XXL Nutrition

Even voorstellen! Van 80kg naar 57kg naar 64kg

Zou je willen laten weten hoe die je beviel? :D
Lust normaal geen havermout, ben benieuwd of je het erg terug proeft in de reep

ik vond m heerlijk! De havermout proef je er idd niet echt in terug, meer de smaak van de whey, en de pindakaas maakt t lekker smeuïg. Ik snap alleen niet hoe je m goed als een hele reep uit het bakje krijgt?:rolleyes: Ik heb uiteindelijk brokstukken gegeten :o :roflol:

Wat voor hulp? Hoeveel of hoe diep squat je alleen dan?

Een tip voor die eiwitreep:
gooi er beetje honing door de pindakaas of een stuk zwarte choco, smelt allebei in magnetron en mix dan pas wehy en oats erdoorheen. Afkoelen in de koelkast en niet vriezer.
Als je melk gebruikt, dan liefst houdbare.

• Topic Starter Topic Starter
ik vond m heerlijk! De havermout proef je er idd niet echt in terug, meer de smaak van de whey, en de pindakaas maakt t lekker smeuïg. Ik snap alleen niet hoe je m goed als een hele reep uit het bakje krijgt?:rolleyes: Ik heb uiteindelijk brokstukken gegeten :o :roflol:

Haha toen tot mijn eigen verbazing bleven ze heel toen ik ze doormidden sneed. Maar goed dat het je smaakte!

---------- Post toegevoegd 18 July 2013 om 08:37 ----------

Wat voor hulp? Hoeveel of hoe diep squat je alleen dan?

Voorbij 90 graden squat ik nu met 60. En met 70kg staat dan een PT achter mij en houdt ze armen onder mijn oksels en zakt dan mee naar beneden. Ik weet niet of ik het zo goed uitleg dat je snapt hoe het gaat :p

Laatst bewerkt:
'Guy droog' is dat toch? Hoorde een vriendin daar ook al eens over.

Grappig. Die twee wel vaker met elkaar verward. Zoals iemand anders al in dit topic postte: Guy van der Reijden en Guy Droog zijn twee aparte personen. Wat betreft kennis ga ik voor Guy Droog. ;)

Ik wil wel een gespierdere buik, dat vind ik echt heel mooi bij vrouwen, samen met me buik is er nog het meeste werk aan me bovenbenen en heupen. Iemand tips voor de heupen? Die teugels mogen van mij lekker strak ;-))

Ik ben ook zeker niet ontevreden over mijn billen en ze mogen absoluut niet kleiner! Ik train me billen bijna als aparte spiergroep en dan vrij zwaar ook. Ze mogen van mij gewoon wat steviger worden.

Recept van de proteine repen:

Voor 8 repen ongeveer:

- 150gram havermout
- 4 scheppen whey protein poeder (je kan elke smaak nemen die je wilt)
- 75gram pindakaas
- 100ml water

Instructies:
- Doe het water, de havermout en de proteine poeder in een kom en mix met beleid door elkaar.
- Doe de pindakaas erin en zorg dat het een massa wordt
- Doe de massa in een lege plastic bak, (bijvoorbeeld waar je je eten in bewaard of waar ijs in heeft gezeten) zorg dat het overal evenhoog is en beetje plat drukt.
- Doe in de vriezer voor 35-40 minuten
- Haal het uit de vriezer en verdeel het in 8 stukken
- Wikkel de proteinerepen in aluminiumfolie en stop ze in de koelkast!

Denk erom dat je ze geen uren met je mee kan dragen, dan smelten ze. ;-))

heb het nu in de vriezer staan ben benieuwd :p

Ziet er goed uit! kun je eens een voorbeeld plaatsen van wat je zoal eet op een dag? Ik zou heel graag hetzelfde resultaat als jou willen bereiken!:)

08:00 - havermout met soyamelk en kaneel
10:30 - 500 gram magera franse kwark met 2 stuks fruit, goji bessen, chia-zaad, moerbeien en handje noten
13:00 - fruitsmoothie met 2 bananen en 200gram aardbeien, gerookte kipfilet, avocado, cherrytomaatjes en komkommer
Als ik om 15:00 ga trainen neem ik voor trainen BCAA's en eiwitshake, na het trainen weer BCAA's en eiwitten, soms in de vorm van een shake, of zelf gemaakte proteine repen/bollen.
Dan ongeveer uur na het trainen post workout meal (dit kan ook me avondeten zijn, ligt aan tijd van trainen, in dit voorbeeld dus avondeten, zal rond 1800 zijn)
Quinoa, tonijn, ui, avocado, kikkererwten bijvoorbeeld.
20:30 - zelfgemaakte gezonde lekkernijen, kan varieren van dingen met fruit tot pindakaaskoekjes of chocolade/kokosballetjes, kan het zo gek niet bedenken ;-)

Waarom vóór en na trainen bcaa's EN shake, als ik vragen mag. Wat is het gedachte daarachter?

Waarom vóór en na trainen bcaa's EN shake, als ik vragen mag. Wat is het gedachte daarachter?

Ik citeer uit een topic hier op het forum over BCAA:
"Voorkomen van spierpijn
-3.6 g AAs before and after exercise + 2 doses/d for 4 d after the exercise suppresses the rise in serum creatine kinase activity. This also diminished muscle soreness (E106).

THAT WOULD MAKE THIS THE "PERFECT" SUPPLEMENTATION AROUND YOUR EXERCISE FOR GAINING MUSCLE MASS:

30 min. before exercise
0.2 g/kg whey

Directly before exercise
0.4 g/kg high glycemic index carbs
15 g EAAs

Perhaps during exercise
A 4-6% CHO solution (not so important for BBers)

Immediately following exercise
0.4 g/kg high glycemic index carbs
15 g EAAs

20-30 min. following exercise
0.2 g/kg whey"

Als je voldoende whey neemt peri-workout voegen extra BCAAs of EAAs niks toe m.b.t. de skeletspiereiwitsynthese.

Hallo allen!

In september 2011 ging er bij mij een knop om. Ik woog op dat moment 80kg en ik stond voor de spiegel en begon keihard te huilen. Ik wilde er niet meer zo uitzien. En hier wilde ik alles voor doen. Helaas door mijn veel te kort aan kennis van voeding en training ben ik door middel van crashen, nauwelijkse KH en vet inname, 18kg afgevallen en ben ik zelfs doorgeslagen naar het wegen van 58kg. Voeding werd de vijand en ik voelde me slap, had geen energie, me haar ging uitvallen en had nergens zin meer in. Mijn maximale kcal inname per dag was zo'n 8-900kcal. Ik ben op een gegeven moment 60-61kg gaan wegen door iets meer te gaan eten maar fitter werd ik er niet van, en tevreden met mijn lichaam? Dat al helemaal niet!

Januari dit jaar ben ik me gaan verdiepen in gezond zijn, gezond worden vooral. Ik ben lid geworden van allerlei fitness facebookpagina's, sportvoedingpagina's en motivatiepagina's. Ook ben ik boeken gaan lezen van onder andere personal trainer Guy van der Reijden. Alles wat ik dacht wat slecht voor me was (behalve junk food etc.) scheen goed voor me te zijn. Ik ben de sportschool ingedoken en met keiharde eigen motivatie en de wil om een gezond lichaam te krijgen aan de slag gegaan. Mijn vetpercentage was in januari 26% en ik zit nu op 21%. Ik ben heel gemotiveerd en gedisciplineerd, dat merk ik wel, dat had ik ook toen mijn knop in 2011 omging. Elk moment dat ik eet is voor mij een moment om mijn lichaam gezonder te maken, elke keer als ik train is dit om mijn lichaam fitter te maken, maar ook wil ik meer definitie krijgen en gespierder worden. In september start ik ook met een studie voeding&diëtiek aan de hogeschool van Amsterdam.

In mijn voedingspatroon zitten nu veel producten als chia-zaad, goji bessen, noten en ik bak alles in kokosvet en gebruik veel natuurlijke producten zoals kokosmeel en amandelmeel. Natuurlijk ontbreken dingen als kip, vis, havermout en veel veel groente en fruit niet.

Mijn spiergroepen zijn verdeeld over de week en ik neem ongeveer twee rustdagen, al zou ik willen dat ik er geen nodig had ;-)) Voor trainen neem ik ook een lichte eiwittoename + BCAA's en na het trainen ook. Daarnaast neem ik nog supplementen toe me zoals visolie.

Ik heb hieronder een vergelijkingsbeeld van hoe ik er uit zag om 80kg ongeveer en een foto van een week geleden op 64kg. Ik vind het soms nog steeds moeilijk om niet alleen naar het getal op de weegschaal te kijken, de angst om dik te worden zal altijd in mijn achterhoofd zitten. Maar ik ben mentaal sterk genoeg om voor de juiste beslissingen te gaan.

2mwthsy.jpg

Hier drie voorbeelden van dingen die ik zoal maak

14x2we0.jpg

Links: zelfgemaakte proteïne reep midden: proteïne chocolade brownie met zelfgemaakte chocolademousse en noten
rechts:
amandel proteïne pancakes met cottage cheese, zelfgemaakte chocoladesaus en vers fruit!

Bedankt voor het lezen alvast :-))

Jij bent super bezig! :) En die hapjes van je zien er zo smakelijk uit! Misschien iets voor in de verkoop? ;)

Aan de foto's te zien, denk ik dat je ook Instagram gebruikt? Kan ik je volgen?

Terug
Naar boven