XXL Nutrition

Eerst afvallen -> Dan spieren

Oké, opnieuw bedankt voor alle reacties!
Ik had besloten niet meer te posten totdat ik echt zou beginnen met trainen en voedingsschema, en die dag is vandaag aangebroken :D
Mijn school is vandaag begonnen dus ik ga er vol tegenaan, ik ga vandaag voor de eerste keer weer naar de sportschool en ik begin met mijn voedingsschema.

Over mijn BF% weet ik trouwens niets, ik weet wel dat ik toch wel een buikje zie zitten, dus ik denk dat ik maar gewoon ga afvallen en later gainen.

Mijn voedingsschema is nu als volgt:
07:30 1 schaaltje brinta
10:30 2 boterhammen (2x kipfilet)
12:30 2 boterhammen (2x kipfilet)
15:30 1 appel
18:30 avondeten
21:30 magere kwark
Tussendoor drink ik uiteraard gewoon water.

Iemand nog op- of aanmerkingen?

Je zit laag in eiwitten voorlopig ... Eet met je schaaltje brinta zeker wat kip , en beleg die boterhammen ook goed dik !

Een appel noem ik ook niet echt een maaltijd , Ik zou een banaan aanraden want je zit zelfs voor af te vallen toch wel laag in je Kcal

Je avondeten , als het mogelijk is geen gebakken vlees , probeer het te koken of te grillen (of in olijfolie ofzo mag wel).

Die kwark is goed , eet hem een half uur voor je gat slapen ofzo ...

BTW , hoe zit het met de trainning? Weet je al wat cardio is ? Wat ga je doen voor cardio? Op welk tijdstip?

Geef ons infoooo :D

• Topic Starter Topic Starter
Oké, dan bak ik 's ochteds ook meteen een ei voor bij m'n brinta.
De boterhammen zal ik wel extra dik beleggen met kipfilet, is het wel verstandig om een banaan te eten voor het trainen? Want zo krijg ik dus koolhydraten binnen net voor ik wil gaan cardio'en, dat lijkt me niet handig, of zou die banaan al verbrand zijn als ik klaar ben met KT?

Ik kan ook de banaan en de boterhammen omkeren zodat ik een bron van eiwitten binnenkrijg voor de cardio, dan krijg ik hetvolgende schema:
07:30 1 schaaltje brinta
10:30 2 boterhammen (2x kipfilet)
12:30 1 banaan
15:30 2 boterhammen (2x kipfilet)
(dan hier trainen)
18:30 avondeten
21:30 magere kwark

Bij het avondeten zal ik gewoon moeten eten 'wat de pot schaft' maar we eten hier thuis over het algemeen wel gezond hoor ;)

Ik heb deze sticky gelezen om een goede indruk te krijgen van cutten/cardio.

Ik wil iedere maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag gaan trainen (dat komt mij het beste uit). Ik ga dan rond 15:30 uur, want dan rijd ik langs de sportschool als ik uit school kom.

Eerste een kwartier krachttraining (ik ga mezelf vandaag verdiepen in een trainingsprogramma) en dan drie kwartier cardio'en (op een crosstrainer).

Mvg,
Wouter

Laatst bewerkt:
een ei bakken is niet ideaal voor af te vallen .. het beste is gewoon wat kip nemen denk ik , of een whey shake als je je dat wil aanschaffen.

Je kan gerust je hele schema afwerken (zou +- een uur zijn) en dan een half uur - een uur op de crosstrainner .. dat is bijna ideaal... (alle zo doe ik het toch :) )

• Topic Starter Topic Starter
een ei bakken is niet ideaal voor af te vallen .. het beste is gewoon wat kip nemen denk ik , of een whey shake als je je dat wil aanschaffen.

Je kan gerust je hele schema afwerken (zou +- een uur zijn) en dan een half uur - een uur op de crosstrainner .. dat is bijna ideaal... (alle zo doe ik het toch :) )
Dan neem ik bij mijn brinta gewoon wat losse plakjes kipfilet ;)
Dan dus 1 uur KT en drie kwartier cardio (zodat ik het nog op kan voeren als ik op een 'plateau' kom (ja, ik heb wel iets geleerd :p))

Waarom is een ei bakken niet ideaal?

Verder vind ik dat er in je schema wel erg weinig goede vetten zitten. Probeer anders wat extra vetten bij je magere kwark te nemen.

inderdaad ! je hebt gelijk , onder de 20 wat zeg ik ...

ik ben bij de sportdokter geweest, ie zegt dak 17 % vet heb? Kzie aders op borst en buik benen en armen lichtjes lopen lol !

Ga naar fitnesscoach , hij meet 3 keer -> 3 keer 8 % , kijkt ie ff nr de holom vn de vrouwen , nu had ik alsk vrouw was wel 17 % ... sorry hoor maar zo lang is mijn haar nu net niet , stomme dokter had me al op dieet gezet:p

Hij meet aan de hand van een kolom?? hij meet jou toch met een meetlint en of vetpercentage tang of op de weegschaal dat heeft toch geen bal met kolommen te maken vind dat je een beetje dom loopt te kletsen nu

Hij meet aan de hand van een kolom?? hij meet jou toch met een meetlint en of vetpercentage tang of op de weegschaal dat heeft toch geen bal met kolommen te maken vind dat je een beetje dom loopt te kletsen nu

Geef mij de schuld maar ... mijn sportdokter zei 17 % en mijn fitnesscoach die een mooi BB carriere had zei 8 %

Wel nu ben ik overtuigd van mijn 17 % vetpercentage ... en dat heeft dan te maken met die kolommen die helemaal niet horen gebruikt te worden idd .. maar dat kan ik toch niet weten , weet ik veel hoe dat allemaal in zijn werk gaat, ik zei alleen wat mij verteld was ...

idd, ik bak er 5 per dag (1 ei +4 eiwitten)

Nja kweet niet , ik heb het niet zo voor bakken ...

Mja ik moet zwijgen want mijn geode cholestrol was te laag ... ik neem nu omega 3 supplementen

Ik weet niet maar als je wilt afvallen kan je dan best geen ei vermijden? en dan bedoel ik het hele ei -> eigeel

Geef mij de schuld maar ... mijn sportdokter zei 17 % en mijn fitnesscoach die een mooi BB carriere had zei 8 %

Wel nu ben ik overtuigd van mijn 17 % vetpercentage ... en dat heeft dan te maken met die kolommen die helemaal niet horen gebruikt te worden idd .. maar dat kan ik toch niet weten , weet ik veel hoe dat allemaal in zijn werk gaat, ik zei alleen wat mij verteld was ...

waarom zeg je dan als ik een vrouw was geweest was het 17%??? dat maak je op uit kolommen

Nja kweet niet , ik heb het niet zo voor bakken ...

Mja ik moet zwijgen want mijn geode cholestrol was te laag ... ik neem nu omega 3 supplementen

Ik weet niet maar als je wilt afvallen kan je dan best geen ei vermijden? en dan bedoel ik het hele ei -> eigeel

eigeel = vet , vet = goed (ook als je wilt afvallen)

eieren hebben geen invloed op je cholesterol dacht ik.

en zoveel kcal zitten er ook weer niet in een ei.

waarom zeg je dan als ik een vrouw was geweest was het 17%??? dat maak je op uit kolommen

Dat is het em net .. dat zei men fitness trainner die ik normaal kan vertrouwen ... Maar toen ik eens rondkeek wat 8 % vet precies was had ik al snel door dat ik daar belange niet zit :)

Zo kon ik afleiden dat mijn sportdokter toch gelijk had ! En ook dat die kolommen er totaal niets mee te maken hebben .. Weet ik veel waarvoor die nu wel dienen

eigeel = vet , vet = goed (ook als je wilt afvallen)

eieren hebben geen invloed op je cholesterol dacht ik.

en zoveel kcal zitten er ook weer niet in een ei.

Vet goed? Je moet wel iets vet binnenkrijgen , maar het toch beperken? Uitgezonderd goede vetten natuurlijk ...

Vetten zorgen normaal toch voor een mindere eiwit opname en is een dikmaker nee?

vet een dikmaker? lees jij soms het sonja bakker boek?

carbs moet je beperken in je cut, vet is geen probleem (zolang je totaal kcal maar laag blijft he)

vet = testbooster.

witte bolletjes met vanille hagelslag

Van die carbs wist ik al ja !

Maar in vetten zit per gram ook meer kcal vandaar dat ik dat wss dacht ..

Vet = testbooster? Ik heb een enorm lage testosteron .. zou wel vanpas komen :D Heeft dat een groot effect op de testo? Of is het maar gering

Want uiteindelijk als je in je trainning zit zou vet maar 'lege calorien' bevatte, als die testbooster eigenschap maar klein is ... terwijl je uit carbs energie haalt en uit eiwitten spiermassa... Ik ga altijd in mijn cut laag in carbs en hoog in eiwit .. dat is ook vrij ideaal

hoezo vet lege kcal? vet is ook gewoon energy hoor...alleen trage energy, dus geen/nauwelijks insuline respons.

dat in vet meer kcal per gram zit heeft weinig te maken met goed of slecht natuurlijk.

en hoe zat het nu met de testboost effect vn vet? Groot of verwaarloosbaar?

shit ik zit keihood in vezels (te hoog zelfs) en keilaag in vet ^^

Terug
Naar boven