MuscleMeat

een paar vraagskes

2skinny

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
62kg
Vetpercentage
4%
Goeienavond ,

Ik ben net terug van de fitness en ikzit met een paar vraagskes
-moet bij calf raises de rug bol of hol zijn? Want mijn onderrug kwakkelt bij een zwaar gewicht.
-moet je bij squats heel laag door de benen gaan of maar een klein stukje?
- en hoe kunde het verschil voelen tussen stijf en een blessure bij buikspieren want ik kan al een weeknlang niks met mijn onderste rij buikspieren doen en ik had ze niet echt zo hard getraind vorige week..
Grtz

- Bij calf raises moet je je boven lichaam zo neutraal mogelijk houden. Meestal staat je rug hierdoor een beetje hol..
- Squats moet je minimaal tot aan parallel doen (lees: boven benen parallel met grond) . Kan lagen. Ligt eraan wat je doel is.
- Meestal nadenken wat je gedaan hebt voordat je er last van kreeg. Spierpijn duurt is bij iedereen verschillend, maar na een week moet het toch wel over zijn als je er verder niks mee hebt gedaan.

• Topic Starter Topic Starter
- Bij calf raises moet je je boven lichaam zo neutraal mogelijk houden. Meestal staat je rug hierdoor een beetje hol..
- Squats moet je minimaal tot aan parallel doen (lees: boven benen parallel met grond) . Kan lagen. Ligt eraan wat je doel is.
- Meestal nadenken wat je gedaan hebt voordat je er last van kreeg. Spierpijn duurt is bij iedereen verschillend, maar na een week moet het toch wel over zijn als je er verder niks mee hebt gedaan.

Ik heb gewoon crunches en rope crunches gedaan en ook gaan snowboarden vooor een paar uur misschien datik daardoor last heb ik weet het niet..
Mijn doel is brede gespierde benen krijgen , ik heb al gehoord 'laag gaan is niet nodig' en 'laag gaan is blangrijk' dusnu weet ik het niet..

Zou eens wat stickies gaan lezen

Waarschijnlijk hebben ze het over 2 verschillende dingen.

"Laag gaan is niet nodig" bedoelen ze waarschijnlijk helemaal met je bil tot je hak. Google maar atg squat
"Laag gaan is belangrijk" bedoelen ze waarschijnlijk dat je iig tot parallel moet gaan.

Verder zou ik luisteren naar boterham. Er is hier enorm veel info over te vinden op het forum.
Dus kom niet met de vraag wat is beter atg of parallel, want niemand gaat de moeite nemen dat nog een keer uit te leggen xD

Terug
Naar boven