Fitness Seller

Buurtbewoners aan de haal met tienduizenden euro's van dieven

Peiling Peiling zou jij graaien ?

• ja, ik kan het goed gebruiken

Stemmen: 85 84,2%
  • nee, ik ben een eerlijk mensch

Stemmen: 16 15,8%

• Totaal stemmers
    101
Ik zou graaien maar het daarna naar de politie brengen. Wat heeft geld nog voor waarde als je het zo maar "steelt"? Verdien het liever zelf eerlijk. Uiteindelijk is het toch van iemand en zou me behoorlijk genaaid voelen als mensen er met mijn geld van doorgingen, hoeveel ik dan ook bezat. Ben zelf eens een enveloppe met geld verloren onderweg op de fiets, kwam hier na een paar honderd meter achter en was terug gefietst, gelijk weg was die. Was toen nog een behoorlijk bedrag voor me, voelde ook erg k*t toen. Dus nee zal het 99% zeker niet houden, wordt gewoon misselijk bij het idee dat mensen zo hebzuchtig zijn dit te doen.

Said no-one ever.

Ook omdat t gewoon kapot triest is als een malle op geld van een ander te duiken. :o

Dan is het nog een geluk dat het zoveel is anders gaan ze elkaar nog de hersens in slaan voor t geld

Wij merken er echt niks van

Ja goede kennis die zijn salaris vrijwillig naar Balkenende norm heeft verlaagd en een goedkopere auto genomen heeft en een ander die ontslagen is met jaar salaris behoud dus die zit nu lekker in de zon.

Ach laten we met zijn allen maar geld krampachtig op de bank zetten gaat de crisis vanzelf wel over :rolleyes:

ik zou duizende euro graaien en 50 euro terug geven :)

ja crisis overal ,maar wat je op straat vind mag je houden

shit zeg is op een tien kilometer van mijn huis gebeurd, mijn nonkel woont er vlak bij... had ik maar die zaterdag op bezoek geweest:D

Als je weet van wie het is ga je graaien en het dan eerlijk teruggeven. Mensen die graaien en het houden mogen van mij doodvallen.

Als je weet van wie het is ga je graaien en het dan eerlijk teruggeven. Mensen die graaien en het houden mogen van mij doodvallen.

volgens jouw filosofie is er toch niet zoiets als 'iemands bezit'? (tenminste niet als je consistent bent)

volgens jouw filosofie is er toch niet zoiets als 'iemands bezit'? (tenminste niet als je consistent bent)

Nee idd, maar dat betekent niet dat je daarom dat geld moet houden, als iemand dat geld verdiend heeft.. Is ook gewoon laf, laag om dat geld te houden. Het is niet jouw bezit maar het behoort jou wel toe.

Ergens krijgen ze btw wel een beetje hun verdiende loon. Zoveel geld in huis terwijl ze geen goede beveiliging hebben... Misschien hadden ze ook geen vertrouwen in de banken, in de mensheid, het leven en voila, plots verschijnen er enkele dieven op het toneel.. Misschien hadden ze ook gewoon wat minder hard moeten werken.

Laatst bewerkt:
allemaal mooie woorden totdat er echt een x duizenden euro's op straat liggen :rolleyes:

Iedereen heeft natuurlijk andere standaards, maar zelf ben ik erg oprecht en eerlijk aangelegd (vanuit mijn familie). Dus denk wel dat ik een schuldgevoel krijg wanneer ik het zou houden. Natuurlijk zal er een verleiding zijn en zal ik het in eerste instantie oprapen, maar ik weet bijna zeker dat ik het naar de politie zou brengen.

Ik kan begrijpen dat voor mensen met een laag inkomen, grote schuld en weinig bezit de verleiding groot kan zijn om het niet terug te brengen.

Nee idd, maar dat betekent niet dat je daarom dat geld moet houden, als iemand dat geld verdiend heeft.. Is ook gewoon laf, laag om dat geld te houden. Het is niet jouw bezit maar het behoort jou wel toe.

volgens jouw filosofie is wat er gebeurt toch equivalent met wat iemand verdient? Maw als uiteindelijk blijkt dat iemand anders het geld houdt, was dat toch een onderdeel van het grote "plan"?

Heb je inmiddels al een baan? Ik vind mensen die niets mankeren en leven van de portomonnee van de hele bevolking namelijk net zo erg. Ik geloof er dan ook geen **** van dat jij het terug zou geven, sterker nog ik durf m'n ballen ervoor in het vuur te steken.

Heb je inmiddels al een baan? Ik vind mensen die niets mankeren en leven van de portomonnee van de hele bevolking namelijk net zo erg. Ik geloof er dan ook geen **** van dat jij het terug zou geven, sterker nog ik durf m'n ballen ervoor in het vuur te steken.

corleoné is niet erg consistent in wat hij meent en doet, maw hij kan wel degelijk geen problemen hebben met ongegrond leven van het geld andere mensen en tegelijkertijd radicaal tegen een ietwat equivalente daad zijn zoals het houden van het geld in dat scenario.
Beter je post editen dus voordat je daadwerkelijk je ballen in het vuur moet steken:)

corleoné is niet erg consistent in wat hij meent en doet, maw hij kan wel degelijk geen problemen hebben met ongegrond leven van het geld andere mensen en tegelijkertijd radicaal tegen een ietwat equivalente daad zijn zoals het houden van het geld in dat scenario.
Beter je post editen dus voordat je daadwerkelijk je ballen in het vuur moet steken:)
Ik was toch van plan om tennis uit m'n schema te halen, dat risico durf ik wel te nemen. :D

Ik zou zeker wat bij elkaar graaien en dan snel vertrekken.

De politie zelf houdt het ook achter want ze weten toch niet hoeveel er precies weg is.

Makkelijk om te zeggen dat je snel zou vertrekken als er nog duizende euro's op straat ligt ;)

edit: honderduizenden euro's? Dan zijn ze ook echt wel behoorlijk dom geweest niet een fatsoenlijke kluis aanteschaffen.. Een goeie kluis til je echt niet ff zo op.. en breekt ook niet als die uit een auto valt. Vind het moeilijk medelijden te hebben met domme mensen. Kon makkelijk voorkomen worden.

Laatst bewerkt:
volgens jouw filosofie is wat er gebeurt toch equivalent met wat iemand verdient? Maw als uiteindelijk blijkt dat iemand anders het geld houdt, was dat toch een onderdeel van het grote "plan"?

Idd, maar ik vind het persoonlijk wel verachtelijk, kleinzielig enz om het geld te houden. Dus het is ook onderdeel van het grote plan dat ik er commentaar op geef en zoiets beneden alle peil vind..

Ik werk enkele uurtjes (lees: 5 à 6u) per week als vrijwilliger in het dierenasiel. Werk die imo vrij goed betaald zou moeten zijn, dus ik corrigeer de overheid een beetje. (ga btw wel weer meer werken dan 5/6u per week, mag binnen 2 weken beginnen met arbeidszorg)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven