XXL Nutrition

Eten in avond

re4gge

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
77kg
Vetpercentage
12%
Beste dbbers, even een vraagje.

Ik zou graag post-workout nog een rijst maaltijd eten, met wat tonijn. Nu vraag ik me alleen af of mijn avond niet een beetje vol wordt qua eten? Het wordt dan ongeveer dit:

avondeten rond 17:00/18:00:
150g zilvervlies rijst, 100g kipfilet, groente, etc

dan wat pre workout rond 19:30 (whey, etc)

postworkout rond 21:30-22:00:
125g zilvervlies rijst, 40g tonijn

En dan voor het slapengaan nog wat kwark. Zijn toch aardig wat kcal die ik dan 's avonds nog binnen krijg, is dat erg?

Mijn inziens word het voedingsgebeuren echt helemaal overtrokken.

Eet en drink gewoon gezond en een groot aantal keren per dag, al naar gelang wat je wil bereiken.En of dat nu voor of na het slapen, of voor of na de training gedaan wordt, het maakt miniscul verschil cq maakt geen ruk uit zolang je niet mee doet aan de Mr.Universe verkiezing.Get real.

Eet en drink gezond en veel, zie alle recepten en wat je nodig hebt en wat je moet laten staan.
Slaap veel en goed.
Train kort maar intensief.
Niet roken !

Niks meer en niks minder.

Laatst bewerkt:
Het aantal calorieen kijkt mij persoonlijk geen probleem.. Sowieso worden deze na het trainen makkelijker naar je spieren gebracht dan voor de training ofzo.
Ron1 heeft ook wel een punt, maarja bodybuilders gaan altijd extreem he :)

eet en drink gewoon gezond en een groot aantal keren per dag, al naar gelang wat je wil bereiken.en of dat nu voor of na het slapen, of voor of na de training gedaan wordt, het maakt miniscul verschil cq maakt geen ruk uit zolang je niet mee doet aan de mr.universe verkiezing.get real.

Eet en drink gezond en veel, zie alle recepten en wat je nodig hebt en wat je moet laten staan.
Slaap veel en goed.
Niet roken !

+1

Mijn inziens word het voedingsgebeuren echt helemaal overtrokken.

Eet en drink gewoon gezond en een groot aantal keren per dag, al naar gelang wat je wil bereiken.En of dat nu voor of na het slapen, of voor of na de training gedaan wordt, het maakt miniscul verschil cq maakt geen ruk uit zolang je niet mee doet aan de Mr.Universe verkiezing.Get real.

Slaap veel en goed.
Niet roken !

Oei... nu zal ik nooit groot en sterk worden

Beste dbbers, even een vraagje.

Ik zou graag post-workout nog een rijst maaltijd eten, met wat tonijn. Nu vraag ik me alleen af of mijn avond niet een beetje vol wordt qua eten? Het wordt dan ongeveer dit:

avondeten rond 17:00/18:00:
150g zilvervlies rijst, 100g kipfilet, groente, etc

dan wat pre workout rond 19:30 (whey, etc)

postworkout rond 21:30-22:00:
125g zilvervlies rijst, 40g tonijn

En dan voor het slapengaan nog wat kwark. Zijn toch aardig wat kcal die ik dan 's avonds nog binnen krijg, is dat erg?

125gr rijst = 200kcals
40gr tonijn = 40kcals
250gr magere kwark = 125kcals
Totaal: 365kcals

Ik zie het probleem eigenlijk niet. En dat je voor je training nog goed gegeten hebt, lijkt mij niet meer dan logisch.

Gewoon kijken naar je totaal verbruik en totale inname. Dat laatste dan wat aanpassen in functie van bulken of cutten.:)

Laatst bewerkt:
Sterker nog, guys, ik vreet gewoon 1 keer per week mijn slechte vetten bij burger king, ik junk 1 keer per week, maar goed, ik ben lang en meer atletisch, dus niet de breedte in zeg maar, kan me voorstellen dat als je paar koppen kleiner ben de aanleg groter is, het is feitelijk voor iedereen verschillend.

Qua drinken zweer ik bij melk, halfvol, drink 3 liter per dag, bij testen in bloed hebben
ze nog nooit zo hoog calciumwaarde gezien zei huisarts.

Het is gewoon goed, je hoeft nog geen eens magere melk te nemen,luister,sommige zwaardere vetten zeg maar heb je lichaam OOK nodig voor een weerstand straks weer in een winter.....

---------- Toegevoegd om 11:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:05 ----------

waar je echt dood aan gaat zijn croissants en saucijzenbroodjes, kaassouflees en kroketten, dat is geen junken meer,dat is in feite zelfmoord haha

---------- Toegevoegd om 11:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:06 ----------

Oei... nu zal ik nooit groot en sterk worden

Decapitator, iedereen moet het zelf weten,maar ik ben familie kwijtgeraakt aan het roken,mijn broer, de gaten zaten lettelrijk in zijn longen.

Verdiep je er echt eens goed in wat het met je lichaam doet...........

2zxmg4i.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Sterker nog, guys, ik vreet gewoon 1 keer per week mijn slechte vetten bij burger king, ik junk 1 keer per week, maar goed, ik ben lang en meer atletisch, dus niet de breedte in zeg maar, kan me voorstellen dat als je paar koppen kleiner ben de aanleg groter is, het is feitelijk voor iedereen verschillend.

Qua drinken zweer ik bij melk, halfvol, drink 3 liter per dag, bij testen in bloed hebben
ze nog nooit zo hoog calciumwaarde gezien zei huisarts.

Het is gewoon goed, je hoeft nog geen eens magere melk te nemen,luister,sommige zwaardere vetten zeg maar heb je lichaam OOK nodig voor een weerstand straks weer in een winter.....

---------- Toegevoegd om 11:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:05 ----------

waar je echt dood aan gaat zijn croissants en saucijzenbroodjes, kaassouflees en kroketten, dat is geen junken meer,dat is in feite zelfmoord haha
Ach ik dnek gewoon dat de meeste mensen vergeten dat elk lichaam anders reageerd, er is niet een regel die altijd werkt of een boekje van hoe je het zou moeten doen.. ik reageer bijvoorbeeld enorm slecht op melk..

wat ik wil zeggen is: TS doe het gewoon lekker, als het goed voelt en je blijft vooruit gaan dan hou je het er lekker in, val je minder snel in slaap (teveel energie) of merk je er geen drol van moet je wat anders proberen..

Decapitator, iedereen moet het zelf weten,maar ik ben familie kwijtgeraakt aan het roken,mijn broer, de gaten zaten lettelrijk in zijn longen.

Verdiep je er echt eens goed in wat het met je lichaam doet...........

2zxmg4i.jpg

ik weet het, het is niet dat ik al 'zoo' lang rook
maar ik heb lichte ADHD en dan nog een heel zenuwachtig .
ik probeer te stoppen , maar ik vind het nogal moeilijk mss maar eens dat potje van men nonkel lenen als je er aan ruikt sigaretten echt vies smaken...

Ik vreet me savonds helemaal suf aan pinda's, chips, kwark etc. en ben niet vetter geworden. Je maag is een buffervat, als je slaapt gaat je vertering op een lager pitje.

Zeker wanneer het gezonde producten zijn als waar TS het over heeft zou ik me nergens zorgen om maken.

Het gaat uiteraard ook om het plaatje als geheel over de dag, niet alleen de avond. :) Maar kan prima zo te zien TS..

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties iedereen! En de rest van de dag is ook goed in orde, het is allemaal netjes verdeeld. Alleen nog even opmerking voor Harry Krisna, 125g rijst is natuurlijk stuk meer dan 200kcals lijkt me. Maar dat is een detail verder. Wat mij betreft is de vraag beantwoord ;)

Terug
Naar boven