MuscleMeat

Europese Asielcrisis

Betreft die veiligheid in de opvang, als je gaat werken met psychiatrische bejaarden bijv., wordt je veiligheid ook niet gegarandeerd.

Eindelijk een opmerking waar ik me in kan vinden. Vluchtelingen vergelijken met psychiatrische bejaarden. Goed gezegd hoor Hell want het zijn idd vrijwel allemaal psychiatrische jongeren en wanneer je bij die lui in de buurt komt ben je idd alles behalve veilig :clap:

Ligt aan wat ze doen.
Zoals ik al vaker heb gezegd, ze zijn wat mij betreft welkom, maar agressief (etc.) gedrag is niet welkom.
Als ik dus een antwoord geef op je vraag: nee, dat vind ik niet erg, mits ze zich gedragen zoals gewenst.
Wellicht is dat voor de meeste mensen heel raar of zo, maar dat is gewoon hoe ik er tegenaan kijk.

Betreft die veiligheid in de opvang, als je gaat werken met psychiatrische bejaarden bijv., wordt je veiligheid ook niet gegarandeerd.

Wordt toch liever belaagd door een kreupele opa dan 5 oversekste Syrië :)
Ergens ben ik het zo met je eens, lullig is dat we niet zien wie er goed of slecht is en van wat ik meekrijg zitten er toch een boel vervelende figuren tussen.
Moeten dan de goede lijden onder de slecht? Ja zeg ik nu helaas wel, want het zijn er zoveel dat als bv 10%niet deugd we dus duizenden potentiële boeven binnenhalen.
Mijn ma zegt altijd voorkomen is beter dan genezen.

Een politicus die feiten verkondigt moet nog geboren worden. Elke politicus is populistisch als er stemmen moeten worden geworven. In de VS is het nog erger, omdat al die campagnes gefinancierd worden door vriendjes van de kandidaat. Weet je wie niet gefinancierd wordt door vriendjes? Donald Trump.
Trump is zelf natuurlijk wel onderdeel van de elite die zulke campagnes financieren, dus ik verwacht geen grote veranderingen. Bovendien roept Trump ook met enige regelmaat gekke dingen, maar hij heeft soms prima punten.
Dus eigenlijk steekt hij er vooral bovenuit omdat hij z'n eigen campagne kan betalen, ook al zit er bij hem imo wel hier en daar een vijs los?

Wie zegt trouwens dat hij zichzelf financiert? Zou me echt niet verwonderen als bijvoorbeeld de wapenlobby hem al gevonden heeft gezien zijn uitspraken.

-

Laatst bewerkt:
206g8es.png

Dus eigenlijk steekt hij er vooral bovenuit omdat hij z'n eigen campagne kan betalen, ook al zit er bij hem imo wel hier en daar een vijs los?

Wie zegt trouwens dat hij zichzelf financiert? Zou me echt niet verwonderen als bijvoorbeeld de wapenlobby hem al gevonden heeft gezien zijn uitspraken.
Nee, dat staat er niet. Beter lezen. Ik heb trouwens nergens gezegd dat Trump er boven uitsteekt.

Wordt toch liever belaagd door een kreupele opa dan 5 oversekste Syrië :)
Ergens ben ik het zo met je eens, lullig is dat we niet zien wie er goed of slecht is en van wat ik meekrijg zitten er toch een boel vervelende figuren tussen.
Moeten dan de goede lijden onder de slecht? Ja zeg ik nu helaas wel, want het zijn er zoveel dat als bv 10%niet deugd we dus duizenden potentiële boeven binnenhalen.
Mijn ma zegt altijd voorkomen is beter dan genezen.

Rotte appels zitten er altijd tussen, dat zal je ook altijd houden, of het nou een Nederlander is of een vluchteling.
Ik zie mensen als mensen.
Een vluchteling is een mens, met behoefte aan veiligheid en basis. Ze zijn zoals ons, alleen hebben waarschijnlijk ergere dingen meegemaakt.
Het zijn mensen, die ook (zoals elk ander mens) strafbare en vervelende dingen kunnen doen, dat keur ik absoluut niet goed, maar de basis is dat het mensen zijn die hulp nodig hebben.

Rotte appels zitten er altijd tussen, dat zal je ook altijd houden, of het nou een Nederlander is of een vluchteling.
Ik zie mensen als mensen.
Een vluchteling is een mens, met behoefte aan veiligheid en basis. Ze zijn zoals ons, alleen hebben waarschijnlijk ergere dingen meegemaakt.
Het zijn mensen, die ook (zoals elk ander mens) strafbare en vervelende dingen kunnen doen, dat keur ik absoluut niet goed, maar de basis is dat het mensen zijn die hulp nodig hebben.

Je vergist je enorm door te zeggen ze zijn zoals ons, alleen hebben waarschijnlijk ergere dingen meegemaakt.. Door hetgeen ze meegemaakt hebben, kunnen ze nimmer zijn "zoals ons". Daarnaast zijn "ze" ook nog eens conform hele andere normen, waarden en cultuur grootgebracht...

Je vergist je enorm door te zeggen ze zijn zoals ons, alleen hebben waarschijnlijk ergere dingen meegemaakt.. Door hetgeen ze meegemaakt hebben, kunnen ze nimmer zijn "zoals ons". Daarnaast zijn "ze" ook nog eens conform hele andere normen, waarden en cultuur grootgebracht...

Zoals ons
Een mens

Niet zoals ons
Hetzelfde meegemaakt

Als je uitgaat van hetgeen een mens meemaakt, is niemand 'zoals ons', want niemand heeft precies hetzelfde meegemaakt als de ander.

Ze zijn mensen, zoals wij mensen zijn, zoals ieder mens een mens is (goh).

De reden dát ze voor mij welkom zijn, is vanwege vluchten en wat ze hebben meegemaakt. Dat is niet een factor dat ze 'zoals ons' maakt, maar een factor waardoor ze voor mij welkom zijn. Nogmaals: onacceptabel gedrag is niet welkom, zoals dat bij niemand is.

Zoals ons
Een mens

Niet zoals ons
Hetzelfde meegemaakt

Als je uitgaat van hetgeen een mens meemaakt, is niemand 'zoals ons', want niemand heeft precies hetzelfde meegemaakt als de ander.

Ze zijn mensen, zoals wij mensen zijn, zoals ieder mens een mens is (goh).

De reden dát ze voor mij welkom zijn, is vanwege vluchten en wat ze hebben meegemaakt. Dat is niet een factor dat ze 'zoals ons' maakt, maar een factor waardoor ze voor mij welkom zijn. Nogmaals: onacceptabel gedrag is niet welkom, zoals dat bij niemand is.

De tijd dat iedereen in eerste plaats mens is, die is al lang niet meer. Maar prima dat je in die droomwereld wil blijven leven. Hoop voor je dat je niet op een wrange manier de harde waarheid een keer tegenkomt.

Je hebt mensen en je hebt gelovigen. De meeste vluchtelingen vallen in de tweede groep, dus die hebben we hier niet nodig.

De tijd dat iedereen in eerste plaats mens is, die is al lang niet meer. Maar prima dat je in die droomwereld wil blijven leven. Hoop voor je dat je niet op een wrange manier de harde waarheid een keer tegenkomt.

Ik denk dat het juist apart is om te stellen dat die tijd voorbij is.
Iedereen is in eerste plaats mens. Geen dier, geen object etc. maar mens. Geen idee hoe mensen dat niet kunnen of willen in zien.

Zoals je zelf al zegt 'in de eerste plaats'.

Gelukkig besef ik maar al te goed dat er meerdere plaatsen zijn.
Ieder mens (ja..mens inderdaad) is geboren als mens (of niet?) en elk mens krijgt gedragingen, normen en waarden en uiteindelijk dus ook mensen die strafbare dingen doen.

Elk mens is in de eerste plaats een mens.

Jij pakt dit waarschijnlijk op als 'ik vind dat ze alles kunnen en mogen doen en dat iedereen precies hetzelfde is, WANT het zijn mensen', maar dan heb je het compleet verkeerd begrepen.
Niet tussen de regels door lezen. Elk mens is een mens, vluchtelingen zijn ook mensen.

Ik denk dat het juist apart is om te stellen dat die tijd voorbij is.
Iedereen is in eerste plaats mens. Geen dier, geen object etc. maar mens. Geen idee hoe mensen dat niet kunnen of willen in zien.

Zoals je zelf al zegt 'in de eerste plaats'.

Gelukkig besef ik maar al te goed dat er meerdere plaatsen zijn.
Ieder mens (ja..mens inderdaad) is geboren als mens (of niet?) en elk mens krijgt gedragingen, normen en waarden en uiteindelijk dus ook mensen die strafbare dingen doen.

Elk mens is in de eerste plaats een mens.

Jij pakt dit waarschijnlijk op als 'ik vind dat ze alles kunnen en mogen doen en dat iedereen precies hetzelfde is, WANT het zijn mensen', maar dan heb je het compleet verkeerd begrepen.
Niet tussen de regels door lezen. Elk mens is een mens, vluchtelingen zijn ook mensen.

Nee, het gaat mij meer om het feit dat niet iedereen in de eerste plaats meer mens is heden ten dage.. Er zijn helaas teveel individuen die in de eerste plaats beest zijn en het predicaat mens niet waardig meer zijn.

Nee, het gaat mij meer om het feit dat niet iedereen in de eerste plaats meer mens is heden ten dage.. Er zijn helaas teveel individuen die in de eerste plaats beest zijn en het predicaat mens niet waardig meer zijn.

Lol, je bent de eerste persoon die ik ken die probeert te winnen in een discussie over of een mens wel een mens is.

Wellicht is dit beter om uit te leggen wat ik bedoel:
Ik heb geen vooroordelen.

Lees goed en niet tussen de regels door. Ik heb zeker oordelen, ik oordeel ook over de vluchtelingen die vechten, maar ik oordeel net zo erg over Nederlanders die vechten.
Als ik een persoon zie, uit ik mezelf niet in vooroordelen, tenzij er een reden is om te oordelen (uit veiligheid bijv, je normale, menselijke reacties)

Ik scheer vluchtelingen niet over een kam, maar 'oordeel' per persoon erover.

Daarom ben ik ook uniek..

Met jou valt geen discussie te voeren. Als je niet wilt begrijpen dat 10 vingers en 10 tenen ons nog geen "mens" maken en dat de manier van opvoeden (eigenlijk is africhten een beter woord, voor hetgeen ik je probeer duidelijk te maken, overigens lijkt dat een lost cause).

Je bent mens als je menselijk bent.

Je bent geen mens als je maar met 1 reden op deze wereld bent gezet; namelijk het zijn van een beest, zonder moraal, zonder normen en waarden.

Anyway, jouw sprookjeswereld is inderdaad een hele mooie en ik zou daar graag in willen leven.

Daarom ben ik ook uniek..

Met jou valt geen discussie te voeren. Als je niet wilt begrijpen dat 10 vingers en 10 tenen ons nog geen "mens" maken en dat de manier van opvoeden (eigenlijk is africhten een beter woord, voor hetgeen ik je probeer duidelijk te maken, overigens lijkt dat een lost cause).

Je bent mens als je menselijk bent.

Je bent geen mens als je maar met 1 reden op deze wereld bent gezet; namelijk het zijn van een beest, zonder moraal, zonder normen en waarden.

Anyway, jouw sprookjeswereld is inderdaad een hele mooie en ik zou daar graag in willen leven.

Jouw definitie van 'mens' is wellicht anders dan de definitie van wetenschappers en andere personen die zich er in hebben verdiept.
Mijn definitie van 'mens' hangt niet samen met zijn gedrag, anders zouden babies ook geen mens zijn, als deze dood worden geboren.

Wel zwak van je dat als een ander een andere kijk heeft of een andere mening heeft, je dit dan gelijk sprookjeswereld noemt.
Over menselijk gesproken ;)

Jouw definitie van 'mens' is wellicht anders dan de definitie van wetenschappers en andere personen die zich er in hebben verdiept.
Mijn definitie van 'mens' hangt niet samen met zijn gedrag, anders zouden babies ook geen mens zijn, als deze dood worden geboren.

Wel zwak van je dat als een ander een andere kijk heeft of een andere mening heeft, je dit dan gelijk sprookjeswereld noemt.
Over menselijk gesproken ;)

lol ik duid alleen maar dat je een nogal naïeve kijk op de wereld en de mensheid hebt. Ergo jouw eigen sprookjeswereld. Ik val je nergens persoonlijk aan (geloof me ik heb heel wat "gebackspaced" om het niet persoonlijk te laten worden).

Wat hebben wetenschappers ermee te maken eigenlijk? Hebben we het nou over een mens qua gedrag en doen en laten of ga je echt zo kinderachtig voor een mens fysiologisch gezien? Nogmaals, discussie voeren met jou op hoger niveau heeft eigenlijk geen zin, ik snap ook niet dat ik er steeds weer in trap. Maar je verkondigd altijd zulke onzin in dit soort gevoelige topics, omdat je zo graag menselijk wilt worden gezien door je mede dbber? /care Zie je, nu word ik toch weer persoonlijk.. Dat effect heb jij nou eenmaal.. :treuren:

Pun bespaar je de moeite om te discussiëren met Hell, ze zal nooit iemand gelijk geven aangezien ze in haar eigen fantasiewereldje leeft.

Pun bespaar je de moeite om te discussiëren met Hell, ze zal nooit iemand gelijk geven aangezien ze in haar eigen fantasiewereldje leeft.

I know, het was gewoon te lang geleden.. Dan vergeet je zulke dingen.. Ik hoop dat ze ooit eens een mens tegenkomt die zij mens noemt en ik een beest.. Kijken hoe ze dan piept :o

Terug
Naar boven