AndroidHealthClinic

Eten op het werk

Ik kan je ook uitleggen waarom:

Er zijn er nogal veel die zichzelf al snel coach noemen uit ervaring gebleken.
Ik zelf heb meerder orthomoleculaire studies gevolgd en dat was ook mijn werkgebied, dus laat mij niet snel wat wijs maken.
Heb uiteraard wel vaker een voedingsschema laten maken maar was vaak te simpel voor worden.
Als je bv de schema's van Diar bekijkt dan zie je gewoon dat deze gast er veel verstand van heeft.
Niet voor iedereen werkt het zelfde.
Dus ben een beetje sceptische wat dat betreft.
Ik kan het zelf ook hoor maar wil graag een stok achter de deur.

Uiteraard waardeer ik een ieder die meedenkt met mijn topic vraag er zijn altijd dingen waar een ander niet aan denkt vandaar dit topic.
zeker waar.
wees dan in ieder geval duidelijk wat je wil en verwacht.
Je bent voor mij niet duidelijk genoeg.

Ik schrijf voedingen voor met variatie in eiwit, khd en vet bronnen.
En dan nog steeds zijn er mensen die dan zeggen ja dit is eentonig, dan ben je mij kwijt hoor.
Ik noem een voorbeeld. (wetend dat ik in basis 4 of hooguit 5 maaltijden voorschrijf tenzij je boven de 4500kcal uitkomt)
Diner
KHD bron; 200gram gekookte basmati of 350 gram gekookte aardappelen of 300 gram gekookte zoete aardappelen of 160 gram pasta of 1 grote wrap van 62gram
Eiwit bron; 150 gram bereide kip of 200 gram bereide rundvlees minder dan 5gr vet op de 100 of 175 gram vis waarbij vette vis (zalm, makreel, forel) 1x per week is toegestaan of 5-7 eieren (ligt aan de grote), kwark, yoghurt (bv voor toetje)
Vet bron; avocado, kaas product, olijf olie, toegevoegde vet van tonijn, pure chocolade (lekker in de kwark en yoghurt).

Dit is dan eentonig :roflol: nou schiet mij dan maar lek. Dit kreeg ik vroeger nooit hahaha
Bij een intake vraag ik naar een opsomming van voeding van een gemiddelde dag. Die zijn pas saai hahaha
De meeste lusten ook alles maar als je schema klaar is komen de mitsen en maren.

Ik kan je ook uitleggen waarom:

Er zijn er nogal veel die zichzelf al snel coach noemen uit ervaring gebleken.
Ik zelf heb meerder orthomoleculaire studies gevolgd en dat was ook mijn werkgebied, dus laat mij niet snel wat wijs maken.
Heb uiteraard wel vaker een voedingsschema laten maken maar was vaak te simpel voor worden.
Als je bv de schema's van Diar bekijkt dan zie je gewoon dat deze gast er veel verstand van heeft.
Niet voor iedereen werkt het zelfde.
Dus ben een beetje sceptische wat dat betreft.
Ik kan het zelf ook hoor maar wil graag een stok achter de deur.

Uiteraard waardeer ik een ieder die meedenkt met mijn topic vraag er zijn altijd dingen waar een ander niet aan denkt vandaar dit topic.
heb je daar een voorbeeld van dan?

• Topic Starter Topic Starter
Gebruik jij geen supplementen dan?
zeker waar.
wees dan in ieder geval duidelijk wat je wil en verwacht.
Je bent voor mij niet duidelijk genoeg.

Ik schrijf voedingen voor met variatie in eiwit, khd en vet bronnen.
En dan nog steeds zijn er mensen die dan zeggen ja dit is eentonig, dan ben je mij kwijt hoor.
Ik noem een voorbeeld. (wetend dat ik in basis 4 of hooguit 5 maaltijden voorschrijf tenzij je boven de 4500kcal uitkomt)
Diner
KHD bron; 200gram gekookte basmati of 350 gram gekookte aardappelen of 300 gram gekookte zoete aardappelen of 160 gram pasta of 1 grote wrap van 62gram
Eiwit bron; 150 gram bereide kip of 200 gram bereide rundvlees minder dan 5gr vet op de 100 of 175 gram vis waarbij vette vis (zalm, makreel, forel) 1x per week is toegestaan of 5-7 eieren (ligt aan de grote), kwark, yoghurt (bv voor toetje)
Vet bron; avocado, kaas product, olijf olie, toegevoegde vet van tonijn, pure chocolade (lekker in de kwark en yoghurt).

Dit is dan eentonig :roflol: nou schiet mij dan maar lek. Dit kreeg ik vroeger nooit hahaha
Bij een intake vraag ik naar een opsomming van voeding van een gemiddelde dag. Die zijn pas saai hahaha
De meeste lusten ook alles maar als je schema klaar is komen de mitsen en maren.
Dat ziet er idd netjes uit en spreekt mij ook zeker aan.
thnx

Orthomoleculaire geneeskunde is alternatieve geneeskunde waar geen wetenschappelijk bewijs voor te vinden is en het is merendeel van de tijd kwakzalverij. Oftewel: je laat jezelf kennelijk wel heel gemakkelijk dingen wijs maken.
Dacht net hetzelfde te zeggen. Plus het feit dat je zelf niet kunt uitvogelen hoe je het best kunt eten, zijn de 'studies' weggegooid geld.
Sure, het beste is vast eten. maar als dat niet lukt ja dan neem je een shake oid. Of je zorgt er gewoon voor dat je wel vast kan eten. Zie eerlijk gezegd het probleem niet.

Ik heb mezelf echt al te vaak in moeten houden om niet in te gaan op jouw berichten, je begint het mij wel echt heel lastig te maken :roflol:
IQ van een bal gehakt

Ik heb mezelf echt al te vaak in moeten houden om niet in te gaan op jouw berichten, je begint het mij wel echt heel lastig te maken :roflol:
IQ van een bal gehakt
Op jouw advies zijn het ballen gehakt geworden op volkorenbrood. 🤡

07:00 op staan
07:30 whey+ havermout + pindakaas + appel
08:30 beginnen met werk
10:00 boterhammen met kaas en hesp of zalm + banaan
12:30 tot 13:00 Bakje kip en rijst met saus naar keuze
15:00 kwark met granola en fruit, eventueel met confituur
17:00 klaar met werk
trainen gelijk na het werk om 17:00 of eerst naar huis eten en dan trainen om ca. 19:00

Ei eiwitten (of volledige) met noten of rijstwafels

23:00 slapen

Klaar

Als je niet makkelijk kunt eten op het werk zou ik voor voeding gaan dat laag in volume is en hoog in calorieën.

07:00 op staan
07:30 whey+ havermout + pindakaas + appel
08:30 beginnen met werk
10:00 boterhammen met kaas en hesp of zalm + banaan
12:30 tot 13:00 Bakje kip en rijst met saus naar keuze
15:00 kwark met granola en fruit, eventueel met confituur
17:00 klaar met werk
trainen gelijk na het werk om 17:00 of eerst naar huis eten en dan trainen om ca. 19:00

Ei eiwitten (of volledige) met noten of rijstwafels

23:00 slapen

Klaar

Als je niet makkelijk kunt eten op het werk zou ik voor voeding gaan dat laag in volume is en hoog in calorieën.
Thnx voor je input

Terug
Naar boven