XXL Nutrition

Eerst afvallen -> Dan spieren

Eet rond de 2500 kcal en verspreid dat over 5-6 maaltijden. Dat zorgt ervoor dat je stofwisseling de lucht in gaat:) en in het begin kan je daar ook best wel wat spiermassa bij winnen !

dude...lees je nooit wat onderzoeken ofzo. je stofwisseling gaat niet sneller van meerdere maaltijden, alleen van meer eten/kcal.

Ik less vrij veel onderzoeken maar die wetenschappers zijn het nooit eens met elkaar :(

BCAA's werken , bcaa's werken niet

melk is goed , melk is slecht

Stofwisseling omhoog , stofwisseling niet omhoog ..

Kbedoel maar , tis niet zo gek dat ik dat hier zei :) In ieder geval je gaat je maag niet moeten pijnigen later als je hoog in kcal moet gaan ^^ Ik vind het handig die 8 maaltijden die ik neem .. kwist niet dat het zever was.. kzal eens beginnen op te zoeken :D

btw laat je me dat onderzoek even zien , ik vind enkel site's waar ik wel gelijk heb voiorlopig?

Bcaa's werken ook, alleen niet in bepaalde omstandigheden (als je al genoeg amino;s in je bloed hebt enzo)

dat melk slecht en goed tegelijk(bestrijd een aantal ziekten/aandoeningen, en "veroorzaakt" er ook een paar :P, in "normale" hoeveelheden kan het geen kwaad.

nja ok , dan kan ik me best met je aansluiten als ik dat eens snel overlees ..

Maar volgens een studie (hangt op in de fitness van me) is het onbijt overslaan een dikmaker .. Is dat nu ook zever?

Niet dat ik die jongen hier iets aan het wijsmaken ben .. kwil alleen maar helpen :)

bij NORMALE mensen is ontbijt een dikmaker overslaan , omdat ze over de dag gezien meer gaan eten(meer honger krijgen in de middag).

dus het klopt, alleen heeft niks te maken met dat je stofwisseling vertraagd ofzo.

als je ook een normaal eetschema zou hebben zou je natuurlijk alleen maar afvallen als je je ontbijt overslaat omdat je minder kcal binnenkrijgt. (dus die onderzoekjes van de "fitness en gezondheid" zijn vaak totaal uit verbrand getrokken voor de 50jarige huisvrouw.)

Laatst bewerkt:
Ok , ik denk dat ik en onze topicstarter veel hebben bijgeleerd :D

Uiteindelijk veranderd het niet voor me maar toch fijn om te weten

bij NORMALE mensen is ontbijt een dikmaker overslaan , omdat ze over de dag gezien meer gaan eten(meer honger krijgen in de middag).

dus het klopt, alleen heeft niks te maken met dat je stofwisseling vertraagd ofzo.

als je ook een normaal eetschema zou hebben zou je natuurlijk alleen maar afvallen als je je ontbijt overslaat omdat je minder kcal binnenkrijgt. (dus die onderzoekjes van de "fitness en gezondheid" zijn vaak totaal uit verbrand getrokken voor de 50jarige huisvrouw.)
Dus het hele gedachte achter de beproefde zig-zagmethode is ook bullshit, en je wilt zeggen dat het ontbijt overslaan en daardoor zo'n 15uur zonder eten te zitten niks met je lichaam doet? Waarom beginnen dan zoveel BB-ers 's ochtends met een wheyshake? Waarom wordt zo vaak door maaltijd adviseurs (= geen oude 50-jarige huisvrouwtjes, die vallen af op slablaadjes om daarna een taartje naar binnen te werken) geadviseert om 's ochtends met een stevig ontbijt te beginnen en zo'n 6x op een dag te eten?

Mooie vragen van Django moet ik toegeven ..

Ik weet ook niet goed wat te geloven.

Dus het hele gedachte achter de beproefde zig-zagmethode is ook bullshit

welke zig-zag methode??? carbcycling? dat heeft toch niks te maken met het bovenstaande..

, en je wilt zeggen dat het ontbijt overslaan en daardoor zo'n 15uur zonder eten te zitten niks met je lichaam doet? 15 uur zonder eten? maar correct, het doet vrij weinig slechts met je lichaam. voordelen heeft het zeker, gevoeliger voor insuline etc.
wat dacht je dat ze vroeger deden toen er nog geen supermarkt was, 6 kleine biefstukjes per dag eten?

Waarom beginnen dan zoveel BB-ers 's ochtends met een wheyshake?

waarom niet? dacht je dat wheyshakes door god waren uitgevonden ofzo, ooit van marketing gehoord? maar het heeft wel enige meerwaarde om je aminopoel bij te vullen, AL is deze na een grote avondmaaltijd met veel vlees 's ochtends nog echt niet leeg.

Waarom wordt zo vaak door maaltijd adviseurs (= geen oude 50-jarige huisvrouwtjes, die vallen af op slablaadjes om daarna een taartje naar binnen te werken) geadviseert om 's ochtends met een stevig ontbijt te beginnen en zo'n 6x op een dag te eten?

omdat je hierdoor (schijnt ) minder honger zou hebben door de rest vd dag, -> makkelijker dieeten -> minder kans op falen.

kijk anders eens op www.leangains.com ;)

Dan hebben ze me altijd veel onzin verteld :p. Kijk een deel van die shakes is marketing, dat snap ik zelf ook wel, maar het lijkt me ook wel iets logisch.

De zigzagmethode is een afvalmethode in cyclus van drie dagen. Eerste dag gebalanceerd, tweede dag 250 calorieën onder je verbruik, derde dag 500 cal. onder je verbruik.

Is gebaseerd op het op gang houden van je metabolisme. Maar als, zoals jij beweert, het niet zo snel reageert op veranderingen dan zouden andere methodes beter moeten werken.

[Edit]Ok, jij hebt gelijk. Tom venuto is een ass. Ik ben blij dat ik het boek gewoon gedownload heb ipv te kopen :P. Enigste wat ik geleerd had was dus onzin -_-"[/Edit]

Laatst bewerkt:
Dan hebben ze me altijd veel onzin verteld :p. Kijk een deel van die shakes is marketing, dat snap ik zelf ook wel, maar het lijkt me ook wel iets logisch.

De zigzagmethode is een afvalmethode in cyclus van drie dagen. Eerste dag gebalanceerd, tweede dag 250 calorieën onder je verbruik, derde dag 500 cal. onder je verbruik.

Is gebaseerd op het op gang houden van je metabolisme. Maar als, zoals jij beweert, het niet zo snel reageert op veranderingen dan zouden andere methodes beter moeten werken.

nee klopt wat je zegt hoor, je metabo. wordt zo idd op snelheid gehouden, maar dit heeft alles te maken met het TOTAAL aantal kcal wat je op die dag eet. zo kan je ook alle kcal in 2 maaltijden eten, en zo zig zaggen. (zig zaggen is goede methode)

maar met die kcal -aantallen onder je verbruik (die jij noemt) zal er sowieso weinig met je stofwisseling gebeuren, ook zonder cycling.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie hulp allemaal tot nu toe. Na het lezen van jullie reacties heb ik weer 2 vragen:

Eet rond de 2500 kcal en verspreid dat over 5-6 maaltijden.
Oké, dus als ik een voedingsschema opstel waarbij ik 2500 kcal verdeel over 5-6 maaltijden dan zit ik goed in verhouding tot mijn leeftijd, gewicht en lengte?

Ik zal even gaan proberen om mijn verbruik uit te rekenen, hiermee bedoelen jullie toch wat je verbruikt in rust?
(dan zou mijn verbruik dus 3000 moeten zijn want ik moet op 2500 uitkomen en er moet 500 vanaf (3000-500=2500) of begrijp ik iets verkeerd?)

Zou dit een goed eetschema zijn?
07:00 - 1 schaaltje brinta + koffie (of is melk beter?)

10:30 - 2 boterhammen + water

12:30 - 2 boterhammen + water

15:30 - 1 boterham + water/melk/optimel (wat is het beste?)

18:30 - avondeten

22:00 - ?? is het verstandig om nog iets te eten voor ik ga slapen?

Natuurlijk drink ik tussendoor, wat kan ik dan het beste drinken?

Mvg,
Wouter

Laatst bewerkt:
ik vind 250 onder je verbruik te weinig...ik zou eerder 500 doen, 1000 ,en weer op onderhuod.

gooi die boterhammen weg man, heb je toch niks aan.

je mag ondertussen wel doorhebben dat je veel eiwit moet eten he...

boterham = geen eiwit.

savonds moet je magere kwark eten.

en water moet je gewoon hele dag drinken, dus hoef je niet naast je maaltijd te schrijven.

Ik kan om 10:30 en 12:30 eigenlijk alleen boterhammen eten, want dan zit ik op school. Ik kan wel proberen om s'ochtends boterhammen met ei voor mezelf klaar te maken en die op school opeten..

Ik heb nu dit:
07:00 - 1 schaaltje brinta + koffie (of is melk beter?)

10:30 - 2 boterhammen (met ei?)

12:30 - 2 boterhammen (met ei?)

15:30 - 1 boterham

18:30 - avondeten

21:30 - magere kwark

Net even mijn verbruik in rust uitgerekend:
Energieverbruik in rust:
GEWICHT = 81kg x 13,8 = 1117,8
LENGTE = 179cm x 5 = 895
LEEFTIJD = 16(ik ben bijna 16) x 6,8 = 108.8
67 – 108.8 = -41.8

1117,8+895+108.9-41.8= 2079.8 (zou dit kunnen kloppen?)

Mvg,
Wouter

Je kan tonijn meenemen, of eieren van tevoren koken, of kipfilet van tevoren grillen en meenemen;)

doe gewoon heel pakje kipfilet op je boterhammen.

Bevat kipfilet ook genoeg eiwitten?
Want dan gooi ik gewoon mijn boterhammen vol met kipfilet :D
Is verder het schema wel redelijk in orde?

Terug
Naar boven