MuscleMeat

Eigen risico zorg volgend jaar 400 euro

unaware

heb ook CU maar ik krijg niks?

veel mensen weten dit ook niet.

check dit ff. http://www.hetcak.nl/portalserver/p...es/k1-3-tegemoetkomingen-en-compensaties.html

geloof dat je het ook tot 5 jaar met terug werkende kracht kan doen.

Ik kreeg vaak 300 euro toeslag en 55 euro eigen risico vergoeding. Dus 355 euro - eigen risico = winst

alleen word dat wel steeds strenger. Het is iig niet inkomsten afhankelijk gelukkig, anders had ik daar zoals alle toeslagen in nederland ook naar kunnen fluiten :mad:

Laatst bewerkt:
En daar ga jij nog wat van overhouden of quite spelen met een eigen risico van 400?
Ben zelf ook chronisch ziek en heb tot nu toe dus ook die "bonus" mogen pakken, gratis geld is altijd mooi meegenomen (ben ziek dus ik vind dat ik dat gewoon mag aannemen!!)
Maar als de eigen risico 400 wordt dan ga ik niets overhouden hoor. 1 maandje aan medicatie is al 250 euri ofzo. En van die 250 wilt de ziektekostenverzekeraar al steeds minder gaan vergoeden... FML

als je in een keer in het ziekenhuis komt heb je voor je eigen risico gespaard..

kom je een 2de keer in het ziekenhuis zul je het geld ergens anders vandaan moeten halen..

Binnen hetzelfde jaar maakt dat natuurlijk niet uit, dan zijn de kosten voor de verzekeraar als je reeds eerder 400 euro aan kosten hebt gemaakt.

Binnen hetzelfde jaar maakt dat natuurlijk niet uit, dan zijn de kosten voor de verzekeraar als je reeds eerder 400 euro aan kosten hebt gemaakt.
Ja inderdaad. Je kan dan juist beter datzelfde jaar nog in het ziekenhuis terecht komen, anders kost het je weer je eigen risico.

Heb nog nooit m'n hele eigen risico verbruikt eigenlijk en krijg dus ook nooit iets vergoed uit m'n standaard verzekering. Ach ja, dat liever dan in het ziekenhuis liggen. Maar toch, het voelt alsof je je geld elke maand door de wc spoelt. :(

Mijn vriend en ik hebben een buffer en aangezien wij nooit boven de 100 euro uitkomen, hebben wij ons eigen risico naar 720 gezet, dit spaart 50 euro per maand aan zorgverzekering dus 600 op het eind van het jaar, als we niet in het ziekenhuis komen, hebben we het geld eruit binnen 1 jaar en 3 maanden dus.. Je moet alleen kunnen sparen natuurlijk voor het geval dat je wél in het ziekenhuis komt:P Mja dat moet je met die 400 euro ook al. Erg rot voor de mensen die chronisch ziek zijn , ik hoop dat ze meer gaan vergoeden voor deze groepen.

En daar ga jij nog wat van overhouden of quite spelen met een eigen risico van 400?
Ben zelf ook chronisch ziek en heb tot nu toe dus ook die "bonus" mogen pakken, gratis geld is altijd mooi meegenomen (ben ziek dus ik vind dat ik dat gewoon mag aannemen!!)
Maar als de eigen risico 400 wordt dan ga ik niets overhouden hoor. 1 maandje aan medicatie is al 250 euri ofzo. En van die 250 wilt de ziektekostenverzekeraar al steeds minder gaan vergoeden... FML

zoals het er nu uitziet heb je gelijk. Maar dat is altijd nog beter dan dat het geld kost. En misschien past het cak de vergoeding wel aan.......maar dat zal wel niet helaas.

wtf man, ik ben student. 400 euro is veel voor student.

daar gaat me kuurtje :(

Kan je je zorverzekering gewoon niet stop zetten?

Als je geen gebruik van bepaalde zorg maakt kost het ook geen geld.
Heb al maximale eigen risico. Premie is zo wel laag.
Qua medicatie dat ik in het verleden al onder de 220 (of zelfs 160) oog druppels na lasercorrectie, vakantie-inentingen, SOA test (hahaha). Was niet in hetzelfde jaar trouwens.
Maar serieus en als je er wel overheen zit kost het je idd 400 euro in een heel jaar.
Valt ook nog wel mee toch. Je moet eens kijken wat een chronische zieke de maatschappij kost.

Als je geen gebruik van bepaalde zorg maakt kost het ook geen geld.
Heb al maximale eigen risico. Premie is zo wel laag.
Qua medicatie dat ik in het verleden al onder de 220 (of zelfs 160) oog druppels na lasercorrectie, vakantie-inentingen, SOA test (hahaha). Was niet in hetzelfde jaar trouwens.
Maar serieus en als je er wel overheen zit kost het je idd 400 euro in een heel jaar.
Valt ook nog wel mee toch. Je moet eens kijken wat een chronische zieke de maatschappij kost.

wat denk je dat al die wanbetalers kosten......als ze die nou eens leeg trekken. Dat zou pas echt schelen. Zijn er geloof ik rond de 300.000 in nederland...tel maar uit :mad:

Ik vind het niet abnormaal dat ze willen besparen op alles, maar ze doen het gewoon op de verkeerde dingen er zijn genoeg andere dingen waar geld valt te halen. Ze moeten bij de overheid eens wat minder lang blijven lullen over van alles. De politiek moet eens al zijn oude gewoontes loslaten en beseffen dat we niet 100 jaar terug leven.

volgens mij kan dat niet hoor, als je het stopzet moet je toch aantonen dat je elders verzekerd bent? ik meen teminste dat je wettelijk verplicht bent om verzekerd te zijn

Je bent inderdaad wettelijk verplicht om verzekerd te zijn, tenzij je gemoedsbezwaard ben om een zorgverzekering te hebben (religie). Daarom ben je dus ook duurder uit, want je krijgt eerst 2x een boete en als je je dan nog steeds niet laat verzekeren doet een of andere instelling dat voor je, tegen wss niet de beste voorwaarden.
Daarnaast houden ze je loon in om de verzekering te betalen.

Maar voor een klein bedrag (aan mij) zijn er nog veel meer manieren om geld te "besparen" *wink wink nudge nudge*

Goede zaak. Geld betalen voor verzekering voor als je ziek wordt. En als je dan ziek wordt kan je nog steeds gaan betalen. Want ziek worden is je eigen schuld, dus mag je er ook gewoon zelf voor opdraaien. Komop zeg, de staat kan wel wat beters doen met die belastingen die jij betaalt, daar gaan we je gebroken been niet van maken.

Nee dat geld gaat naar bonussen, rare subsidies en ontwikkelingssamenwerking. Oeh vergeet het zwarte gat 'multiculturele samenleving' niet. Want ookal weten we allemaal dat dit mislukt is blijven we er geld in pompen want WE KUNNEN HET ZO GEZELLIG HEBBEN MET ZN ALLEN!

Huh? Mislukt?

Terug
Naar boven