Fitness Seller

Europese Asielcrisis

lol ik duid alleen maar dat je een nogal naïeve kijk op de wereld en de mensheid hebt. Ergo jouw eigen sprookjeswereld. Ik val je nergens persoonlijk aan (geloof me ik heb heel wat "gebackspaced" om het niet persoonlijk te laten worden).

Wat hebben wetenschappers ermee te maken eigenlijk? Hebben we het nou over een mens qua gedrag en doen en laten of ga je echt zo kinderachtig voor een mens fysiologisch gezien? Nogmaals, discussie voeren met jou op hoger niveau heeft eigenlijk geen zin, ik snap ook niet dat ik er steeds weer in trap. Maar je verkondigd altijd zulke onzin in dit soort gevoelige topics, omdat je zo graag menselijk wilt worden gezien door je mede dbber? /care Zie je, nu word ik toch weer persoonlijk.. Dat effect heb jij nou eenmaal.. :treuren:

Wat kan jij slecht lezen zeg..Niet normaal.

Een hond is een hond
Punt.
Het kan een valse hond worden door vals gedrag, het kan ook een lieve hond worden door lief gedrag.

Als je een hond op een plaatje ziet, kan jij niet weten of deze vals of lief is.

Mee eens? Vevang hond door mens.
Punt is gemaakt.

Wat kan jij slecht lezen zeg..Niet normaal.

Een hond is een hond
Punt.
Het kan een valse hond worden door vals gedrag, het kan ook een lieve hond worden door lief gedrag.

Als je een hond op een plaatje ziet, kan jij niet weten of deze vals of lief is.

Mee eens? Vevang hond door mens.
Punt is gemaakt.

Want we halen plaatjes naar NL om naar te kijken :o

Godsamme wat ben je toch een retarded persoon om een discussie mee te voeren.

Dat is alleen op het web Pun. Heb vernomen van meerdere mensen dat ze irl amper hou durft te zeggen.:)

Lol, je bent de eerste persoon die ik ken die probeert te winnen in een discussie over of een mens wel een mens is.

Wellicht is dit beter om uit te leggen wat ik bedoel:
Ik heb geen vooroordelen.

Lees goed en niet tussen de regels door. Ik heb zeker oordelen, ik oordeel ook over de vluchtelingen die vechten, maar ik oordeel net zo erg over Nederlanders die vechten.
Als ik een persoon zie, uit ik mezelf niet in vooroordelen, tenzij er een reden is om te oordelen (uit veiligheid bijv, je normale, menselijke reacties)

Ik scheer vluchtelingen niet over een kam, maar 'oordeel' per persoon erover.

Met een mens is een mens en we zijn allemaal gelijk kom je bedrogen uit. Je doet voorkomen of het aan enkele toevalligheden ligt als het mis gaat tussen mensen. Je kan nu al uitstippelen waar het gaat eindigen.
Ik weet namelijk nu al dat de volgende één miljoen nieuwe mensen in Saoedi Arabië zo goed als allemaal Moslim gaan worden en in Allah gaan geloven, ofwel compleet andere mensen worden dan wij hier. Compleet anders. Dat de nieuwe mensen in Palestina de Joden gaan haten en andersom, terwijl ze nu nog geboren moeten worden.
Ach, een mens is een mens, we zijn allemaal gelijkt bla bla. In theorie...

• Like
Waarderingen: Vonk
De tijd dat iedereen in eerste plaats mens is, die is al lang niet meer. Maar prima dat je in die droomwereld wil blijven leven. Hoop voor je dat je niet op een wrange manier de harde waarheid een keer tegenkomt.

Ik denk dat hell oud genoeg is en veel heeft gezien, net zoals jij. Met diens verschil dat jij een angstige p*ssy bent geworden, en zij niet.

Met een mens is een mens en we zijn allemaal gelijk kom je bedrogen uit. Je doet voorkomen of het aan enkele toevalligheden ligt als het mis gaat tussen mensen. Je kan nu al uitstippelen waar het gaat eindigen.
Ik weet namelijk nu al dat de volgende één miljoen nieuwe mensen in Saoedi Arabië zo goed als allemaal Moslim gaan worden en in Allah gaan geloven, ofwel compleet andere mensen worden dan wij hier. Compleet anders. Dat de nieuwe mensen in Palestina de Joden gaan haten en andersom, terwijl ze nu nog geboren moeten worden.
Ach, een mens is een mens, we zijn allemaal gelijkt bla bla. In theorie...

Ook jij leest het verkeerd.
Het feit dat ik zeg dat elke persoon een mens is, zeg ik NIKS over zijn gedrag etc.
Ik bedoel ermee dat ik niet alles over een kam scheer en dat ik geen vooroordelen heb over een grote groep waarbij sommige mensen bepaald gedrag vertonen.
Zoals dus het voorbeeld van de hond.

Edit:
Daarbij heb ik niet gezegd ''én we zijn allemaal gelijk''. Niemand is gelijk, vanwege ervaringen, gedrag, normen en waarden.
Ik zie 1 grote groep mensen, die allemaal anders zijn. Je kunt die mensen in een hokje stoppen (buitenlands, nederlands, vluchteling, man, vrouw etc.), wat natuurlijk prima is, maar ik stop geen mensen in hokjes die al in hokjes zitten.
Mensen die dat wel doen, scheren alle mensen (bijvoorbeeld vluchtelingen) over een kam, zonder ze te kennen. Prima dat zij dat willen, maar dan moeten ze niet gaan zeggen dat ik in een fantasiewereld leef, omdat ik weiger om alle vluchtelingen te zien als één groep van ellende, haat en agressie.

Laatst bewerkt:
Een discussie met Hell valt niet te winnen want zoals al vaker gezegd, die blijft liever veilig in d'r eigen sprookjeswereld leven zo ver mogelijk vd harde realiteit. Begin er ondertussen jaloers op te worden, persoonlijk heb ik helaas eerst een flinke dosis van een of andere sterk hallucinerende drug nodig wil ik überhaupt een beetje in de buurt van die fantasie wereld komen.

• Like
Een discussie met Hell valt niet te winnen want zoals al vaker gezegd, die blijft liever veilig in d'r eigen sprookjeswereld leven zo ver mogelijk vd harde realiteit. Begin er ondertussen jaloers op te worden, persoonlijk heb ik helaas eerst een flinke dosis van een of andere sterk hallucinerende drug nodig wil ik überhaupt een beetje in de buurt van die fantasie wereld komen.

Wat is dat toch met dat sprookjes wereld? Ben ik dan echt de enige die weet dat de wezens die wij mensen noemen, ook mensen zijn? Waarom zouden we mensen heten, als we geen mensen zijn? :roflol:
Harde realiteit: een persoon is een MENS.

Je moet wel echt kei hard op een betonnen vloer zijn gevallen met je hoofd, als je denkt dat je geen mens bent of dat die andere personen geen mens zijn :roflol:

Voor degene die net binnen komen vallen en weer denken ''the f**k heeft zij het over?'', lees terug, er zijn serieus mensen die ontkennen dat een mens (het woord zegt het al) een mens is, maar ook een beest kan zijn, in de eerste plaats.

Wat is dat toch met dat sprookjes wereld? Ben ik dan echt de enige die weet dat de wezens die wij mensen noemen, ook mensen zijn? Waarom zouden we mensen heten, als we geen mensen zijn? :roflol:
Harde realiteit: een persoon is een MENS.

Je moet wel echt kei hard op een betonnen vloer zijn gevallen met je hoofd, als je denkt dat je geen mens bent of dat die andere personen geen mens zijn :roflol:

Voor degene die net binnen komen vallen en weer denken ''the f**k heeft zij het over?'', lees terug, er zijn serieus mensen die ontkennen dat een mens (het woord zegt het al) een mens is, maar ook een beest kan zijn, in de eerste plaats.

Ik doel niet eens op je onzinnige 'een mens is een mens' discussie maar op zo'n beetje elke post in dit topic. Je gaat diep in op de meest onzinnige dingen maar de echte kern van alle frustratie die hier weg geschreven wordt gaat volledig langs je heen of wordt bewust door je genegeerd.

Maar om op je een mens is een mens onzin in te gaan.. een kinderverkrachter is in jouw optiek ook een mens. In de mijne een smerig beest dat ze levend moeten begraven.

• Like
"Waarom zouden we mensen heten als we geen mensen zijn?"
"een hond is een hond"
"een persoon is een mens"
- hell93, 2015
EldfH1VJdbrwY.gif

Punjab vindt van niet :p

Ik doel niet eens op je onzinnige 'een mens is een mens' discussie maar op zo'n beetje elke post in dit topic. Je gaat diep in op de meest onzinnige dingen maar de echte kern van alle frustratie die hier weg geschreven wordt gaat volledig langs je heen of wordt bewust door je genegeerd.

Maar om op je een mens is een mens onzin in te gaan.. een kinderverkrachter is in jouw optiek ook een mens. In de mijne een smerig beest dat ze levend moeten begraven.

Dude, lees dan gewoon :roflol:
In de eerste plaats, dus zonder enige informatie over hem. Kinderverkrachter is informatie.

Dude, lees dan gewoon :roflol:
In de eerste plaats, dus zonder enige informatie over hem. Kinderverkrachter is informatie.

Dat 'informatie' voor jouw niet belangrijk is dat is ondertussen duidelijk. Wat een belachelijke discussies toch elke keer weer met jou. Pfff, alsof iemand de definitie van 'mens' niet kent. Echt, jij bent de meest vermoeiende persoon ever.

Dat 'informatie' voor jouw niet belangrijk is dat is ondertussen duidelijk. Wat een belachelijke discussies toch elke keer weer met jou. Pfff, alsof iemand de definitie van 'mens' niet kent. Echt, jij bent de meest vermoeiende persoon ever.

Oh god, man man man.
Wie zegt dat ik het niet belangrijk vind? :roflol:

Edit:
Laatste poging.

Het gaat hier om het veroordelen van alle vluchtelingen.
Ik vind dat een vluchteling ook gewoon een mens is. Wat bedoel ik ermee? Hiermee bedoel ik te zeggen dat een vluchteling net zo agressief kan zijn als een Nederlander, net zo aardig kan zijn als een Nederlander en net zo rijk of arm kan zijn als een Nederlander.

Hiermee zeg ik dat ik opmerkingen zoals ''kut vluchtelingen, ze moeten oprotten hier, ze zorgen alleen voor gezeik'', niet eerlijk vind, omdat degene die het zeggen, vluchtelingen over een kam scheren.

Hiermee bedoel ik niet dat degene die zich slecht gedragen, welkom zijn. Hiermee zeg ik simpelweg dat je niet kunt oordelen over een grote groep. Je kunt niet zeggen: ''alle vluchtelingen zijn zielig en mega dankbaar voor alles'', maar je kunt ook niet zeggen: ''alle vluchtelingen zijn kut en agressief, dragen niks bij aan de maatschappij.''

Met mijn opmerking dat een vluchteling ook een mens is in de eerste plaats, wilde ik enkel benadrukken dat je bovenstaande dingen niet kunt zeggen, omdat je niet élke vluchteling kent.

Zoals eerder gezegd, elke persoon is een mens in de eerste plaats. Kunnen ze beesten worden (zoals Punjab het noemt), ja, tuurlijk..maar dat worden zij door hun gedrag, niet door het mens zijn.

Punten (met mijn mening) voor degene die gewoon slecht zijn in lange zinnen lezen en allerlei dingen erbij gaan bedenken om het ''makkelijker'' te maken:

- Vluchtelingen zijn welkom, MITS ze zich goed gedragen
- Vluchtelingen scheer ik niet over een kam, net zoals dat ik dat bij geen enkele andere groep doe
- Vluchtelingen zijn mensen, dus er zitten lieve mensen bij, maar ook agressieve mensen en alles daartussen.
- Een vluchteling is niet per definitie al slecht, al denken kortzichtige, ongevoelige mensen dit wel.

Hopelijk is het nu duidelijker, zodat mensen mij niet zien als naïef, maar juist als iemand die mensen een kans geeft om te laten zien wie ze zijn, zonder al te oordelen zonder ze te kennen.

Heeft niks met naïef te maken, ook niet met een sprookjeswereld. Dat heeft te maken met normale omgang met mensen.
Het zou naïef zijn als ik blind zou zijn voor de gruwelijke dingen die er gebeuren..dat ben ik niet, alleen ik zeik er iets minder over dan de gemiddelde persoon en kijk ook naar degene die geen gruwelijke dingen doen, maar juist goede dingen doen.

Laatst bewerkt:
niemand veroordeelt migranten ,alleen denken wij (die ongevoelig en vooral kortzichtig zijn ) dat het misschien

op zijn minst onverstandig is om grenzenloos tolerant te zijn tegen mensen die een intolerant geloof aanhangen .

er zijn genoeg migranten uit b.v het Oostblok waar ik totaal geen problemen mee heb ,

maar die lezen dan ook geen boekjes waarin staat beschreven hoe bedorven en verwerpelijk

de Westerse cultuur in ogen is.

Laatst bewerkt:
Oh god, man man man.
Wie zegt dat ik het niet belangrijk vind? :roflol:

Edit:
Laatste poging.

Het gaat hier om het veroordelen van alle vluchtelingen.
Ik vind dat een vluchteling ook gewoon een mens is. Wat bedoel ik ermee? Hiermee bedoel ik te zeggen dat een vluchteling net zo agressief kan zijn als een Nederlander, net zo aardig kan zijn als een Nederlander en net zo rijk of arm kan zijn als een Nederlander.

Hiermee zeg ik dat ik opmerkingen zoals ''kut vluchtelingen, ze moeten oprotten hier, ze zorgen alleen voor gezeik'', niet eerlijk vind, omdat degene die het zeggen, vluchtelingen over een kam scheren.

Hiermee bedoel ik niet dat degene die zich slecht gedragen, welkom zijn. Hiermee zeg ik simpelweg dat je niet kunt oordelen over een grote groep. Je kunt niet zeggen: ''alle vluchtelingen zijn zielig en mega dankbaar voor alles'', maar je kunt ook niet zeggen: ''alle vluchtelingen zijn kut en agressief, dragen niks bij aan de maatschappij.''

Met mijn opmerking dat een vluchteling ook een mens is in de eerste plaats, wilde ik enkel benadrukken dat je bovenstaande dingen niet kunt zeggen, omdat je niet élke vluchteling kent.

Zoals eerder gezegd, elke persoon is een mens in de eerste plaats. Kunnen ze beesten worden (zoals Punjab het noemt), ja, tuurlijk..maar dat worden zij door hun gedrag, niet door het mens zijn.

Punten (met mijn mening) voor degene die gewoon slecht zijn in lange zinnen lezen en allerlei dingen erbij gaan bedenken om het ''makkelijker'' te maken:

- Vluchtelingen zijn welkom, MITS ze zich goed gedragen
- Vluchtelingen scheer ik niet over een kam, net zoals dat ik dat bij geen enkele andere groep doe
- Vluchtelingen zijn mensen, dus er zitten lieve mensen bij, maar ook agressieve mensen en alles daartussen.
- Een vluchteling is niet per definitie al slecht, al denken kortzichtige, ongevoelige mensen dit wel.

Hopelijk is het nu duidelijker, zodat mensen mij niet zien als naïef, maar juist als iemand die mensen een kans geeft om te laten zien wie ze zijn, zonder al te oordelen zonder ze te kennen.

Heeft niks met naïef te maken, ook niet met een sprookjeswereld. Dat heeft te maken met normale omgang met mensen.
Het zou naïef zijn als ik blind zou zijn voor de gruwelijke dingen die er gebeuren..dat ben ik niet, alleen ik zeik er iets minder over dan de gemiddelde persoon en kijk ook naar degene die geen gruwelijke dingen doen, maar juist goede dingen doen.

Oftewel je moet iedereen toelaten en dan zien we vervolgens wel hoe of wat?

r*tard topic

Iedereen die zich niet gedraagt moet oprotten
Families met kinderen etc die echt vluchten voor oorlogen verdienen natuurlijk opvang

Terug
Naar boven