als je op 1 kabel hebt aangesloten.

Hmm ok. Ik zal het in overweging nemen, tnx man!

Normaal kijk ik op toms hardware site voor dit soort dingen, maar ik kan niet echt veel resultaten vinden, behalve snelheden enzo. Denk dat ik gewoon net een rotte brander heb gehad.

Je hebt al zoveel geprobeerd.. dan kun je er idd vanuit gaan dat het niet aan jou ligt ;).

Just bad luck.

Wel jammer dat die pc boer je een beetje bang maakt door te "dreigen" met die onderzoekskosten. Zou eigenlijk gewoon service moeten zijn als je je probleem uitlegt en laat zien dat je alles geprobeerd hebt, niet dat ze zeggen van "ja maar als het nu toch niets is rekenen we wel 30 euro (oid)".

Een klein voorbeeldje, mijn xbox 360 was stuk. Kreeg een telefooniste aan de lijn. Die legde uit dat ik 3/4 dingen moest testen waaraan het zou kunnen liggen, dat had ik gedaan en werkte nog steeds niet en mocht hem gewoon terug sturen. Die deden niet moeilijk over allerlei kosten etc. Misschien betaal je wel weinig bij die boer, maar de service is ook 3x niets.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf eigenlijk ook alleen maar NEC's gehad in mn gewone pc.
Bij toeval zit er in mijn Dell laptop ook een NEC brander.
In combinatie met Philips DVD+R geen enkele problemen gehad!

ik zou voor de pioneer gaan nooit problemen ;)

roxxe zei:
wat maakt dat nou uit? je vroeg toch naar andere goeie merken???

Ja, maar dat is net zo als dat jij zegt: "ik zoek een auto, ik heb nu een Nissan maar ik wil wat anders". En dat ik dan vervolgens zeg: "Een Hyundai is wel ok" Zonder verdere motivatie. Daar heb je niet zoveel aan. Je wilt toch weten wat de ervaringen zijn, welke type je dan zou kunnen kopen, wat de goede punten/slechte punten zijn e.d. Of koop jij altijd je spullen op merk, zonder eerst verder te kijken naar het type en andere ervaringen?

Terug
Naar boven