XXL Nutrition

Elektronisch roken en hongergevoel

Bezoekers in dit topic

Dat zeg ik niet...



Zou dat niet door de nicotine kunnen komen ?

Jup nicotine werkt stimulerend maar daarnaast heeft het ook een mentaal aspect als je o.a. gestopt bent met roken.
 
Sanca Saxon

je hebt ongetwijfeld gelijk dat het niet zo gezond is als beweert door de reclames ,

ik heb 20 jaar gerookt maar nu toch al weer 2 jaar nicotinevrij door die verdamper ,

ik merkte na een week met die elektronische sigaret :




meer lucht

geen gele plekken op je vingers meer


gewichtstoename en meer eten na een paar weken

wel meer keelpijn en schorre stem


de kracht zit in het geleidelijk afbouwen van het nicotinegehalte

voor dat je het weet zit je op 0mg


nadelen:

altijd zorgen voor volle accu's

sigaret kwijt = 45,00 foetsie :treuren:
 
Laatst bewerkt:
Er zijn online alweer verschillende onderzoeken te vinden omtrent het dampen. Er zijn twee onderzoeken die de conclusie hadden dat het slecht zou zijn. Grappig dat die door de tabaksindustrie gesponsord zijn, go figure.
Het dampen van nicotine is volgens onderzoek net zo schadelijk als de inname van cafeïne.

De zere keel en schorre stem zijn tekenen van gewenning aan de pg en vg. Meer water drinken helpt.

Helemaal niet roken of dampen is en blijft altijd de beste keuze.
Wil je stoppen met roken zonder dat de kilo's eraan vliegen dan kan ik je het dampen adviseren.
 
Dat "onthouden van dit topic" is ook niet echt gelukt hè? Of bedoelde je het letterlijk?

TS stelt een interessante vraag over de relatie elektrisch roken en honger/eten (wat mijn inziens behoorlijk interessant is) en vervolgens moet ik 20 reacties doorploeteren van mensen die komen vertellen dat vapen minstens zo slecht is. Open dan lekker je eigen topic...

Mijn ervaring: half jaartje gestopt met roken (doordeweeks) en ik merk voornamelijk een enorm toegenomen smaak, het feit dat ik iedere morgen met een rommelende maag wakker word en wat meer tussendoor vreten waar je normaal een sigaret opsteek. Bovendien kun je elektrisch roken ook prima combineren met eten waar dat bij analoog een stuk lastiger is. Zak chips en af en toe een hijs. Ideaal!
 
Dat "onthouden van dit topic" is ook niet echt gelukt hè? Of bedoelde je het letterlijk?

TS stelt een interessante vraag over de relatie elektrisch roken en honger/eten (wat mijn inziens behoorlijk interessant is) en vervolgens moet ik 20 reacties doorploeteren van mensen die komen vertellen dat vapen minstens zo slecht is. Open dan lekker je eigen topic...
Strong second post :whiteknight::whiteknight:
 
Dat worden er vast geen 100 op deze manier :roflol:
 
Dat "onthouden van dit topic" is ook niet echt gelukt hè? Of bedoelde je het letterlijk?

TS stelt een interessante vraag over de relatie elektrisch roken en honger/eten (wat mijn inziens behoorlijk interessant is) en vervolgens moet ik 20 reacties doorploeteren van mensen die komen vertellen dat vapen minstens zo slecht is. Open dan lekker je eigen topic...

Mijn ervaring: half jaartje gestopt met roken (doordeweeks) en ik merk voornamelijk een enorm toegenomen smaak, het feit dat ik iedere morgen met een rommelende maag wakker word en wat meer tussendoor vreten waar je normaal een sigaret opsteek. Bovendien kun je elektrisch roken ook prima combineren met eten waar dat bij analoog een stuk lastiger is. Zak chips en af en toe een hijs. Ideaal!

Van wie moet jij dit?
 
Sanca Saxon moet zich van dit topic onthouden dus neem ik over: zo kan ie wel weer jongens :ot:
 
Dat "onthouden van dit topic" is ook niet echt gelukt hè? Of bedoelde je het letterlijk?

TS stelt een interessante vraag over de relatie elektrisch roken en honger/eten (wat mijn inziens behoorlijk interessant is) en vervolgens moet ik 20 reacties doorploeteren van mensen die komen vertellen dat vapen minstens zo slecht is. Open dan lekker je eigen topic...

Mijn ervaring: half jaartje gestopt met roken (doordeweeks) en ik merk voornamelijk een enorm toegenomen smaak, het feit dat ik iedere morgen met een rommelende maag wakker word en wat meer tussendoor vreten waar je normaal een sigaret opsteek. Bovendien kun je elektrisch roken ook prima combineren met eten waar dat bij analoog een stuk lastiger is. Zak chips en af en toe een hijs. Ideaal!
Voel jij je nog wel lekker voor de rest ?
 
TS stelt een interessante vraag over de relatie elektrisch roken en honger/eten (wat mijn inziens behoorlijk interessant is) en vervolgens moet ik 20 reacties doorploeteren van mensen die komen vertellen dat vapen minstens zo slecht is. Open dan lekker je eigen topic...

Als TS moet ik je wel gelijk geven aangezien ikzelf ook wel een beetje gefrustreerd bent als er niet duidelijk op mijn vraag word geantwoord.

(Je had het wel een beetje anders mogen formuleren aangezien je hier pas nieuw bent ;), verder goede post).
 
Wat ikzelf merk, geen echte hongerstillend effect, misschien een beetje MAAR als je wat nerveus bent wel een goede manier om van snacks af te blijven of cola of andere troep.

Hoe sterker de smaak, hoe groter het hongerstillend effect lijkt me.
 
Om deze topic wat netjes te houden en hier voortaan enkel over het hongerstillend effect van de e-cig te praten heb ik een andere geopend over het gezondheidsaspect.

Elektronisch roken en gezondheid
 
Laatst bewerkt:
Ik ben sinds kort ook overstag en gebruik nu tussendoor een vapor die mijn vriendin nog in een kast had liggen (bedoeling is te minderen met sigaretten en uiteindelijk hopelijk met beiden te kappen), ik merk geen hongerstillend effect bij de damper zoals bij sigaretten. Ik heb olie met 6mg nicotine en ik merk ook niet dat het de 'lust' naar een sigaret stilt.
 
Ik ben sinds kort ook overstag en gebruik nu tussendoor een vapor die mijn vriendin nog in een kast had liggen (bedoeling is te minderen met sigaretten en uiteindelijk hopelijk met beiden te kappen), ik merk geen hongerstillend effect bij de damper zoals bij sigaretten. Ik heb olie met 6mg nicotine en ik merk ook niet dat het de 'lust' naar een sigaret stilt.

Misschien eens een echt tabak smaakje kopen? Ik heb er zelf geen persoonlijke ervaring mee maar misschien dat het helpt.
 
Ik ben sinds kort ook overstag en gebruik nu tussendoor een vapor die mijn vriendin nog in een kast had liggen (bedoeling is te minderen met sigaretten en uiteindelijk hopelijk met beiden te kappen), ik merk geen hongerstillend effect bij de damper zoals bij sigaretten. Ik heb olie met 6mg nicotine en ik merk ook niet dat het de 'lust' naar een sigaret stilt.

Was het wel de vapor die je uit haar kastje hebt gehaald? :devil:

Maar wellicht moet je liquid gebruiken met iets meer nicotine. Gegarandeerd dat dit de honger naar een sigaret stilt.
 
Ik ben sinds kort ook overstag en gebruik nu tussendoor een vapor die mijn vriendin nog in een kast had liggen (bedoeling is te minderen met sigaretten en uiteindelijk hopelijk met beiden te kappen), ik merk geen hongerstillend effect bij de damper zoals bij sigaretten. Ik heb olie met 6mg nicotine en ik merk ook niet dat het de 'lust' naar een sigaret stilt.


beginnen met 18mg nicotine ,6mg is bijna de eindfase naar 0mg ;)
 
Back
Naar boven