Fitness Seller

Eerst afvallen -> Dan spieren

Beste wouter,

ik zie dat je wilt afvallen, een dieet wilt maken, en waarschijnlijk ook spieren wilt bouwen.
maar je kennis is nog minder dan de basis van de basis van niks.

Als je eerst even de stickies hier op het forum gaat doorlezen, dan hoef je iig niet dit soort vragen meer te stellen. Want niet weten dat er in kipfilet eiwitten zitten.....

My Hero's: Duncan and Lisca Stutterheim

wtf is dat

je kan beter minder boterhammen eten en meer kip zoals mac al zei ..

en ook ander vlees kan handig zijn om te eten ... vooral kip en vis zijn goed (en nog niet lle vis)

het gene wat je doet bij een cut is lager gaan in kcal en vooral je koolhydraten laten vallen , vermijd ook enkelvoudige suikers .. complexe zijn beter , en eiwitten zijn nog beter

• Topic Starter Topic Starter
Oké, ik heb een paar stickies gelezen (had ik al gedaan, maar ik heb ze nu nog eens gelezen en nog een paar nieuwe) en hieruit zijn de volgende vragen ontstaan:

- Hoe zit dat precies met de negatieve calorieen in komkommers? Ik heb begrepen dat deze koolhydraten zo complex zijn dat je lichaam meer verbruikt met het verwerken ervan dan dat erin zit. Klopt dit? Want dat zou betekenen dat komkommers een wondermiddel zijn tijdens de cut.

- Hier in de supermarkt hebben ze zakjes met noten (volgens mij noemen ze dat studentenhaver) hierin zitten allerlei soorten noten en rozijnen. Als ik het goed begrijp zou zo'n zakje dus goed in mijn voedingsschema passen (desnoods zonder de rozijnen), of niet?

- Ontbijt -> Complexe koolhydraten & snelle eiwitten. Volgens mij zit ik dan wel goed met mijn brinta, want hier zitten complexe koolhydraten in, maar zitten er ook snelle eiwitten in of moet ik die ergens anders vandaan halen?

- Avondeten -> Weinig koolhydraten & langzame eiwitten. Dat ik 's avonds zo weinig mogelijk koolhydraten moet eten begrijp, en zitten die langzame eiwitten dan in magere kwark?

- Bij ons thuis eten we iedere avond iets van vlees dus dat is geen probleem, maar minder boterhammen eten wel. Ik kan toch niet gewoon een pakje kipfilet leeg eten op school? (kan wel maar lijkt me een beetje vreemd..)

Ik hoop dat ik jullie niet teveel tot last ben met al m'n vragen, maar ik wil het graag goed gaan doen ;)

Mvg,
Wouter

[edit]
Mijn schema is nu trouwens als volgt:

07:30 1 schaaltje brinta + koffie (of is melk beter?)

10:30 2 boterhammen (1x pindakaas en 1x kipfilet)

12:30 2 boterhammen (1x pindakaas en 1x kipfilet)

15:30 ???

18:30 avondeten

21:30 magere kwark

Wat zou ik rond 15:30 kunnen nemen? Want nog meer boterhammen lijkt me wat overdreven, wat denken jullie van een stuk fruit of zoiets?
[/edit]

Laatst bewerkt:
Oké, ik heb een paar stickies gelezen (had ik al gedaan, maar ik heb ze nu nog eens gelezen en nog een paar nieuwe) en hieruit zijn de volgende vragen ontstaan:

- Hoe zit dat precies met de negatieve calorieen in komkommers? Ik heb begrepen dat deze koolhydraten zo complex zijn dat je lichaam meer verbruikt met het verwerken ervan dan dat erin zit. Klopt dit? Want dat zou betekenen dat komkommers een wondermiddel zijn tijdens de cut.
je kan komkommers gewoon eten, (wel met schil he!) kcal daaruit zou ik niet tellen. vaak wordt ook gezegd dat bepaalde vezels uit groente niet verteerbaar zijn en daardoor geen kcal "hebben" , alleen er is ergens op het einde vh darmweggetje een bacterie die het nog half schijnt af te breken, daarom wordt bij sommige groenten de maatstaf 1.5-2kcal per gram koolhydraat uit vezels gebruikt.

- Hier in de supermarkt hebben ze zakjes met noten (volgens mij noemen ze dat studentenhaver) hierin zitten allerlei soorten noten en rozijnen. Als ik het goed begrijp zou zo'n zakje dus goed in mijn voedingsschema passen (desnoods zonder de rozijnen), of niet?
studentenhaver van een B merk is oplichterij, want 70% van de inhoud zijn rozijnen. Als je dieet, en niet al veel massa hebt (dus niet heel veel kcal verbruikT) vind ik noten eten zonde van de kcal, je kan beter dingen eten die meer vullen met dezelfde kcal.

- Ontbijt -> Complexe koolhydraten & snelle eiwitten. Volgens mij zit ik dan wel goed met mijn brinta, want hier zitten complexe koolhydraten in, maar zitten er ook snelle eiwitten in of moet ik die ergens anders vandaan halen?
snelle eiwitten kan je uit Whey poeder halen, maar als je dat geld niet hebt, of gewoon onnozol vind kan ik je vertellen dat in melk ook een % whey zit.

- Avondeten -> Weinig koolhydraten & langzame eiwitten. Dat ik 's avonds zo weinig mogelijk koolhydraten moet eten begrijp, en zitten die langzame eiwitten dan in magere kwark?
die magere kwark is niet je avondeten maar je laatste maaltijd, (soort "toetje" dus). meestal eet je die 2-3 uur na je avond maaltjid en 1-2 uur voor je slaapt. zoetstof je wel handig trouwens om je wkark wat lekkerder te maken. (denk er niet aan om hier nog siroop/jam of fruit bij te gooien he!)

- Bij ons thuis eten we iedere avond iets van vlees dus dat is geen probleem, maar minder boterhammen eten wel. Ik kan toch niet gewoon een pakje kipfilet leeg eten op school? (kan wel maar lijkt me een beetje vreemd..)
hoezo kan dat niet? ik doe dat dagelijks... , gewoon zo een plakje oprollen en op eten. (oja, er zit redelijk veel verschil in smaak tussen de verschillende kipfile's bij verschillende supermarkten, dus probeer er een paar)
persoonlijk et ik geen brood in mn dieet (zit dan ook wel low carb), maar je kan natuurlijk wel 2 boterhammen met een 3-4 plakjes kip eten ofzo. dan zie je er minder " raar" uit, voor zover goed en gezond eten er "raar" uit ziet tov chips of kroketten.

Ik hoop dat ik jullie niet teveel tot last ben met al m'n vragen, maar ik wil het graag goed gaan doen ;)

Mvg,
Wouter

^^

oja, pindakaas zou ik ook niet in je dieet stoppen...

weet je , dieeten is niet leuk , het is k*t, en alle lekkere dingen kan je niet eten, als je het in 1x goed doet ben ej 2x zo snel klaar. dus imo kan je beter 1 of 2 maanden flink doorzetten dan een half jaar halfslachtig dieeten.

rond welke tijd train je dan trouwens?

om 15.30 zit je dan op school ofniet? maar gewoon een appel met een glas (halfvol) melk moet het doen... niet optimaal...maarja :P

Opnieuw heel erg bedankt voor alle antwoorden!

je kan komkommers gewoon eten
Oké, dan gebruik ik die voortaan als "snack" als ik 's avonds voor de tv honger krijg :D

snelle eiwitten kan je uit Whey poeder halen, maar als je dat geld niet hebt, of gewoon onnozol vind kan ik je vertellen dat in melk ook een % whey zit.
Aan whey poeder wilde ik nog niet beginnen (daar zou mijn moeder het ook niet mee eens zijn) Maar ik doe altijd melk bij mijn brinta (zoals de meeste hier lijkt me :p) dus dan bestaat mijn ontbijt voortaan gewoon alleen uit een bord brinta.

maar je kan natuurlijk wel 2 boterhammen met een 3-4 plakjes kip eten ofzo
Dan ga ik dat doen. Ja, ze kijken nogal vreemd op als je 'gezond' eet, dat heb ik ook nooit begrepen :p

weet je , dieeten is niet leuk , het is k*t, en alle lekkere dingen kan je niet eten, als je het in 1x goed doet ben ej 2x zo snel klaar. dus imo kan je beter 1 of 2 maanden flink doorzetten dan een half jaar halfslachtig dieeten.
Daarom probeer ik mezelf er een beetje in te verdiepen maar als ik nu naar mijn schema kijk kan ik dat wel een paar maanden volhouden hoor :D

rond welke tijd train je dan trouwens?
om 15.30 zit je dan op school ofniet? maar gewoon een appel met een glas (halfvol) melk moet het doen... niet optimaal...maarja
Ik train als ik uit school kom (ik heb mijn voedingsschema aangepast aan mijn schooltijden) Ik ben meestal rond 3 uur klaar met school dus als ik dan om 15:30 op de sportschool zit kan ik mooi een glas melk en een appel naar binnen werken, is dit goed vóór het trainen?

Mvg,
Wouter

Ik train als ik uit school kom (ik heb mijn voedingsschema aangepast aan mijn schooltijden) Ik ben meestal rond 3 uur klaar met school dus als ik dan om 15:30 op de sportschool zit kan ik mooi een glas melk en een appel naar binnen werken, is dit goed vóór het trainen?

Die appel wel, alleen ik zou geen melk drinken. je kan dan beter een andere eiwitbron pakken, bijvoorbeeld 2 hele eieren, die bevatten ook gezonde vetten.

g0rillor ?

Ja klopt probeer eerst ff wat te afvallen en ga dan aan je spiermassa beginnen heb ik kzelf ook gedaan

veel succes

hangt er vanaf hoe zwaar je bent he ..

als je al een 'buikje' hebt best ff weg trainnen en dan gainen ..

als je vetpercentage onder de 20 % is zou ik het niet doen eigelijk :)

maak daar maar onder de 12 van ;)

inderdaad ! je hebt gelijk , onder de 20 wat zeg ik ...

ik ben bij de sportdokter geweest, ie zegt dak 17 % vet heb? Kzie aders op borst en buik benen en armen lichtjes lopen lol !

Ga naar fitnesscoach , hij meet 3 keer -> 3 keer 8 % , kijkt ie ff nr de holom vn de vrouwen , nu had ik alsk vrouw was wel 17 % ... sorry hoor maar zo lang is mijn haar nu net niet , stomme dokter had me al op dieet gezet:p

ik verbaas me dagelijks over de kennis van zogeheten "experts".

grappig is dat er in de VS een award is, voor diëtist vh jaar ofzo, en dat is echt zo een dikz*k :roflol:

Hahahaha :D

Nja die gasten zijn soms hilarisch ... al was ik best boos toen ik hoorde dat ik moest afvallen :s maar goed is er niets van aan met mijn 8 % :)

(kben namelijk pas bezig geweest met afvallen van 10 -> 7.8 %)

Oké, opnieuw bedankt voor alle reacties!
Ik had besloten niet meer te posten totdat ik echt zou beginnen met trainen en voedingsschema, en die dag is vandaag aangebroken :D
Mijn school is vandaag begonnen dus ik ga er vol tegenaan, ik ga vandaag voor de eerste keer weer naar de sportschool en ik begin met mijn voedingsschema.

Over mijn BF% weet ik trouwens niets, ik weet wel dat ik toch wel een buikje zie zitten, dus ik denk dat ik maar gewoon ga afvallen en later gainen.

Mijn voedingsschema is nu als volgt:
07:30 1 schaaltje brinta
10:30 2 boterhammen (2x kipfilet)
12:30 2 boterhammen (2x kipfilet)
15:30 1 appel
18:30 avondeten
21:30 magere kwark
Tussendoor drink ik uiteraard gewoon water.

Iemand nog op- of aanmerkingen?

Terug
Naar boven