XXL Nutrition

Elektronisch roken en hongergevoel

Bezoekers in dit topic

Ben deze video aan het kijken en hij legt het best goed uit. Vind wel dat hij een aantal interessante punten heeft.


Persoonlijk stoom ik geen zoete produkten zoals hij, hoeft voor mij niet per sé.

Je merkt dat hij zelf geen hardcore vaper (hij inhaled zelfs niet, rookt enkel zonder nicotine en rookt er niet mee in publiek, ieder zijn ding) maar hij legt de basisideën best goed uit.
 
Laatst bewerkt:
Voor de ongeduldigen onder ons een korter videotje van een andere dude

 
Deze dame poste al een video hierover in 2010.


Haar materiaal is wel outdated, ondertussen is de ecig al veel verder geëvolueerd.
 
Deze is tot nu toe de meeste to the point videotje hierover.

 

Beetje dezelfde stijl als vorige video.

(Niet letten op de girly/teenager kinderachtige stijl van de video .... :) )
 
Laatst bewerkt:

Deze is ook best goed uitgelegd en kort. Hij gaat ervan uit dat je elke lust naar een snack kunt vervangen door een smaakje.
 
Ja ben van plan om af te bouwen, ik heb wel al een erg zware setup (wie discreet op straat wilt vapen mag het met mijn setup vergeten) maar om de een of andere reden vind ik het gewoon leuk om al die damp te zien ???

Was trouwens absoluut niet van plan om zo'n zware vaper te kopen, ik was 2 maanden op vakantie in Thaïland en bleef maar cigaretten roken en had er genoeg van.

Maar daar zijn ecigs verboden (waarschijnlijk onder druk van de tabacsindustrie, zie geen ander reden mogelijk :rolleyes:).

Uiteindelijk wel een standje gevonden op een nachtmarkt en daar lag maar 1 model.

De vape blijft erg lang in de lucht met zo'n model, een paar minuten na een trekje is het af en toe nog te zien.

Ben absoluut geen attention whore maar heb wel eerder een "don't give a f...." attitude dus stoort me niet echt dat het opvalt.

Moet wel telkens een beetje opletten dat ik niet in de mensen hun gezicht blaas ofzo aan een bushalte.

Zijn ongeveer dezelfde vapes als in Londen, die je daar overal ziet. Die dingen waar wel echt super chill met bergen rook en lekkere smaak.
Daar in Londen rookt zowat iedereen vapes tegenwoordig.
 
Hier nog een vaper sinds een aantal maanden.

Merkte de verschillen snel en goed.

Meer lucht longinhoud
Verbeteren van conditie
Niet meer stinken naar rook
Gele vinger weg tanden ook netter

Prijs technisch scheelt het ook wel een berg. Mix zelf me vloeistof en draai ook me eigen coils
 
ik rookte er met zn ding nog meer nicotine door heen dan met gewoon roken :roflol:

plus het voldeed niet aan een echt zwaar shaggy dus back to smoking :(
Ik had eerst vloeistof met 6mg nicotine maar de drang naar sigaretten bleef gewoon en na een paar lurken stak ik gelijk weer een sigaret op, nu geswitched naar 12mg, ik ben benieuwd.
 
Ik had eerst vloeistof met 6mg nicotine maar de drang naar sigaretten bleef gewoon en na een paar lurken stak ik gelijk weer een sigaret op, nu geswitched naar 12mg, ik ben benieuwd.

Je hebt straks 2 verslavingen in plaats van 1 :P.
 
Ik had eerst vloeistof met 6mg nicotine maar de drang naar sigaretten bleef gewoon en na een paar lurken stak ik gelijk weer een sigaret op, nu geswitched naar 12mg, ik ben benieuwd.


voldoet dit ook niet , dan gewoon switchen naar een nog hoger nicotinegehalte

met die 18mg moest ik er echt niet aan denken om nog een echte sigaret op te steken
 
voldoet dit ook niet , dan gewoon switchen naar een nog hoger nicotinegehalte

met die 18mg moest ik er echt niet aan denken om nog een echte sigaret op te steken
In de dampshop bij ons in de stad is 12mg de zwaarste... nu heb ik 2 sigaretten gerookt op 4u en een beetje gelurkt, ik vind het prima :)
Met die smaakjes smaakt een sigaret uiteindelijk ook niet meer denk ik.
 
Het is mij tot nu toe wel gelukt om volledig van de cigs af te blijven sinds 3 weken tijd, denk dat je echt moet kiezen tussen roken en vapen.

Vape nu al een stuk minder sinds ik mijn verbruik tel. Heb wel de watts verhoogd.

Zit nu ongeveer aan 2 tanks per dag ipv 4, dus 12ml.
 
Het klinkt in ieder geval wel als een erg interessante manier om met roken te stoppen en vervolgens af te bouwen qua gebruik van de vape. Vervolgens zal bij 0mg nicotine stoppen met de vape net iets makkelijker zijn denk ik. Het enige wat dan nog moeilijk zal zijn is echt puur de gewoonte om te roken.

Dit is mijn opzicht zonder enige ervaring met het stoppen door middel het gebruik van een e-sigaret.
 
Denk het ook, en dan de ecig bijhouden in een kast of bij zich voor noodgevallen.
 
Ik heb plots een extreme hongerbui maar bijt wat op mijn tanden (ben rustigaan naar een cut aan het gaan).

Heb wat harde trekjes genomen van mijn ecig (Red Astair liquid met 4mg nicotine op 190 Watts).

Merk geen enkel verschil qua hongergevoel.

Volgens mij is het hongerstillend effect nogal beperkt en ligt het meer aan de gewoonte van iets te inhaleren in plaats van te snacken (wat volgens mij nog steeds interessant is).
 
Afgelopen weekend maar eens een Puff-store binnengelopen en naar buiten gegaan met een DL-tankje en een andere smaak liquid.
Heb nu dus meerdere accu's en meerdere tankjes.

Maar om nu te zeggen dat ik veel wijzer geworden ben.... ???

Al die termen en DIY's zijn niks voor mij... ik blijf gewoon zoeken naar de juiste liquid en ondertussen veel teveel geld eraan uitgeven :p

Las ik nou net dat Kastel aan het vapen was op 190watt??
De shop adviseert mij tussen de 3,5 en 4V te blijven (± 30watt).
 
Las ik nou net dat Kastel aan het vapen was op 190watt??
De shop adviseert mij tussen de 3,5 en 4V te blijven (± 30watt).

Ik Vape af en toe op 190, nu vape ik op 130 en zal waarschijnlijk wat dalen.

Merk dat ik steeds minder vape en helemaal geen cig zin in een cigaret.

Heb enkel nog 3 concentraten liggen dus kost het mij niet veel geld en ben zeker en vast gerust voor een paar maanden.

Ik mis wel een beetje de variatie en zou liever een 10-tallen verschillende smaken hebben maar dit zou me te duur uitkomen, bedoeling is ook wat geld te besparen tov cigaretten en heb al genoeg geinvesteerd.

Ps: vapen op zo'n zware aantal watts is een kwestie van gewoonte want anderen die dit niet gewoon zijn (vooral cig rokers) hoesten als een freak, zal alvast niet gezond zijn maargoed heb het uitgetest en ben van plan dit te dalen.
 
Laatst bewerkt:
Grootste voordeel die ik heb gemerkt bij het vapen is dat ik niet meer stink naar de rook. Mijn vrouw is hier voornamelijk heel blij mee.

Mix zelf mijn smaakjes en gebruik ca. 1mg nic in de mix. Nog even en ik kan naar nul.

Ik ben van mening(onderbouwd met de kennis die er nu van is) dat vapen gezonder is dan roken. Met name omdat je de vloeistof niet verbrand maar dampt. Hierdoor adem je geen rook in.
 
Back
Naar boven