AndroidHealthClinic

even voorstellen en graag wat hulp.....

Benen en borst op 1 dag is behoorlijk zwaar hoor. Zijn beiden grote spiergroepen. Ik zelf pak meestal benen op 1 dag. Daarna ben je echt kapot! Of splits je beenschema. Ene dag quadriceps andere dag hamstrings!

met te weinig rust word bedoeld rust, dus alleen je cardio weglaten op je benen dag is nog steeds geen rust.
probeer op rustdagen ook echt te rusten, je groei komt in je rust tot stand en niet tijdens het trainen.

beter om bijv. maandag,dinsdag te trainen,woensdag niks,donderdag,vrijdag,zaterdag rust, zondag als optie open laten.
1.20 uur cardio na kt is zowiezo al niet echt oke.
waarom zou je dat doen, of je legt je toe op je kt of op je cardio, beide 100% geven gaat niet op die manier.
natuurlijk kan je wel wat cardio doen na je kt,maar hou t dan bij een min of 20 a 30.

beter nog is cardio op nuchtere maag, je kt in een goede split te plaatsen.
is droog worden jou doel??dan cardio goed verwerken in je schema en dat betekend dus dat je je kt terugmoet brengen ivm overtraining.

jou eetschema is geen eetschema, ik zie momenten dat je eet,maar wat je eet is geeneens geen maaltijd te noemen, ik mis je goede vetten, je eiwittbronnen je kh??waar zijn die?
een kopje aarbeien??dat is geen maaltijd, als je zo weinig gaat eten gaat je lichaam langzaamaan over op overlevingsstand,dat betekend dus dat elke vorm van eten dat je naar binnen krijgt, je lichaam opslaat.
en dat geeft dus een averechts effect.

[Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Nieuwe schema's :

Maandag ; Schouders -Triceps - Buik
cardio s'morgens voor ontbijt;30 min.

Dinsdag ; Rug - Biceps
cardio s'morgens voor ontbijt; 45 min.

Woensdag ; Benen - buik

Donderdag ;rust

Vrijdag ; Borst - buik
cardio s'morgens voor ontbijt;60 minuten

Zaterdag;Alle spiergroepen 1 rep max.
cardio na KT; 20 min steppen (......of alleen bij KT houden?? .....)

Zondag;rust.

Ja, ik wil droog worden --- streven=rond de 11-12% vet gaan, zit nu op 19% , voornamelijk op billen-benen --- meer definitie creeren, cardio wat korter en op nuchtere maag. Krachttraining voelt eigenlijk goed zo, vooral die zaterdag alles 1x max...erg prettig! Beter?? of nog niet echt?

Voedingsschema;

1) magere yoghurt of -kwark 200 gr + muesli 70 gr

2) sinaasappel en appel + 3 wei-eiwit pillen

3) 80 gr. zilvervlies rijst + 150 gr groenten + 3 wei-eiwit pillen

4) eiwit-shake ( in blender met aardbeien )

5) 50 gr zilvervlies rijst + 125 gr verse tonijn

6) handje walnoten+amandelen en/of 70gr magere yoghurt met 30 gr muesli.

Met dit schema -wat ik nu probeer-, heb ik in iedergeval geen (zoete) trek meer s'avonds of s'nachts daar ben ik blij mee :D komt natuurlijk :o door de KH die ik nu WEL eet...( thanx spinninglady! e.a)

Verder hoop ik dat hierdoor wel mijn vet% omlaag zal gaan...?? want dat is wat ik nu juist wil en meer definitie natuulijk..as I said already...

Graag nog wat reactie of het zo beter of zelfs goed is of niet...
groeten...

zou s'avonds kwark nemen...zitten meer eiwitten in.......

oke ipv de yoghurt doe ik dan de kwark....
verder ok??? ???

Dani en Aimee wat vinden jullie??

sorry maar ik vindt je trainingschema niet zo denderend, je traint 5x in de week en dan pak je ze maar 1 keer en dan op 1 dag alle spiergroepen op 1 dag ehmm

mijn advies 2 split schema

vb schouders/triceps/borst DAG1
rug/biceps/benen DAG2

warom eiwit pillen ? kook lekker eitjes en eet alleen het wit op

een sinaasappel en appel is GEEEN MAALTIJD eet lekker een boterham met sla en tonijn

ik mis sla en groente

savonds geen KH meer dus weg met die meusli alleen eiwitten.

opzich kan yochurt en kwark allebei

Zou voor de kwark gaan, s ochtends en s avonds. Verder kan 30gr muesli s avonds weinig kwaad, gewoon lekker doen. Hou wel even dat handje noten in de gaten, zit erg veel vet in, het zijn de goeie vetten daar niet van maar het kan je kcal inname ongemerkt een stuk hoger maken. Liever gewoon even afwegen.

Wat betreft maal 2 ben ik het met Joyce eens. Liever geen pillen maar gewoon 'echt' eten. Pak wat tonijn op water of een shake desnoods. Maar iig iets wat een beetje body heeft. s Avonds mag je ook best nog wat groente bij je rijst nemen.

Ga er maar mee aan de gang en geef het in eerste instantie even de tijd om aan te slaan (week of 3 kun je er gerust voor uittrekken). Maak daarna even de balans op. Gaat het niet naar wens kunnen we bekijken wat verder aan te passen.

oke dat eetschema bevalt mij goed, thanx for advice!!! Is dat trainingsschema echt niet zo goed ( zoals joyce zegt....) want ik heb het idee dat 2x in de week de spieren trainen best goed uit pakt... Of moet het meer keer per week voor 1 spiergroep??
(Dani???)

Zou de zaterdag geen KT meer doen. Als je echt niet kunt stilzitten (het bestaat heb ik ook last van :)) pak dan alleen wat cardio. Vind 60 min op vrijdag ook niet echt geweldig. Wat vind je hier van:

Maandag ; Schouders -Triceps - Buik
cardio s'morgens voor ontbijt;30-45 min.

Dinsdag ; Rug - Biceps
cardio s'morgens voor ontbijt; 30-45 min.

Woensdag ; Benen - buik

Donderdag ;rust

Vrijdag ; Borst - buik
cardio s'morgens voor ontbijt;30-45 min

Zaterdag; cardio 30-45min.
Zondag;rust.

Ja dat schema ziet er ook goed uit voor mij! Ik heb m ff overgenomen voor een die ik kan doen als ik weer wissel ....Want........
Ik heb afgelopen week een begeleider gevonden (erg fijn! net wat ik nodig had!!! )en hij heeft mij nu het volgende schema gegeven;
dag 1
Borst- Schouders- Triceps
cardio 30 minuten na KT.
dag2
cardio 45 -60 min.
buik
dag3
Benen
cardio 30 minuten na KT
dag 4
Rustdag
dag 5
Rug- Biceps- Achterkant Schouders
cardio 30 minuten na KT
dag6
cardio 45-60 minuten.
buik
dag7
Rustdag.

Voedingsschema nu;
1)
1 banaan,
1 kiwi, ALLES IN BLENDER MIXEN!!
1 sinaasappel,
0,5L water,
25 gram bambix( of havermout)
25 gram whey

2)
1 blikje makreel (in tomatensaus)- 90 gram-
1 tomaat
beetje sla en komkommer erbij
1 appel

3)
half blikje tonijn
125 gr volkoren spaghetti/macaroni/of rijst( met event. wat ketchup en augurk)

4)
1 blikje makreel (in tomatensaus)- 90 gram-
1 tomaat
beetje sla en komkommer erbij
1 appel

5)
125 gr tonijn
Groenten en rauwkost onbeperkt

6)
250 gr magere kwark
25 gram bambix of havermout

Wat vind je hier van???? Oh ja en 1 dag in de week;
1)
25 gram bambix
30 gram whey
0,5L water

2)
1 appel
half blikje tonijn

3)
1 appel
250 gram magere kwark

4)
1 appel
1 tomaat
blikje makreel in tom.saus

5)
veel groente
125 gram zalm

6)
1 tomaat
blikje makreel

Dit is een heftig dagje, tis maar goed dat ik van appel hou........( enne, ja ik eet WEL vis en GEEN vlees, vandaar die vele vis....)
Maar ik voel mij hier ( ben nu 5 dagen hiermee bezig) erg goed bij moet ik zeggen, het bevalt goed en helemaal geen last van mindere momenten of honger-gevoel.
Over 1,5 week weer een nieuw eetschema, met High, Low en No dagen....dat zal wel lastiger zijn. Maar goed het gaat nu goed. Ik mag 1 junkdag inlassen maar eigenlijk heb ik niet eens de behoefte om dat te doen, moet ik het dan evengoed doen of kan ik dan beter zo door gaan????
thanx!

ten eerste moet je toch maar borst mee gaan trainen, omdat je anders kans krijg op bleshures omdat je wel de rug traind. Het gaat ook niet dan om de spierontwikkeling maar om de evenwicht tussen rug en borst. Doe anders maar een paar oefeningen voor of met een licht gewicht.

Ten tweede geduld is erg belangrijk, dat kan ik weten. Eerst begon ik met trainen 1x per week omdat mijn vriend er ook zat. Later ging ik 2x per week en ging ik anders eten. Stopte ook met snoepen. Het ging langzaam, ik had het zelf niet eens in de gaten maar mijn benen en kont werden langzamer aan slanker. Ik heb hetzelfde figuur dus zal het uiteindelijk ook voor jou gaan werken. Maar je moet niet verwachten dat je in een paar maanden al ver ben dat kost gewoon tijd.

Ten derde ontbijt met fruit zoals banaan en neem er een shake bij id dat is al een goed ontbijt hoor.

post eens een foto van je kunnen we kijken of je vooruit gaat

vind je eten nog veel te weinig, makreel in tomatensaus is wel elke keer de suikers die er ook inzitten.
zou dan de makreel gewoon van de visboer nemen of de gewone uit blik
teveel sla is ook niet echt oke, je kan t er bij doen,maar meer groente kan geen kwaad.
je vezels,vitamines moet je tenslotte ook hebben.
al dat fruit smorgens zie ik niet zitten, neem een gewoon ontbijt.
een banaan,kwark,havermout ofzo.
teveel fruit is teveel fruitsuikers..dus kan je niet echt wat mee.
snap die ene tomaat overal ook niet zo...doe daar dan een bak groente of rauwkost, maar 1 tomaat ...??
als je al varieerd in je voeding in hoog en laag hoef je niet eens een junkdag te hebben, die bestaan niet voor niks.
dat is om je stofwisseling op gang te houden en met de variatie in hoogte heb je daar geen last van.

maar goed, je hebt een begeleider inmiddels dus die zal alles prima op je afgestemd hebben.
t lijkt mij wat veel cardio om ook spiermassa aan te kunnen maken, overtraining lijkt hier op de loer te liggen.
ik hoop dat het je allemaal gaat lukken.
succes

[Link niet meer beschikbaar]

Hoi musclefreak, ook ik heb al een tijdje deze topic gevolgd. Ik ben zelf ook een beginner en hoopte via jou een paar tips op te doen.

Zoals van ieder hier is het mijn doel niet jou af te kraken, maar ik schrok wel een beetje van je openingstekst. Je hamert erop dat je dunner en droger wilt worden en dat je bereid bent daar alles voor te doen. Zou je eerste doel niet moeten zijn om plezier te beleven aan krachtsport?

Waar komen je idealen trouwens vandaan? Zo dun mogelijk, geen grammetje vet, maar wel een (royale?) borstpartij. Misschien een Hollywood ideaal? Veel van die mensen lijnen zich suf zonder te weten wat ze doen, zitten vol met siliconen en littekens van liposuctie en dragen hele plamuurlagen make-up zodat wij niet zien hoe ongezond ze eigenlijk zijn. En ongelukkig…

musclefreak zei:
Mijn doel is om dunner te worden( droger) en mjin kont en benen vooral wat slanker te krijgen ( zodat ik oook eens normaal een spijkerbroek kan aandoen zonder dat het loshangt bij mijn buik en mijn bovenbenen ontzettend strak erin zitten.
Dit is misschien niet wat je wilt horen, maar...
Er bestaan verschillende modellen spijkerbroeken. Ook modellen die slanker op de taille en ruimer op het bovenbeen zitten. Gewoon vragen naar een loose-fit of comfort-fit (die zijn er ook in verschillende submodellen, als heupbroek en bootcut).
Ikzelf heb ook problemen met broeken: qua dijen zou ik inchmaat 34/36 moeten hebben, qua taille inchmaat 30. Met een bovenstaande modellen neem ik een maat ertussen in en die past best.

Wat betreft het trainen van je borst hoef je echt niet bang te zijn. De eerste keer dat ik begon (ik moest stoppen door ziekte) zag ik na een paar weken al resultaat: je borsten worden strakker, ronder en staan mooier omhoog (en inderdaad een mooiere clevage). Ik ben zelfs van een cup E naar cup F gegaan.

Mijn advies: geniet van het sporten op zich (en dan wel naturel, want die ‘hulpmiddelen’ heb je echt niet nodig), neem adviezen van de pro's aan en laat dat afvallen voor wat het is.

@slettiebettie:

geloof niet helemaal dat je begrijpt dat iedereen hier een zo goed mogelijk(en lekker)lichaam na streeft
en of je daar zwaar voor moet dieeten,ja pech dan
zo werkt het gewoon
als je wat wilt bereiken moet je tot het gaatje
en dat kan af en toe wat minder plezierig zijn maar over het algemeen haalt iedereen hier veel plezier uit hoor!

figurebabe zei:
@slettiebettie:

geloof niet helemaal dat je begrijpt dat iedereen hier een zo goed mogelijk(en lekker)lichaam na streeft
zo werkt het gewoon
en dat kan af en toe wat minder plezierig zijn maar over het algemeen haalt iedereen hier veel plezier uit hoor!

AMEN

figurebabe zei:
@slettiebettie:

Maar de vraag WAT eigenlijk goed en lekker is, is natuurlijk een andere. Is het je doel om slaafs de mode te volgen ook al riskeer je allerlei aandoeningen (van huidkanker van teveel zonnen, en in dit geval ook trombose en misschien zelfs een hartaanval van de clen)? Gaat het dus alleen om een lichaam waarvan enkele mannen in Hollywood (de meeste vermoedelijk nog homo ook!) hebben besloten dat dat de grote trend is, en dat ten koste van al het andere? Nu in de smaak vallen bij je vriendinnen mag ten koste gaan van je gezondheid op lange termijn?

Hard werken en afzien zijn alléén nobel als ze ook een zinnig doel nastreven. Subjectieve schoonheidsidealen vallen daar niet onder.

zo werkt het gewoon
SlettieBettie is momenteel ook op dieet. En traint ook ondanks meer pijn dan jullie ooit zullen weten. Althans: dat mag je hopen.

@dj phreak:de pijn van trainen met reuma ken ik inderdaad niet(wens het niemand toe)
maar tot het naadje gaan met een dieet wel degelijk
heb ook maanden zwaar op dieet gezeten voor wedstrijden en dit kan echt
hel zijn,maar dat neemt niet weg dat je met heel veel plezier naar een
wedstrijd toe leeft

@figurebabe.
Ik vind dat je wedstrijdvoorbereiding niet mag vergelijken met iemand die 'gewoon' een beter figuur wil. En bij die laatste groep ligt de nadruk wel degelijk op het plezier houden in de training om het vol te houden daar is nl waar het vaak manco gaat.

maar ook als je "gewoon" een beter figuur wilt,zorg je toch ook dat je er alles aan doet om dat te bereiken
ken genoeg mensen op de sportschool die gewoon voor de fun trainen.
maar ook die mensen willen zo veel mogelijk uit hun training halen en willen ook geen randjes waar het niet hoort
ik wil hier niemand aanvallen en probeer te begrijpen waar dj phreak het over heeft
maar ik begrijp niet dat je mensen meteen homo noemt omdat je een bepaald lichaam probeert te creëren(wat is er mis met homo zijn eigenlijk)
en mensen die siliconen hebben en een laag make-up dragen zouden ongelukkig zijn...hmmm :rolleyes: ???
maar ok ..ieder zijn mening toch

Terug
Naar boven