AndroidHealthClinic

Europeaan nog tegen homohuwelijk en softdrugs

Peiling Peiling Wat vind jij van homohuwelijken en softdrugs?

• Prima, geen problemen mee

Stemmen: 29 69,0%
  • Weg ermee!

Stemmen: 13 31,0%

• Totaal stemmers
    42

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
BRUSSEL - Een meerderheid van de Europeanen is nog altijd tegen het legaliseren van het gebruik van softdrugs als hasj en wiet. Ook het homohuwelijk kan nog maar op weinig enthousiasme rekenen in Europa. Nederlanders zijn op beide onderwerpen de grootste voorstanders.

Dat blijkt maandag uit de Eurobarometer, uitgevoerd in opdracht van de Europese Commissie. Tegelijkertijd blijkt uit de peiling dat de steun voor de Europese grondwet - vorig jaar bij referendum in Nederland afgewezen - het afgelopen halfjaar in Nederland met 6 procentpunt is gegroeid tot 59 procent.

Homohuwelijk

Over heel de EU gezien is 44 procent van de bevolking van mening dat homo's en lesbiennes moeten kunnen trouwen. In Nederland is 82 procent voor.

Adoptie van kinderen door homocoïtusuele stellen moet worden toegestaan, zegt slechts 32 procent van de Europeanen en 69 procent van de Nederlanders. De weerstand is het grootst in Griekenland, Letland en Polen.

Legalisering

Legalisering van het gebruik van cannabis heeft de steun van slechts een op de vier EU-burgers. Vooral Finnen en Zweden zijn erg tegen het vrijgeven van softdrugs.

Nederlanders zijn opnieuw de grootste voorstanders, al halen die ook bij ons met 49 procent nog geen absolute meerderheid.

Bron

Ik begrijp dat softdrugs vrij moeilijk ligt.. overigens ben ik zelf een grote voorstander :rolleyes: Maar ik vind dat een homohuwelijk, inclusief adoptie, moet kunnen. Ik zie niet in waarin een homo verschilt met een hetero qua rechten en vrijheid.

Homohuwelijk zal mij een zorg wezen, alleen softdrugs zouden er van mij (absoluut) niet mogen komen.

Weg ermee, soft drugs hoeft er niet bij, we hebben al genoeg ellende met alcohol en sigarettenverslavingen en alle gevolgen daarvan. Huwelijk boeit me niets , daar doen ze maar mee wat ze willen.

Ik snap dat gezeik over softdrugs niet zo. Terwijl de grootste harddrugs gewoon overal te verkrijgen is.

behouden die rechten, waarom weer vijftig jaar teruggaan in de tijd?
zal wel weer de tendens van toenemend conservatisme zijn.

Waarom een volwassen mens zijn recht ontnemen om in het weekend een jointje te roken? heeft de maatschappij IMO geen lst vanden en is een zuiver persoonlijke aangelegenheid.

Waarom een volwassen mens zijn recht ontnemen om in het weekend een jointje te roken? heeft de maatschappij IMO geen lst vanden en is een zuiver persoonlijke aangelegenheid.

Ja maar dat vind ik ook van de tripmiddelen die ik wel eens neem. Ik ben baas over mijn eigen lichaam en niemand hoeft mij een wet voor te houden wat ik er wel of niet mee doe. Zo lang ik niemand lastig val snap ik het probleem niet...........

zo'n systeem zoals in olland is niet slecht

homoadoptie vind ik helemaal fout .

homohuwelijken boeit me niet .

softdrugs veroorzaakt nog meer overlast dan er al is . ook not done imo

Inderdaad, huwelijk van homo's vind ik niet bezwaarlijk maar adoptie is toch echt one bridge too far.

Softdrugs gewoon gedogen (nog beter; legaliseren), anders moet ik in de vakanties weer de nummers van thuisdealers uit mn telefoongeheugen oprakelen...

Alles legaliseren gewoon -> :who: (niet gericht aan eerdere reply's ;)) we gaan toch wel naar de klote :p
nee ik geef er niet zoveel om. Over softdrugs is hier ook nog strijd. Ik denk dat je gebruik toch niet tegengaat.

Ik wil nog eens kunnen trouwen met Bouwens62 en daarna roken we een grote joint. Maar we gaan in alle gevallen naar de klote nu de CU mag mee gaan doen.

Ik wil nog eens kunnen trouwen met Bouwens62 en daarna roken we een grote joint. Maar we gaan in alle gevallen naar de klote nu de CU mag mee gaan doen.

Dat klinkt goed Eric. Ik wacht al tijden op je aanzoek , iedere keer dat je op je knieen gaat denk ik dat je me gaat vragen. Maar dan hoor ik mijn rits weer gaan......................:D

Ik mezelf wijsheid eigen gemaakt, als je daar op doelt Klusje ;)

zolang je niet gaat geloven, ga je idd naar de kloten!

de mens heeft een heleboel:
- eigen verstand
- eigen inzicht
- eigen mening
- eigen geloof
- eigenWIJS..............??

:D :p

Ik geloof niet dat iemand die netjes geleefd heeft maar niet in een god gelooft naar de hel kan gaan. Zo'n god zou ik in ieder geval niet willen aanbidden, om er maar even serieus op in te gaan.

Ik geloof niet dat iemand die netjes geleefd heeft maar niet in een god gelooft naar de hel kan gaan. Zo'n god zou ik in ieder geval niet willen aanbidden, om er maar even serieus op in te gaan.

GOD ziet jou als zijn eigen kind!

iemand die zijn vader negeert word echt niet door de vader in huis gehaald................

;)

Ik heb geen vader, dat scheelt.

Terug
Naar boven