Mijn ideaal beeld hoe ik het zou willen of wat ook echt realistisch is?
Mijn ideaal beeld hoe ik het zou willen is dat er op dit moment voor elke vluchteling genoeg plek is om te worden opgevangen (niet luxe, maar wel alle basisvoorzieningen, eigenlijk zoals het nu ook is) en dat Nederlanders zoveel mogelijk helpen hiermee. Dat elke vluchteling intergreert en de taal leert. Ondertussen de toestand in Syrië (en andere landen) in de gaten houden en kijken of en wanneer het mogelijk is dat deze vluchtelingen weer terugkeren. Elk vluchteling die hier nu komt moet terug, dit moet ook worden vertelt aan ze en strak ik de gaten worden gehouden, zodat het een noodtoestand is en een andere behandeling krijgt dan een 'normale' vluchteling, omdat het nu wel in extreme toestanden is. Er zou dan zoiets staan als ''vluchtelingen vanaf (datum) moeten terug''.
Dit is hoe ik het zou willen. Is het realistisch? Waarschijnlijk niet, omdat veel van mijn 'wensen' niet worden doorgevoerd bij en door de overheid en ik vast wel punten en vergeten die gewoon niet realistisch kunnen worden gemaakt.
In de tussentijd, terwijl ik dus niks kan doen om de overheid mijn wensen in vervulling te laten gaan, kan ik enkel mijn best doen door het puntje ''dat Nederlanders zoveel mogelijk helpen hiermee'' te overwegen/te doen en te accepteren dat wat de overheid doet, totaal niet in mijn handen is en mijzelf boos maken erover, alleen mezelf tegenwerkt.