XXL Nutrition

eerst dextrose, later aminos na training?

Jaja de amerikanen en hun studies lol wat een bullshit.

Laatst bewerkt:
Ik zou me eens gaan inlezen, want hier klopt weinig van:rolleyes:

Uit een ander onderzoek blijkt dat leucine (-rijke maaltijden) i.c.m. koolhydraten juist zorgt voor maximale MPS. Ik neem aan dat dit dus niet postworkout opgaat...

Laatst bewerkt:
Waarom zou de pH van het maagzuur hoger zijn als je nuchter bent?
Er zit niks in je maag om het maagzuur te verdunnen wat dus zou betekenen dat de pH waarde juist lager zou moeten zijn wanneer je nuchter bent. Toch? ???

Wederom, nooit logica gebruiken! Kijken wat er daadwerkelijk gemeten wordt!

Maar mijn eerste search leverde tegenstrijdig resultaten op:

PMID: 19177514
PMID: 17612796

Voel je vrij om je er verder in te verdiepen en je resultaten te posten :)

tis hier mss een erg domme opmerking maar ik ga ze tog vragen:p

sommigen zeggen hier dat kh en eiwitten samen nemen "slecht" is. geld dit enkel voor na de training waar je snelle eiwitten en snelle kh neemt?

de meeste van ons eten tog meestal eiwitten in vlees/vis vorm met een of andere trage kh zoasl rijst/ bruin brood of pasta. is dit dan ook slecht?

ik ben wel geïnteresseerd in wat nu de optimale timing is;
ik neem persoonlijk aminos voor & tijdens training. na de training een KH/eiwit stack (probeer nu MegaGrow) en een tijd later nog eens een pure eiwit shake. daarna eten.

ik weet wél dat pro-wielrenners na een rit in de tour de france een shake met eiwit én KH krijgen. (heb ergens interview met arts & voedingsdeskundige van RaboBank Wielerteam)

ik weet wél dat pro-wielrenners na een rit in de tour de france een shake met eiwit én KH krijgen. (heb ergens interview met arts & voedingsdeskundige van RaboBank Wielerteam)

Een vriend van mij wielrent op niveau en heb hem eens gevraagd wat hij neemt. Hij neemt een combinatie van EAS en 1/2 dextrose 1/2 maltodextrine.

Hmm ik vraag me ook erg af wat nu te nemen naar de training..

Is het overgens erg dat je direct na je training zonders iets te nemen naar huis fietsts.. 10 Minuten?

Een vriend van mij wielrent op niveau en heb hem eens gevraagd wat hij neemt. Hij neemt een combinatie van EAS en 1/2 dextrose 1/2 maltodextrine.

Vreemd? Een deel van de maltodextrine gedraagd zich namenlijk al als dextrose.

Goede maltodextrine heeft een DE <20 wat betekend dat 20% gezien kan worden als dextrose.

Of hij moet gewoon bewust in verhouding veel meer snelle- dan matige koolhydraten binnen willen krijgen

---------- Toegevoegd om 21:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:13 ----------

Hmm ik vraag me ook erg af wat nu te nemen naar de training..

Is het overgens erg dat je direct na je training zonders iets te nemen naar huis fietsts.. 10 Minuten?

Nee, dat is niet erg.

Je moet niet vergeten dat vaak verteld wordt wat optimaal zou zijn. 10 Minuten later zal echt geen drastisch minder effect gven.

Verders moet je niet vergeten dat het zgn window verhaal veeeeeeeeeel langer duurd dan meestal beweert wordt. Zolang je maar in de gaten houd dat het window voor eiwitten snelle sluit dan dat van koolhydraten.

Goede maltodextrine heeft een DE <20 wat betekend dat 20% gezien kan worden als dextrose.

Of hij moet gewoon bewust in verhouding veel meer snelle- dan matige koolhydraten binnen willen krijgen

---------- Toegevoegd om 21:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:13 ----------

Nee, dat is niet erg.

Je moet niet vergeten dat vaak verteld wordt wat optimaal zou zijn. 10 Minuten later zal echt geen drastisch minder effect gven.

Verders moet je niet vergeten dat het zgn window verhaal veeeeeeeeeel langer duurd dan meestal beweert wordt. Zolang je maar in de gaten houd dat het window voor eiwitten snelle sluit dan dat van koolhydraten.

Soms denk ik wel is dat studies het de jongere generatie (Me included) veeeel moeilijker maakt, al die studies en al die weetjes, dit beter dan dat..

Ik doe nu gewoon Direct na de training BCAA of EAS en dan thuis dextro+whey in de shake machine thuis..

Soms denk ik wel is dat studies het de jongere generatie (Me included) veeeel moeilijker maakt, al die studies en al die weetjes, dit beter dan dat..

Ik doe nu gewoon Direct na de training BCAA of EAS en dan thuis dextro+whey in de shake machine thuis..

Waarom pakje direct na de training niet 30g dextrose en 10g bcaa? waarom alleen bcaa?

Ik weet niet of ik deze studie moet geloven maar doe het gewoon voor de zekerheid zo sinds kort:

60min voor training: Maaltijd

Direct voor training: 11g Vloeibare amino's

Direct na training: 36g Dextrojuice (dextro+maltodextrine)

15min hierna: 11g Vloeibare amino's

15min daarna: 36g Whey Isolaat

15min daarna: Maaltijd

Ik doe het zo, voor training: banaan + 250 ml cocovite (=6eiwitten) + beetje cacao
Na training: 750 ml magere melk + 30 gr dextrose en 15 gr whey. En 3 kwartier later volledige maaltijd.

Voor dat we allemaal ons peri-workoutregime posten. In de wetenschapsectie graag uitleg/onderzoeken waarom je het op die manier doet.

---------- Toegevoegd om 19:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:16 ----------

Ik weet niet of ik deze studie moet geloven maar doe het gewoon voor de zekerheid zo sinds kort:

Welke studie?

Dat klopt. Met wielrennen verbruik je ontzettend veel. Hij vertelde dat proffesionele wielrenners tijdens de zwaarste ritten van de Tour de France +/- 6000 kilocalorieën verbranden.. die moeten toch aangevuld worden ;)

whoow 6000? Dan zou ik moeten vreten voor het leven..

Zo beter?

Na training direct:
20 gram dextrose, 5 gram Creatine, 5 gram BCAA

15 Min later:
200 CC Skimmed milk
20 gram whey

15-30 Min later:
100 Gram rijst met nasi mix en 150+ gram chicken

Een combinatie van Malto en Dextrose is waarschijnlijk ook beter voor de osmolaliteit. Hoe korter de keten van een carb is hoe hoger het aantal 'deeltjes' in de substantie wat de osmolaliteit niet ten goede komt. Zonder al te ver in de diepte te gaan komt het erop neer dat als men teveel dextrose of een ander monosacharide binnen krijgt kan dit ervoor zorgen dat men gedehydrateerd raakt. Een combinatie van beide heeft daarnaast ook nog eens aangetoont meer transport mechanisme in werking te zetten ook al is de osmolaliteit wat hoger. Anyhow dit is allemaal uit het blote hoofd, zal zo eens kijken of ik de studies terug kan vinden op mijn computer.

Terug
Naar boven