AndroidHealthClinic

Elektronisch roken en hongergevoel

Bezoekers in dit topic

beginnen met 18mg nicotine ,6mg is bijna de eindfase naar 0mg ;)

18 mg is erg veel hoor, heb hier en Klein videotje gemaakt om jullie mijn setup te tonen
 
Ik neem 4 tot 6 Mg maar hoe krachtiger de setup hoe minder nicotine je nodig hebt.
 
Ik heb deze, dat hele rookgordijn hoeft voor mij niet. 6mg werd in de dampwinkel aangeraden bij +- een pakje sigaretten per dag :dunno:

28.jpg
 
Heb ik ook gehad de aio, goedkoop maar best goed spul voor iemand die niet te intensief ecig rookt.
 
18 mg is erg veel hoor, heb hier en Klein videotje gemaakt om jullie mijn setup te tonen


je moet van te voren eerlijk naar je rookgedrag kijken,

ik was een hele zware roker dus om die drang te overwinnen moest ik wel zo hoog beginnen,

begin je te laag dan damp je jezelf helemaal te pletter om maar aan die drang te voldoen
 
Ik ben ermee begonnen omdat ik geen sigaretten meer wilde roken en toch niet echt wilde stoppen... een verstokte roker dus :o.
Allereerst een Zensations geprobeerd, maar er al snel achter dat dit het net niet was.
Sinds een half jaartje een veel te dure Socialiteszero, maar dat bevalt prima.
Alleen nog altijd op zoek naar de juiste e-liquid. Gebruik met name die van Zensations zelf (American Blend/Desert/USA-mix), alle andere die ik tot nog toe geprobeerd heb zijn erg zoet en dat wil ik juist niet.

Zit momenteel op 12mg nicotine en stap binnenkort weer eens over naar 6.

Welke liquid gebruiken jullie?
 
Gebruik met name die van Zensations zelf (American Blend/Desert/USA-mix), alle andere die ik tot nog toe geprobeerd heb zijn erg zoet en dat wil ik juist niet.

Zit momenteel op 12mg nicotine en stap binnenkort weer eens over naar 6.

Welke liquid gebruiken jullie?

Ik gebruik voornamelijk de liquids van vampirelabs die amerikaans of engels is geloof ik.

Heisenberg van vampirelabs is echt wel erg lekker, vooral in het begin.

Als je het concentraat koopt en het zelf mengt (of nog beter laat mengen) in je shop dan kost het geen drol (met 40 euro kun je bijna een halve liter hebben. In kleine potjes zijn ze erg duur.

Ik raad aan om een goede shop te vinden met echte kenners die passie hebben voor het vapen, zo zijn er maar weinig maar heb er eentje gevonden. Ik laat hun de mengeling doen en de resistentie vervangen enz.....

Vapen is een interessant maar best ingewikkeld concept als je echt veel wilt vapen, zelf je resistenties vervangen, dripper gebruiken, zelf je mengeling doen enz....
 
ik was een hele zware roker dus om die drang te overwinnen moest ik wel zo hoog beginnen,

Ja in dit geval heb je er goed aan gedaan, hoeveel pakjes rookte je, welk merk?
 
Zelf mengen e.d. heb ik helemaal geen zin in, ik wil gewoon wat kopen en vapen.

Er zit hier een Puff store in 010 dus ik ga me eens uitgebreid laten voorlichten.

Grote voordeel van vapen is overigens voor mij dat je weer lekker binnenshuis kan stomen met de voetjes op tafel net als in the old days. :joint:
 
Zelf mengen e.d. heb ik helemaal geen zin in, ik wil gewoon wat kopen en vapen.

Zelf mengen doe ik ook niet, ik laat het mengen door de shop, service is super.

Ik ben zelf een internet-koper voor veel materiaal maar voor e-cigs raad ik gewoon een echte shop aan. Prijsverschillen zijn vaak zo goed als onbestaand (hangt natuurlijk af van shop tot shop) en dan kan je makkelijk terug indien je een probleempje heb en vele ecigs hebben af en toe een probleempje, vooral als je er zelf aan begint te kl*ten.
 
Heb weleens geprobeerd me een beetje in te lezen op het dampforum, maar door al die termen en de vele hardcore gebruikers wil ik mezelf ook niet voor lul zetten en snel maar weer weg geklikt.

Stap binnenkort eens een fysieke winkel binnen.
 
Heb weleens geprobeerd me een beetje in te lezen op het dampforum, maar door al die termen en de vele hardcore gebruikers wil ik mezelf ook niet voor lul zetten en snel maar weer weg geklikt.

Indien je vragen hebt mag je ze mij altijd stellen, begin er wat van te kennen ondertussen maar ik raak geen onderdelen meer aan, laat de shop alles doen.

Dudes in mijn shop doen dus werkelijk niets anders dan zelf vapen en bier drinken en de eerste keren dat ik met hun sprak klonk alles chinees maar ik blijf ze vragen stellen en begin het op die manier wel te begrijpen.
 
Ja in dit geval heb je er goed aan gedaan, hoeveel pakjes rookte je, welk merk?


halfzware shag ,bij voorkeur die droge meuk van de lidl of aldi ,

rond de 40 per dag + grote kan koffie = 5-8 koppen koffie + ontelbare suikerklontjes :roflol:

nu een paar jaar volledig nicotinevrij ,caffeinevrij en nu nog maar 2 klontjes suiker per dag :grumble:
 
beginnen met 18mg nicotine ,6mg is bijna de eindfase naar 0mg ;)
ik rookte er met zn ding nog meer nicotine door heen dan met gewoon roken :roflol:

plus het voldeed niet aan een echt zwaar shaggy dus back to smoking :(
 
halfzware shag ,bij voorkeur die droge meuk van de lidl of aldi ,

rond de 40 per dag + grote kan koffie = 5-8 koppen koffie + ontelbare suikerklontjes :roflol:

nu een paar jaar volledig nicotinevrij ,caffeinevrij en nu nog maar 2 klontjes suiker per dag :grumble:
Lol, goed zo man.

Heb zelf niet echt een probleem gehad om van roken naar vapen te gaan, vapen vind ik gewoon veel leuker.

Ik tel wel hoeveel keer ik mijn tank herlaad per dag met een iphone app zodat ik later eventueel kan afbouwen.

Het ideale zou zijn om ooit eens te stoppen maar toch de ecig in de kast te laten zodat ik eerder dat gebruik dan naar een cigaret grijp als de drang te sterk word.

Ik vape best veel, gemiddeld vul ik mijn tank 3 maal per dag sinds ik het al een aantal dagen log, is een grote tank van 6ml.
 
Interessant artikeltje gevonden door te googelen

THE E-CIG FAD DIET
E-cigarettes could combat OBESITY! Vaping ‘suppresses appetite and flavours mimic eating’

The nicotine in them suppresses appetite, while the flavourings used – such as milk chocolate – mimic the effects of eating, experts found

VAPING could help fat Brits lose weight, scientists say.

Ex-smokers who use e-cigs are less likely to pile on the pounds.

The nicotine in them suppresses appetite, while the flavourings used – such as milk chocolate – mimic the effects of eating.

Experts say their findings currently only apply to smokers who are trying to quit.

But it raises the possibility that the devices might one day be used to help non-smokers fight the flab.

More than two million Brits – or one in 25 adults – now use e-cigs.

It’s been known for years that nicotine dampens down food cravings and many ex-smokers find their appetite soars when they give up the fags.

Boffins at Stirling University studied the effects of vaping on [Link niet meer beschikbaar].

The results, published in the journal Nicotine & Tobacco Research, showed ex-smokers ate less due to nicotine, flavourings and the hand-to-mouth action of vaping.

Professor Linda Bauld, who took part in the study, said: “Weight gain prevents some smokers from quitting.

“We are not suggesting we promote e-cigarettes to non-smokers or non-vapers for weight management.”

But fellow researcher, Professor Marewa Glover of Massey University in New Zealand, said: “Obesity is set to overtake smoking as the leading preventable cause of disease and early death.

“If there is a chance that flavoured vaping could help even a small proportion of people reduce the diabetes, cardiovascular and cancer risks associated with excess weight, the population health gains would be significant.”

Earlier this year, leading heart experts voiced fears e-cigs could damage blood vessels almost as much as tobacco.

And lab experiments suggest chemicals in some-e-cigs may trigger tumour growth.
Experts last night raised the fears that weight-conscious young women who don’t smoke could take up vaping.
Cambridge University’s Prof Theresa Marteau said: “E-cigs might have potential to reduce obesity in some but they are not a panacea for the population.
“We need much more detailed research to know if they can ever be used effectively and safely.”
And Oxford University’s Prof Susan Jebb said: “It’s not advisable for non-smokers to start using nicotine, given its highly addictive properties.”
 
3 tankjes per dag is wel super veel man :O.
 
3 tankjes per dag is wel super veel man :O.
Ja ben van plan om af te bouwen, ik heb wel al een erg zware setup (wie discreet op straat wilt vapen mag het met mijn setup vergeten) maar om de een of andere reden vind ik het gewoon leuk om al die damp te zien ???

Was trouwens absoluut niet van plan om zo'n zware vaper te kopen, ik was 2 maanden op vakantie in Thaïland en bleef maar cigaretten roken en had er genoeg van.

Maar daar zijn ecigs verboden (waarschijnlijk onder druk van de tabacsindustrie, zie geen ander reden mogelijk :rolleyes:).

Uiteindelijk wel een standje gevonden op een nachtmarkt en daar lag maar 1 model.

De vape blijft erg lang in de lucht met zo'n model, een paar minuten na een trekje is het af en toe nog te zien.

Ben absoluut geen attention whore maar heb wel eerder een "don't give a f...." attitude dus stoort me niet echt dat het opvalt.

Moet wel telkens een beetje opletten dat ik niet in de mensen hun gezicht blaas ofzo aan een bushalte.
 
Laatst bewerkt:
ik rookte er met zn ding nog meer nicotine door heen dan met gewoon roken :roflol:

plus het voldeed niet aan een echt zwaar shaggy dus back to smoking :(


haha ,die periode heb ik ook gehad ,bleef die tanks maar bijvullen :roflol:


voor zware shag rokers hebben ze ook wel de juiste liquids ,ff aan een echte kenner vragen
 
Laatst bewerkt:
Electronic cigarettes show promise in helping people stop smoking but experts from the University of Stirling believe they could also help smokers and vapers control their weight.

A review of existing research published in the journal Nicotine & Tobacco Research has found nicotine has an inhibitory effect on appetite and assists with weight control.

Researchers in New Zealand and the UK believe that e-liquids with food flavourings may replicate some of the sensations of eating. This coupled with the vapour in electronic cigarettes and the hand to mouth actions of vaping, could play a role in helping people who want to quit smoking, to eat less.


Linda Bauld, Professor of Health Policy at the University of Stirling and Deputy Director of the UK Centre for Tobacco and Alcohol Studies, is among the experts exploring whether vaping with or without nicotine could help people ignore cravings for sweets and other foods.

Professor Bauld said: “Several lines of investigation are worth pursuing in the fight against obesity and this review sets out an initial research agenda for how e-cigarettes could play a part in helping people who smoke or vape control their weight, particularly if they are trying to stop smoking.

“Weight gain prevents some smokers from quitting so we need to explore alternative ways of helping these individuals control their weight, while removing the risks of tobacco use. The benefits of e-cigarettes for smokers have been shown to far outweigh the harms, as vaping carries around 5% of the risk of smoking. However, this paper is not suggesting that we should promote e-cigarettes to non-smokers or non-vapers for weight management.

“Our health care systems are currently struggling to cope with caring for people with chronic conditions caused by obesity and smoking. Even controversial approaches that could contribute to current efforts to address this are worth investigating.”

The research, which is in early stages, does not examine e-cigarettes as a weight loss method for people who do not currently vape or smoke, only for overweight individuals who already do so or are considering vaping for smoking cessation. Questions around longevity of vaping for weight loss or weight maintenance are also yet to be scrutinized.

Lead author, Associate Professor Glover of Massey University in New Zealand, added: “Obesity is set to overtake smoking as the leading preventable cause of disease and early death in several countries. If there is a chance that flavoured vaping could help even a small proportion of people reduce the diabetes, cardiovascular and cancer risks associated with excess weight, the population health gains would be significant.”

With early evidence suggesting that certain e-cigarette flavours show promise as a way of reducing vapers’ food intake, experts believe flavours may become increasingly important in considering any potential health benefits of vaping.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven