Oké, ik heb een paar stickies gelezen (had ik al gedaan, maar ik heb ze nu nog eens gelezen en nog een paar nieuwe) en hieruit zijn de volgende vragen ontstaan:
- Hoe zit dat precies met de negatieve calorieen in komkommers? Ik heb begrepen dat deze koolhydraten zo complex zijn dat je lichaam meer verbruikt met het verwerken ervan dan dat erin zit. Klopt dit? Want dat zou betekenen dat komkommers een wondermiddel zijn tijdens de cut.
je kan komkommers gewoon eten, (wel met schil he!) kcal daaruit zou ik niet tellen. vaak wordt ook gezegd dat bepaalde vezels uit groente niet verteerbaar zijn en daardoor geen kcal "hebben" , alleen er is ergens op het einde vh darmweggetje een bacterie die het nog half schijnt af te breken, daarom wordt bij sommige groenten de maatstaf 1.5-2kcal per gram koolhydraat uit vezels gebruikt.
- Hier in de supermarkt hebben ze zakjes met noten (volgens mij noemen ze dat studentenhaver) hierin zitten allerlei soorten noten en rozijnen. Als ik het goed begrijp zou zo'n zakje dus goed in mijn voedingsschema passen (desnoods zonder de rozijnen), of niet?
studentenhaver van een B merk is oplichterij, want 70% van de inhoud zijn rozijnen. Als je dieet, en niet al veel massa hebt (dus niet heel veel kcal verbruikT) vind ik noten eten zonde van de kcal, je kan beter dingen eten die meer vullen met dezelfde kcal.
- Ontbijt -> Complexe koolhydraten & snelle eiwitten. Volgens mij zit ik dan wel goed met mijn brinta, want hier zitten complexe koolhydraten in, maar zitten er ook snelle eiwitten in of moet ik die ergens anders vandaan halen?
snelle eiwitten kan je uit Whey poeder halen, maar als je dat geld niet hebt, of gewoon onnozol vind kan ik je vertellen dat in melk ook een % whey zit.
- Avondeten -> Weinig koolhydraten & langzame eiwitten. Dat ik 's avonds zo weinig mogelijk koolhydraten moet eten begrijp, en zitten die langzame eiwitten dan in magere kwark?
die magere kwark is niet je avondeten maar je laatste maaltijd, (soort "toetje" dus). meestal eet je die 2-3 uur na je avond maaltjid en 1-2 uur voor je slaapt. zoetstof je wel handig trouwens om je wkark wat lekkerder te maken. (denk er niet aan om hier nog siroop/jam of fruit bij te gooien he!)
- Bij ons thuis eten we iedere avond iets van vlees dus dat is geen probleem, maar minder boterhammen eten wel. Ik kan toch niet gewoon een pakje kipfilet leeg eten op school? (kan wel maar lijkt me een beetje vreemd..)
hoezo kan dat niet? ik doe dat dagelijks... , gewoon zo een plakje oprollen en op eten. (oja, er zit redelijk veel verschil in smaak tussen de verschillende kipfile's bij verschillende supermarkten, dus probeer er een paar)
persoonlijk et ik geen brood in mn dieet (zit dan ook wel low carb), maar je kan natuurlijk wel 2 boterhammen met een 3-4 plakjes kip eten ofzo. dan zie je er minder " raar" uit, voor zover goed en gezond eten er "raar" uit ziet tov chips of kroketten.
Ik hoop dat ik jullie niet teveel tot last ben met al m'n vragen, maar ik wil het graag goed gaan doen
Mvg,
Wouter