MuscleMeat

Energiebehoefte vraag

Botjebuilder91

Dutch Bodybuilder
Waardering
31
Lengte
1m68
Massa
77kg
Beste BBers,

Even een vraag,

Mijn energiebehoefte is maar 1200 ofso volgens de berekening van BIG T,

En ik eet nu ongeveer 3500 weg,

Volgens mij word ik zo echt bol,

dus op 1800 gaan zitten?

Maar dit klinkt weer zo weinig.

Train minimaal 4x

Thanks

je energie behoefte berekening klopt niet... of is niet volledig (activiteiten factor?)

• Topic Starter Topic Starter
je energie behoefte berekening klopt niet... of is niet volledig (activiteiten factor?)

Klopt wel man ;)

Dat is de energiebehoefte als ik niet aan krachttraining zou doen en niks zou uitvoeren. ( Dus de standaard energiebehoefte ) Ik weeg niks en ben maar 1,67 ofso. Dus 3500 is beetje overkill denk ik?

1200? Op zijn minst het dubbele

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 11:40 ----------

in je onderhoud moet je ook je activiteit verwerken, die 3500 is wel wat aan de hoge kant idd maar wat is je onderhoud?

Ik eet op mijn cut dagen ook 1200-1400 calo en ik verlies geen gram spier. Mensen zijn heel erg bang voor spierverlies maar zolang je lichaam genoeg heeft kwa ekv en je jou spieren belast zul je dat echt niet gaan verliezen in 1-2 dagen

:)

Laatst bewerkt:
1200? Op zijn minst het dubbele

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 11:40 ----------

in je onderhoud moet je ook je activiteit verwerken, die 3500 is wel wat aan de hoge kant idd maar wat is je onderhoud?

Het is erg weinig maar op zich kan het. Ik kom met 1.67 m en 50 kg op 1400 kcal BMR. Maar dat is je BMR. Daar moet je ALTIJD nog activiteit bij optellen. Ook op dagen dat je niets doet. Je zult waarschijnlijk op 1800 kcal uitkomen als je weinig doet en vet wilt verbranden. Maar aangezien je waarschijnlijk wilt bulken zal het sowieso >2000 zijn.

Laatst bewerkt:

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de reacties. Denk dat ik maar wat rustiger aan moet doen met zoveel eten en rond de 2200 ga zitten. scheelt iedergeval 1300 kcal.

Nogmaals thanks!

Ik weeg 98 en bulk op 3500 , cut op 2600 dus lijkt me 3500 voor jou wel wat veel ja :)

Het is erg weinig maar op zich kan het. Ik kom met 1.67 m en 50 kg op 1400 kcal BMR. Maar dat is je BMR. Daar moet je ALTIJD nog activiteit bij optellen. Ook op dagen dat je niets doet. Je zult waarschijnlijk op 1800 kcal uitkomen als je weinig doet en vet wilt verbranden. Maar aangezien je waarschijnlijk wilt bulken zal het sowieso >2000 zijn.

Lijkt me logisch toch, wie ligt er nu dag in dag uit stil op de bank?
offtopic: weeg je echt maar 50 kg en lid sinds 2006? onder welke rots heb jij gelegen?

ik kan mij daar eigenlijk niets bij voorstellen... ben je dan niet in levensgevaar?

Terug
Naar boven