XXL Nutrition

Eindelijk gerechtigheid: Slachtoffer overval jaagt dader de dood in

Eindelijk af van die neprapper dus :D

Vind ik zelf wel iets overdreven voor gewoon een handtas te pikken. Hier in de buurt had een juwelier ook eens inbrekers neergeschoten. Heeft volgens mij niet eens een straf gekregen. Wel aangehouden en onderzoek, maar zeker niets ergs.

Ik ga het ff a la Nijntje neerpleuren:

Ali steelt tas.
Ali wordt achtervolgt door bestolen vrouw in auto.
Ali rijdt tegen boom.
Vrouw rijdt tegen Ali en boom.
Ali dood!
Marokkaanse gemeenschap huilt.
Ali zielig.

ROFL!!!!!

Wat mij betreft heeft de dief terecht de consequenties van zijn acties ondervonden. Laat dit ook een les zijn voor zijn collega's.

Wat nou als de jongen met "het gouden hart" toevallig was opgepakt door de politie? De tas lag dan al bij een vriend thuis, en twee uur later stapt hij weer op de scooter op zoek naar het volgende slachtoffer.

Kan de politie weinig aan doen, die krijgen ook maar orders van justitie. Justitie bepaald of er iemand vast mag blijven zitten. En zoals sommigen van jullie wellicht al weten (die zelf mensen kennen die er werkzaam zijn etc.) zijn rechters en andere hooggeplaatste figuren 9 van de 10 keer stuk voor stuk extreem linkse personen met een duistere achtergrond (gewelddadige demonstraties, milieuterrorisme etc.)

Je hoeft alleen maar de rechters gedeeltelijk te vervangen voor betrouwbare rechtsgeleerden die daadwerkelijk recht uitspreken zoals het hoort, en niet vanuit hun politiek gekleurde wereld een oordeel geven.

Niet dat dit zo makkelijk is, want zodra je commentaar geeft op de gerechterlijke macht beginnen ze gelijk over politieke onafhankelijk te zeuren (ja mn reet, ze zijn de marionetten van de oppositie in de 2e kamer)

RichardV zei:

maar dat terzijde :)

Als ze mij vrouw verkrachten zal ik de dader opsporen en afmaken. Zal echt niet wachten of hij misschien wordt veroordeeld door justitie.
Ik maak hem zelf kapot. Zelfs als ik dan de doodstraf zou krijgen.
Zou niet kunnen leven met het idee dat mijn vrouwtje dat is aangedaan en ik er niks aan gedaan heb.

Ik weet niet wat ik erger zou vinden, zelf in de gevangenis gaan en er niet zijn voor vrouw en kinderen. Hen in de steek laten omdat ik iets niet kan hebben, of dat ik moest vertrouwen op onze maatschappij. Het liefst zou ik eerst het recht een kans geven, en indien dat totaal onbevredigend is misschien zelf nog eens met die jongen gaan praten..... (insert lange en vooral pijnlijke stilte, met de nadruk op pijnlijk). Ik zou er in ieder geval graag alles aan doen om de rest van zijn zielige leven tot een hel op aarde te maken. Om te beginnen zou ik me hard maken voor castratie. (over gerechtigheid gesproken)

Vind dat de dame in kwestie bij ongeval niks kunnen aanrekenen!
Als het een ongeluk is (wat ik van ganser harte hoop) ben ik het helemaal met je eens.

sanniejj zei:
En zoals sommigen van jullie wellicht al weten (die zelf mensen kennen die er werkzaam zijn etc.) zijn rechters en andere hooggeplaatste figuren 9 van de 10 keer stuk voor stuk extreem linkse personen met een duistere achtergrond (gewelddadige demonstraties, milieuterrorisme etc.)

Leuke stelling, maar kun je daar ook maar iets van hard maken ? Of is dat zo'n uitspraak waarvan men vergeten is dat aan mij kenbaar te maken omdat ik niet volledig in de samenleving geintegreerd ben ?

Jullie praten volgens mij een beetje langs elkaar heen jongens. Volgens zegt niemand in deze thread dat tasjesdieven allemaal dood moeten. Alleen dat als je er voor kiest crimineel te worden en geweld niet uit de weg te gaan om onschuldige mensen van hun eigendommen te beroven, je er rekening mee moet houden dat dat wel eens mis kan gaan. Ik begrijp dan ook niet waarom mensen nu verontwaardigd zijn over zijn dood. Als er iemand dood moet gaan tijdens zinloos geweld dan toch liever de dader en niet het slachtoffer.

GEWELDIG !! hart van goud ??? hahahha

Omgekomen tasjesdief kwam net van rechter

Uitgegeven: 19 januari 2005 12:54
Laatst gewijzigd: 19 januari 2005 12:54

AMSTERDAM - De 19-jarige Ali el B., die maandagavond in de Derde Oosterparkstraat in Amsterdam-Oost werd doodgereden door een vrouw die even daarvoor was overvallen, kwam die dag net bij de rechter vandaan. Hij moest voorkomen wegens een gewapende overval die hij op 11 mei 2004 bij de Xenos in de Kalverstraat zou hebben gepleegd. Dat bevestigde een woordvoerster van de rechtbank woensdag.

Ali had na zijn arrestatie vier maanden in hechtenis gezeten. De raadkamer van de rechtbank liet hem in september vrij omdat zijn broer hem een alibi voor het moment van de overval had gegeven.

De 19-jarige jongen was maandagavond betrokken bij een overval op de 43-jarige automobiliste. De vrouw zette daarop de achtervolging in en reed achteruit de Derde Oosterparkstraat in.

Ali kwam vervolgens bekneld te zitten tussen de auto en een boom. Hij overleed ter plaatse. Het is nog onduidelijk of de automobiliste hem opzettelijk aanreed of dat sprake is van een ongeval.

sanniejj zei:
Kan de politie weinig aan doen, die krijgen ook maar orders van justitie. Justitie bepaald of er iemand vast mag blijven zitten. En zoals sommigen van jullie wellicht al weten (die zelf mensen kennen die er werkzaam zijn etc.) zijn rechters en andere hooggeplaatste figuren 9 van de 10 keer stuk voor stuk extreem linkse personen met een duistere achtergrond (gewelddadige demonstraties, milieuterrorisme etc.)

Je hoeft alleen maar de rechters gedeeltelijk te vervangen voor betrouwbare rechtsgeleerden die daadwerkelijk recht uitspreken zoals het hoort, en niet vanuit hun politiek gekleurde wereld een oordeel geven.

Niet dat dit zo makkelijk is, want zodra je commentaar geeft op de gerechterlijke macht beginnen ze gelijk over politieke onafhankelijk te zeuren (ja mn reet, ze zijn de marionetten van de oppositie in de 2e kamer)

Denk je daar goed de plank misslaat. Rechters en vele andere hooggeplaatste figuren worden vaak totaal gescand d.m.v. een antecedentenonderzoek. Zegt ook niet alles aangezien er wel eens notoire pedo's zijn aangesteld als rechter. Maar de rechterlijke macht heeft in ieder geval weinig te maken met rechts of links zijn en worden zeker niet naar voren gebracht door de politieke machthebbers.

We moeten juist blij zijn dat hier in Nederland de scheiding er is tussen ambtelijke en rechterlijke macht. Wat jij wil is ze vervangen voor rechters die uitspraken doen die in jouw straatje passen, rechters hier doen uitspraken die gegrondvest zijn in de wetten die zijn vastgelegd.

De wereld is niet links tegen rechts of moslim tegen niet moslim, zoals jij het nu voorstelt is het net alsof allemaal 1 groot complot is om de rechtse 'rechtschapen' burger te pakken.

Laatst bewerkt:
Goh, wat toevallig weer zeg! Wie zei ook al weer vandaag is het een Marrokaan, morgen je buurman?

Misschien als je een Marrokaanse buurman hebt. :rolleyes:

EricR zei:
Denk je daar goed de plank misslaat. Rechters en vele andere hooggeplaatste figuren worden vaak totaal gescand d.m.v. een antecendentenonderzoek. Zegt ook niet alles aangezien er wel eens notoire pedo's zijn aangesteld als rechter. Maar de rechterlijke macht heeft in ieder geval weinig te maken met rechts of links zijn en worden zeker niet naar voren gebracht door de politieke machthebbers.

We moeten juist blij zijn dat hier in Nederland de scheiding er is tussen ambtelijke en rechterlijke macht. Wat jij wil is ze vervangen voor rechters die uitspraken doen die in jouw straatje passen, rechters hier doen uitspraken die gegrondvest zijn in de wetten die zijn vastgelegd.

De wereld is niet links tegen rechts of moslim tegen niet moslim, zoals jij het nu voorstelt is het net alsof allemaal 1 groot complot is om de rechtse 'rechtschapen' burger te pakken.

Mensen die in aanmerkingen komen voor zo'n baan bij justitie worden uitgebreid ondervraagd. Ze krijgen situaties voorgeschoteld en daarbij moeten ze aangeven hoe ze erover denken. Valt het niet binnen hun linkse droomwereld dan worden ze keihard geweerd. Mensen met een wat meer rechtse voorkeur worden dan ook meestal advocaat (leuk om is een poll te doen onder de advocaten en rechters :P ) Het is gewoon bekend, maar er is weinig tegen te doen. Ga anders is op onderzoek uit en verbluf jezelf over de bevindingen. Als je zeer goed oplet en goed naar de details kijkt van vonnissen, motiveringen voor ene uitspraak etc. zie je toch elke keer weer dat het gewoon niet klopt.

Je hebt echt geen flauw idee wat voor vieze spelletjes er worden gespeeld bij het OM. Voor de rest zal ik er niet op ingaan omdat dit gewoon gevoelig ligt. Wellicht kom je er zelf achter.

Een complot is het zeker niet, het is slechts één organisatie, maar wel een zeer belangrijke. Het is gewoon belachelijk dat we met een centrum rechtse regering bepaalde zaken niet tot stand kunnen brengen omdat justitie in de weg zit (die weer marionetten zijn van de oppositie)

Laatst bewerkt:
@Sanniejj

Waarop baseer jij je toch ?

De essentie blijft dat die gast gewoon van haar spullen af moest blijven.

Dat die gozer niet meer leeft is spijtig maar dan had hij gewoon niet de tas motten jatten. Dat is eenmaal het risico van een crimineel en dat was hij gewoon. Als iemand aan mijn spullen zit dan wil ik ook verhaal halen (is toch logisch want mensen motten van mijn spullen afblijven, heel simpel) Ik hoorde op de radio dat de marokaanse gemeenschap door dit voorval zich niet meer welkom voelt in nederland. Tsja dan is wel heel erg gemakkelijk om je in de slachofferrol te plaatsen. Ik begrijp de reactie van de marokaanse gemeenschap dan ook niet.

Kan iemand dat aan me uitleggen want ik snap dat niet. ???

sanniejj zei:
Daar ga ik niet op in, maar misschien begrijp je dat wel.

Nee dat begrijpen we niet, als je iets beweert dan moet je dat mijn inziens wel een beetje kunnen staven. Nu lijk je wel zo'n complottheorie aanhanger.

Benoemingen zijn altijd open voor corrupt handelen, maar het lijkt me te ver gaan om de hele rechterlijke macht te zien als 1 grote links kliek. Zeker omdat dan ook die achterban volledig links moet zijn. Wat doen de rechtsen in Nederland in hemelsnaam voor werk dan ? Putjescheppen ?

Emile zei:
De essentie blijft dat die gast gewoon van haar spullen af moest blijven.

Dat die gozer niet meer leeft is spijtig maar dan had hij gewoon niet de tas motten jatten. Dat is eenmaal het risico van een crimineel en dat was hij gewoon. Als iemand aan mijn spullen zit dan wil ik ook verhaal halen (is toch logisch want mensen motten van mijn spullen afblijven, heel simpel) Ik hoorde op de radio dat de marokaanse gemeenschap door dit voorval zich niet meer welkom voelt in nederland. Tsja dan is wel heel erg gemakkelijk om je in de slachofferrol te plaatsen. Ik begrijp de reactie van de marokaanse gemeenschap dan ook niet.

Kan iemand dat aan me uitleggen want ik snap dat niet. ???

Dat zijn vrienden en familie emotioneel reageren op zijn dood is natuurlijk begrijpelijk, maar dat ze zeggen dat hij een hard van goud had terwijl hij net van de rechter vandaan kwam geeft wel aan wat een huichelaars veel van die lui zijn. Hoe kunnen we nou iets goeds van die mensen verwachten als ze iemand met een waarschijnlijk imposante criminenele carriere een hart van goud toedichten? ? ?

Of mist iemand hier een gouden sieraad in de vorm van een hart?

Dit soort berichten moeten we vaker krijgen, dit maakt me dag helemaal goed.
Ik hoop dattie geleden heeft.

Daar ga ik niet op in, maar misschien begrijp je dat wel.

Nee dat begrijpen we niet, veel roepen maar geen bewijzen hebben, daar hebben we niks aan.
We willen die Donald duck[telegraaf] bewijzen van je wel eens zien of heeft je pappa gezegd.

Zelda zei:
Jullie praten volgens mij een beetje langs elkaar heen jongens. Volgens zegt niemand in deze thread dat tasjesdieven allemaal dood moeten. Alleen dat als je er voor kiest crimineel te worden en geweld niet uit de weg te gaan om onschuldige mensen van hun eigendommen te beroven, je er rekening mee moet houden dat dat wel eens mis kan gaan. Ik begrijp dan ook niet waarom mensen nu verontwaardigd zijn over zijn dood. Als er iemand dood moet gaan tijdens zinloos geweld dan toch liever de dader en niet het slachtoffer.

In dit argument kan ik mij prima vinden...

wazzup zei:
Als ze je vrouw verkrachten en jij gaat eigen rechter spelen dan zul je gewoon voor de consequenties moeten opdraven.. levenslangge gevangenis wat mij betreft (wat in Nederland niet zo heel lang (niet lang genoeg) schijnt te duren, maar dat terzijde).

Waar is je trots en waardigheid man! Zoiets kun je toch niet menen? Ik denk dat 95% van de gasten door het lint zou gaan als hun vrouw verkracht wordt.

Als je het mij vraagt is dat ook een beetje het probleem in NL. Lauwe gasten (no offence Lauw) die maar een beetje staan te kijken ipv een helpende hand toesteken en het niet toelaten hoe andere mensen door tuig berooft en vermoord worden.

Terug
Naar boven