ik lees net op een site dat ed van amsterdam zich gekwalifiseerd heeft voor de olympia
(heb het stuk beneden niet zelf geschreven zet het dr maar ffe bij)
Het is feest in de sportschool waar ik werk, Ultimate Fitness Amsterdam. Niet omdat er iemand jarig is of iets dergelijks. Nee. Verre van dat. Het is feest omdat de eigenaar, professioneel body builder Ed van Amsterdam, als eerste Nederlander in de geschiedenis zich heeft gekwalificeerd om mee te doen aan de Mr Olympia.
Deze wedstrijd die in september in Las Vegas gehouden wordt, staat zo ongeveer gelijk aan de finale WK voetballen. Dat is natuurlijk dumbbells met ballen vergelijken, maar beter kan ik het niet uitleggen.
Het is het ultieme podium voor prof bodybuilders waar onder andere de huidige gouverneur van California, Mr Arnold Schwarzenegger, zichzelf in de kijker heeft gespeeld. Hij heeft deze wedstrijd in de jaren 70 maar liefst 7x gewonnen! En nu mag onze Edje het proberen. Sinds dit goede nieuws bekend is geworden huppelt hij met een enorme grijns door de gym.
Dat op zich is, met een lichaam van pak hem beet 140 kg droge spiermassa, al een hele prestatie! We zijn allemaal erg blij voor hem omdat hij een moeilijk jaar achter de rug heeft met veel ups en downs.
En of je het nou mooi vind of niet, je kunt niet anders dan bewondering hebben voor het vele harde trainen en de spartaanse levensstijl van bodybuilders. Dit vergt enorm veel discipline.
Maar als je dat kunt opbrengen en je houdt het lang genoeg vol, dan kan het je naar grote hoogtes stuwen. Dus wie weet kan ik straks zeggen dat ik lesgeef bij werelds eerste nederlandse Mr Olympia! Veel succes Ed!
is dat waar

?
http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/4019416/____.html?p=6,1