Het is de mate van ondankbaarheid, enerzijds schetsen zij een beeld dat het in hun eigen land een zodanig helhol was/is dat ze daar onder geen beding naar terug kunnen.
Hierna worden ze dan geaccepteerd en voorzien van relatief goede zorg en faciliteiten en heeft een deel van hen alsnog het gore lef om te klagen.
"Onze tent is zo zwart dat je 's avonds niets kunt zien als je binnen komt" "Ons huisje ruikt naar oud hout" "We moeten iedere keer van met een luxe tourbus van plek naar plek."
Klagen is menselijk, ik denk dat wij allemaal zouden balen als we in die situatie zitten als we kijken naar hoe goed wij (hier op het forum) het over het algemeen hebben.
Als ik dan denk dat ze in hun eigen land verkracht, onthoofd of opgesloten zouden worden en wij hen bescherming bieden om dit te voorkomen dan vind ik het werkelijk achterlijk dat je niet ontzettend dankbaar bent en je gaat klagen over dergelijke triviale zaken.
"Het eten is niet lekker." b*ch, in je eigen apenland zou je nu door 6 IS'ers uit elkaar getrokken worden dus hou je smoel en eet je chocopasta.
Ik ontken zeker niet dat er tuig tussen zit, of ondankbare mensen of wat dan ook, maar er zitten ook veel mensen bij die wel fatsoenlijk zijn, die zeggen ''ik wil werken en bijdragen, ik blijf niet voor altijd hier, ik wil weer terug naar huis'' etc.
Vandaar dat ik de stelling ''vluchtelingen zijn tuig'' nogal een oordelende toon vind hebben, omdat het zo over een kam wordt geschoren.
Bij alles wat je zegt, kan ik me voorstellen dat mensen daar chagrijnig van worden, maar aan de andere kant is het echt geen moeite om even in te leven in een ander.
Wij hebben het goed en klagen. De vluchtelingen zitten in een onbekende omgeving, met onbekend voedsel, onbekende taal, vage omstandigheden (vaak geen vaste verblijfplaats) en zijn veelal gestrest, depressief, moe, sommige ook ziek. De meeste zijn nog weg van hun gezin. En dan hebben sommige Nederlanders het gore lef om te klagen over dat ze het uiten op de faciliteiten? Niet elk mens is zo sterk dat ze dankbaar kunnen zijn voor elk dingetje.
Zoals ik al zei, Nederlanders klagen ook en wij hebben meer dan die vluchtelingen.
Je hoeft niet ineens te denken ''ze mogen klagen, alles is ook slecht etc.'', maar een beetje inleven is niet verkeerd, ook al doe je er verder niks mee.