MuscleMeat

Ervaring rubberen tegels (rubberdeal.com)

Bezoekers in dit topic

totalscream

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
589
Waardering
26
Hey!

Ik ben momenteel opzoek naar een mooie aanbieding voor rubberen tegels. Ik dacht aan 5m2 omdat ik denk dat ik hiermee ga toekomen maar ben dit nog niet zeker.

Had offerte gevraagd bij rubberdeal.com en dit blijkt 113,- EUR te zijn voor 5m2 50x50x2,5cm.

Dit lijkt me vrij goedkoop, niet?

Grtn
 
Dat is cheap, je kunt eens vergelijken met prijzen van sanimat.be
 
Dat is inderdaad erg goedkoop. De prijzen van onze rubbertegels liggen meer in lijn met de Belgische website hierboven.

Let bij zulke lage prijzen overigens wel altijd goed op alle eigenschappen. Als de tegels geen verbingspennen hebben zul je ze moeten verlijmen (zelfs met pennen blijven die bij fitness toepassingen namelijk niet altijd strak aangesloten tegen elkaar liggen). Als ze een lagere dichtheid hebben zijn ze niet ideaal als afwerpplatform of om op te trainen (je zult dan bijvoorbeeld sneller wegzakken met je hakken tijdens het squatten). Als de tegels uit China komen is er een grotere kans dat het rubber stinkt, onze tegels komen bijvoorbeeld uit een Europese fabriek en kunnen probleemloos binnenshuis gebruikt worden.

Vraag dat dus in ieder geval even na alvorens zomaar de goedkoopste tegels te kiezen! Mocht dat verder in orde zijn dan is het een hele goede deal.
 
Met pen kosten ze 144-, EUR voor 5m2

50x50x3cm


Foto van de tegels:

42be2188187d7e1b26df72578c1d10fb.jpg


+ ik moet maar 15min rijden om ze af te halen.
 
Dan kun je gelijk even snuffelen dus.

Zou ook eens proeven om zeker te zijn ;)

Ik zou er toch de pennen bij nemen anders kunnen ze makkelijk verschuiven.

Hoe ga je ze plaatsen?Ik zou ook met halve tegels werken dan kun je zo plaatsen dat ze beter blijven liggen,zoals de bakstenen in een muur. ipv dezelfde maten gewoon onder elkaar en naast elkaar.
 
Ja maar of ik daar nou ga naar kijken of niet.. Ik ken er niks van dus kan ook niet zeggen of dat de kwaliteit degelijk is. + elk rubber stinkt zonder verluchting..
 
Ik zou er toch de pennen bij nemen anders kunnen ze makkelijk verschuiven.

Hoe ga je ze plaatsen?Ik zou ook met halve tegels werken dan kun je zo plaatsen dat ze beter blijven liggen,zoals de bakstenen in een muur. ipv dezelfde maten gewoon onder elkaar en naast elkaar.

Als je zelf gaat zien kan je zien of je er niet in wegzakt als de rubber te zacht zou zijn.
 
Zoude bedoeling zijn om ze tussen een halfrack te plaatsen, waar dan mijn bankje komt op te staan en daar voor dan een deadlift platvorm.
 
Zoude bedoeling zijn om ze tussen een halfrack te plaatsen, waar dan mijn bankje komt op te staan en daar voor dan een deadlift platvorm.

Dan zou ik met pennen en halve tegels icm hele tegels werken,zo blijven ze veel beter liggen.
 
Iemand ervaring ermee, zijn de tegels stevig (wegzakken)?
 
Dan zou ik met pennen en halve tegels icm hele tegels werken,zo blijven ze veel beter liggen.
je bedoeld een mozaiekje maken als het ware?

Halve steen - steen - steen - halve steen
steen - steen - steen
Halve steen - steen - steen - halve steen

als het ware?
 
Iemand ervaring ermee, zijn de tegels stevig (wegzakken)?
Tegels met noppen aan de onderzijde kunnen altijd een beetje indrukken. Volledig massieve tegels (dus zonder noppen) zijn steviger.

Daarnaast is de dichtheid ook van belang voor de hardheid van de tegels. Hoe hoger de dichtheid, hoe steviger de tegels.

Hieronder een overzicht van enkele massieve tegels uit ons assortiment (de dichtheid staat tussen haakjes erachter):

- Rubbertegel 50 x 50 x 2 cm (917 kg/m³ - geperst rubbergranulaat)
- Rubbertegel 100 x 100 x 2 cm (875 kg/m³- geperst rubbergranulaat)
- Rubbertegel 100 x 100 x 3 cm (875 kg/m³- geperst rubbergranulaat)
- Puzzelmat 96 x 96 x 0,8 cm (1050 kg/m³- geperst rubbergranulaat)
- Puzzelmat 100 x 100 x 1,7 cm (1500 kg/m³ - gegoten rubber)
- Puzzelmat 100 x 100 x 2 cm (1500 kg/m³ - gegoten rubber)

je bedoeld een mozaiekje maken als het ware?

Halfsteensverband zorgt er inderdaad voor dat tegels met een eenvoudige pen-gat verbinding beter blijven liggen en niet kunnen verschuiven.

Wij hebben onze rubbertegels inmiddels verbeterd met een hogere dichtheid en de pen-gat verbinding vervangen voor speciale X-verbinders. Deze X-verbinders zorgen ervoor dat de tegels ook zonder verlijmen of halfsteensverband niet zullen verschuiven en goed blijven liggen. De X-verbinders zijn het afgelopen jaar uitvoerig getest in een aantal gyms en werken perfect :cool:

Eventueel kun je de tegels ook verlijmen met rubberlijm of plakken met dubbelzijdige tape om te voorkomen dat deze verschuiven.

fsm-30-detail07.jpg
fsm-30-detail08_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat is de levertijd van deze tegels?

Rubbertegel 100 x 100 x 2 cm (875 kg/m³- geperst rubbergranulaat)
Rubbertegel 100 x 100 x 3 cm (875 kg/m³- geperst rubbergranulaat)
Dat ligt aan de kleur en hoeveelheid, zwart en grijs is bijvoorbeeld meestal wel direct uit voorraad leverbaar. Anders komen de tegels vanuit de fabriek en duurt het meestal circa twee weken.

Als je je exacte bestelling al weet kun je contact opnemen met onze klantenservice voor de levertijd.
 
Zijn de rubbertegel platforms bij jullie ook met die X-verbinding of met pen-gat verbinding?

En is het bij die x-verbinding mogelijk de tegels een halve pitch te verschuiven? Zou handig zijn om tussen het rack een breedte te hebben van 1m en er buiten 2m50 te kunnen leggen.
 
je bedoeld een mozaiekje maken als het ware?

Halve steen - steen - steen - halve steen
steen - steen - steen
Halve steen - steen - steen - halve steen

als het ware?

Gelijk bakstenen in een huis.

halve tegel ,tegel,halve tegel,tegel. en de rij eronder andersom dan.
 
Kan zijn. Bij mij liggen ze zo en ze liggen goed.
Dan heb je toch nog om de anderhalve rij overlappende voegen.
tegel, halve tegel, tegel, halve tegel
halve tegel, tegel, halve tegel, tegel
De voeg op in het midden ligt gelijk voor beide rijen.
tegel, tegel, tegel
halve tegel, tegel, tegel, halve tegel
Geen enkele voeg is gelijklopend in 1 richting. Elke keer een halve tegel verschil.
 
Back
Naar boven