AndroidHealthClinic

Effect van dagelijks push ups e.d. op hypertrofie?

MetalMan

Advanced Bodybuilder
Waardering
34
Ik ben benieuwd wat het effect op hypertrofie is als je elke ochtend een setje push ups, pull ups en jump squats (o.i.d.) doet tot AMRAP. Dus geen failure maar tot je snelheid/uitvoering achteruit gaan.
Ik ben benieuwd of dit, als je b.v. een driedaagse split doet (elke spiergroep een keer in de week) voordelige of juist nadelige effecten gaat hebben op krachttoename en spiergroei.

Spieruithouding zal het ten goede komen maar denk niet dat dit veel hypertrofie zal teweeg brengen.

Denk dat je hier lastig evidence voor gaat vinden, maar ik zou het ook graag horen.

Maakt puur uit hoe zwaar die oefeningen voor jou zijn, uithoudingsvermogen van je spieren komt het wel ten goede. Doe zelf dagelijks ook wel wat setjes push ups erbij, merk overigens weinig qua kracht toename etc. krijg wel meer uithoudingsvermogen. Ik zou het gewoon blijven doen.

Tuurlijk zal het je hypertrofie benadelen, je bellemert je herstel.

Op korte termijn, zal het wat benadelen, omdat je lichaam het niet gewend is. Op langere termijn zal het mogelijk positief zijn, omdat je spieruithouding (en evt herstel) word bevorderd.

Op korte termijn, zal het wat benadelen, omdat je lichaam het niet gewend is. Op langere termijn zal het mogelijk positief zijn, omdat je spieruithouding (en evt herstel) word bevorderd.

Hoezo bevordert? Benadeeld bedoel je hoop ik?

• Topic Starter Topic Starter
Nope, bevordert. Als jou conditie, herstel en uithoudingsvermogen omhoog gaat, kan je trainingsintensiteit omhoog en je herstel buiten de trainingen sneller gaan.

Da's ook mijn gevoel en daarom dus de vraag :). Zou dagelijks een enkel setje van 'zoveel je kunt' (maar zonder failure) daarvoor lekker werken?

Ik hoor wel eens van sommigen dat ze explosieve push ups doen voor potentiatie bij bench press warm ups. Maar dat heeft niks met hypertrophy te maken natuurlijk. Behalve dat wat krachtprogressie helpt natuurlijk ook weer kan leiden tot hypertrophy?

Voor herstel moet je denk ik onderscheid maken tussen je cardiovasc. conditie wat het herstel van je hele lichaam kan helpen ondersteunen en het doen van active recovery om met wat pomp setjes het herstel van de spieren zelf op dat moment te verbeteren.

Da's ook mijn gevoel en daarom dus de vraag :). Zou dagelijks een enkel setje van 'zoveel je kunt' (maar zonder failure) daarvoor lekker werken?

1 setje is voor ieder doel imo te weinig, maar je kan daar beginnen en dan stapsgewijs het volume opbouwen. failure is geen optie, gewoon bij vandaan blijven. prima vorm van GPP, wat dus inderdaad herstel bevorderend zou moeten werken.

uiteindelijk bijvoorbeeld 100 pushups + 100 pullups, over de complete dag, lijkt me een prima streven, misschien nog wat meer pushups aangezien dat toch een stuk lichter is. je zou ze bijvoorbeeld in circuit vorm kunnen doen, 5 pullups + 10 pushups + 20 kleine jumps ofzo.

ga je het puur voor hypertrofie doen, dan geloof ik nog wel in de pullups, maar niet echt meer in een bijdrage van de pushups.

Meer rust is imo meer herstel, maar afgezien daarvan moet ik zeggen dat ik prima gain terwijl ik 2x per week intensief push ups etc doe (boksen)

Meer rust is imo meer herstel, maar afgezien daarvan moet ik zeggen dat ik prima gain terwijl ik 2x per week intensief push ups etc doe (boksen)

actief herstel. gpp raisen heeft alleen maar een positief effect op je recovery.

GPP is? Nooit van gehoord :o

lijkt mij dat je herstel daarvan achteruit gaat
ben wel benieuwd in ieder geval

Terug
Naar boven