Fitness Seller

Eerlijkheid duurt het langst

2 duizend er uit halen de rest geven aan de politie heb er niet zo'n zin dat een of andere mink k er achter komt en 4 kogels door m'n hoofd heen jaagt. We leven niet in luxemburg of Zwitserland waar je zonder vragen hoe je aan het geld gekomen bent om een BMW te kopen. Ik weet ook niet bij wie ik het moet wit wassen 100.000 Euro. Ik ken geen Auto dealer of een fast goed handelaar.

Als ik per ongeluk een zak met een ton euro verlies, hoop ik ook dat de vinder het naar de politie brengt. Dus als ik een zak met een ton euro vind, ga ik die afgeven bij de politie. En wie weet, als het niet geclaimed wordt, heb je na een jaar een leuk bedragje te besteden! :p

Zéker afgeven... Stel dat die crimineel oid erachter komt dat jij zijn geld hebt, ben je mooi dood. Stel dat er een getuige is :P Of stél(!) dat dat de afspraak was, dat de gangstah het geld op de grond zou gooien ( :rolleyes: ) en dat iemand anders het zou oppikken oid...

Ik ga verder pitten.

Silva zei:
2 duizend er uit halen de rest geven aan de politie heb er niet zo'n zin dat een of andere mink k er achter komt en 4 kogels door m'n hoofd heen jaagt. We leven niet in luxemburg of Zwitserland waar je zonder vragen hoe je aan het geld gekomen bent om een BMW te kopen. Ik weet ook niet bij wie ik het moet wit wassen 100.000 Euro. Ik ken geen Auto dealer of een fast goed handelaar.

ik help je wel een handje tegen 25% interest:D

Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken om de 'crimineel'. Hun zijn dat geld gewoon verloren, lijkt me duidelijk. En wat betreft dat geld opmaken/witwassen: 100.000 euro heb je volgens mij redelijk snel op.

Zijn genoeg dingen die niet eens echt opvallen, maar toch een flink stel duiten kost.

Een goedgevulde portemonnee zou ik nog wel in mijn zak steken. Maar 100.000 euro? Zoiets vertrouw ik niet bepaald...

Hmm zou het houden. Weet er wel raad mee. Ik betaal de vakanties van een aantal familieleden cash en zeg dat ik mijn zwarte geld niet op kon maken, en of hun dan geld mijn kant op kunnen storten ivm een oude lening aan hun.
De rest zou ik in een jaar of 10 er door heen jagen.
5 mille per jaar extra om uit te geven aan de kleine en de vrouw. 5 mille witwassen door vakanties hier en daar te batelen van familie en kennissen.
Heb ik over 10 jaar 50 mille wit er op staan en 50 mille al opgemaakt. Lekker iets ruimer in het vel zitten hoor.

Maar misschien is deze man wel heel slim geweest.
Ton duister geld, lever ik in, naar een jaar is het eerlijk van mij.
Mooie witwaspraktijk hoor!

Wat een stelletje angsthazen hier, "stel dit, stel dat." Je moet er simpelweg voor zorgen dat er 1. Geen getuigen zijn wanneer je het geld vindt en 2. je het geld op een onopvallende manier uitgeeft/witwast en daar zijn wel honderden manieren voor. €100.000 is nu ook niet verschrikkelijk veel, je gaat er niet van binnen zijn.

Ik weet ook wel dat veel mensen zich door zo'n bedrag te vinden het hoofd op hol laten brengen. Sommigen zullen erover bluffen of het aan andere mensen vertellen, anderen zullen een dikke wagen kopen of andere opvallende uitgaven doen en zo de aandacht trekken van de verkeerde mensen. Als je van jezelf weet dat je zo bent dan kan je het imo toch beter gaan afgeven aan de politie.

RichardV zei:
Maar misschien is deze man wel heel slim geweest.
Ton duister geld, lever ik in, naar een jaar is het eerlijk van mij.
Mooie witwaspraktijk hoor!

precies..daar dacht ik ook gelijk aan toen ik het hoorde op de radio

Ik zou het tegen iedereen vertellen, hopende dat de crimineel er spoedig achter zal komen. Dan kan ik bijna mijn hele leven op actievolle wijze blijven vluchten voor een Holleeder compagnon. Uiteindelijk zal ik hem dan te slim af zijn. Net zoals in de film

Mijn leven kan wel een spannende oppepper gebruiken.

Tegen niemand zeggen natuurlijk.

Er zijn manieren genoeg om dat geld uit te geven zonder het ooit opvalt
-lidgeld fitness
-uitgaan
-eten mee kopen
-kleren mee kopen
-...

Je kan er alle kleine dingen mee betalen
En ja opbergen, zet gewoon die zak in je kelder of weet ik veel waar. Waarom zou je een kluis nemen? Ik zie je al in de bank binnenwandelen met een grote witte zak geld:rolleyes:

boerenkool zei:
Als ik per ongeluk een zak met een ton euro verlies, hoop ik ook dat de vinder het naar de politie brengt. Dus als ik een zak met een ton euro vind, ga ik die afgeven bij de politie. En wie weet, als het niet geclaimed wordt, heb je na een jaar een leuk bedragje te besteden! :p

Zoiets verlies je niet 'zomaar'!!! Als jij met een ton rondloopt (wat je normaal gesproken niet elke dag doet) let je daar echt donders goed op

SiRoj zei:
Zoiets verlies je niet 'zomaar'!!! Als jij met een ton rondloopt (wat je normaal gesproken niet elke dag doet) let je daar echt donders goed op
idd, lijkt me duidelijk dat dit geld, drugsgeld ofzo is. Maar dat maakt niks uit, als je het vindt:D

zjivago zei:
Een goedgevulde portemonnee zou ik nog wel in mijn zak steken. Maar 100.000 euro? Zoiets vertrouw ik niet bepaald...
Juist andersom! Een gewone portemonnee zelf houden, dan benadeel je een (vermoedelijk) nette burger. 100.000 zelf houden, dan benadeel je een (vermoedelijke) crimineel. Technisch gezien allebei illegaal, maar moreel is het tweede in mijn ogen toch zeker veel minder erg!

fonzy zei:
En ja opbergen, zet gewoon die zak in je kelder of weet ik veel waar. Waarom zou je een kluis nemen? Ik zie je al in de bank binnenwandelen met een grote witte zak geld:rolleyes:
er is an niemand die je daarover vragen stelt. Zolang je de kluishuur kan betalen is het hun zaak niet wat je er in opbergt.

Eerst even houden, totdat je er iets over hoort. Dit vervolgens bij de politie inleveren zoals de man het gedaan heeft. De kans is groot dat het inderdaad van een crimineel is en die gaan er toch niet om vragen.

Wanneer je het houdt, weet je in Nederland nooit wie het gezien heeft en blijf je je leven lang achterom kijken. Een ton is veel geld, maar dat niet waard.

Als er geen getuigen zijn, dan zou ik het meenemen en storten op een rekening in bijv. Zwitserland (hoewel dat wel erg cliché is:( )

Anders zou ik het gewoon terug geven.

Terug
Naar boven