AndroidHealthClinic

Eiwitpoeder mee over de grens?

Bezoekers in dit topic

Maakt niet uit wat je meeneemt!
Vanille en cocos heeft een andere poedervorm dan een verdovende middel!
Vanille is veel grover ( ongeacht soort, merk ) evenals cocos dus zorgen maken bij de douane hoef jij je niet te maken!
Ik heb vorig jaar mijn tab's ook meegenomen ( multi vit, enz,enz ) geen problemen gehad!
Maar als je op vakantie gaat is het wel zo fijn voor je mede reis genoten als je eens NIET hoeft te letten op wat je eet en de tijden waarop je eet!
Gun die ander ook eens een echte vakantie i.p.v dat ze denken "jezus moet hij weer eten daar gaat mijn uitje"
Laat dat spul eens staan als je 1 week op 1 jaar niet voldoende eiwitten binnenkrijgt is niet zo erg!
 
Ik waag het erop en neem ook een kg pot mee naar spanje :D
 
Ik snap die angst voor proteine over de grens totaal niet.

Sterker; ik heb ze 2 jaar geleden uitgedaagd:

Ik nam 2kg proteine mee in een soort van 'XXL Nutrition proteinezak'. Da's zo'n glimmende metallic zak zonder opschrift. Aangezien er al een halve kg uit was, plakte ik de zak dicht met dezelfde bruine tape als waarmee ze zakken cocaine dicht plakken.
De zak vervolgens in mijn handbagage gedaan en door de scanner gegooid op Schiphol.

Na de scanning kwam er een jonge beveiliger op me af. 'Meneer, mag ik u wat vragen?'
'aangezien u zelf vast wel traint zoals ik kan zien zou ik willen vragen of ik nou vóór of juist ná de workout moet eten'.

Lachend pakte ik mijn rugzak, legde hem e.e.a. uit over traintijd en etenstijden en vertrok.
Op Barcelona geen problemen. Je kunt namelijk altijd uitleggen wat er in de zak zit en wie proeft, heeft zo in de gaten wat je bedoelingen zijn.

Laat de angst voor het buitenland dus varen, en ga lekker op pad met shakebeker, mixer en proto.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga met de auto naar frankrijk en ik neem gewoon een potje casseine mee hoor.

t kost echt geen enkele moeite en op een camping is het toch lastig om voedsel goed te houden en zo.
Ik ben niet van plan te heel erg op m'n voeding te letten en daarom is het juist handig om mee te nemen.
 
Mijn potje whey gaat ook gewoon mee ;) Maargoed, dit keer ga ik dan ook niet het land uit.
 
DBC01 zei:
Ik snap die angst voor proteine over de grens totaal niet.

Sterker; ik heb ze 2 jaar geleden uitgedaagd:

Ik nam 2kg proteine mee in een XXL Nutrition zak. Da's zo'n glimmende metallic zak zonder opschrift. Aangezien er al een halve kg uit was, plakte ik de zak dicht met dezelfde bruine tape als waarmee ze zakken cocaine dicht plakken.
De zak vervolgens in mijn handbagage gedaan en door de scanner gegooid op Schiphol.

Na de scanning kwam er een jonge beveiliger op me af. 'Meneer, mag ik u wat vragen?'
'aangezien u zelf vast wel traint zoals ik kan zien zou ik willen vragen of ik nou vóór of juist ná de workout moet eten'.

Lachend pakte ik mijn rugzak, legde hem e.e.a. uit over traintijd en etenstijden en vertrok.
Op Barcelona geen problemen. Je kunt namelijk altijd uitleggen wat er in de zak zit en wie proeft, heeft zo in de gaten wat je bedoelingen zijn.

Laat de angst voor het buitenland dus varen, en ga lekker op pad met shakebeker, mixer en proto.

Haha, zo ver zou ik het niet gaan proberen maar het is zoals je zegt; op het eind van de rit krijg je toch gelijk want het gáát om onschuldige proteïne, maar als je een douanier hebt die moeilijk doet kan je er wel kostbare tijd mee verliezen en moeilijke discussies mee op de hals halen.
 
Als je er echt tegenop ziet zou ik gewoon op safe spelen en wat proteinebars meenemen. Ook al denk ik dat proteine-inname op vakantie in Spanje geen probleem moet zijn.
 
Marky zei:
Ik wil eigenlijk een kilo whey meenemen in het vliegtuig naar Spanje, is dat toegestaan?

Kun je het best naast een zak cocaine leggen, dan ruiken de honden de whey tenminste niet. :D
 
Nogmaals je hoeft helemaal niet 'op safe' te spelen want er valt niks te verspelen.

Koop een tonnetje proteine, hou em dicht, er is niets aan de hand.

Ik nam geregeld halve apotheken mee van en naar Spanje. Alles wat in mijn koffer zit en volgens de richtlijnen is verpakt is niets mis mee. Mijn stero's gingen altijd origineel verpakt in een daarvoor bestemde EHBO-doos mee. Niks mis mee.
 
Ik heb het risico afgelopen jr en jaar ervoor niet durven lopen.

Kunt daar natuurlijk ook een sportvoedingszaak opzoeken. ;)
 
Leviathan zei:
Ik heb het risico afgelopen jr en jaar ervoor niet durven lopen.

Kunt daar natuurlijk ook een sportvoedingszaak opzoeken. ;)

Ik snap écht niet waar die angst vandaan komt. Volgens mij heeft het meer te maken met een (on)bewust sensatie-zoekend motief want er is nog niemand geweest die heeft gezegd problemen te hebben ondervonden.
 
DBC01 zei:
Ik snap die angst voor proteine over de grens totaal niet.

Sterker; ik heb ze 2 jaar geleden uitgedaagd:

Ik nam 2kg proteine mee in een XXL Nutrition zak.
Twee jaar geleden? Toen bestond XXL Nutrition toch nog niet? Kan het mis hebben hoor. Neem aan dat je Ultimate Nutrition bedoelde.
 
EricR zei:
Twee jaar geleden? Toen bestond XXL Nutrition toch nog niet? Kan het mis hebben hoor. Neem aan dat je Ultimate Nutrition bedoelde.

Ik bedoelde eem vergelijkbare zak 'zoals'.
Ultimate Nutrition, XXL, wat ik ermee aan wil geven is dat het duidelijk zo'n metallic bag was die dus heel goed door de scanner opgemerkt wordt! ;)

Post is aangepast. We willen toch geen onduidelijkheden hebben wat voor proteine er nu in die zak zat! :D
 
ReyMysterio zei:
Maar als je op vakantie gaat is het wel zo fijn voor je mede reis genoten als je eens NIET hoeft te letten op wat je eet en de tijden waarop je eet!
Gun die ander ook eens een echte vakantie i.p.v dat ze denken "jezus moet hij weer eten daar gaat mijn uitje"
Laat dat spul eens staan als je 1 week op 1 jaar niet voldoende eiwitten binnenkrijgt is niet zo erg!

Ik neem JUIST poeder mee ZODAT ik minder op m'n voeding hoef te letten...

even snel een shakje hebben reisgenoten geen last ik ben ook weer tevereden en hoef niet moeilijk te doen met ingewikkeld voedsel.
geloof me, het is voor mijn reisgenoten ook veel beter als ik het wel meeneem.
 
Ik ga 2 weken op een zonnig eiland zitten en die metallic bag gaat weer lekker mee de koffer in! :)
 
pot eiwit, paar repen en een paar pakken brinta verdwijnen in de koffer.
 
zou je in een toeristenoord zoals Lloret dan ergens een health store hebben???
 
RobertHosper zei:
zou je in een toeristenoord zoals Lloret dan ergens een health store hebben???

Jaaaaaaaaa. :D

Al kun je beter naar Blanes gaan, even 10 minuutjes met de bus en je bent er nog even 'uit' ook.
Als je nou de bus naar het treinstation Blanes neemt dan vraag je waar je eruit moet stappen om bij Jordi's Gym te komen. Als de buschauffeur het niet weet, dan zeg je maar 'Modas Africa'. Daar even uitstappen en 300 meter doorlopen (even vragen kan ook).

Jordi's gym heeft een ruime keuze. :)

Het kán zijn dat de gym die ik je aanwees in Lloret ook nog wel proteine heeft staan, ze verkochten altijd tonnetjes van 'Best'. (Géén Nature's Best!).
 
koop gewoon in het land waar je bent wat zooi. lekker makkelijk en meestal veel goedkoper
 
Back
Naar boven