Oh god, man man man.
Wie zegt dat ik het niet belangrijk vind?
Edit:
Laatste poging.
Het gaat hier om het veroordelen van alle vluchtelingen.
Ik vind dat een vluchteling ook gewoon een mens is. Wat bedoel ik ermee? Hiermee bedoel ik te zeggen dat een vluchteling net zo agressief kan zijn als een Nederlander, net zo aardig kan zijn als een Nederlander en net zo rijk of arm kan zijn als een Nederlander.
Hiermee zeg ik dat ik opmerkingen zoals ''kut vluchtelingen, ze moeten oprotten hier, ze zorgen alleen voor gezeik'', niet eerlijk vind, omdat degene die het zeggen, vluchtelingen over een kam scheren.
Hiermee bedoel ik
niet dat degene die zich slecht gedragen, welkom zijn. Hiermee zeg ik simpelweg dat je niet kunt oordelen over een grote groep. Je kunt niet zeggen: ''alle vluchtelingen zijn zielig en mega dankbaar voor alles'', maar je kunt ook niet zeggen: ''alle vluchtelingen zijn kut en agressief, dragen niks bij aan de maatschappij.''
Met mijn opmerking dat een vluchteling ook een mens is in de eerste plaats, wilde ik enkel benadrukken dat je bovenstaande dingen niet kunt zeggen, omdat je niet élke vluchteling kent.
Zoals eerder gezegd, elke persoon is een mens in de eerste plaats. Kunnen ze beesten worden (zoals Punjab het noemt), ja, tuurlijk..maar dat worden zij door hun gedrag, niet door het mens zijn.
Punten (met mijn mening) voor degene die gewoon slecht zijn in lange zinnen lezen en allerlei dingen erbij gaan bedenken om het ''makkelijker'' te maken:
- Vluchtelingen zijn welkom, MITS ze zich goed gedragen
- Vluchtelingen scheer ik niet over een kam, net zoals dat ik dat bij geen enkele andere groep doe
- Vluchtelingen zijn mensen, dus er zitten lieve mensen bij, maar ook agressieve mensen en alles daartussen.
- Een vluchteling is niet per definitie al slecht, al denken kortzichtige, ongevoelige mensen dit wel.
Hopelijk is het nu duidelijker, zodat mensen mij niet zien als naïef, maar juist als iemand die mensen een kans geeft om te laten zien wie ze zijn, zonder al te oordelen zonder ze te kennen.
Heeft niks met naïef te maken, ook niet met een sprookjeswereld. Dat heeft te maken met normale omgang met mensen.
Het zou naïef zijn als ik blind zou zijn voor de gruwelijke dingen die er gebeuren..dat ben ik niet, alleen ik zeik er iets minder over dan de gemiddelde persoon en kijk ook naar degene die geen gruwelijke dingen doen, maar juist goede dingen doen.