XXL Nutrition

Eindelijk gerechtigheid: Slachtoffer overval jaagt dader de dood in

Absolutely zei:
GEWELDIG !! hart van goud ??? hahahha

Omgekomen tasjesdief kwam net van rechter

Uitgegeven: 19 januari 2005 12:54
Laatst gewijzigd: 19 januari 2005 12:54

AMSTERDAM - De 19-jarige Ali el B., die maandagavond in de Derde Oosterparkstraat in Amsterdam-Oost werd doodgereden door een vrouw die even daarvoor was overvallen, kwam die dag net bij de rechter vandaan. Hij moest voorkomen wegens een gewapende overval die hij op 11 mei 2004 bij de Xenos in de Kalverstraat zou hebben gepleegd. Dat bevestigde een woordvoerster van de rechtbank woensdag.

Ali had na zijn arrestatie vier maanden in hechtenis gezeten. De raadkamer van de rechtbank liet hem in september vrij omdat zijn broer hem een alibi voor het moment van de overval had gegeven.

De 19-jarige jongen was maandagavond betrokken bij een overval op de 43-jarige automobiliste. De vrouw zette daarop de achtervolging in en reed achteruit de Derde Oosterparkstraat in.

Ali kwam vervolgens bekneld te zitten tussen de auto en een boom. Hij overleed ter plaatse. Het is nog onduidelijk of de automobiliste hem opzettelijk aanreed of dat sprake is van een ongeval.

Oke, dit veranderd de zaak. Grappig dat je na 4 mnd cel meteen dezelfde week nog een misdaad begaat. Mooi dat die gast opgeruimd is. Als Prins Bernard er nog was had ze een lintje gekregen :D

Volgens het Acht uur journaal lijkt het erop dat de vrouw weldegelijk met opzet op de jongen is ingereden. Tsja, dat is natuurlijk fout, maar ik kan me voorstellen dat je in dat soort situaties het overzicht verliest en de verkeerde beslissing neemt. Als het aan mij ligt komt ze vrij. Zij heeft niet om deze situatie gevraagd.
Wel vreemd dat ze nu al weten hoe het precies gegaan is trouwens.

Johny zei:
Waar is je trots en waardigheid man! Zoiets kun je toch niet menen? Ik denk dat 95% van de gasten door het lint zou gaan als hun vrouw verkracht wordt.

Als je het mij vraagt is dat ook een beetje het probleem in NL. Lauwe gasten (no offence Lauw) die maar een beetje staan te kijken ipv een helpende hand toesteken en het niet toelaten hoe andere mensen door tuig berooft en vermoord worden.

Al zou het me levenslang opleveren, ik zou die gast opsporen en vreselijk laten lijden voor ik hem vervolgens een nekschot geef.

En dan maken dat je met je gezin naar het buitenland komt en nooit meer terugkomen.

Zelda zei:
Volgens het Acht uur journaal lijkt het erop dat de vrouw weldegelijk met opzet op de jongen is ingereden. Tsja, dat is natuurlijk fout, maar ik kan me voorstellen dat je in dat soort situaties het overzicht verliest en de verkeerde beslissing neemt. Als het aan mij ligt komt ze vrij. Zij heeft niet om deze situatie gevraagd.
Wel vreemd dat ze nu al weten hoe het precies gegaan is trouwens.

Ik heb begrepen dat ze door hem te achtervolgen een "onaanvaardbaar risico" nam volgens het OM. (Lees: als je iemand achtervolgt is er altijd de kans dat je 'm per ongeluk aanrijdt en je diegene verwondt of "erger" dood). Het OM zet zoiets juridisch om naar doodslag. Over OPZET zegt het nog niets.

http://teletekst.nos.nl/gif/115-01.html

JFS zei:
Ik heb begrepen dat ze door hem te achtervolgen een "onaanvaardbaar risico" nam volgens het OM. (Lees: als je iemand achtervolgt is er altijd de kans dat je 'm per ongeluk aanrijdt en je diegene verwondt of "erger" dood). Het OM zet zoiets juridisch om naar doodslag. Over OPZET zegt het nog niets.

http://teletekst.nos.nl/gif/115-01.html

Jeps...je mag je tegenwoordig gewoon laten beroven/neersteken etc. Zo gauw je iets terugdoet ben je het haasje en wordt je zelf vervolgd.

Ik zie het als volgt;

Als dat soort uitschot hun geld op een fatsoenlijke manier zouden proberen te verdienen, hoeft niemand ze te achtervolgen met dit soort gevolgen.

Ik zou hetzelfde hebben gedaan, alleen dan wel met een klein beetje opzet. En ik zou er nog trots op zijn ook!

Beroofde automobiliste verdacht van doodslag

Uitgegeven: 19 januari 2005 20:02
Laatst gewijzigd: 19 januari 2005 20:03
AMSTERDAM - De 43-jarige automobiliste die nadat zij beroofd was één van de daders in Amsterdam doodreed, wordt verdacht van doodslag. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam woensdag bekendgemaakt. De vrouw moet donderdagmiddag voor de rechter-commissaris van de rechtbank in Amsterdam verschijnen.

Uit onderzoek van politie en justitie is tot nu toe gebleken dat zij maandag met opzet over ongeveer 50 meter hard achteruit is gereden in reactie op het stelen van haar tas uit de auto. Daarbij heeft zij de brommer en de overleden man geraakt. De 19-jarige Amsterdammer raakt bekneld tussen de auto en de boom waartegen de vrouw tot stilstand kwam. Hij overleed aan de gevolgen daarvan.

Justitie verdenkt de automobiliste in de eerste plaats van "het nemen van een onaanvaardbaar risico, hetgeen in juridische zin de verdenking oplevert van doodslag", zo luidt de verklaring van het OM. De officier van justitie denkt dat gezien de ernst van de feiten de rechter-commissaris kan beslissen dat de vrouw langer vast moet blijven zitten.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=470598&c=13

Zo loop je naar je auto, en binnen 2 minuten staat je leven op z'n kop. :(

Leviathan zei:
Jeps...je mag je tegenwoordig gewoon laten beroven/neersteken etc. Zo gauw je iets terugdoet ben je het haasje en wordt je zelf vervolgd.
Iemand dood rijden is niet echt "iets" te noemen hoor :p Als ze hem niet klem had gereden maar er bv gezorgd had dat hij viel van de scooter en zijn been brak ofzo zou er waarschijnlijk niets aan de hand geweest zijn voor haar.

Het valt wel mee met "zo gauw je iets terugdoet word je zelf vervolgd". Het moet wel een beetje in verhouding blijven met de daad van de dader.

DonnieBrasco zei:
Iemand dood rijden is niet echt "iets" te noemen hoor :p Als ze hem niet klem had gereden maar er bv gezorgd had dat hij viel van de scooter en zijn been brak ofzo zou er waarschijnlijk niets aan de hand geweest zijn voor haar.

Het valt wel mee met "zo gauw je iets terugdoet word je zelf vervolgd". Het moet wel een beetje in verhouding blijven met de daad van de dader.

Ja tuurlijk man!! Net alsof ze dat geleerd heeft toen ze haar rijbewijs haalde!!!??? Wat zij deed was gewoon impulsief, lullig dat die gast dood is maar dat is gewoon dikke pech. Het OM moet zoiets echt wel meenemen in de beslissing (en als ze dat niet doen ga ik echt emigreren uit dit k*t land!)

Johny zei:
Ja tuurlijk man!! Net alsof ze dat geleerd heeft toen ze haar rijbewijs haalde!!!??? Wat zij deed was gewoon impulsief, lullig dat die gast dood is maar dat is gewoon dikke pech. Het OM moet zoiets echt wel meenemen in de beslissing (en als ze dat niet doen ga ik echt emigreren uit dit k*t land!)

Misschien moest ze op tijd remmen ipv klem rijden tegen een boom? Of heeft ze ook niet geleerd hoe ze moest remmen toen ze haar rijbewijs haalde?

Verder: impulsief of niet, misschien was Ali een impulsieve dief en handelde hij altijd impulsief, rechtvaardigd dat zijn daden, nee. Er zal natuurlijk wel gekeken worden naar de omstandigheden waarin het gebeurde en zal ze ook wel strafvermindering krijgen of misschien wordt ze zelfs ontslagen van alle rechtsgevolg. We zullen zien.

DonnieBrasco zei:
... misschien wordt ze zelfs ontslagen van alle rechtsgevolg.
Natuurlijk niet. Als Ali een nederlander had geweest, dan misschien wel. Maar "we" moeten natuurlijk nu een signaal sturen naar de marokkaanse gemeenschap dat "we" dit niet tolereren.

Tot op heden heb ik niet 1 nederlander gehoord die het terecht zou vinden als ze straf kreeg. Maar ze zal ongetwijfeld wel straf krijgen. Waarom leggen rechters straffen op in onze naam waar wij het helemaal niet mee eens zijn?!?! Daar moet ook eens iets aan worden gedaan.

DonnieBrasco zei:
Misschien moest ze op tijd remmen ipv klem rijden tegen een boom? Of heeft ze ook niet geleerd hoe ze moest remmen toen ze haar rijbewijs haalde?

dat is allemaal terug te leiden naar het eeuwenoude gezegde: vrouw achter het stuur, bloed aan de muur (euuhh boom). persoonlijk vind ik het een goede zaak dat ali nu een pannekoek is, dat was echt weer zo´n typ die ging uitgroeien tot een mohammed b, of een murat d (wat een namen allemaal). ik denk dat ze door hem plat te rijden het leven heeft gered van zijn toekomstige slachtoffers

Die trieste neprapper , de 'echte' Ali B stond dr ook tussen te janken gisteren. Die kende het 'slachtoffer' :rolleyes: persoonlijk.

Nou, die gast was een gewoon een k*tcriminele Marokkaanse Nederlander, die zich, voor zover mijn oordeel reikt, niets van de Nederlandse wet aantrok.

Komt notabene diezelfde dag nog bij de rechter vandaan :cool:

Opgeruimd staat netjes! No use crying over dead criminal Marocs ;)

Laatst bewerkt:
Niet om het één of ander, maar het maakt toch niks uit wat de afkomst van die gozer is? Tuig is tuig.

Lauw zei:
Niet om het één of ander, maar het maakt toch niks uit wat de afkomst van die gozer is? Tuig is tuig.

Zonder meer, als het een Nederlandse Nederlander was geweest had ik dat ook duidelijk vermeldt. :D

DonnieBrasco zei:
Misschien was ze in paniek en verloor ze controle over haar auto.

Heeft die jongen dan wel geleerd dat stelen fout is?

IMO moet je van een slachtoffer geen dader maken en van een dader geen slachtoffer... stof tot nadenken...

Doet me denken aan het verhaal van een vriend van de pa van een maat die een inbreker dood heeft geknuppeld. Die zit ook vast.

Wat betreft dit verhaal. Terecht! Vieze honden. Die andere had ook hardstikke kapot gereden mogen worden. Mensen moeten nu maar eens leren van andermans eigendom af te blijven.

Wat wel opvalt is dat die gasten altijd worden afgeschilderd als 'zulke goede jongens'. Ik weet niet wat bij hun dan een goede jongen is, maar ze hebben vaak al een gewelddadige achtergrond. Vond dat rouwbeklag over die El Bejjati ook wat overdreven, alsof er een heilige is doodgereden.

EricR zei:
Wat wel opvalt is dat die gasten altijd worden afgeschilderd als 'zulke goede jongens'. Ik weet niet wat bij hun dan een goede jongen is, maar ze hebben vaak al een gewelddadige achtergrond. Vond dat rouwbeklag over die El Bejjati ook wat overdreven, alsof er een heilige is doodgereden.

Ik noem dat leven met oogkleppen op! Nu vindt ik ze sowieso erg kortzichtig en relativeren kennen ze volgens mij niet.

Als die vrouw tot meer dan een werkstraf wordt veroordeeld word ik gek.
Denk je nou echt dat ze nadat ze volkomen onverwacht van haar tasje werd beroofd eens even een rationele afweging ging maken wat nu te doen, en toen tot de conclusie kwam dat ze met de juiste timing die jongen wel tussen haar auto en de boom kon krijgen? Nee!
Stel het je even voor: Wat deed die jongen daar ook eigenlijk? Was ie van z'n scooter gevallen ofzo? Als ie daar al lag kon ze hem nauwelijks in haar spiegeltjes zien. Hij kwam waarschijnlijk maar een fractie van een seconde voor die boom terecht voordat die auto er tegenaan knalde. Het is in ieder geval een kwestie van timing geweest die zelfs een proffesioneel autocoureur ver te boven gaat.
Hoe haalt het OM het in z'n hoofd om dan aan doodslag te denken?

Zelda zei:
Hij kwam waarschijnlijk maar een fractie van een seconde voor die boom terecht voordat die auto er tegenaan knalde. Het is in ieder geval een kwestie van timing geweest die zelfs een proffesioneel autocoureur ver te boven gaat.
Hoe haalt het OM het in z'n hoofd om dan aan doodslag te denken?

Omdat ze het anders op moord zouden gooien, zelfs 1 a 2 minuten is genoeg om iemand met voorbedachte rade om te brengen.

Vindt dat mevrouw lekker vandaag nog vrijgelaten moet worden, zo niet dan hooguit dood door schuld ten laste leggen, en net als de daders van misdrijven een taakstraf geven ofzo.....nee doe maar 2 wkn voorwaardelijk,

Nee geef dr een bos bloemen en een koninklijke onderscheiding!!

En nee, niet omdat ze een Marokkaan heeft doodgejaagd, maar een criminele Marokkaan! :)

Terug
Naar boven