XXL Nutrition

eerst dextrose, later aminos na training?

skinnie

Huge Freak
20 jaar lid
10 media-items
Waardering
1.246
Lengte
1m88
Massa
154kg
Vetpercentage
18%
S6K1 verklaart waarom aminozuren en insuline elkaar in de weg zitten

Cellen kunnen niet gelijktijdig en veel suikers en veel aminozuren opnemen, weten wetenschappers al een paar jaar. (De makers van post-workout-drankjes weten het ook, maar die zwijgen erover om commerciële redenen.) (sciencedaily.com) (PNAS)

Onderzoekers van de University of Cincinnati hebben achterhaald hoe dat kan. Aminozuren schakelen in de cel het molecuul hVps34 aan, dat op zijn beurt het enzym S6K1 activeert. SK1 zorgt er weer voor dat de cel doof wordt voor insuline.

toch maar eens proberen, gelijk na training dextrose, kwartier later mijn eas
of achterhaald?

Interessant.. iemand anders vertelde mij ook dat koolhydraten en eiwitten op hetzelfde tijdstip niet goed door je lichaam verwerkt konden worden.

Epische interpretatie weer :rolleyes:

S6K1 verklaart waarom aminozuren en insuline elkaar in de weg zitten

Cellen kunnen niet gelijktijdig en veel suikers en veel aminozuren opnemen, weten wetenschappers al een paar jaar. (De makers van post-workout-drankjes weten het ook, maar die zwijgen erover om commerciële redenen.) (sciencedaily.com) (PNAS)

Onderzoekers van de University of Cincinnati hebben achterhaald hoe dat kan. Aminozuren schakelen in de cel het molecuul hVps34 aan, dat op zijn beurt het enzym S6K1 activeert. SK1 zorgt er weer voor dat de cel doof wordt voor insuline.

toch maar eens proberen, gelijk na training dextrose, kwartier later mijn eas
of achterhaald?

Ik neem mijn vitargo, paar minuten later mijn aminos.. Deed ik het toch goed :)

Heb nog geen tijd gehad om het onderzoek op te lezen (denk dat dit'm is http://www.pnas.org/content/102/40/14238.full.pdf+html ?) maar als ik het onderstaande "snel" lees moet je als muis om te groeien gewoon alleen eiwit nemen na je training omdat je anders dik wordt en insuline resistant kan worden.

Researchers Identify New Target In Fight Against Obesity
ScienceDaily (Sep. 22, 2005) — CINCINNATI--University of Cincinnati (UC) scientists have identified a possible new target for treating obesity and diabetes.

The new target, a molecule called hVps34, is activated by amino acids (nutrients) entering the cell. This molecule triggers the activation of an enzyme, S6 Kinase 1 (S6K1), whose function UC researchers linked last year to obesity and insulin resistance.

"Insulin and amino acids both play a critical role in growth and development," said lead author George Thomas, PhD, interim director of UC's Genome Research Institute and Department of Genome Science. "Both are responsible for 'driving' cell growth. Now we have found that they actually work through independent pathways to trigger a molecule that turns on S6K1.

"Since we know S6K1 is linked to obesity and insulin resistance," he added, "learning that it can actually be turned on by more than one pathway is important, because it represents a potential target to regulate obesity."

The findings appear in the Sept. 19, 2005, online edition of Proceedings of the National Academies of Sciences (PNAS).

In 2004, Dr. Thomas led research that identified S6K1's function. Normally turned on through a series of reactions initiated by the presence of insulin, it works to drive growth. But it also has a second regulatory function.

When an organism "overfeeds," S6K1 becomes hyperactive, essentially telling insulin to stop bringing more nutrients into the cell. This hyperactive regulation actually results in insulin resistance.

"It would make sense then," said Dr. Thomas, "that once S6K1 tells insulin to stop working, this enzyme would become inactive and its other function of promoting growth would also stop."

But in laboratory studies, Dr. Thomas and his team noticed that mice on high-fat diets continued to grow, even after insulin quit performing its normal function--indicating that S6K1 was still active even after it had seemingly sealed its own fate by shutting down the very trigger that turns it on.

In single-cell organisms, said Dr. Thomas, feeding is the organism's main concern. As multicelluar organisms arose, there became a need to share nutrients within different cell types in order to develop and grow. It is believed that growth hormones, such as insulin, developed to carryout this function.

But in this transition from a self-serving single cell to a complex organism, the feeding-only amino acid pathways and the sharing, insulin pathways were merged.

Scientists have thought that amino acids began entering the cell at some point along the insulin pathway.

"We have determined that amino acids are actually entering the cell at a different location than previously thought, and that these nutrients are working independently of insulin," said Dr. Thomas.

"Knowing that S6K1 can be activated by more than one pathway will allow us to learn more about the mechanisms driving obesity and insulin resistance."

This research was funded by the National Institutes of Health Mouse Models for Human Cancer Consortium, the Air Force Office of Scientific Research, the Netherlands Genomics Initiative, and the Collaborative Cancer Research Project of the Swiss Cancer League.

###
Coauthors include: Johannes Bos, Marta Roccio and Fried Zwartkruis, all of the Department of Physiological Chemistry and Centre for Biomedical Genetics, University Medical Centre, Utrecht, The Netherlands; Stephen G. Dann and Pawan Gulati, of the Genome Research Institute, University of Cincinnati; Manel Joaquin, Takahiro Nobukuni and So Young Kim, of the Friedrich Miescher Institute for Biomedical Research, Basel, Switzerland, and the Genome Research Institute, University of Cincinnati; and Francois Natt, Novartis Institutes for Biomedical Research, Basel, Switzerland.

Laatst bewerkt:
Ik neem idd altijd eerst mijn dextrose en 5/10 min later mijn whey shake.

Als ik dit lees vraag ik me dan weer af of het eigenlijk wel zin heeft om dex te nemen in de eerste plaats.... is al een keer eerder besproken of het voor bb wel zin heeft....
Dat je eiwitte nodig hebt is duidelijk maar het tijdstip daar van heb ik ook zo mn bedenkingen bij.
Zou wat zijn als het uit komt op puur verkoop verhaaltjes ???

voeding na training.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Als ik dit lees vraag ik me dan weer af of het eigenlijk wel zin heeft om dex te nemen in de eerste plaats.... is al een keer eerder besproken of het voor bb wel zin heeft....
Dat je eiwitte nodig hebt is duidelijk maar het tijdstip daar van heb ik ook zo mn bedenkingen bij.
Zou wat zijn als het uit komt op puur verkoop verhaaltjes ???

gek wordt je ervan! elke keer als je denkt dat je het goed doet komt er weer een of ander onderzoek die het tegendeel bewijst

Hoe ziet jou pre-intra-post workout intake eruit als ik vragen mag, als het gaat om aminozuren,dextrose e.d.??

15.00 - schaaltje crusli
15.30 - 50gr weihydrolisaat
15.55 - 2-3gr creatine
16.00 - trainen
17.00 - 50gr weihydrolisaat + 2-3gr creatine
18.00 - avondeten

Verders maak ik 1.25L water aan met 1dl siroop waarvan ik 2.5dl samen met de creatine neem om 15.55 en de rest tijdens het trainen.

Heb verschillende combo's met dextrose, vitargo en trehalose geprobeerd maar bovenstaan werkt voor mij het best.

Als ik om me heen kijk zie ik trouwens steeds meer mensen die al wat langer trainen weer overstappen op eiwit na de training. Lijkt er op dat in bepaalde kringen de koolhydratenhype weer voorbij is.

IS trouwens niet de eerste keer. Halverwege de jaren 80 werden Kh ook gehypt maar ook toen ebde dat weer weg ten gunste van eiwit.

KT'rs zijn nu eenmaal geen duursporters.

---------- Toegevoegd om 19:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:42 ----------

Lees je trouwens ook eens in in protein pulsing

http://www.tmuscle.com/free_online_...mance_interviews/the_proteinpulse_eating_plan
http://www.bodybuilding.com/fun/protein_pulse_feeding.htm
http://tnation.tmuscle.com/free_onl...bout_proteinamino_pulsing?id=3078687&pageNo=0
http://www.slideshare.net/biolayne/...ort-maximal-protein-synthesis-and-muscle-mass
http://www.thinkmuscle.com/ARTICLES/haycock/protein-pulse-feeding.htm

15.00 - schaaltje crusli
15.30 - 50gr weihydrolisaat
15.55 - 2-3gr creatine
16.00 - trainen
17.00 - 50gr weihydrolisaat + 2-3gr creatine
18.00 - avondeten

Beste 3XL, geen creatine 's morgens maar voor de training zie ik hier staan bij jouw training of neem je ook nog creatine in de ochtend?

En hoe zit het op je rustdagen?

Nee, ik neem het niet in de ochtend. Zou ook niet weten waarom.

Op je nuchtere maag nemen stamt uit de tijd dat men er nog van uit ging dat creatine in een zure omgeving binnen no-time omzette naar creatinen en aangezien de pH van je maag waaneer je nuchter bent lager is dan waneer je gegeten heb was dat een oplossing op conversie te verminderen.

Ondertussen weet men dat het met die conversie wel meevalt en is de de nuchtere maag reden weg gevallen.

Op rustdagen neem ik niet, wat je niet extra verbruikt (training) hoef je ook niet extra aan te vullen. Moet ik wel bij zeggen ndt ik (al jaren) minofmeer onafgebroken gebruik.

Nee, ik neem het niet in de ochtend. Zou ook niet weten waarom.

Op je nuchtere maag nemen stamt uit de tijd dat men er nog van uit ging dat creatine in een zure omgeving binnen no-time omzette naar creatinen en aangezien de pH van je maag waaneer je nuchter bent lager is dan waneer je gegeten heb was dat een oplossing op conversie te verminderen.

Ondertussen weet men dat het met die conversie wel meevalt en is de de nuchtere maag reden weg gevallen.

Op rustdagen neem ik niet, wat je niet extra verbruikt (training) hoef je ook niet extra aan te vullen. Moet ik wel bij zeggen ndt ik (al jaren) minofmeer onafgebroken gebruik.
Ooh ok! Bedankt.

Hoe ik het nu doe is zoals dit:

Trainingsdagen : 5gr creatine met 10gr Isomax (snelle KH) en water in de ochtend zo'n 20 minuten voor mijn ontbijt. 5gr creatine met ~28gr dextrose, een snuifje kaneel en water na mijn training.

Rustdagen : 5gr creatine met 10gr Isomax (snelle KH) en water in de ochtend zo'n 20 minuten voor mijn ontbijt.

Zitten er hier nu fouten in of niet?

Alvast bedankt, ik zal niet meer off-topic gaan vervolgens!:P

Heb nog geen tijd gehad om het onderzoek op te lezen (denk dat dit'm is http://www.pnas.org/content/102/40/14238.full.pdf+html ?) maar als ik het onderstaande "snel" lees moet je als muis om te groeien gewoon alleen eiwit nemen na je training omdat je anders dik wordt en insuline resistant kan worden.

Je conclusie is een beetje vreemd omdat de studie in vitro is gedaan en niet in muizen. Aangezien het om in vitro gaat, is er dus ook geen sprake van een workout, en dan zou jouw conclusie eerder moeten zijn dat je nooit aminozuren en koolhydraten tegelijk zou moeten nemen. Maar daar kan ik me ook niet in vinden.
Ik denk dat je (onbewust) tot die conclusie gekomen bent omdat je dat graag wilt (omdat je vaker in het verleden hebt aangegeven dat je van mening bent dat alleen aminozuren of eiwit na de training genoeg is). Maargoed, je gaf al aan het niet uitvoerig bestudeerd te hebben.

Ik denk dat je bedoelde dat de PH van de maag hoger is wanneer je nuchter bent, want ik ben het verder met je eens.

@ Warez: het stuk dat je postte is theorie: ''als ik dit doe, dan is dit niet optimaal maar dat wel weer lager''. Daarop gebaseerd GOKT de autheur een protocol.

Waar je beter naar kan kijken ipv theorien of uberhaupt de invloed op hormonen, is naar de invloed van voedingstoffen op spiergroei, dat is waar het uiteindelijk allemaal om draait.

Om een simpel voorbeeld te geven, wanneer je 100 herhalingen doet op een lege maag zal je groeihormoon veel hoger zijn dan wanneer je 3 sets van 10 doet in een gevoede toestand. Toch is dat laatste beter voor spiergroei, omdat hormonen maar een deel van het plaatje zijn.

Dat is ook zo.... groeihormoon zonder voeding is niks waard. Maar het zet je wel aan het denken of sommige dingen nou echt werken of alleen maar geld klopperij is.
Maar heeft iemand nu het antwoord op de vraag of het dextro verhaal nou nodig is of broodje aapverhaal is voor BB die 3 tot 4 keer per week trainen?
Was al een toppic over timen van eiwit, en daar kwam het dextro verhaal ook al aan bod. Maar heb nog niet echt een goed beeld daar van.

Laatst bewerkt:
Ben een tijdje geleden overgestapt op geen dextro PWO. Twijfelde al een tijd, maar "durfde" niet.
Moet zeggen dat dat het prima bevalt en niet snel dextro meer zou toevoegen na een KT.
Heb zelf wel het idee baad te hebben bij het verdelen van de Whey isolaat. Helft 30 min pre WO en andere helft post WO.

Terug
Naar boven