Fitness Seller

één set(serie)

TS34

Novice
Waardering
0
Hallo, ik doe een opleiding waar je ook fitness krijgt en dat is voor de lanmacht. Maar vandaag had ik de eerste dag les en ze gingen uitleggen heo de apparaten werkten enzo.

na wat uitleg vertelde hij ons dat we alle apparaten maar één serie moesten doen dus alles 1x12 en niet bijvoorbeeld 3x12.

Ik ben gewend om alles 3 keer te doen en ik had er ook wat vooruitgang mee geboekt. Nu ben ik bang dat ik op school niet sterker word doordat ze maar één herhaling doen.

Toen ik vroeg waarom dat zo was zij hij dat het voor het maximale was. Dus nu wil ik aan jullie experts :cool: vragen of dit nou juist is of niet.

bedankt,

TS34

hangt er vanaf wat voor machines het zijn als je 3/4 apparaten hebt per spiergroep en je doet op elk 1x12 zie ik geen probleem tbh. :D

en trouwens probeer het es met losse gewichten.

Pfff bij mij op school fitness vertelle ze mensen dat ze 3x20 moeten doen.
Volgens mij willen ze niet dat de kindertjes te gespierd worden.

• Topic Starter Topic Starter
hangt er vanaf wat voor machines het zijn als je 3/4 apparaten hebt per spiergroep en je doet op elk 1x12 zie ik geen probleem tbh. :D

en trouwens probeer het es met losse gewichten.

nee het zijn gewoon de apparaten van technogym. En het is dus boven benen onderbenen kuiten en dan bovenlichaam. Losse gewichten gebruiken ze daar niet.

Ik vind dit zelf vreemd want het is een opleiding voor Defensie. Lanmacht, Mariniers enz enz.

Ik vind het zelf appart om maar 1 set te doen en niet 3x zoals we gewend zijn. Apart maar ik kan er nieets aan veranderen. :mad:

DC training doet ook maar 1 set ... ok, 20 reps met je 8RM, maar toch :)

Ik vind dit zelf vreemd want het is een opleiding voor Defensie. Lanmacht, Mariniers enz enz.

Je schrijft het zelf al...

De training is voor een specifiek doel, stimulatie van de spieren, algehele gezondheid. Niet om aan 'sterke man' wedstrijden mee te doen of een bodybuilder te worden. Spiermassa zou alleen maar in de weg zitten als je met 40 kg op je nek door de bush strompelt....:D

't is trouwens landmacht ;)

landmacht = leer er mee leven :D

• Topic Starter Topic Starter
Je schrijft het zelf al...

De training is voor een specifiek doel, stimulatie van de spieren, algehele gezondheid. Niet om aan 'sterke man' wedstrijden mee te doen of een bodybuilder te worden. Spiermassa zou alleen maar in de weg zitten als je met 40 kg op je nek door de bush strompelt....:D

't is trouwens landmacht ;)

Door het te snel typen vergeet ik wel is een letter of tik ik net de vekeerde in;)

Maar je word er wel sterker door? Ik hoef ook niet veel massa er bij, maar het gaat mij er om dat ik door de keuring heen kom.

als je echt sterker wil worden > moet je niet kracht uithoudingsvermogen gaan trainen( 2o reps) maar explosieve kracht. 3-8 reps 90% van 1 RM.

Door het te snel typen vergeet ik wel is een letter of tik ik net de vekeerde in;)

Maar je word er wel sterker door? Ik hoef ook niet veel massa er bij, maar het gaat mij er om dat ik door de keuring heen kom.

Met zo'n training kom je best door de keuring, daar wordt naar meer gekeken dan fysieke kracht. Zoals lenigheid - doorzettingsvermogen - algehele gezondheid.

Voor specifieke krachttraining heeft Interwise gelijk. relatief weinig herhalingen, 3 -5 sets, 90% van 1 RM

Terug
Naar boven