Fitness Seller

Even voorstellen, doelen opzoek naar starters schema

Bluby

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
74kg
Vetpercentage
35%
Hoi,
Ik ben een vrouw van 23 jaar en ben afgelopen jaar 16 kilo afgevallen door fulltime te gaan werken en 2 keer in de week te gaan sporten. Ik ben nu op een punt gekomen waarin ik vrij stabiel ben.. Ik heb een vetpercentage van ongeveer 35%. Mijn doel is het vet weg werken en er een strak afgetraind lijf voor terug.

Ik ben al een tijdje aan het lezen en aan het doen voor krachttrainingsschema's en ben ook sinds kort begonnen met het een en ander. Alleen heb ik het idee dat het niks oplevert. (eigenlijk weet ik niet goed wat wat ik het beste kan doen) Ik train bij basic fit.

Tussen door heb ik ook nog Insanity gedaan, maar ik vind dat zo eentonig dat ik dat niet vol kan houden 2 maandenlang.

Ik wil graag meer met losse gewichten trainen. Ik sport zelf 5 keer in de week waarvan 1 keer zwemmen en 1 keer spinning. Ik zou voor de andere 3 dagen volledig krachttraining willen doen.

Dit is wat ik tot nu toe kan (waarvan ik het weet)
Aan de lat-machine kan ik 35 kg 3 x 8
Op de leg press 40 kg 3 x 8
en chestpress 15 kg 3 x 8

Kan iemand mij helpen met een goed trainingsschema?

Groetjes.

• Topic Starter Topic Starter
Hm, Okee dankje.

Ik zal er eens even naar gaan kijken.

:)

dit is er een
http://forum.dutchbodybuilding.com/...or-startende-kinderen-tieners-vrouwen-148533/

of je kan kijken naar starting strenght (rippetoe)
of stronglifts 5x5
Hey dinky toy,

Ik heb even gekeken naar dat 5x5 programma. En ben helemaal overtuigd. Ik kan nooit volledige trainingen onthouden met 7 of 8 oefeningen. ;)
Alleen ik vroeg me af wat jou toppunt was met 5x5 training. Ik lees daar alleen maar over wat de mannen bereikt hebben. Ik ben alleen erg benieuwd naar vrouwen en hun ervaringen.

sorry Bluby... ik was een paar dagen afwezig.
ik zou eigenlijk niet meer weten waar ik precies zat toen ik met dat schema gestopt ben.... was vorig jaar voorjaar, ik ben toen in een flinke winterdip terechtgekomen, en dus zeker niet gestopt omdat ik mijn max bereikt had.
Daarna is bij mij de klemtoon wat betreft trainingen wat verschoven, ik train nu met veel meer oefeningen, sets en reps maar mijn gewichten gaan nog steeds omhoog.

gewichten vergelijken met andere vrouwen is ook vrij moeilijk, de ene is heel sterk in de benen, de ander vooral in de borst/ schouders of rug....
Het handigste kan je het gewoon voor jezelf goed bijhouden/loggen zodat je je eigen voortuitgang blijft zien.

Oke nou iig bedankt dat je reageerde,

Ik heb vandaag mijn tweede dag gehad en gaat nu nog erg lekker, alleen maak ik me wel zorgen als de gewichten zwaarder worden. In mijn sportschool basic fit hebben ze alleen een smit machine en niet een rack. Ik weet nog niet hoe ik dat ga fixen. Heb al heel mijn stad afgezocht naar een redelijk betaalbare sportschool die dat wel heeft. Er is maar 1 sportschool met een rack maar is 40 euro per maand. (beetje jammer dat ik dat op dit moment mezelf nog niet kan veroorloven.) Maar we zien dat tegen die tijd wel weer..

Ik denk dat ik maar een logje ga aanleggen.

thankx

Ik zit met hetzelfde probleem.. ook alleen een smith.
Ik doe nu squat met smith en DB afgewisseld.
succes met je logje. :)

Ik zit met hetzelfde probleem.. ook alleen een smith.
Ik doe nu squat met smith en DB afgewisseld.
succes met je logje. :)
hm, ja.. ik doe eerst wel squads nog zonder. Als de gewichten te zwaar worden en ik dus niet met goede vorm de barbell op me rug kan krijgen dan ga ik over op de smit. Maar wel goed om te wisselen.

Terug
Naar boven