MuscleMeat

Europese Asielcrisis

Dat snap ik, als je rond deze tijd 30+ graden gewend bent en nu ineens te maken hebt met 5 graden, zou ik ook denken dat mijn kinderen zouden doodvriezen.
Het is maar net wat je gewend bent.

Wanneer je uit een oorlogsgebied komt waar je continu moest vrezen voor je leven is het laatste waar je je druk om maakt wel het feit dat het een beetje frisjes is. Maar zoals bekend, klagen eisen protesteren etc is nou eenmaal het enige wat ze kunnen. Bij een hoop zal dit uiteindelijk extremere vormen gaan aannemen maar laten we daar maar niet over beginnen tegen iemand die alleen het goede in de mens wil zien.

Wanneer je uit een oorlogsgebied komt waar je continu moest vrezen voor je leven is het laatste waar je je druk om maakt wel het feit dat het een beetje frisjes is. Maar zoals bekend, klagen eisen protesteren etc is nou eenmaal het enige wat ze kunnen. Bij een hoop zal dit uiteindelijk extremere vormen gaan aannemen maar laten we daar maar niet over beginnen tegen iemand die alleen het goede in de mens wil zien.

Wie zegt dat ik alleen het goede wil zien, alleen maar omdat ik me kan inleven in een ander? Ik geloof zeker dat het extreme vormen kan (zal) aannemen.
Dat neemt niet weg dat ik begrijp dat ze zeuren. Meeste Nederlanders hebben alles en zeuren, maar iemand die niks heeft, mag niet zeuren omdat hij bang is?
Iemand begrijpen/inleven in een ander is iets anders dan niet beseffen dat het een verkeerde kant op kan gaan.

Wie zegt dat ik alleen het goede wil zien, alleen maar omdat ik me kan inleven in een ander? Ik geloof zeker dat het extreme vormen kan (zal) aannemen.
Dat neemt niet weg dat ik begrijp dat ze zeuren. Meeste Nederlanders hebben alles en zeuren, maar iemand die niks heeft, mag niet zeuren omdat hij bang is?
Iemand begrijpen/inleven in een ander is iets anders dan niet beseffen dat het een verkeerde kant op kan gaan.
Meeste Nederlanders hebben alles?

De verwachting is dat het aantal asielverzoeken dit jaar in ons land zal uitkomen op 50.000 tot 60.000. Dat schrijft staatssecretaris Klaas Dijkhoff van Veiligheid en Justitie vandaag aan de Kamer.

Tot en met september bedroeg de asielinstroom 35.900. Het gaat dan om nieuwe asielaanvragen, nareizen van gezinsleden en tweede en volgende aanvragen voor asiel, aldus de bewindsman.

Voor de instroom van volgend jaar wil hij nog geen voorspelling doen. Eerder was voor komende jaren uitgegaan van 18.000 asielverzoeken. Dit getal is volgens Dijkhoff niet meer actueel.

leuk die nieuwe cijfers , een paar maanden geleden werden de doemdenkers nog als sukkels neergezet

door vluchtelingenwerk ,zie onderstaande:

'Ons is een tsunami van asielzoekers aangepraat'
Zestig procent van de Nederlanders overschat het aantal asielaanvragen

Zestig procent van de Nederlandse bevolking overschat het aantal asielaanvragen. Dat blijkt uit onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van VluchtelingenWerk Nederland. "Er is ons een tsunami van asielzoekers aangepraat, die er feitelijk niet is. Hierdoor loopt de bereidheid om vluchtelingen op te nemen gevaar", zegt directeur Dorine Manson van VluchtelingenWerk.

21 Procent van de Nederlanders denkt zelfs dat we meer dan 50.000 asielaanvragen in Nederland hebben, maakt Vluchtelingenwerk bekend. :rolleyes:

Asielverzoeken dit jaar 60.000
Tsja, het is niet dat we zo'n aantal nooit eerder hebben gehad of zo, maar het is nu ook een andere generatie (van beide kanten).

@Vieze jij , handig, een artikel uit 2011 (!!) aanhalen :roflol: :roflol:

http://www.vluchtelingenwerk.nl/act...nt-nederlanders-overschat-aantal-asielzoekers

wat is daar niet handig aan ?

tot gisteren werden cijfers van deze orde weggehoond als hysterisch en overdreven.

tot nu toe is bijna alles achterhaald door de keiharde feiten:

zou een oplossing voor de vergrijzing zijn

zou goed zijn voor de econome

er komen er niet zoveel als gedacht

zouden grotendeels allemaal hoogopgeleid zijn

zorgen voor meer banengroei

ik ben wel de bronvermelding vergeten zie ik ,nou bij deze : Joop.nl 2011

Laatst bewerkt:
wat is daar niet handig aan ?

tot gisteren werden cijfers van deze orde weggehoond als hysterisch en overdreven.

tot nu toe is bijna alles achterhaald door de keiharde feiten:

zou een oplossing voor de vergrijzing zijn

zou goed zijn voor de econome

er komen er niet zoveel als gedacht

zouden grotendeels allemaal hoogopgeleid zijn

zorgen voor meer banengroei

ik ben wel de bronvermelding vergeten zie ik ,nou bij deze : Joop.nl 2011

Wat er niet handig aan is, is dat jij deze bron linkt aan het aantal vluchtelingen dat er nu zouden zijn. De oude bron geeft aan dat de meerderheid het aantal vluchtelingen wel degelijk heeft onderschat toendertijd.

Je zegt ook ''een paar maanden geleden (...)'', voordat je de tekst uit 2011 plaatst.
Het haalt veel door te war, als je oude teksten gebruikt om een nieuw punt aan te halen, waardoor je dus een onbetrouwbare bron van informatie bent.

Waarom verbaast het me niet dat Trump hier bijval krijgt...

Wat er niet handig aan is, is dat jij deze bron linkt aan het aantal vluchtelingen dat er nu zouden zijn. De oude bron geeft aan dat de meerderheid het aantal vluchtelingen wel degelijk heeft onderschat toendertijd.

Zucht, dat is toch ook precies wat ie wil zeggen!

Zijn idee is toch ook niet zo gek? Al lijkt mij dat niet haalbaar, maar toch
Trump scoort gewoon omdat hij op het onderbuikgevoel inspeelt, zoals bepaalde andere rechtse rakkers.

Blijkt dat de 'feiten' die hij verkondigt over Mexicanen bijvoorbeeld niet kloppen, heel concrete uitwerking van zijn plannen heb ik nog niet gezien en ze worden dan nog eens meteen onrealistisch genoemd...

Een toogkapitalist.

Kan het ff niet terug vinden maar de Amerikanen hebben op die ontsnapte drugsbaron zijn hoofd 5 miljoen dollar gezet.
Zijn tegenreactie is 100 miljoen op het hoofd van Trump.
Nou hoeft er maar 1 maffia te zijn en het is einde Trump.

Ik zit nu in Turkije en als je hoort Hoe het hier gaat gok ik dat er nog veel meer komen.
Zijn hier al een paar miljoen vluchtelingen.

Bij mij in alkmaar worden er nu ook 600 opgenomen en ondanks dat ik best wel begrip heb voor het opnemen van vluchtelingen vind ik nu dat het er wel heel veel worden.

Ik heb een blond dochter en die Turken hier kunnen haar al amper met rust laten.
Ze wordt niet lastig gevallen maar ze hebben allemaal de behoefte haar toch even aan te raken.
Vrij onschuldig maar ik zie gewoon die ogen van die gasten glunderen, ik weet niet of ik het vervelend vind of dat het her normaal en aardig bedoelt is.

Wel weet ik dat mijn vrouw als ze langs de opvang moet voortaan met de auto gaat.
Ik vind dat toch een vervelend idee.

Er is hier ook een voedselbank, tegenover mijn gym daar staan mensen met kleine kindjes etc waarom krijgen zij geen voedselpaketten?

@hell ik vind het mooi om te zien dat je er begrip voor hebt etc.
Diverse reacties naar jou vind ik ook wat ver gaan maar wees eens eerlijk als ze bij jou met 500 man in de straat komen boeit je dat echt niet?

Me schoonmoeder wilde gaan helpen bij de opvang, na een aantal vragen vroeg ze of ze haar veiligheid konden garanderen, het antwoord was NEE.
Dat was voor mij wel het moment dat de knop echt omging.

Wat mij betreft 1 groot kamp in Friesland desnoods een wat luxe kamp, wachten tot de oorlog voorbij is en weer terug met die handel.

Trump scoort gewoon omdat hij op het onderbuikgevoel inspeelt, zoals bepaalde andere rechtse rakkers.

Blijkt dat de 'feiten' die hij verkondigt over Mexicanen bijvoorbeeld niet kloppen, heel concrete uitwerking van zijn plannen heb ik nog niet gezien en ze worden dan nog eens meteen onrealistisch genoemd...

Een toogkapitalist.
Een politicus die feiten verkondigt moet nog geboren worden. Elke politicus is populistisch als er stemmen moeten worden geworven. In de VS is het nog erger, omdat al die campagnes gefinancierd worden door vriendjes van de kandidaat. Weet je wie niet gefinancierd wordt door vriendjes? Donald Trump.

http://www.nu.nl/buitenland/4107258/campagne-donald-trump-mag-miljard-dollar-kosten.html

Een politicus die feiten verkondigt moet nog geboren worden. Elke politicus is populistisch als er stemmen moeten worden geworven. In de VS is het nog erger, omdat al die campagnes gefinancierd worden door vriendjes van de kandidaat. Weet je wie niet gefinancierd wordt door vriendjes? Donald Trump.

http://www.nu.nl/buitenland/4107258/campagne-donald-trump-mag-miljard-dollar-kosten.html

Tof inderdaad om een kandidaat te hebben die niet quasi democratisch gekozen wordt omdat hij miljarden krijgt van machtige lobbies, en lekker uitgesproken is ipv om dingen heen draaien en dingen liever zeggen dan het is

Ben wel benieuwd hoe hij daadwerkelijk zou zijn als president

Tof inderdaad om een kandidaat te hebben die niet quasi democratisch gekozen wordt omdat hij miljarden krijgt van machtige lobbies, en lekker uitgesproken is ipv om dingen heen draaien en dingen liever zeggen dan het is

Ben wel benieuwd hoe hij daadwerkelijk zou zijn als president
Trump is zelf natuurlijk wel onderdeel van de elite die zulke campagnes financieren, dus ik verwacht geen grote veranderingen. Bovendien roept Trump ook met enige regelmaat gekke dingen, maar hij heeft soms prima punten.

• Topic Starter Topic Starter
Vond Obama een grotere 'populist' dan Trump, wat een kut speeches had die vent zeg.

Kan het ff niet terug vinden maar de Amerikanen hebben op die ontsnapte drugsbaron zijn hoofd 5 miljoen dollar gezet.
Zijn tegenreactie is 100 miljoen op het hoofd van Trump.
Nou hoeft er maar 1 maffia te zijn en het is einde Trump.

Ik zit nu in Turkije en als je hoort Hoe het hier gaat gok ik dat er nog veel meer komen.
Zijn hier al een paar miljoen vluchtelingen.

Bij mij in alkmaar worden er nu ook 600 opgenomen en ondanks dat ik best wel begrip heb voor het opnemen van vluchtelingen vind ik nu dat het er wel heel veel worden.

Ik heb een blond dochter en die Turken hier kunnen haar al amper met rust laten.
Ze wordt niet lastig gevallen maar ze hebben allemaal de behoefte haar toch even aan te raken.
Vrij onschuldig maar ik zie gewoon die ogen van die gasten glunderen, ik weet niet of ik het vervelend vind of dat het her normaal en aardig bedoelt is.

Wel weet ik dat mijn vrouw als ze langs de opvang moet voortaan met de auto gaat.
Ik vind dat toch een vervelend idee.

Er is hier ook een voedselbank, tegenover mijn gym daar staan mensen met kleine kindjes etc waarom krijgen zij geen voedselpaketten?

@hell ik vind het mooi om te zien dat je er begrip voor hebt etc.
Diverse reacties naar jou vind ik ook wat ver gaan maar wees eens eerlijk als ze bij jou met 500 man in de straat komen boeit je dat echt niet?

Me schoonmoeder wilde gaan helpen bij de opvang, na een aantal vragen vroeg ze of ze haar veiligheid konden garanderen, het antwoord was NEE.
Dat was voor mij wel het moment dat de knop echt omging.

Wat mij betreft 1 groot kamp in Friesland desnoods een wat luxe kamp, wachten tot de oorlog voorbij is en weer terug met die handel.

Ligt aan wat ze doen.
Zoals ik al vaker heb gezegd, ze zijn wat mij betreft welkom, maar agressief (etc.) gedrag is niet welkom.
Als ik dus een antwoord geef op je vraag: nee, dat vind ik niet erg, mits ze zich gedragen zoals gewenst.
Wellicht is dat voor de meeste mensen heel raar of zo, maar dat is gewoon hoe ik er tegenaan kijk.

Betreft die veiligheid in de opvang, als je gaat werken met psychiatrische bejaarden bijv., wordt je veiligheid ook niet gegarandeerd.

Terug
Naar boven