AndroidHealthClinic

Elon Musk

Een nogal raar idee om iemands ouders erbij te halen.

Je zou, als je dat pad zou willen bewandelen kunnen opmerken dat voor beide landen geldt dat een selectief migratiebeleid enorm heeft bijgedragen aan de welvaart en dat dit een waarschuwing voor Duitsland is zich wat ze hebben niet te laten afpakken.

:D
Alleen de “oorspronkelijke” bewoners hadden weinig tot niets te zeggen over het migratiebeleid. De migrant bepaalde het, waarom moet daar nu dan van afgeweken worden?

Alleen de “oorspronkelijke” bewoners hadden weinig tot niets te zeggen over het migratiebeleid. De migrant bepaalde het, waarom moet daar nu dan van afgeweken worden?
De huidige "asiel"-migratie heeft alleen maar nadelen. De huidige manier van arbeidsmigratie is ook niet vraaggestuurd.

Angela, die tegenwoordig op de Canarische eilanden schijnt te wonen, Merkel heeft een aantal zeer grote fouten gemaakt.

De huidige "asiel"-migratie heeft alleen maar nadelen.
Niet voor de migranten. :trollface:

Ik ben trouwens hypocriet genoeg om te zeggen dat ik het grotendeels eens ben met boodschap. Alleen hoe en door wie die aan de Duitse bevolking wordt overgebracht vind ik wat vreemd.

Dat is niet helemaal waar.

Immigranten en hun nakomelingen komen veel slechter tot bloei in samenlevingen die wat betreft cultuur verder van de orginele samenleving af staan.

Daarom vind ik dat Nederland eenzelfde budget als we nu gebruiken grotendeels zou moeten gebruiken om opvang in de regio te financieren. Dat is dat niet alleen voor steun aan de, al dan niet zogenaamde, vluchtelingen, maar ook aan de regio, land of gebied waar ze worden opgevangen.

Alleen voor onze regio, waaronder ook Oekraïne, en speciale gevallen (een discussie op zich) zou opvang (liefst tijdelijk) in Nederland een optie moeten zijn.

Immigranten en hun nakomelingen komen veel slechter tot bloei in samenlevingen die wat betreft cultuur verder van de orginele samenleving af staan.
Als veel immigranten die mening zouden delen, zouden ze dat dan niet aan de achterblijvers doorgeven, hun familie niet overlaten komen en het liefst weer terug gaan?

Als veel immigranten die mening zouden delen, zouden ze dat dan niet aan de achterblijvers doorgeven, hun familie niet overlaten komen en het liefst weer terug gaan?

Jij denkt blijkbaar werkelijk, dat de gemiddelde immigrant hierover nadenkt en/of zich überhaupt van dit soort causale factoren bewust is?

Ongetwijfeld is het leven in de bijstand in Amsterdam leuker dan onder een bombardement in Aleppo. (b..a,.b..a, vond ik zelf leuk gevonden.)

Cijfers over generationele werkloosheid laten een ander beeld zien. En dan heb ik het nog niet eens over het kostenplaatje zoals Jan van Beekndst uitrekent of allerlei multikul uitdagingen.

Jij denkt blijkbaar werkelijk, dat de gemiddelde immigrant hierover nadenkt en/of zich überhaupt van dit soort causale factoren bewust is?
@Steks speelt, net als ik, een beetje Advocaat van de Duivel.

Dat is beter voor de discussie en vermakelijker voor de "neutrale kijker".

Als je toekomst in het land van herkomst werken in een Zuid-Afrikaanse smaragd mijn was geweest dan is alles in west Europa toch een vooruitgang?

Als je toekomst in het land van herkomst werken in een Zuid-Afrikaanse smaragd mijn was geweest dan is alles in west Europa toch een vooruitgang?
Ik denk dat mentor @Mentat er goed aan zou doen om nog even aan je uit te leggen wat hij exact bedoeld met:

"veel slechter tot bloei komen in samenlevingen die wat betreft cultuur verder van de originele samenleving af staan"

Ik denk dat mentor @Mentat er goed aan zou doen om nog even aan je uit te leggen wat hij exact bedoeld met:

"veel slechter tot bloei komen in samenlevingen die wat betreft cultuur verder van de originele samenleving af staan"
Vanuit de individu beredeneerd heeft @Steks best een punt, maar als je wat breder kijkt dan dat is beter te investeren in de arbeidsomstandigheden op het Afrikaanse continent.

Vanuit de individu beredeneerd heeft @Steks best een punt, maar als je wat breder kijkt dan dat is beter te investeren in de arbeidsomstandigheden op het Afrikaanse continent.

Per individu primair gezien heeft @Steks zeker een punt.

Maar "tot bloei komen" bezien binnen een breder en langduriger perspectief, behelst op den duur veel meer dan alleen de onderkant van Maslow's piramide.
In dat opzicht zie je dat migranten-generaties het door de bank genomen een stuk minder goed doen.
De dieper gaande sociaal-economische/culturele problemen komen pas veel later aan het licht.

En dat is iets waar ze -volkomen begrijpelijk- niet over nadenken of zich bewust van zijn, al helemaal niet op het moment dat ze uit die smaragdmijn proberen weg te komen.

Per individu primair gezien heeft @Steks zeker een punt.

Maar "tot bloei komen" bezien binnen een breder en langduriger perspectief, behelst op den duur veel meer dan alleen de onderkant van Maslow's piramide.
In dat opzicht zie je dat migranten-generaties het door de bank genomen een stuk minder goed doen.
De dieper gaande sociaal-economische/culturele problemen komen pas veel later aan het licht.

En dat is iets waar ze -volkomen begrijpelijk- niet over nadenken of zich bewust van zijn, al helemaal niet op het moment dat ze uit die smaragdmijn proberen weg te komen.
In Beieren lijkt men op zoek naar een balans.

Eerste Hulp Bij Onwelgevallige manieren van zwaaien.

Terug
Naar boven