AndroidHealthClinic

Ervaringen Meniscus operatie?

Predatorz

Competitive Bodybuilder
Waardering
57
Iemand die wel is een Meniscus operatie is ondergaan?

Zoja > hoe was het herstel hier van? Zeker in de zin van het trainen (Squatten etc)

De meeste negatieve verhalen die ik hoor komen van mensen die niet sporten, dus erg nieuwsgierig naar de Iron-Junkies.

(Ik heb een scheur in mijn linker buitenste Meniscus)

Let me know!

Twee mogelijkeden:

- ze kunnen gescheurd stukje van je meniscus afknippen. Kleine operatie, arthroscopisch. Mag je direct op steunen, direct naar de fysio, na een week of 2 kan je weer gaan werken. Zeker 4 weken niet hurken en op de knieën zitten. Na 6-tal weken looptraining terug opstarten. Competitiehervatting tussen 2 en 3 maanden na operatie. Nadeel: ze nemen stukje weg dus je hebt stukje schokdemping minder in je knie.

- ze kunnen gescheurd stukje terug aannaaien. Enkel buitenste deel van meniscus is doorbloed dus heeft kans om te herstellen. Komt in de praktijk zelden voor. Groot voordeel: je behoudt de volledige meniscus dus betere schokdemping en minder problemen op lange termijn. Mag je 4 weken niet op steunen dus revalidatie duurt iets langer.

Squat sowieso niet in de eerste 6 weken. Hoe dieper je door de knieën gaat, hoe meer druk op de achterhoorn van je meniscus. Ga je zelf een beetje moeten aanvoelen.

• Topic Starter Topic Starter
zeer nuttige post, thnx voor de info.

ben benieuwd of er nog verhalen komen met persoonlijke ervaringen.

Ik heb zware meniscus operatie gehad waarbij ze een shaving hebben uitgevoerd, verwijdering beschadigde deel. Ik ben na 6 weken terug beginnen legpressn en 4 weken later had ik mn kracht weer volledig terug, squaten, doe ik ni omdat ik te vlug last krijg van mn onderrug. Hardlopen kon ik maar volledig pijnvrij na 18 maanden, ervoor kreeg ik tijdens het lopen pijn van binnen in mn knie en stopte dan maar..

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven